Shurandy Sambo (V)

niet zozeer ogen er voor sluiten, maar meer het niet als noemenswaardig zien.
Een vorm van misplaatste arrogantie in mijn ogen. Die, aangaande de beker, helaas breed uitgedragen wordt in NL. Net zoals het liever verliezen in de ECL omdat het niet de CL is. (niet op jouw gericht, meer algemeen).
 
Dat zou eigenlijk niet zo opvallend moeten zijn, want er is sportief gezien immers bijzonder weinig geweest om positief over te zijn als supporter van de topclub PSV de laatste 5 jaar. 1 kampioenschap in 5 seizoenen is gewoon te mager. Als je dat dan naast de vele miskopen legt op de transfermarkt, en de vaak onnavolgbare keuzes van de trainers, dan ligt negativiteit meer voor de hand dan positiviteit.
Ik vind dat als we ook bekijken naar wat voor teringzooi op ons af is gekomen dat we op dit moment blij mogen zijn dat we in de lift omhoog zitten. Voor hetzelfde geld zaten we er nu bij als Feyenoord (die er nu ook bovenop lijken te komen maar je snapt wat ik bedoel denk ik) na de periode Van Bommel. Het gaat mij ook om wat toekomstperspectief en die zie ik wat gunstiger in dan in die tijd. Wat we toen aan hebben moeten gluren sloeg nergens op. Ongemotiveerde, onzelfverzekerde en onsamenhangende teams met voetbal waar geen enkel idee achter zat. Spelers leken te bang om de bal vooruit te geven en gingen ook als makke schaapjes de duels in. Daar is zeker wel wat verandering in gekomen
 
Ik vind dat als we ook bekijken naar wat voor teringzooi op ons af is gekomen dat we op dit moment blij mogen zijn dat we in de lift omhoog zitten. Voor hetzelfde geld zaten we er nu bij als Feyenoord (die er nu ook bovenop lijken te komen maar je snapt wat ik bedoel denk ik) na de periode Van Bommel. Het gaat mij ook om wat toekomstperspectief en die zie ik wat gunstiger in dan in die tijd. Wat we toen aan hebben moeten gluren sloeg nergens op. Ongemotiveerde, onzelfverzekerde en onsamenhangende teams met voetbal waar geen enkel idee achter zat. Spelers leken te bang om de bal vooruit te geven en gingen ook als makke schaapjes de duels in. Daar is zeker wel wat verandering in gekomen
Gezien de koopjesjacht die PSV heeft gedaan op de transfermarkt deze zomer, vrees ik dat we financieel misschien niet eens zo ver verwijderd zitten van het Feyenoord scenario.

Ik vind wel dat de periode van bommel wat overdreven wordt. De vierde plaats in 2014 was een even diep dal, en de 4 prijsloze jaren (op de troostprijs KNVB beker na) onder Rutten waren misschien wel een groter drama, zeker omdat Ajax toen gewoon best zwak was.

De rode draad die ik in het PSV van pak em beet de afgelopen 10 jaar zie is dat we toch vooral de balans van de selecties al sinds onheuglijke tijden niet goed meer op orde hebben. De verdediging is eigenlijk al bijna 10 jaar problematisch, en dat is onacceptabel. Ook nu weer. Zelfs in de periode dat Moreno aangetrokken werd, had hij partners van bedenkelijk niveau achterin. Goed, ook met die halve verdediging en een zak aardappelen op doel is PSV kampioen geworden, maar het komt op mij niet over alsof ze zien wat de structurele problemen zijn binnen de selectie, en het getuigt m.i. niet van ambitie, ook al worden die wel uitgesproken, ook dit jaar weer. Als je als PSV zijnde met grootspraak komt wil ik dat ook graag terugzien in het beleid; dat mis ik nu.

Wat toekomstperspectief betreft, de investeringen in de jeugdopleiding en de campus vind ik fantastisch, en ik heb het al vaak gezegd, het aanvankelijke idee achter de aanstelling van Schmidt vond ik ook geweldig, en steunde ik volledig. Helemaal eens met JdJ wat dat betreft. Helaas pakte het anders uit dan gehoopt. Maar ik had vooral gehoopt dat we na Schmidt op zoek gingen naar een volgende coach die een echt herkenbare filosofie had en mooi aanvallend voetbal (een breed begrip, dat begrijp ik) wilde spelen en de visie die door JdJ geopperd werd zou worden gehandhaafd, maar voor mij lijkt het nu, ondanks de mooie woorden van RvN, dat er niet echt een plan is, dat de met de aanstelling van Schmidt geopperde toekomstvisie voor PSV alweer de prullenbak is ingegooid, en dat de aanstelling van RvN eigenlijk 1 grote gok is, en het maar hopen is dat het goed uitpakt.

Dat soort dingen geven mij niet de neiging om het positieve te benaderen. Ik zou het graag anders zien, maar helaas.
 
Laatst bewerkt:
Gezien de koopjesjacht die PSV heeft gedaan op de transfermarkt deze zomer, vrees ik dat we financieel misschien niet eens zo ver verwijderd zitten van het Feyenoord scenario.

Ik vind wel dat de periode van bommel wat overdreven wordt. De vierde plaats in 2014 was een even diep dal, en de 4 prijsloze jaren (op de troostprijs KNVB beker na) onder Rutten waren ook een groter drama, zeker omdat Ajax toen gewoon best zwak was.
Onder Rutten was het vooral dat we (in mijn beleving) wel enkele keren winterkampioen waren, maar het daarna weggaven..
De rode draad die ik in het PSV van pak em beet de afgelopen 10 jaar zie is dat we toch vooral de balans van de selecties al sinds onheuglijke tijden niet goed meer op orde hebben. De verdediging is eigenlijk al bijna 10 jaar problematisch, en dat is onnacceptabel. Ook nu weer. Zelfs in de periode dat Moreno aangetrokken werd, had hij partners van bedenkelijk niveau achterin.
Zoals al eerder gememoreerd, maximaal 1 goede speler in een linie waar er 4 staan ja
Goed, ook met die halve verdediging en een zak aardappelen op doel is PSV kampioen geworden, maar het komt op mij niet over alsof ze zien wat de structurele problemen zijn binnen de selectie, en het getuigt m.i. niet van ambitie, ook al worden die wel uitgesproken, ook dit jaar weer. Als je als PSV zijnde met grootspraak komt wil ik dat ook graag terugzien in het beleid; dat mis ik nu.
Eens
Wat toekomstperspectief betreft, de investeringen in de jeugdopleiding en de campus vind ik fantastisch, en ik heb het al vaak gezegd, het aanvankelijke idee achter de aanstelling van Schmidt vond ik ook geweldig, en steunde ik volledig. Helemaal eens met JdJ wat dat betreft. Helaas pakte het anders uit dan gehoopt. Maar ik had vooral gehoopt dat we na Schmidt op zoek gingen naar een volgende coach die een echt herkenbare filosofie had en mooi aanvallend voetbal (een breed begrip, dat begrijp ik) wilde spelen en de visie die door JdJ geopperd werd zou worden gehandhaafd, maar voor mij lijkt het nu, ondanks de mooie woorden van RvN, dat er niet echt een plan is, dat de met de aanstelling van Schmidt geopperde toekomstvisie voor PSV alweer de prullenbak is ingegooid, en dat de aanstelling van RvN eigenlijk 1 grote gok is, en het maar hopen is dat het goed uitpakt.
Ruud wilde eerst niet, hoop dat hij echter wel slaagt, een 2e topspeler die als trainer met pek en veren vertrekt trek ik slecht
Dat soort dingen geven mij niet de neigen om het positieve te benaderen. Ik zou het graag anders zien, maar helaas.
Laten we hopen dat dit op korte termijn wel kan.
 
Sambo trouwens op de bank bij Sparta tegen Heereveen. Abels staat (voor nu) hoger in de rangorde.
Ik moet het nog maar zien. Sparta is de afgelopen jaren geen betrouwbare huur partner gebleken. Nou is dat sowieso een euvel met dit soort clubs. Je moet eigenlijk van te voren research doen en kijken of de club veel concurrentie heeft op de positie van de speler die je aan hen uitleent. Zo ja, dan is de kans groot dat ze een eigen contractspeler hoger in de pikorde hebben staan en moet je vaak hopen dat die contractspeler niet goed genoeg is of een slechte periode heeft. Ik moet nog maar zien hoeveel Sambo daadwerkelijk gaat spelen.
 
Ik had ook niet verwacht dat hij vandaag al zou starten. De deal is gisteren? pas rond gekomen. Valt nog helemaal niks over te zeggen.
 
Ik moet het nog maar zien. Sparta is de afgelopen jaren geen betrouwbare huur partner gebleken. Nou is dat sowieso een euvel met dit soort clubs. Je moet eigenlijk van te voren research doen en kijken of de club veel concurrentie heeft op de positie van de speler die je aan hen uitleent. Zo ja, dan is de kans groot dat ze een eigen contractspeler hoger in de pikorde hebben staan en moet je vaak hopen dat die contractspeler niet goed genoeg is of een slechte periode heeft. Ik moet nog maar zien hoeveel Sambo daadwerkelijk gaat spelen.
Gaat hij niet spelen dan is hij gewoonweg niet goed genoeg. Laat maar concurreren daar.
 
Gaat hij niet spelen dan is hij gewoonweg niet goed genoeg. Laat maar concurreren daar.
Er is ook nog zoiets als de voorkeur van een trainer, en de voorkeur geven aan eigen contractspelers, of die nou beter zijn of niet, omdat die waarde voor je club vertegenwoordigen, in tegenstelling tot een huurspeler. Niet goed genoeg gaat dus niet altijd zo makkelijk op.
 
Er is ook nog zoiets als de voorkeur van een trainer, en de voorkeur geven aan eigen contractspelers, of die nou beter zijn of niet, omdat die waarde voor je club vertegenwoordigen, in tegenstelling tot een huurspeler. Niet goed genoeg gaat dus niet altijd zo makkelijk op.
Daarnaast zie je vaak dat als zo'n club in degradatienood verkeert (wat bij Sparta kan gebeuren), men vaak voor ervaren spelers kiest en een talent dan links laten liggen, omdat men liever voor een speler gaat die altijd een 6 levert, dan een talent die een 8, maar ook een 5 kan leveren.
 
Daarnaast zie je vaak dat als zo'n club in degradatienood verkeert (wat bij Sparta kan gebeuren), men vaak voor ervaren spelers kiest en een talent dan links laten liggen, omdat men liever voor een speler gaat die altijd een 6 levert, dan een talent die een 8, maar ook een 5 kan leveren.
Sparta lijkt wel goede zaken gedaan te hebben voor de selectie. Hopelijk geen degradatienood daar.
 
Kweenie, ik had altijd sympathie voor ze, maar sinds ze een satellietclub van Ajax zijn geworden mogen ze van mij best degraderen.:cautious:
Meer dan dat ene artikel ooit heb ik daar nog niet van gezien. Dus hang nog even in de historische modus.

De grote broer van juniors beste vriend speelde ook in de jeugd daar, moest helaas deze zomer vertrekken. 4 seizoenen gespeeld, denk ik. Maar nu is ie maar naar ADO-17.
 
Lijkt nu de laatste paar wedstrijden toch structureel in de basis te staan bij sparta, hopelijk ontwikkelt hij zich ook goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan