Wereldkampioenschap 2022

Weet je wat erg hard is? Dat jonge mensen worden omgebracht om hun mening en hele basale vrijheden en dat een groep geprivilegieerde jongens hun mond houden terwijl hun collega sporters zich wel uitspreken. De protesten worden al 8 weken op alle hardste manieren te neergeslagen. In zo’n situatie zie ik geen enkele ruimte voor de nuances. Het regime bijv, kan een keertje het wel degelijk bij het rechtste eind hebben. Maar omdat ze al sinds 43 jaar liegen, frauderen en verkrachting, ontvoeringen en doodschieten van de ballingen, verkwanselen van het geld aan Libanon, Irak en Syrië etc op hun geweten hebben, gelooft niemand hen om dat ene keer dat ze wel de waarheid spreken. Geen nuances in dat geval.
Voor de rest hup Marokko 🇲🇦

Juist omdat ze een luxe en vredig bestaan leiden is het des te moeilijker om in opstand te komen tegen een meedogenloos regime. Als ik alleen naar mezelf kijk dan schijt ik alle kleuren van de one love band als ik zou worden opgeroepen voor de oorlog. En zo is het cirkeltje qua politieke discussies mooi rond 😜

Laten we het weer over het voetbal hebben. Marokko was aanvallend matig. Er had meer in gezeten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Weet je wat erg hard is? Dat jonge mensen worden omgebracht om hun mening en hele basale vrijheden en dat een groep geprivilegieerde jongens hun mond houden terwijl hun collega sporters zich wel uitspreken. De protesten worden al 8 weken op alle hardste manieren te neergeslagen. In zo’n situatie zie ik geen enkele ruimte voor de nuances. Het regime bijv, kan een keertje het wel degelijk bij het rechtste eind hebben. Maar omdat ze al sinds 43 jaar liegen, frauderen en verkrachting, ontvoeringen en doodschieten van de ballingen, verkwanselen van het geld aan Libanon, Irak en Syrië etc op hun geweten hebben, gelooft niemand hen om dat ene keer dat ze wel de waarheid spreken. Geen nuances in dat geval.
Voor de rest hup Marokko 🇲🇦
:sad: Het is werkelijk verschrikkelijk wat zich in Iran afspeelt. Ik hoop dat deze opstand positief eindigt en al deze dappere mensen niet voor niks de ultieme prijs voor vrijheid betalen. Dit moet ook voor jou en je familie bijzonder moeilijk zijn. Sterkte!
 
Ik vind dit wel een interessant sstatement van Duitsland. Eigenlijk veel beter dan zo'n band imho.

694
 
Terug
Bovenaan Onderaan