Ibrahim Sangaré (M)

Ik vind ook dat ze minder snel clausules uit moeten delen. Alleen bij Sangaré vind ik het nog wel te verantwoorden. We zien allemaal hoe ontzettend belangrijk hij is voor ons middenveld als het niveau wat omhoog gaat. En daarnaast is 37 miljoen een behoorlijk bedrag voor een verdedigend middenvelder. Maar over het algemeen gaan ze idd te vaak mee in die clausules
Het is met Gakpo je duurste paard van stal. En die ga je dan al bij voorbaat in de uitverkoop doen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het is met Gakpo je duurste paard van stal. En die ga je dan al bij voorbaat in de uitverkoop doen.
Ja, de clausule er in eerste instantie in het contract opnemen is een fout geweest. Dat ze die er nu niet uit krijgen begrijp ik nog wel. Het enige wat we nu winnen is een jaar langer Sangaré
 
Wat dus de kans dat Gakpo gaat bij niet halen CL gewoon 100% is, maar ja dat is weer een ander topic.
Precies. En ik vind dus dat een topclub dat voor moet zijn. Dat je in het slechtste geval een Gakpo niet verkoopt en met 2 gelijkwaardige spelers zit voor dezelfde positie.
 
Het blijft toch de nare keerzijde, waardoor PSV zichzelf ook in de voet schiet wat betreft grote uitgaande transfers die in de buurt komen van Ajax. Altijd maar dat proberen te behouden van spelers door lage afkoopsommen of andere voor de speler gunstige voorwaardes uit te spreken. Natuurlijk, 37m is veel geld, maar bij Ajax is dat wisselgeld voor zo'n bepalende speler. Zo oogt PSV altijd een beetje als de club die je kan piepelen als speler/zaakwaarnemer. Beetje druk uitoefenen en je mag volgend jaar voor minder weg, krijgt een gunstige clausule en uit angst voor kopende clubs wordt ook je contract nog even flink opgewaardeerd voor dat jaar.

Ik ben blij met deze verlenging hoor, maar ik zie wel een vervelend patroon.
 
Het blijft toch de nare keerzijde, waardoor PSV zichzelf ook in de voet schiet wat betreft grote uitgaande transfers die in de buurt komen van Ajax. Altijd maar dat proberen te behouden van spelers door lage afkoopsommen of andere voor de speler gunstige voorwaardes uit te spreken. Natuurlijk, 37m is veel geld, maar bij Ajax is dat wisselgeld voor zo'n bepalende speler. Zo oogt PSV altijd een beetje als de club die je kan piepelen als speler/zaakwaarnemer. Beetje druk uitoefenen en je mag volgend jaar voor minder weg, krijgt een gunstige clausule en uit angst voor kopende clubs wordt ook je contract nog even flink opgewaardeerd voor dat jaar.

Ik ben blij met deze verlenging hoor, maar ik zie wel een vervelend patroon.
Goed verwoord. Dank.
 
Tot nu toe alleen clubs die hij zelf niet wilt dacht ik volgens Musampa. Southampton, Everton enz. Kans is dus redelijk dat hij sowieso zou blijven. Daarom nog steeds geen goede deal voor mij. Je geeft hier weer te veel.
Ik vraag me af naar wat voor soort club Sangaré zelf op zoek is. Ik zou het niet zo slim vinden als hij direct voor clubs als Liverpool oid gaat. Te grote kans dat je dan net als Van de Beek op de bank belandt en een beetje wordt vergeten. Voor spelers uit de Eredivisie vind ik zo'n Wijnaldum traject perfect.

Vanuit mijzelf gezien ben ik heel erg blij met deze deal. Met 37 miljoen kun je erg goed investeren in een vervanger + doorselecteren van andere spelers en we krijgen Sangaré nog een jaartje langer in Eindhoven te zien. Sowieso denk ik dat bedragen als deze de max zijn voor ons zolang wij niet op een groot Europees podium laten zien dat onze spelers zich daar staande kunnen houden.
 
De boel weer aan het opstoken? Hij wilde niet weg! En de clausule is tijdelijk weg. Kan ook na bv CL in de eerst volgende transferperiode dus voor meer dan de 37,5mln verkocht worden. Wat er echt in staat weet je ook niet.
Ik vind niet dat hij iets verkeerd heeft gedaan. Ik vind dat PSV zichzelf te vaak in afhankelijke situaties manoeuvreert. En dat ik dat geen beleid vind. Althans niet van een topclub.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dit forum is echt zo negatief - PSV twitter is een stuk positiever over de Jong en Brands. Dit is gewoon een topdeal. Een van je beste spelers behouden, grotere kans op titel + CL, en dan voor rond de 40 miljoen verkopen, wat een mooi bedrag is. Top level deal!
 
Dit forum is echt zo negatief - PSV twitter is een stuk positiever over de Jong en Brands. Dit is gewoon een topdeal. Een van je beste spelers behouden, grotere kans op titel + CL, en dan voor rond de 40 miljoen verkopen, wat een mooi bedrag is. Top level deal!
Het valt mij ook op dat er op andere plekken heel anders wordt gereageerd dan hier. Niet alleen in dit geval maar eigenlijk op elk nieuwsbericht wel. Zou dat komen doordat de leeftijd hier hoger ligt (aanname) en mensen hier een beter/groter PSV hebben meegemaakt dan hoe we er nu voor staan?
 
Het valt mij ook op dat er op andere plekken heel anders wordt gereageerd dan hier. Niet alleen in dit geval maar eigenlijk op elk nieuwsbericht wel. Zou dat komen doordat de leeftijd hier hoger ligt (aanname) en mensen hier een beter/groter PSV hebben meegemaakt dan hoe we er nu voor staan?
Ik denk dat ‘oudere’ mensen niet zo gevoelig zijn voor spierballentaal als die van JDJ (ik ben overigens van hetzelfde bouwjaar als JDJ, volgens mij 😉) en andere vormen van gebakken lucht en het eerst willen zien voor ze het geloven.
 
Dit forum is echt zo negatief - PSV twitter is een stuk positiever over de Jong en Brands. Dit is gewoon een topdeal. Een van je beste spelers behouden, grotere kans op titel + CL, en dan voor rond de 40 miljoen verkopen, wat een mooi bedrag is. Top level deal!
Ik ben wel redelijk positief, hoor. Eigenlijk met de redenen, die jij aangeeft. PL ploegje doen op de laatste dagen nog rare dingen, dus deze deal biedt zekerheid op een langer verblijf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan