Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

De zus van Gakpo maakt de winnende.

Overigens neemt het damesvoetbal de mindere aspecten van het mannenvoetbal zo langzamerhand over en ook hier doet de scheids er niets aan. Ik denk dat die keepster af en toe de bal 20sec vasthield voor ze verder ging.
Viel mij ook op. Tijdrekken, schwalbes...wat het vrouwenvoetbal voor had op mannenvoetbal was dat dat soort negatieve aspecten er niet waren. Geen gewedige ontwikkeling.
 
En ook nog door de PSVer Esmee Brugts. :DANCE:
Dat maakt de zege extra mooi. Jammer dat het beloofde interview met haar bij de NOS niet kwam.

Wel fijn dat ik , tijdens het vergeefs daarop wachten naar txt kijkend zag, dat we als PSVer nog een reden tot vreugde hebben.
Onze sympathieke en bekwame ex-coach heeft met Benfica de eerste 3 CL punten al binnen. :)

Fijn dat de Oranje dames alsnog de dikverdiende zege in de wacht sleepten.
Een leuk WK volgend jaar, denk ik, in Australie en Nieuw Zeeland.
 

thumbbig-1254918.webp
 

Ik heb het wel en wee van een damesvoetbalteam een tijdje van dichtbij mogen aanschouwen. En wee was het.
Continu onderlinge strubbelingen, behalve op het veld, dan waren ze eventjes een team. Verschrikkelijk, die mentaliteit.

Voordat 15 dames ieder apart zo’n mail naar de bond gaan schrijven is er al heel wat konkelend water door de zee gegaan. 15, maar sowieso niet de sterspeelster, dus een flink deel van de reservespeelsters zitten daar ook bij. Okay.
 

Ik heb het wel en wee van een damesvoetbalteam een tijdje van dichtbij mogen aanschouwen. En wee was het.
Continu onderlinge strubbelingen, behalve op het veld, dan waren ze eventjes een team. Verschrikkelijk, die mentaliteit.

Voordat 15 dames ieder apart zo’n mail naar de bond gaan schrijven is er al heel wat konkelend water door de zee gegaan. 15, maar sowieso niet de sterspeelster, dus een flink deel van de reservespeelsters zitten daar ook bij. Okay.
Ik heb eerder dit jaar ook al een bericht over de coach gelezen. Ik kan het niet terugvinden. Of ik vergis me.

Maar een coach, zeker een mannelijke, moet zich bij de dames gewoon normaal gedragen. Ik heb niet het idee dat dat hier gebeurt.
 
Ik heb eerder dit jaar ook al een bericht over de coach gelezen. Ik kan het niet terugvinden. Of ik vergis me.

Maar een coach, zeker een mannelijke, moet zich bij de dames gewoon normaal gedragen. Ik heb niet het idee dat dat hier gebeurt.
Dan ga je toch om de tafel zitten ipv 15 mails te versturen. Maar ja, misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Structuren in zuid-Europa zijn nogal eens verticaal georganiseerd, weet ik. Da’s dan lastig direct te communiceren met een macholeiderstype die elke zin eindigt met ‘joder, coño!’

Kortom: ik was er niet bij.
 
Dan ga je toch om de tafel zitten ipv 15 mails te versturen. Maar ja, misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Structuren in zuid-Europa zijn nogal eens verticaal georganiseerd, weet ik. Da’s dan lastig direct te communiceren met een macholeiderstype die elke zin eindigt met ‘joder, coño!’

Kortom: ik was er niet bij.
Het lijkt erop dat de bond er niet voor openstaat.
 
Loting WK
Nederland zit in groep E
Groep E
Verenigde Staten
Vietnam
Nederland
Kameroen/Thailand/Portugal (winnaar play-off groep A)

link

Absurd dat alles en iedereen naar Nieuw Zeeland reist voor een simpele loting. :maniac:
 
Loting WK
Nederland zit in groep E
Groep E
Verenigde Staten
Vietnam
Nederland
Kameroen/Thailand/Portugal (winnaar play-off groep A)

link

Absurd dat alles en iedereen naar Nieuw Zeeland reist voor een simpele loting. :maniac:
Mijn vrouw zat dat vanmorgen te kijken. Enorme onzin. Een berichtje op teletekst met de loting is meer dan voldoende.
 
Prijzengeld bij WK vrouwen nog geen 15% van het WK bij mannen. Maar het bieden van de TV zenders is schandalig volgens de voorzitter van de FIFA, daardoor worden de dames niet op waarde geschat.

 
Prijzengeld bij WK vrouwen nog geen 15% van het WK bij mannen. Maar het bieden van de TV zenders is schandalig volgens de voorzitter van de FIFA, daardoor worden de dames niet op waarde geschat.

Tsja, het moet wel rendabel zijn. TV-zenders zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
 
Indrukwekkend en openhartig verhaal van deze speelster (ex-lyon) over hoe ongemakkelijk en taboe zwangerschap nog is voor betaald voetbal.
Nog een flinke weg te gaan denk ik.

 
Indrukwekkend en openhartig verhaal van deze speelster (ex-lyon) over hoe ongemakkelijk en taboe zwangerschap nog is voor betaald voetbal.
Nog een flinke weg te gaan denk ik.

De meeste voetballers die een beetje een dikke buik krijgen, krijgen extra training van Vanenburg voor zover ik weet.
 
Mijn damesopstelling voor eerstvolgende wedstrijd:

————————Benitez———————
Mwene—--Teze—Branthwaite-Mauro
—————Sangaré—Guti———————
———————Saibari ———————-
Madueke————-de Jong————-Xavi
 
Mijn damesopstelling voor eerstvolgende wedstrijd:

————————Benitez———————
Mwene—--Teze—Branthwaite-Mauro
—————Sangaré—Guti———————
———————Saibari ———————-
Madueke————-de Jong————-Xavi
Ik mis Veervrouw?
 
Terug
Bovenaan Onderaan