Binnenlandse Politiek

Omdat de regering de huidige toestand gebruikt als middel om vluchtelingen af te schikken?
Als ik de commentaren op Twitter lees wordt het juist gebruikt om de omvolking te versnellen omdat de WEF dat wil.

Het is echt te triest voor woorden. Een, vermoedelijk bewust door 12 jaar afbreekbeleid, gecreëerde crisis en dan zaken willen invoeren die tegen diverse verdragen etc. ingaan. Over de rug van van de vluchteling je kiezers terug willen winnen van de PVV...


(filmpje lijkt hier niet bij te horen, maar kijk m maar af..)
 
Waarom lees ik hier verstandige analyses over en praktische aanpak van de crisis in Ter Apel, terwijl ik op Twitter en in Kamer vooral opfokverhalen hoor?
Wij op het forum hebben natuurlijk geen politieke belangen. Wij zeggen gewoon naar wat de beste oplossing is. In de politiek kiezen ze niet voor de beste oplossing, maar kiezen ze voor een oplossing waarbij ze hun politieke visie kunnen doordrukken en daarme dus zieltjes proberen te winnen.
 
Wij op het forum hebben natuurlijk geen politieke belangen. Wij zeggen gewoon naar wat de beste oplossing is. In de politiek kiezen ze niet voor de beste oplossing, maar kiezen ze voor een oplossing waarbij ze hun politieke visie kunnen doordrukken en daarme dus zieltjes proberen te winnen.
Dat was ooit - in mijn beleving - echt anders. Vroeger had je nog verstandige staatsmensen, die dachten in het algemene belang en internationale verdragen. Nu is alles gepolariseerd.

Land dat fokking Deltawerken bouwde kan geen oplossing vinden voor paar duizend man...
 
Dat was ooit - in mijn beleving - echt anders. Vroeger had je nog verstandige staatsmensen, die dachten in het algemene belang en internationale verdragen. Nu is alles gepolariseerd.

Land dat fokking Deltawerken bouwde kan geen oplossing vinden voor paar duizend man...

Met dank aan het rechtspopulisme, ingezet door Pim Fortuyn begin deze eeuw...
 
Daarvoor eigenlijk ook nog door Hans Wiegel.

Dat was toch populisme-light, aangezien hij onderdeel was van de VVD, dus onderdeel van het "probleem"...

Pim Fortuyn was een buitenstaander die riep dat alles k*'t was en er zelfs een boek mee vol wist te kalken. Kreeg daarmee bizar veel media-aandacht, want hij riep wat het volk dacht... ondertussen schopte hij alleen maar overal tegenaan, maar kwam zelf met geen enkele haalbare oplossing.
 
Dat was toch populisme-light, aangezien hij onderdeel was van de VVD, dus onderdeel van het "probleem"...

Pim Fortuyn was een buitenstaander die riep dat alles k*'t was en er zelfs een boek mee vol wist te kalken. Kreeg daarmee bizar veel media-aandacht, want hij riep wat het volk dacht... ondertussen schopte hij alleen maar overal tegenaan, maar kwam zelf met geen enkele haalbare oplossing.
Zeker, het is een glijdende schaal natuurlijk. Elke populist moet de ander en zichzelf telkens overschreeuwen om hetzelfde resultaat te bereiken. Jammer dat je zoiets niet hebt met verstandige uitspraken of briljante oplossingen.
 
Dat was ooit - in mijn beleving - echt anders. Vroeger had je nog verstandige staatsmensen, die dachten in het algemene belang en internationale verdragen. Nu is alles gepolariseerd.

Land dat fokking Deltawerken bouwde kan geen oplossing vinden voor paar duizend man...
Geheel eens met je eerste drie zinnen.
Maar die "paar duizend" kon wel eens iets bezijden de feiten zijn.
Tel alleen maar eens de aantallen nieuwkomers uit het laatste decennium bij elkaar.
En hoeveel statushouders er nog op een woning zitten te wachten.

Het zou al helpen om het draagvlak voor echte vluchtelingen - dat er gelukkig nog steeds is - te vergroten als men eens een oplossing vond voor het probleem van de nep figuren die hier niets te zoeken hebben en de boel danig verzieken. Maar die helaas niet uitgezet (kunnen?) worden. Vraag eens aan de winkeliers in Maarheeze naar hun dagelijkse ergernis en problemen.

Los daarvan is het mensonterend als je ziet wat er in Ten Apel allemaal gebeurt. Hoe lang nog doormodderen op deze manier?
 
Zeker, het is een glijdende schaal natuurlijk. Elke populist moet de ander en zichzelf telkens overschreeuwen om hetzelfde resultaat te bereiken. Jammer dat je zoiets niet hebt met verstandige uitspraken of briljante oplossingen.
Wilders heeft in 22 jaar toch fantastische oplossingen gehad?
Marokkanen in knieschijven schieten
Een belasting heffen op hoofddoekjes
De martelaar spelen
Het in de partij laten van partijpooier Dion Graus

Alles voor Nederland.. 😖
 
Och, als je selectief bent in wie/wat je volgt en niet puur kijkt naar wat er trending is valt t best mee.
Ik dacht ooit op Twitter (en voorheen Facebook) wat interessante politieke inhoudelijke discussies te houden. Dat bleek toch lastig.. teveel extreem rechtse bs..
 
Met dank aan het rechtspopulisme, ingezet door Pim Fortuyn begin deze eeuw...
Erg kortzichtig in mijn optiek. Je ziet populisme in heel de wereld terugkomen en zegevieren, en dat heeft meneer Pim Fortuyn echt niet allemaal op zijn conto. Polarisering is de grote gemene deler, maar dat kun je onmogelijk aan 1 iemand/partij ophangen. (Dat zou wel een frappante houding zijn, overigens: "Polarisatie is het probleem, en dat is JOUW schuld!")

Ik denk dat dingen als sociale media, politieke ontrouw en de daaruit vloeiende politiek hedonisme een veel grotere oorzaak is.
 
Erg kortzichtig in mijn optiek. Je ziet populisme in heel de wereld terugkomen en zegevieren, en dat heeft meneer Pim Fortuyn echt niet allemaal op zijn conto. Polarisering is de grote gemene deler, maar dat kun je onmogelijk aan 1 iemand/partij ophangen. (Dat zou wel een frappante houding zijn, overigens: "Polarisatie is het probleem, en dat is JOUW schuld!")

Ik denk dat dingen als sociale media, politieke ontrouw en de daaruit vloeiende politiek hedonisme een veel grotere oorzaak is.
Het punt is dat iedereen problemen kan benoemen. Dat er bij populisten nog een gespeelde boosheid bijkomt is ook nog tot daar aan toe. Maar nergens is er ook maar enige aanzet tot het komen van een structurele oplossing. Het is een schande dat een pvv na bijna een kwart eeuw niets heeft bijgedragen aan iets van ideeën. Ja, de fraudewet hebben ze gesteund. Nee dat is een enorm succes gebleken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan