PSV in de (sociale) media

Geeft niet. Niet iedereen hoeft er op te letten. Ik doe het al wel sinds hun eerste uitzending van toen nog NTS, Sport in Beeld in 1959. Onder eindregie van Ajax supporter Bob Spaak Sr.
Vergelijk hem maar met nu Hans Kraay Jr. Al werkt die weer niet bij de NOS.:)
Hans Kraaij is toch niet voor Ajax?
 
Ik kan iedereen de aflevering van de Skiete Willy podcast aanraden met Cees-Rein van den Hoogenband.
Hard op lachen om deze fantastische PSV-icoon, met geweldige anekdotes over Bobby Robson, Guus Hiddink.

Man, wat hadden en hebben wij een paar fantastische mensen in en rond onze staf gehad. Onze Mart, Cees-Rein, Luc van Agt, de Kemenades..
Iconen van ons PSV binnen maar vooral buiten het veld.
 
Ik kan iedereen de aflevering van de Skiete Willy podcast aanraden met Cees-Rein van den Hoogenband.
Hard op lachen om deze fantastische PSV-icoon, met geweldige anekdotes over Bobby Robson, Guus Hiddink.

Man, wat hadden en hebben wij een paar fantastische mensen in en rond onze staf gehad. Onze Mart, Cees-Rein, Luc van Agt, de Kemenades..
Iconen van ons PSV binnen maar vooral buiten het veld.
Die is idd geniaal
 
Mooi om Ron Jans in sv te zien. Hij maakte de opmerking dat het stoppen van Luuk bij Oranje hem twee jaar extra carrière geeft. Hij was ook realistisch over de prestaties van Fc Twente.
 
Een leuk artikel in het ED van 23 maart over Miel Pijs. Ex PSVer en ex Oranjeklant.

Hij laat daarbij, naast positieve opmerkingen over diens voetbalkwaliteiten ook duidelijk blijken dat de afgoderij rondom Cruyff onjuist was.
De term "etterventje" die hij gebruikt lijkt weinig vleiend maar is zeker op zijn plaats.
Want de (randstad)media - toen nog "landelijke" pers en tv geheten - hebben hem inderdaad wel een beetje te mooi afgeschilderd.
Zie daarvoor ook het NRC artikel van 22 maart j.l. over Jan van Beveren.

De volgende anecdote maakt wellicht duidelijk hoe de media een duistere rol kunnen spelen in mythe- en legende vorming.
Begin jaren 80 speelde bij ons de Koreaan Jung Mo Hu. Net als later ooit Poortvliet tegen Barcelona, had ook deze kleine middenvelder Johan Cruyff volledig in zijn zak.
Kansloos was de afgod. Tegen Barcelona in 1978 werd onze Zeeuwse Jantje de grote winnaar.

Maar in de bekerwedstrijd tegen Ajax liep het anders af.
Cruyff gaf Jung Mo Hu een fikse elleboogstoot, waardoor die knock out ging en per brancard van het veld in de Meer moest worden weggedragen.

De NOS zorgde uiteraard dat dit niet in een samenvatting te zien was en de "landelijke" pers zweeg ook.
Het enige wat ik erover las was een opmerking in de Volkskrant dat Cruyff het "lastig" had tot zijn bewaker onzacht bij een botsing met hem in aanraking was gekomen.

Weten we ook weer eens hoe mythes en legendes ontstaan. Ook als het beroemde voetballers betreft.
Daar hoort blijkbaar ook een doofpot bij. Want hoe weinig voetballiefhebbers kennen dit voorval?:unsure:
 
Laatst bewerkt:
Hiddink zit bij op1 om over Thijs Slegers te praten. Mooi dat er zoveel media aandacht is.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik zit op espn de 2007 ontknoping te kijken. 2 dingen vallen op. Er was duidelijk nog geen var. Ik zag overtredingen waar tegenwoordig rood voor wordt gegeven maar opvallend is ook dat bij Willem II ajax alsook bij psv Vitesse de beeldkwaliteit super is en ze bij Excelsior az blijkbaar oude camera's hadden neergezet. Korrelig onscherp beeld. Dat zie je tegenwoordig ook niet meer in de ed...
 
Pff. Mooie docu zeg. Cocu als grote man bij psv die de kampioensgoal maakt. Ze hebben de drie wedstrijden uit 2007 chronologisch geknipt. Alex die net terugkwam van zn hamstring blessure. De ballen op de paal van az. Koevermans die later naar psv zou komen. En Lazovic die toen nog bij Vitesse speelde en eigenlijk die pot niet goed was. Koeman die het bestuur zat was en andersom.
Aad de Mos ook sympathiek die wel verstandig de toen nog jonge Veldhuizen erin bracht voor Stajkovic die aan het provoceren was bij Vitesse. Kreeg als beloning een enorme bierdouche..
Mooie docu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan