Racisme & Discriminatie

Laatst bewerkt:
Overigens interesseert het mij niet wat voor imago ze heeft maar ze spreekt hier 100% de waarheid. Het westen rooft Afrika leeg van de natuurlijke rijkdommen zoals goud, diamanten en olie en klaagt dan dat er teveel Afrikanen Europa binnen willen komen.

Het westen rooft hier verdomd weinig leeg, als het al een volk is dan zijn het de Chinezen die dat doen. De enige die hier roven zijn de machthebbers die stinkend rijk zijn en dat willen blijven. Het is voor een witneus gewoon onmogelijk om in dit verdomde corrupte putje van de wereld zaken te doen. Het is niet Europa wat Afrika kapot maakt, maar de Afrikanen zelf die gewoon niet verder willen komen. Jij en ik zijn een portemonnee voor hen en zo zien ze Europa ook, lekker geld geven zodat we kunnen leven en dan is het prima.

Men wil gewoon niet verder komen dan waar ze nu zijn. Ze vinden het gewoon prima om te schijten op het strand als er ook wc's staan. Of je horloge willen hebben want ze werken voor je. Of je moet ze een huis bouwen of een doos sigaren cadeau doen. En ik kan nog wel 10 voorbeelden geven.

Dit deel van Afrika (west Afrika) gaat er nooit komen als ze hun eigen mentaliteit niet gaan veranderen. En ik heb er geen enkel vertrouwen in dat de mentaliteit de komende 200 jaar hier gaat veranderen. En ik heb er ook geen vertrouwen in dat de vluchtelingen die Europa binnen komen vanuit dit deel van Afrika ooit iets gaan toevoegen aan de economie.
 
Isn't it old news? The neat Dutch Shell pumps oil from Nigeria and pays a bribe to some gangsters and gets away with it. Antwerp today is full of blood diamonds from Africa.

By the way, I don't care what kind of image she has, but she speaks 100% the truth here. The West is robbing Africa of its natural resources such as gold, diamonds and oil and then complains that too many Africans want to enter Europe. They bomb a million Iraqis on false pretenses and then complain that there are so many asylum seekers

Those same leaders that are robbing Africa of natural resources today, actually accuse their own people of robbing Africa 500 years ago to justify most of their virtue-signalling of today. You seriously can't make this shit up. :ROFL:
 
De hele geschiedenis van de mensheid staat bomvol met corruptie, verraad en weet ik wat voor praktijken. En dan moet het nu ineens allemaal op de nette manier gaan? Ik geloof er niet in

Mensenrechten in Qatar, gesloopte sloppenwijken in Brazilië om stadions te bouwen, moorden mbt drugs door de overheid in de Filipijnen, kindsoldaten in Afrika, homofobie bij de Islam, 'vredes'missies door het Westen... Overal is er wel wat en ik vind het Westen in deze zeer hypocriet om altijd maar te wijzen naar een ander.
 
The entire history of mankind is full of corruption, betrayal and I don't know what kind of practices. And then suddenly everything has to go the right way? I do not believe in it

Human rights in Qatar, slums demolished in Brazil to build stadiums, government drug killings in the Philippines, child soldiers in Africa, homophobia in Islam, 'peace' missions by the West... There is something everywhere and I think the West in this very hypocritical to always point to another.

Southern European countries living of benefits from our northern brothers' taxes... That reminds me it's time for a walk by the beach and some nice coffee. You guys rock. :love::love::love:
 
De hele geschiedenis van de mensheid staat bomvol met corruptie, verraad en weet ik wat voor praktijken. En dan moet het nu ineens allemaal op de nette manier gaan? Ik geloof er niet in

Mensenrechten in Qatar, gesloopte sloppenwijken in Brazilië om stadions te bouwen, moorden mbt drugs door de overheid in de Filipijnen, kindsoldaten in Afrika, homofobie bij de Islam, 'vredes'missies door het Westen... Overal is er wel wat en ik vind het Westen in deze zeer hypocriet om altijd maar te wijzen naar een ander.
Precies, gewoon wegkijken, negeren, ontkennen of goedpraten. Zo doen we dat al eeuwen en dat is wel zo prettig. Gaat prima zo. ;)

