Coronavirus

Ik wil voortaan een corona theme song.

Op de melodie van Moffel & Piertje:
Ik prik me hier, ik prik me daar, ik prik mezelf het hele jaar. En prik jij jezelf? Even voor mij? Dan vaccineren we, dan vaccineren we, dan vaccineren we, allebei!
 
Alle maatregelen weg en dan zo’n klein golfje. Tuurlijk, we leven meer buiten en de weerstand is hoger door het lekkere weer. Virussen hebben sowieso minder kans, maar ik vind het wel hoopvol. Ben in ieder geval benieuwd of we de boel - tenzij er weer wat nieuws opduikt - ook in het najaar en de winter open kunnen houden. Wat betreft prikken denk ik er hetzelfde over als Der Jaufe .
Los van alles vind ik dat de regering vooral iets moet gaan doen aan de wijze waarop groepen in dit land de laatste jaren steeds harder tegenover elkaar komen te staan. Of het nu wappies zijn, boeren of wie dan ook, het verhardt. Ik denk dat we gebaat zijn bij meer richting, meer idee, meer idealisme wellicht en meer nadenken over de wereld na ons, voor onze kinderen. Maar wel op een manier die voor iedereen te betalen is. Ik wens ze succes, maar ik denk wel dat het moet. De crisismanagement van Rutte mag wat mij betreft dus plaats gaan maken voor iets duurzamers.
 
Tja, ik zie geen problemen. Vertrouw op de wetenschap, geen last gehad van de prikken en je ziet toch dat mensen die geen vaccins hebben gehad rare dingen gaan doen.
Op pannen slaan, vastketenen aan een brug, de vlag verkeerd om hangen, met een trekker stil gaan staan op de snelweg etc. Nee, doe mij maar snel zo'n prik.
En 3 kerngezonde mensen heel dicht bij me overleden een half jaar na de 2e prik. Toeval zal allemaal wel maar ik geloof dat het heel je imuunsysteem overhoop haalt. Ik neem hem gewoonweg niet meer en zal een natuurlijke dood gewoon accepteren. Cruijff zei ooit beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander ofwel beter dood door mijn keuze dan dood doordat een vaccin mijn imuunsysteem naar de klote helpt. Zeker aangezien bijna niemand er dood aan gaat.
 
En 3 kerngezonde mensen heel dicht bij me overleden een half jaar na de 2e prik. Toeval zal allemaal wel maar ik geloof dat het heel je imuunsysteem overhoop haalt. Ik neem hem gewoonweg niet meer en zal een natuurlijke dood gewoon accepteren. Cruijff zei ooit beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander ofwel beter dood door mijn keuze dan dood doordat een vaccin mijn imuunsysteem naar de klote helpt. Zeker aangezien bijna niemand er dood aan gaat.
Huh? Lijkt me een sterke overtuiging. Ik heb omgekeerd wat contacten die juist na n besmetting aardig ontregeld zijn (vooral maag/darm. Heb weinig zin om ook voedselintoleranties op te lopen dus pak eind Augustus de vernieuwde booster mee (of iets eerder/later, afhankelijk van de incidentie).

Edit https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34145702/#:~:text=Conclusions: Genetically predisposed patients could,disease in the forthcoming future.

&

Glutenintolerantie zou ik persoonlijk echt vreselijk vinden, geen deegwaren, brood, pasta, bier of veel duurdere en veel minder smakelijke alternatieven. Liever niet.

"Zeker nu er bijna iemand dood aan gaat" vind ik dus veel te simpel". De kans dat door vaccinatie je immuunsysteem niet naar de klote gaat bij besmetting is veel groter dan hetgeen wat jij vreest.
 
Laatst bewerkt:

Maw even nuttig als swabs van n lading bananen die worden ingevoerd testen.
 

Maw even nuttig als swabs van n lading bananen die worden ingevoerd testen.
Ga jij het de chinezen vertellen.
 
Ebola dit najaar;
Overigens maak ik me op het moment zorgen over het gegeven dat de eerste Ebola-dode in Kampala (UG) (een stad met meer dan 8 miljoen inwoners) word gemeld. Het is nog een relatief klein brandhaardje (met in de orde van een paar 100 mensen onder actieve surveilance omdat ze exposed zijn) maar als het daar echt doorbreekt heb je vrees ik echt een groot probleem om het binnen de landsgrensen van Uganda te houden.

Over covid, ik heb me aangemeld volgende week mijn booster te gaan halen met de B4/B5 optimized versie van dr. Pfizer. Vriendin is recent hersteld maar loopt na drie weken nog altijd flink te hoesten en is sneller vermoeid na een stuk fietsen (maar komt dus even niet voor vaccinatie in aanmerking). Blij dat ik hem kon ontlopen maar een opfrissing voor de winter lijkt me na een jaar wel weer even nuttig. Hoe gaat het in Nederland eigenlijk? Zakken de cijfertjes alweer? Hier in de stad is het met 70/10k per dag aan nieuwe gemelde besmettingen weer lichtjes dalende.
 
Laatst bewerkt:
Ebola dit najaar;
Overigens maak ik me op het moment zorgen over het gegeven dat de eerste Ebola-dode in Kampala (UG) (een stad met meer dan 8 miljoen inwoners) word gemeld. Het is nog een relatief klein brandhaardje (met in de orde van een paar 100 mensen onder actieve surveilance omdat ze exposed zijn) maar als het daar echt doorbreekt heb je vrees ik echt een groot probleem om het binnen de landsgrensen van Uganda te houden.

Over covid, ik heb me aangemeld volgende week mijn booster te gaan halen met de B4/B5 optimized versie van dr. Pfizer. Vriendin is recent hersteld maar loopt na drie weken nog altijd flink te hoesten en is sneller vermoeid na een stuk fietsen (maar komt dus even niet voor vaccinatie in aanmerking). Blij dat ik hem kon ontlopen maar een opfrissing voor de winter lijkt me na een jaar wel weer even nuttig. Hoe gaat het in Nederland eigenlijk? Zakken de cijfertjes alweer? Hier in de stad is het met 70/10k per dag aan nieuwe gemelde besmettingen weer lichtjes dalende.
Toename besmettingen lijkt weer af te vlakken na een periode circa 2 weken die gekenmerkt werden door een sterke stijging. Alleen besmettingscijfers zeggen relatief weinig aangezien het testbeleid veranderd is, positieve is dat de opnamecijfers een zelfde beeld laten zien.

Wat iig duidelijk is is dat het aandeel dat op de IC komt nu veel lager is. Op dit moment is dat zo'n 4% waar dat vorig jaar rond de 20% lag.
 
Gewonnen? Hebben ze in alle onzin die ze riepen iets goed gehad? Ook een stilstaande klok geeft wel eens de goede tijd aan. (en nee, ik ga geen Jensen kijken, begin 2020 gedaan, ik pas daar voor, zoals bij iedere mafklapper met een verdienmodel).

Vermoedt dat dit over het gebeuren gaat dat 'nu uitgelekt is' dat vaccins niet 100% zorgen dat je niet besmettelijk bent. Wat ze dan vergeten is dat de producent dit vanaf dag 1 heeft geroepen. Verder wijs ik er graag op dat de avondklok weg is (zou blijven) het CTB weg is (zou blijven) niet gevaccineerden niet gedeporteerd zijn (wat wel zou gebeuren).
 
Laatst bewerkt:
Ebola dit najaar;
Overigens maak ik me op het moment zorgen over het gegeven dat de eerste Ebola-dode in Kampala (UG) (een stad met meer dan 8 miljoen inwoners) word gemeld. Het is nog een relatief klein brandhaardje (met in de orde van een paar 100 mensen onder actieve surveilance omdat ze exposed zijn) maar als het daar echt doorbreekt heb je vrees ik echt een groot probleem om het binnen de landsgrensen van Uganda te houden.
Geen idee hoe besmettelijk Ebola is. Zie wel dat het sinds 1976 bekend is. Met kleinere en grotere uitbraken door de tijd heen. We gaan het zien, apenpokken kwam ook ineens op en bleek uiteindelijk weer uit te doven hier in NL.
 
Geen idee hoe besmettelijk Ebola is. Zie wel dat het sinds 1976 bekend is. Met kleinere en grotere uitbraken door de tijd heen. We gaan het zien, apenpokken kwam ook ineens op en bleek uiteindelijk weer uit te doven hier in NL.
Volgens mij is Ebola extreem besmettelijk, maar heeft iirc het ook hele duidelijke symptonen en een korte incubatietijd. En het is zo erg gevaarlijk, dus mensen hebben niet heel lang de tijd om het over te geven voordat ze sterven. Je kunt ze dus makkelijk identificeren.
 
Volgens mij is Ebola extreem besmettelijk, maar heeft iirc het ook hele duidelijke symptonen en een korte incubatietijd. En het is zo erg gevaarlijk, dus mensen hebben niet heel lang de tijd om het over te geven voordat ze sterven. Je kunt ze dus makkelijk identificeren.
Ja, en ca. 50% ging er tot nu toe aan onderdoor. Maar dat kan ook weer liggen aan minder voorzieningen in de landen waar het eerder tot een uitbraak kwam. We gaan het zien.
 
Ja, en ca. 50% ging er tot nu toe aan onderdoor. Maar dat kan ook weer liggen aan minder voorzieningen in de landen waar het eerder tot een uitbraak kwam. We gaan het zien.
Yep.

Voor wie meer wil weten:
De variant die nu rondgaat in Uganda is de Sudan variant van ebola. Die is slechts 7 keer eerder tot uitbraak gekomen in mensen:
1976 (151/284) / 1979 (25/34) / 2000 (224/425) / 2004 (7/17) / 2011 (1/1) / 2012 (17/24) / 2012b (4/7). Dus van de 792 bevestigde gevallen zijn er 426 overleden met die variant.

Momenteel (per 12/10) in Uganda: 39/74. Waarvan 4/10 onder gezondheidsmedewerkers. En niet 1 dorp of regio maar in meerdere districten. Is echt een enorm kut virus. Hoop dat men de situatie snel weet te remmen.

Overigens, qua risico voor verspreiding; na het besmet raken kan het tot 3 weken duren voor men zelf symptomen krijgt.
Maar als men geen symptomen heeft kan men het ook (nog) niet verspreiden lijkt de consensus.

*(fatal cases/confirmed cases)

https://emergency.cdc.gov/coca/ppt/2022/101222_slides.pdf
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan