Mohamed Ihattaren (M)

Xavi speelde van het weekend erg goed, maar zal morgen toch plaats moeten nemen op de bank gok ik. Die gaat waarschijnlijk niet de kont tegen de krib gooien. Als speler moet je ook het belang van het team kunnen zien. Wellicht dat Mo zichzelf belangrijker vond dan het team? #ikmoetspelen
Natuurlijk niet helemaal te vergelijken. Onder Van Bommel was Ihattaren de sterspeler. Simons is nog nergens basisspeler geweest en het seizoen is pas net begonnen. Als Simons in de weekenden blijft uitblinken (bovenaan in het AD klassement), maar in de CL niet of nauwelijks speeltijd krijgt, moeten we nog maar zien hoe het gaat lopen.
 
Natuurlijk niet helemaal te vergelijken. Onder Van Bommel was Ihattaren de sterspeler. Simons is nog nergens basisspeler geweest en het seizoen is pas net begonnen. Als Simons in de weekenden blijft uitblinken (bovenaan in het AD klassement), maar in de CL niet of nauwelijks speeltijd krijgt, moeten we nog maar zien hoe het gaat lopen.
Als Simons het wekelijks in de ED laat zien, en niet alleen tegen de laagvliegers, dan denk ik dat Van Nistelrooij wel een trainer is die 'm dan in de CL ook opstelt.
Sterker nog: als Mo in de weekenden dat hij mocht spelen bleef uitblinken, had Schmidt 'm vaker opgesteld, en ook in de CL ... EL ... ConfL.
Eerst laten zien dat je het wilt en kunt, daarna pas eisen stellen.
 
Als Simons het wekelijks in de ED laat zien, en niet alleen tegen de laagvliegers, dan denk ik dat Van Nistelrooij wel een trainer is die 'm dan in de CL ook opstelt.
Sterker nog: als Mo in de weekenden dat hij mocht spelen bleef uitblinken, had Schmidt 'm vaker opgesteld, en ook in de CL ... EL ... ConfL.
Eerst laten zien dat je het wilt en kunt, daarna pas eisen stellen.
Tja, een half uur leuke dingen laten zien schijnt in de ogen van sommigen voldoende te zijn om een basisplaats te eisen..
 
Meer goede wedstrijden spelen?

Xavi speelde van het weekend erg goed, maar zal morgen toch plaats moeten nemen op de bank gok ik. Die gaat waarschijnlijk niet de kont tegen de krib gooien. Als speler moet je ook het belang van het team kunnen zien. Wellicht dat Mo zichzelf belangrijker vond dan het team? #ikmoetspelen
Even voor de duidelijkheid: ik leg de verantwoordelijkheid volledig bij Mo. Zijn reactie heeft hij zelf onder controle en die was niet goed. Alleen was het al tijden duidelijk dat hij zijn eigen grootste vijand was. Hij was sinds de dood van zijn vader met zichzelf in gevecht en dat uitte zich in zijn prestatie op het veld en in zijn relatie met zijn omgeving. Zoals ik me herinner had hij zich teruggevochten; fit geworden, hard gewerkt op de training etc. Hij viel toen in en speelde goed. Volgens mij zat hij de wedstrijd daarna niet eens op de bank. Als er niks buiten de wedstrijd is gebeurd is dat een hele vreemde gang van zaken.

Natuurlijk is niemand groter dan de club en is hij eindverantwoordelijk voor zijn inzet en reactie. Maar dan nog zou het mijn keuze zijn om hem positief te blijven prikkelen wanneer hij zich positief laat zien. Tenzij er wel iets buiten de camera's heeft plaatsgevonden, maar daar heb ik nooit iets over gehoord.
 
FaRH8ZYXoAAnmyO


:unsure: Direct na de geboorte of zelfs ervoor? :confused: Wellicht al voor de verwekking. :cautious: :geek: ;)
 
Hij wordt ook wel enorm opgehemeld nu, ook in de media. Begint bijna Frenkie de Jong proporties te krijgen.

Eigenlijk vind ik Gakpo een vele betere indruk maken met zijn goede trap, snelheid en lengte maar hij is natuurlijk ook wat ouder (bijna 20).
Desalniettemin wel blij dat 'Mo' heeft bijgetekend, laat zijn waarde dan ook maar naar F de Jong/de Ligt-normen gaan..

Jij bent een ziener!
 