Ik snap je aan de ene kant heel goed. Aan de andere kant vind ik dat de wereld verre van een fijne plek is en dat het hoog tijd is dat er wat meer urgentie word gegeven aan een poging om wat eerlijker, ethischer en duurzamer met elkaar en de wereld om te gaan en vind ik het niet vreemd dat er nogal wat dingen worden aangemerkt op de handelswijzes van Qatar. Dat er dus ook een hoop gesproken word over de vele schaduwzijdes van dit WK (en moderne ontwikkelingen elders) vind ik opzich juist een fijn teken; er lijkt wat meer aandacht te komen voor de vele dingen die niet "kloppen"?

En ja, dan bij voorkeur door dan keuzes te maken die met jezelf te maken hebben, daarin het goede te doen en kritisch te zijn op waarin je slechte dingen juist hebt ondersteund, veroorzaakt of door hebt geprofiteerd. Dus in de eerste plaats wijzen naar jezelf. Want ook Nederland doet achter de schermen wel gewoon gretig zaken. Dan vind ik het eigenlijk beter om de rol van Nederlandse bouwbedrijven spelen bij het WK te bekritiseren (LINK) dan door kritiek dat men geen alcohol schenkt rondom de stadions (die keuze staat het land vrij, was wel zo fair geweest dat al ver van tevoren - en dus voor de keuze van fans om erheen te reizen - duidelijk te hebben). En naast bedrijven is dit iets waarin blijkbaar ook het ministerie zelf actief heeft gelobbyd. Je zou wmb deze WK-winsten mogen afromen en steken in projecten die ten goede komen voor de meest getroffen personen en zorgen voor betere controlle, inzichten en bescherming van de mensen die zich hier hebben laten uitbuiten. Het niet uitbetalen van beloofde salarissen is in mijn ogen iets waar je gewoon de Qatari (of de aannemers die zijn ingehuurd) op moet aanspreken. Maar daarin lijkt niemand het voortouw te nemen want de mensen met invloed zijn er natuurlijk juist veel beter door geworden, dus waarom zouden die zichzelf kritisch doorlichten? Helaas is het geen onderwerp waar ik zelf veel over te melden heb - anders dan dat dit WK op deze tijd en locatie van mij niet had gehoeven en ik er dus ook niets tot weinig van zal gaan kijken. Voor degenen die het wel volgen hoop ik dat er leuk voetbal te zien zal zijn.
 
De hele geschiedenis van de mensheid staat bomvol met corruptie, verraad en weet ik wat voor praktijken. En dan moet het nu ineens allemaal op de nette manier gaan? Ik geloof er niet in

Mensenrechten in Qatar, gesloopte sloppenwijken in Brazilië om stadions te bouwen, moorden mbt drugs door de overheid in de Filipijnen, kindsoldaten in Afrika, homofobie bij de Islam, 'vredes'missies door het Westen... Overal is er wel wat en ik vind het Westen in deze zeer hypocriet om altijd maar te wijzen naar een ander.
Dat klopt. Maar als we de dingen die slecht zijn niet meer mogen benoemen, dan wordt het ook nooit beter.

Helaas wordt je tegenwoordig gelijk afgeschilderd als 'woke' als je alleen maar benoemt wat er niet goed gaat.

Uiteraard moeten Westerse landen ook zelf in de spiegel kijken naar wat zijn allemaal goed of niet goed doen.
 
Dat klopt. Maar als we de dingen die slecht zijn niet meer mogen benoemen, dan wordt het ook nooit beter.

Helaas wordt je tegenwoordig gelijk afgeschilderd als 'woke' als je alleen maar benoemt wat er niet goed gaat.

Uiteraard moeten Westerse landen ook zelf in de spiegel kijken naar wat zijn allemaal goed of niet goed doen.
Ik vind inderdaad dat je niets over een ander te zeggen hebt zolang je je eigen problemen nagenoeg negeert.

Ik denk dat het beter is voor de mens als bepaalde zaken inderdaad maar weggestopt worden. Met heel dat 'woke' (bij gebrek aan een beter woord) gebeuren van de laatste jaren is de mens alleen maar verder uit elkaar gedreven

Wil niet zeggen dat ik geen voorstander ben van verandering ten goede van de mens waar dan ook, maar ik denk niet dat dit de manier is om dat te bereiken.
 
Ik vind inderdaad dat je niets over een ander te zeggen hebt zolang je je eigen problemen nagenoeg negeert.

Ik denk dat het beter is voor de mens als bepaalde zaken inderdaad maar weggestopt worden. Met heel dat 'woke' (bij gebrek aan een beter woord) gebeuren van de laatste jaren is de mens alleen maar verder uit elkaar gedreven

Wil niet zeggen dat ik geen voorstander ben van verandering ten goede van de mens waar dan ook, maar ik denk niet dat dit de manier is om dat te bereiken.

Volgens deze redenatie zou er complete anarchie komen, want niemand kan dan meer zeggen dat je iets fout doet.
 
Ik vind inderdaad dat je niets over een ander te zeggen hebt zolang je je eigen problemen nagenoeg negeert.

Ik denk dat het beter is voor de mens als bepaalde zaken inderdaad maar weggestopt worden. Met heel dat 'woke' (bij gebrek aan een beter woord) gebeuren van de laatste jaren is de mens alleen maar verder uit elkaar gedreven

Wil niet zeggen dat ik geen voorstander ben van verandering ten goede van de mens waar dan ook, maar ik denk niet dat dit de manier is om dat te bereiken.
Ten dele, als jij als Boscalis zijnde een voorstel inleverd waarin je met een partner samenwerkt waarvan je weet dat de controlle op veiligheid en uitbetaling van salarissen niet op orde is - en je wint die bid - vind ik niet dat je daarna kunt zeggen "ja - maar wij deden alleen de tekeningen en bij ons is iedereen netjes betaald". Een hoop van dit soort zaken liggen complex en genuanceerd. En om die schaduwzijdes duidelijk boven water te krijgen is er journalistiek, ophef en aandacht nodig om echt iets te veranderen (in eigen land/opstelling van grote bedrijven) denk ik. Het wegzetten van kritiek als woke/politiek correct/hypocriet is dan voorbij gaand aan de noodzaak of wil iets te veranderen. Dat er een hoop fout is gegaan is 1. Welke rol Qatar daarin speelt (2) is relevant (zoals gebrekkige controlles, oogjes dichtknijpen, corruptie etc) maar veel belangrijker is 3) de "follow the money" type nasleep qua naar wie en waar de winsten heenvloeien. Want die "winnaars" zijn in mijn ogen ook het meest verantwoordelijk voor de aangerichte "schades".
 
Volgens deze redenatie zou er complete anarchie komen, want niemand kan dan meer zeggen dat je iets fout doet.
Nog maar een keer lezen dan. Ik zeg dat je niets over een ander te zeggen hebt wanneer je je eigen problemen niet op dezelfde manier bespreekbaar maakt. Er wordt vaak gedaan alsof het westen the way to go is en alle andere landen maar naar ons moeten kijken voor het juiste voorbeeld. Daar ben ik het gewoon niet mee eens
 
Nog maar een keer lezen dan. Ik zeg dat je niets over een ander te zeggen hebt wanneer je je eigen problemen niet op dezelfde manier bespreekbaar maakt. Er wordt vaak gedaan alsof het westen the way to go is en alle andere landen maar naar ons moeten kijken voor het juiste voorbeeld. Daar ben ik het gewoon niet mee eens
Vooral vaak ook een voorbeeld hoe het niet moet wmb.

Dit zijn echter complexere problemen en als je stap 1 niet neemt (vaststellen van problemen die wereldwijd worden veroorzaakt) kom je er ook niet denk ik.
 
Ten dele, als jij als Boscalis zijnde een voorstel inleverd waarin je met een partner samenwerkt waarvan je weet dat de controlle op veiligheid en uitbetaling van salarissen niet op orde is - en je wint die bid - vind ik niet dat je daarna kunt zeggen "ja - maar wij deden alleen de tekeningen en bij ons is iedereen netjes betaald". Een hoop van dit soort zaken liggen complex en genuanceerd. En om die schaduwzijdes duidelijk boven water te krijgen is er journalistiek, ophef en aandacht nodig om echt iets te veranderen (in eigen land/opstelling van grote bedrijven) denk ik. Het wegzetten van kritiek als woke/politiek correct/hypocriet is dan voorbij gaand aan de noodzaak of wil iets te veranderen. Dat er een hoop fout is gegaan is 1. Welke rol Qatar daarin speelt (2) is relevant (zoals gebrekkige controlles, oogjes dichtknijpen, corruptie etc) maar veel belangrijker is 3) de "follow the money" type nasleep qua naar wie en waar de winsten heenvloeien. Want die "winnaars" zijn in mijn ogen ook het meest verantwoordelijk voor de aangerichte "schades".
Vooral vaak ook een voorbeeld hoe het niet moet wmb.

Dit zijn echter complexere problemen en als je stap 1 niet neemt (vaststellen van problemen die wereldwijd worden veroorzaakt) kom je er ook niet denk ik.
Waar het probleem waar we het over hebben inderdaad een stuk complexer en diepgaander ligt is dat voor mijn standpunt/mening ook zo. Zeer kort samengevat vind ik dat globalisatie gewoon niet mogelijk is en dat daar de meeste problemen vandaan komen. Lekker iedereen z'n eigen huishouden laten doen en niet te veel met een ander bemoeien zou imo het beste werken. Ik geloof er niet in dat de mens in staat is om in harmonie samen te leven

Besef me nu hoe simpel ik over kom, maar ja soit. Ik ben blij dat we nu een trend van deglobalisatie zien
 
Waar het probleem waar we het over hebben inderdaad een stuk complexer en diepgaander ligt is dat voor mijn standpunt/mening ook zo. Zeer kort samengevat vind ik dat globalisatie gewoon niet mogelijk is en dat daar de meeste problemen vandaan komen. Lekker iedereen z'n eigen huishouden laten doen en niet te veel met een ander bemoeien zou imo het beste werken. Ik geloof er niet in dat de mens in staat is om in harmonie samen te leven

Besef me nu hoe simpel ik over kom, maar ja soit. Ik ben blij dat we nu een trend van deglobalisatie zien

Het is een ideaal beeld dat landen alleen met zich zelf moeten bemoeien, maar dat gaat niet. Alleen het klimaat probleem al kunnen landen niet afzonderlijk oplossen, dat moet gezamelijk.

Immigratie, transport, handel, over alles moeten afspraken gemaakt worden. We moeten leren dat we allemaal bewoners zijn van de aarde, en dat we met elkaar moeten leven.
Niet dat het westen alleen naar de andere landen moet wijzen, maar alle landen met mekaar moeten benoemen wat de problemen zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Waar het probleem waar we het over hebben inderdaad een stuk complexer en diepgaander ligt is dat voor mijn standpunt/mening ook zo. Zeer kort samengevat vind ik dat globalisatie gewoon niet mogelijk is en dat daar de meeste problemen vandaan komen. Lekker iedereen z'n eigen huishouden laten doen en niet te veel met een ander bemoeien zou imo het beste werken. Ik geloof er niet in dat de mens in staat is om in harmonie samen te leven

Besef me nu hoe simpel ik over kom, maar ja soit. Ik ben blij dat we nu een trend van deglobalisatie zien
Haha, we zullen het vast in grote lijnen op dat punt eens zijn (toe naar minder globalisatie/monopolies/uitbuiting etc) maar mijn punt is meer dat ik denk dat ik het gevaarlijk vind als we ons gaan ergeren aan kritiek, in plaats van ze ter harte te nemen en te kijken in hoeverre we hierin zelf een rol en/of verantwoordelijkheid dragen.

"Ik denk dat het beter is voor de mens als bepaalde zaken inderdaad maar weggestopt worden. Met heel dat 'woke' (bij gebrek aan een beter woord) gebeuren van de laatste jaren is de mens alleen maar verder uit elkaar gedreven"

Op dat punt verschillen we dus van mening.
 
Laatst bewerkt:
Haha, we zullen het vast in grote lijnen op dat punt eens zijn (toe naar minder globalisatie/monopolies/uitbuiting etc) maar mijn punt is meer dat ik denk dat ik het gevaarlijk vind als we ons gaan ergeren aan kritiek, in plaats van ze ter harte te nemen en te kijken in hoeverre we hierin zelf een rol en/of verantwoordelijkheid dragen.

"Ik denk dat het beter is voor de mens als bepaalde zaken inderdaad maar weggestopt worden. Met heel dat 'woke' (bij gebrek aan een beter woord) gebeuren van de laatste jaren is de mens alleen maar verder uit elkaar gedreven"

Op dat punt verschillen we dus van mening.
Dat niet eens, ben het met je eens. Gaat mij eerlijk gezegd het meest om het meten met twee maten. Om een voorbeeldje te geven: stel het WK wordt gehouden in Amerika, gaan we dan ook met zijn allen roepen om een boycot vanwege de abortuswet of weet ik wat er allemaal nog meer mis is in dat land. Dat zie ik niet gebeuren en juist dat soort dingen kan ik me wel aan storen

Ik zou in ieder geval graag zien dat er net zo veel aandacht is voor het oplossen van problemen in het Westen zoals bijvoorbeeld die van Amerika als dat er aandacht is voor bijvoorbeeld dat gedoe met Kokcu en Islam van laatst en nu het gedoe in Qatar.

Anyways ik hoop natuurlijk met iedereen mee dat deze lijn verandering teweeg brengt in de wereld, en op verschillende vlakken is dat ook zeker gaande

Ik weet ook even niet goed meer wat ik er over wil zeggen. De situatie is complex en lastig om een duidelijk standpunt in te nemen. Vaak is het toch "[X] is mijn mening, maar aan de andere kant..."
 
Dat niet eens, ben het met je eens. Gaat mij eerlijk gezegd het meest om het meten met twee maten. Om een voorbeeldje te geven: stel het WK wordt gehouden in Amerika, gaan we dan ook met zijn allen roepen om een boycot vanwege de abortuswet of weet ik wat er allemaal nog meer mis is in dat land. Dat zie ik niet gebeuren en juist dat soort dingen kan ik me wel aan storen

Ik zou in ieder geval graag zien dat er net zo veel aandacht is voor het oplossen van problemen in het Westen zoals bijvoorbeeld die van Amerika als dat er aandacht is voor bijvoorbeeld dat gedoe met Kokcu en Islam van laatst en nu het gedoe in Qatar.

Anyways ik hoop natuurlijk met iedereen mee dat deze lijn verandering teweeg brengt in de wereld, en op verschillende vlakken is dat ook zeker gaande

Ik weet ook even niet goed meer wat ik er over wil zeggen. De situatie is complex en lastig om een duidelijk standpunt in te nemen. Vaak is het toch "[X] is mijn mening, maar aan de andere kant..."
Ergens zou je denken dat de algemene verklaring van de rechten van de mens een dusdanig breed gedragen document is dat dit toch de ondergrens is waar landen elkaar op mogen aanspreken.

Maar het is verrekte lastig, en hier in NL gaat ook zat fout. Echter, door altijd daar naar te wijzen komen we als wereld in zijn totaal ook niet verder.
 
Weet je wat het ook een beetje is, uiteindelijk profiteren "we" vaak zonder dat we er erg in hebben. https://www.abp.nl/images/beursgenoteerde-beleggingen.pdf. Neem dit ABP overzicht. En uiteindelijk zijn we zelf vooral vaak geïnteresseerd of of ons pensioenfonds/verzekeraar/bank etc wel goede rendementen behaald of in tegenstelling tot concurrent lagere prijzen heeft. En daarmee sneeuwt denk ik een hele hoop moreel besef volledig onder in de wereld. Het globalisme maakt dingen abstract, anoniem, gezichtsloos, onverantwoordelijk, winstgedreven. En dat is lastig, want ieder voor zich wanen we ons geen deel uit van die grote instanties, politieke keuzes en dergelijke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan