Internationale Politiek

Gaat de situatie in Taiwan ook grote gevolgen hebben voor Europa?

Economisch bijvoorbeeld vanwege halfgeleiders of is dit meer van toepassing op de VS, of...?
Ligt eraan hoe dit verder uitpakt. Bij een daadwerkelijke oorlog/invasie natuurlijk wel. Taiwan is ontzettend belangrijk voor de hightech industrie. Maar ook op andere manieren kan China de economische teugels aantrekken. Voordeel voor Taiwan is dat China afhankelijk is (vooralsnog) van Taiwanese chips. Dus heel voorzichtig moet zijn. Maar aangezien de Chinese economie niet optimaal presteert, en populistische geluiden steeds harder klinken, valt het een of ander niet meer uit te sluiten. Europa en Nederland moeten een stuk minder naief zijn en meer werk maken om aanvoerlijnen dichterbij huis te werken en zoveel mogelijk China uit het economische netwerk te knippen. Snap nog steeds niet dat Eindhoven nog steeds een vriendschapsband met een Chinese stad heeft.
 
Britse politiek, this ontzettend lachwekkend.

Zullen de conservatieven nu weer met een nieuwe premier komen, of komen er nieuwe verkiezingen?
 
Als ik de politiekcommentatoren mag geloven komen de conservatieven weer met een nieuwe.
Ze moeten wel, de Conservatieven zouden heel erg verliezen bij algemene verkiezingen nu ze er zo’n puinhoop van gemaakt hebben. Als ze humor hebben zoeken ze iemand met de naam Lettuce.
 
Britse politiek, this ontzettend lachwekkend.

Zullen de conservatieven nu weer met een nieuwe premier komen, of komen er nieuwe verkiezingen?

Vooralsnog is het plan dat de Tories een nieuwe PM gaan kiezen, binnen een week. Eerst mogen de kamerleden 2 favorieten aanwijzen, dan moeten de leden weer stemmen.Gaat erg krap worden binnne een week. Ik vermoed dat men hoopt dat er slechts 1 kandidaat gekozen wordt door de kamerleden (de ander trekt zich terug), zodat de leden niet geraadpleegd hoeven te worden.

De 2 kandidaten zullen de 2 vleugels van de partij vertegenwoordigen:
De top-kandidaten vanuit het midden: Penny Mordaunt, Ben Wallace, wellicht Rishi Sunak
Vanuit de rechterkant van de partij: Boris en Suella Braverman

Als de leden moeten stemmen, gaan ze weer voor de uiterst rechtse optie. Suella is Liz Truss 2, vol ambitie en te dom om te poepen, en gestuurd door de nasties. Boris, tja.... Het circus start dan weer opnieuw ben ik bang.

Wat ook nog kan, als er voor 28 oct. geen uitsluitsel komt: nieuwe verkiezingen, die iedere andere partij en 80% van de kiezers wil. Maar dat zal voor de Tories de nucleaire optie zijn, peilen op dit moment op 22 zetels, achter Labour (500+), Lib Dems en SNP. dat zullen ze dus te allentijden voorkomen

Voor zover uw verslaggever vanuit Westminster
 
Vooralsnog is het plan dat de Tories een nieuwe PM gaan kiezen, binnen een week. Eerst mogen de kamerleden 2 favorieten aanwijzen, dan moeten de leden weer stemmen.Gaat erg krap worden binnne een week. Ik vermoed dat men hoopt dat er slechts 1 kandidaat gekozen wordt door de kamerleden (de ander trekt zich terug), zodat de leden niet geraadpleegd hoeven te worden.

De 2 kandidaten zullen de 2 vleugels van de partij vertegenwoordigen:
De top-kandidaten vanuit het midden: Penny Mordaunt, Ben Wallace, wellicht Rishi Sunak
Vanuit de rechterkant van de partij: Boris en Suella Braverman

Als de leden moeten stemmen, gaan ze weer voor de uiterst rechtse optie. Suella is Liz Truss 2, vol ambitie en te dom om te poepen, en gestuurd door de nasties. Boris, tja.... Het circus start dan weer opnieuw ben ik bang.

Wat ook nog kan, als er voor 28 oct. geen uitsluitsel komt: nieuwe verkiezingen, die iedere andere partij en 80% van de kiezers wil. Maar dat zal voor de Tories de nucleaire optie zijn, peilen op dit moment op 22 zetels, achter Labour (500+), Lib Dems en SNP. dat zullen ze dus te allentijden voorkomen

Voor zover uw verslaggever vanuit Westminster

En hierom willen we je vaker op het forum zien rico !
 
Vooralsnog is het plan dat de Tories een nieuwe PM gaan kiezen, binnen een week. Eerst mogen de kamerleden 2 favorieten aanwijzen, dan moeten de leden weer stemmen.Gaat erg krap worden binnne een week. Ik vermoed dat men hoopt dat er slechts 1 kandidaat gekozen wordt door de kamerleden (de ander trekt zich terug), zodat de leden niet geraadpleegd hoeven te worden.

De 2 kandidaten zullen de 2 vleugels van de partij vertegenwoordigen:
De top-kandidaten vanuit het midden: Penny Mordaunt, Ben Wallace, wellicht Rishi Sunak
Vanuit de rechterkant van de partij: Boris en Suella Braverman

Als de leden moeten stemmen, gaan ze weer voor de uiterst rechtse optie. Suella is Liz Truss 2, vol ambitie en te dom om te poepen, en gestuurd door de nasties. Boris, tja.... Het circus start dan weer opnieuw ben ik bang.

Wat ook nog kan, als er voor 28 oct. geen uitsluitsel komt: nieuwe verkiezingen, die iedere andere partij en 80% van de kiezers wil. Maar dat zal voor de Tories de nucleaire optie zijn, peilen op dit moment op 22 zetels, achter Labour (500+), Lib Dems en SNP. dat zullen ze dus te allentijden voorkomen

Voor zover uw verslaggever vanuit Westminster
Dat Boris gewoon weer naar voren kan komen... Maar ach, wij blijven ook iedere keer met Mark R. zitten
 
Dat Boris gewoon weer naar voren kan komen... Maar ach, wij blijven ook iedere keer met Mark R. zitten
Inderdaad, Mark R heeft veel meer verkeerd gedaan en is veel vreemder dan Boris. Boris had overal schijt aan met z'n parties. Mark R liegt en bedriegt en gaf leiding aan heel dubieuze (illegale?) praktijken.

Ik hoop echt dat of Boris zelf wijzer is, of anders de Tory kamerleden, en dat ze daar niet meer aan gaan beginnen. Maarja, rekenen op de common sense van de Tories is wel heel naief gebleken de afgelopen 5 jaar of zo (sinds David Cameron)
 
Terug
Bovenaan Onderaan