Heb niets meer met Mo maar laten we de privé keuzes van iemand niet belachelijk gaan maken omdat we het zelf anders zouden doen. Wie zegt dat trouwen op je 20e niet goed is maar wel op je 35e of 33e?? Wie bepaalt dit soort grenzen? Bij mijn weten komt hij uit een gelovig gezin en wellicht dat ze het niet zomaar accepteren dat je eerst 12 jaar gaat samenwonen voordat je er achter komt dat je elkaar toch geen ja woord gaat geven. Wie weet, vinden hij en zijn familie dat gegeven weer erg achterlijk? En dat het meisje maar 17 is, mogen zij maar lekker zelf weten. Misschien is ze veel volwassener dan sommige kerels van 35.
 
Heb niets meer met Mo maar laten we de privé keuzes van iemand niet belachelijk gaan maken omdat we het zelf anders zouden doen. Wie zegt dat trouwen op je 20e niet goed is maar wel op je 35e of 33e?? Wie bepaalt dit soort grenzen? Bij mijn weten komt hij uit een gelovig gezin en wellicht dat ze het niet zomaar accepteren dat je eerst 12 jaar gaat samenwonen voordat je er achter komt dat je elkaar toch geen ja woord gaat geven. Wie weet, vinden hij en zijn familie dat gegeven weer erg achterlijk? En dat het meisje maar 17 is, mogen zij maar lekker zelf weten. Misschien is ze veel volwassener dan sommige kerels van 35.
Volgens mij is je brein pas volledig volgroeid op je 24ste. Dus dat is 1 reden waarom ik het mijn kinderen ernstig af zou raden. Als de relatie goed genoeg is om te trouwen, dan is de relatie goed genoeg om een aantal jaar te wachten met trouwen.

Het geloof aspect is iets waar ik mee worstel als niet gelovige. Ik heb respect voor andere overtuigingen maar hierbij bekruipt mij een gevoel van de mazen in de wet zoeken. Het idee van trouwen voordat je samenwoont/ het fysieke gedeelte van de relatie aangaat is niet perse slecht. Maar wordt het hier niet omgedraaid? Willen ze hun leven binden voor God of is het trouwen een manier waarop het geaccepteerd wordt? ~ niet zomaar accepteren dat je eerst 12 jaar gaat samenwonen voordat je er achter komt dat je elkaar toch geen ja woord gaat geven~ . Is het dan beter om na 12 jaar te scheiden?

Ten slotte, en dit heeft niks met jou post/ intentie te maken. Met de laatste zin heb ik hele slechte associaties. Dat wordt gebruikt door mannen die op veel te jonge meisjes vallen. "je bent veel volwassener dan andere meisjes van jou leeftijd." Wederom: dit is een associatie met die zin, niet met jou post.
 
Heb niets meer met Mo maar laten we de privé keuzes van iemand niet belachelijk gaan maken omdat we het zelf anders zouden doen. Wie zegt dat trouwen op je 20e niet goed is maar wel op je 35e of 33e?? Wie bepaalt dit soort grenzen? Bij mijn weten komt hij uit een gelovig gezin en wellicht dat ze het niet zomaar accepteren dat je eerst 12 jaar gaat samenwonen voordat je er achter komt dat je elkaar toch geen ja woord gaat geven. Wie weet, vinden hij en zijn familie dat gegeven weer erg achterlijk? En dat het meisje maar 17 is, mogen zij maar lekker zelf weten. Misschien is ze veel volwassener dan sommige kerels van 35.
Ach t is ook niet dat heteen 40 jarige is die met een jonge deerne trouwt. Ze zijn beiden jong, ken meer mensen die jong getrouwd zijn, kan ook gewoon goed gaan. Lees overigens op VP dat ze slechts verloofd zouden zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ach t is ook niet dat heteen 40 jarige is die met een jonge deerne trouwt. Ze zijn beiden jong, ken meer mensen die jong getrouwd zijn, kan ook gewoon goed gaan. Lees overigens op VP dat ze slechts verloofd zouden zijn.
Kan gewoon goed gaan. Alleen in de „basisschoolklas„ van mijn vrouw zijn de vroeg getrouwden vrijwel allemaal gescheiden. Leuk ook voor die kinderen, die er natuurlijk ook vroeg moesten zijn.
Het is net als met drank op achter het stuur: het kan ook goed gaan. :grin:
 
Aangezien hij niet bepaald alle geluk of kennis in zijn leven heeft gehad in de afgelopen jaren, zie ik hem dik & solo oud&nieuw vieren ook ja..
Maar het kan wel, mijn ouders trouwde ook op hun 19de en kwam dit pareltje uit op hun 21ste en ze zijn nog samen, mag die daar hoop uit halen tegen alle odds in :lmao:
 
Volgens mij is je brein pas volledig volgroeid op je 24ste. Dus dat is 1 reden waarom ik het mijn kinderen ernstig af zou raden. Als de relatie goed genoeg is om te trouwen, dan is de relatie goed genoeg om een aantal jaar te wachten met trouwen.
Ik weet niet of het zoveel met de volgroeiing van het brein te maken heeft, om eerlijk te zijn. Bovendien zijn dit soort cijfers een statestiek, en dus niet/nauwelijks toepasbaar op het individu. Ik zou vooral kijken naar je kinderen zelf, en hoe ze in hun eventuele relatie staan. En wat voor persoon de nieuwe aanwinst is. Lijkt mij een stuk belangrijker dat leeftijd.

Het geloof aspect is iets waar ik mee worstel als niet gelovige. Ik heb respect voor andere overtuigingen maar hierbij bekruipt mij een gevoel van de mazen in de wet zoeken. Het idee van trouwen voordat je samenwoont/ het fysieke gedeelte van de relatie aangaat is niet perse slecht. Maar wordt het hier niet omgedraaid? Willen ze hun leven binden voor God of is het trouwen een manier waarop het geaccepteerd wordt? ~ niet zomaar accepteren dat je eerst 12 jaar gaat samenwonen voordat je er achter komt dat je elkaar toch geen ja woord gaat geven~ . Is het dan beter om na 12 jaar te scheiden?
Is het misschien mogelijk dat je vooral het oude beeld daarvan hebt? Ik zit zelf in een redelijk gelovige omgeving (als in, een gedeelte van mijn omgeving is zeker gelovig) en zie daarin dus ook verschillende keuzes langskomen. Maar het aloude 'ik moet trouwen anders mag ik niet samenwonen/het huwelijk consumeren' zie ik steeds minder. Mensen trouwen nog steeds redelijk vroeg - vergeleken met de gemiddelde trouwleeftijd - maar hebben vaak al samengewoond daarvoor. Ik ook bijvoorbeeld, ik trouwde op mijn 24e, maar woonde daarvoor ook al samen. Onze reden om te trouwen had overigens weldegelijk ook een gelovig aspect, maar we wilden ook gewoon een groot feest geven met alle dierbaren om ons heen. Ik zie nu ook bij sommige van mijn niet-gelovige vrienden dat ze eigenlijk spijt hebben dat ze nog niet getrouwt zijn. Eerst zetten ze zich ertegen af, onder het mom van "Ouderwets, de kerk heeft toch geen waarde, etc". Maar nu hebben ze gewoon een feest overgeslagen, en een potentiele memorabele dag gemist. Natuurlijk kun je altijd nog trouwen - en wellicht gaat een deel dat nog doen - toch heb ik het idee dat ze zelf voelen dat ze 'het momentum gemist' hebben, zeg maar.

Verder ken ik ook zeker mensen die binnen 5 jaar alweer gescheiden zijn, en zie ik ook dat 'te vroeg trouwen' absoluut bestaat. Maar ik zie daarin niet een vreselijk groot verschil in tussen '5 jaar getrouwt zijn' en '5 jaar samenwonen', want in beide gevallen is het een vervelende gebeurtenis die diep effect kan hebben. Dan hoop ik altijd maar dat er nog geen kinderen waren, want daar zit uiteindelijk de grootste pijn.

Terug naar Mo: Het interesseert me eigenlijk niet zoveel. Misschien is hij alleen verloofd, zonder dat er een concrete trouwdatum vaststaat. Dat hij daarmee de serieusheid van hun relatie wil kenmerken, maar pas over een paar jaar trouwt. Hij zou niet de eerste zijn die dat doet. Meteen invullen dat het wel met geloof te maken zal hebben, vind ik eigenlijk ook weer een beetje kortzichtig - waarmee ik niet wil zeggen dat jij dat nu sowieso doet.
 
Ik vind het lastig oordelen. Mo komt uit een heel andere omgeving en cultuur dan ik. Ik moet er niet aan denken om op zo'n leeftijd getrouwd te zijn (nu overigens nog steeds niet... :ROFL:)

Ergens vind ik het wel opmerkelijk aangezien dat gezeik met die criminelen uit de hoek van zijn vriendin kwam dacht ik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan