Ibrahim Afellay (M)

Arsenal, Liverpool en Spurs: prachtige clubs voor Ibi. Nu maar kappen met "ik train dagelijks met Messi en Iniesta" en voor je sportieve vooruitgang kiezen.

Thing is, in het hotseknotsbegonia-voetbal in Engeland past Ibi helemaal niet. Alles wat een beetje frivool is, wordt geregeld hardhandig onderuitgeschoffeld (Wilshere bijvoorbeeld, die Kroaat bij Arsenal een paar jaar geleden (Edu toch?). Het manneke heeft toch maar weinig bij te zetten.

Mja, welke Europese club wel dan.
 
Thing is, in het hotseknotsbegonia-voetbal in Engeland past Ibi helemaal niet. Alles wat een beetje frivool is, wordt geregeld hardhandig onderuitgeschoffeld (Wilshere bijvoorbeeld, die Kroaat bij Arsenal een paar jaar geleden (Edu toch?). Het manneke heeft toch maar weinig bij te zetten.

Mja, welke Europese club wel dan.

Er zijn, zeker op de vleugels, genoeg frivole en creatieve spelers in de Engelse competitie. Hij zal zich zeker moeten aanpassen, maar het is onzin om te stellen dat hij daar op voorhand niet zou kunnen aarden.
 
Thing is, in het hotseknotsbegonia-voetbal in Engeland past Ibi helemaal niet. Alles wat een beetje frivool is, wordt geregeld hardhandig onderuitgeschoffeld (Wilshere bijvoorbeeld, die Kroaat bij Arsenal een paar jaar geleden (Edu toch?). Het manneke heeft toch maar weinig bij te zetten.

Mja, welke Europese club wel dan.

En hoe zit het dan met frivole spelers als Mata, Hazard, Silva, Nani, Ashley Young, Brebatov of eerder met Pires, Fabregas, van Persie enz...?
Ik vind dat je hiermee de PL degradeert tot een competitie waar fysiek veel belangrijker is dan de techniek. Het was vroeger wel zo maar dat is een achterhaald idee, gezien al die namen die ik noem en die ook gewoon zeer succesvol zijn of zijn geweest in de PL.
 
Alles prima. Ik geloof alleen niet dat ik 'm weer terug zou willen bij PSV.

Ik vloek in de kerk ja, ik weet 't. :D

Oh, dan vloek ik met je mee hoor! Ik vond Afellay eigenlijk verschrikkelijk en redelijk overschat. Maar ja, ik koos dan toch maar een diplomatieke stilte als hier weer eens de loftrompet werd gestoken.
 
Oh, dan vloek ik met je mee hoor! Ik vond Afellay eigenlijk verschrikkelijk en redelijk overschat. Maar ja, ik koos dan toch maar een diplomatieke stilte als hier weer eens de loftrompet werd gestoken.

Ik wist helemaal niet dat jij dat kón man! :| :D
 
Bij Schalke 04 was men eerder dit seizoen nog opgetogen, toen Ibrahim Afellay gehuurd kon worden van Barcelona. Mede door blessures heeft de Nederlands international in Gelsenkirchen echter niet kunnen brengen wat van hem verwacht werd, en een zomers afscheid lijkt aanstaande.



Manager Horst Heldt denkt dat de 26-jarige aanvallende middenvelder na dit seizoen weer vertrekt bij Schalke. “Daar ga ik wel van uit”, geeft de beleidsbepaler te kennen in gesprek met BILD. Tijdens het trainingskamp van de huidige nummer negen van de Bundesliga raakte Afellay in de winterstop wederom geblesseerd. In 2013 kwam de Oranje-international nog niet in actie.

Heldt is niet te spreken over de voormalig PSV’er. “Ibrahim laat zich behandelen in Nederland. Hoe de revalidatie verloopt is met ons afgestemd, we worden overal van op de hoogte gehouden”, geeft de manager nog wel aan. “Maar het is natuurlijk erg jammer dat hij zich hier sindsdien nog niet één keer heeft laten zien”, laat Heldt teleurgesteld weten.
Bron: VZ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tja dan kennen ze Ibi nog niet zo goed: Hij liet zich niet eens bij de club zien die hem jaren lang heeft opgeleid, sinds die naar Barca is vetrokken. Dit, terwijl de oud-ajacieden als Heitinga, Huntelaar, VdV enz.. regelmatig te zien zijn in de Arena als ze even de tijd hebben, geblesseerd of geschorst zijn. En dan wordt er nog altijd beweerd dat wij de warme club zijn en ajax de kille.....

Als antwoord op deze kritiek zegt Ibi vandaag dat ie dat mentaal niet aankan om bij Schalke te zijn, omdat ie al zolang alleen maar met blessures enz.. kampt en niet kan spelen......Nou dat maakt dan echt indruk op de geinteresseerde clubs:rolleyes:
 
Als antwoord op deze kritiek zegt Ibi vandaag dat ie dat mentaal niet aankan om bij Schalke te zijn, omdat ie al zolang alleen maar met blessures enz.. kampt en niet kan spelen......Nou dat maakt dan echt indruk op de geinteresseerde clubs:rolleyes:

Hij heeft het er blijkbaar best zwaar mee, dat hij nu weer een flinke blessure heeft opgelopen. Dat kan toch, gezien zijn recente verleden?
 
Hij heeft het er blijkbaar best zwaar mee, dat hij nu weer een flinke blessure heeft opgelopen. Dat kan toch, gezien zijn recente verleden?

Ja natuurlijk kan dat wel. Ik zou dat alleen niet zo naar buiten brengen. Vind het ook bovendien dat je het niet kunt maken om dit argument te gebruiken om niet langs te komen. Hij moet wel laten zien dat ie geen Ibitje is maar een echte prof. En ik heb eerder de indruk dat hij eigenlijk een hele zakelijke jongen en uit het oog uit het hart is dan wat hij beweert hier. Hij kwam ook nooit bij de club langs die hem jaren lang heeft opgeleid, terwijl hij 9 maanden lang weinig te doen had.
 
Als antwoord op deze kritiek zegt Ibi vandaag dat ie dat mentaal niet aankan om bij Schalke te zijn, omdat ie al zolang alleen maar met blessures enz.. kampt en niet kan spelen......Nou dat maakt dan echt indruk op de geinteresseerde clubs:rolleyes:

Hij heeft het er blijkbaar best zwaar mee, dat hij nu weer een flinke blessure heeft opgelopen. Dat kan toch, gezien zijn recente verleden?

Ja natuurlijk kan dat wel. Ik zou dat alleen niet zo naar buiten brengen. Vind het ook bovendien dat je het niet kunt maken om dit argument te gebruiken om niet langs te komen. Hij moet wel laten zien dat ie geen Ibitje is maar een echte prof. En ik heb eerder de indruk dat hij eigenlijk een hele zakelijke jongen en uit het oog uit het hart is dan wat hij beweert hier. Hij kwam ook nooit bij de club langs die hem jaren lang heeft opgeleid, terwijl hij 9 maanden lang weinig te doen had.

:confused: Depressie of eenzame Ramadan?

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/229253/afellay-kan-het-gewoon-niet-opbrengen/
 
Terug
Bovenaan Onderaan