Joey Veerman (M)

Over onze Joey gesproken. Hij geeft aan dat RvN hem een meer aanvallende rol wil geven in het elftal (waar ik volledig achter sta trouwens) en op trainingen veel als linkermiddenvelder wordt neergezet. Wat dat doet met de opstelling moet nog blijken natuurlijk, maar als iemand de balletjes voor Luuk perfect neer kan leggen is hij het wel natuurlijk.

Hier het volledige interview:


Wat mij betreft een goede zaak dat RvN het over een ander boeg gooit, want dat gegenprussung werkte niet.
 
Kan wel begrijpen wat je bedoelt. Joey kan zich een beetje gedragen als de eikel van de groep. Dat zeurderige hoofd erbij en daarnaast zijn botte gedrag. Dat botte kan ik best wel waarderen, want hij zegt gewoon waar het op staat. Maar ik denk dat dat een beetje zijn karakter is en het gevolg van voetballen in een team waarin hij eigenlijk de beste was. Want Heerenveen is gewoon troep, al een paar seizoenen. Het lijkt me daarom ook goed voor hem dat hij de stap eindelijk heeft gemaakt en hij nu gaat leren dat hij ook moet gaan werken om nog meer stappen te zetten. Voetballen kan hij geweldig, want hoe hij die balletjes soms klaarlegt is perfect. Maar hij moet zijn handelingssnelheid gaan verhogen en eventueel ook zijn arbeidsethos. Wanneer hij dat onder de knie krijgt kan hij echt uitgroeien tot een hele nuttige speler voor de (sub)top in Italië of Duitsland.
Wat hij al liet zien vers overgekomen van een middenmotor annex rechterrijtje club vond ik indrukwekkend. Hij moet inderdaad nog een paar stapjes zetten voor hij een heel seizoen een dragende speler kan zijn, maar het zal helpen dat hij nu de voorbereiding meemaakt. Handelingssnelheid vond ik echt wel meevallen. Deels is dat ook wennen aan een hoger tempo, nieuwe teamgenoten en onder Schmidt een compleet andere speelstijl. Hij kwam binnen zonder voorbereiding en had geen vaste basisplaats. We gaan dit seizoen pas echt zien wat hij kan, in een rol die hem denk ik meer zal liggen.
 
Over onze Joey gesproken. Hij geeft aan dat RvN hem een meer aanvallende rol wil geven in het elftal (waar ik volledig achter sta trouwens) en op trainingen veel als linkermiddenvelder wordt neergezet. Wat dat doet met de opstelling moet nog blijken natuurlijk, maar als iemand de balletjes voor Luuk perfect neer kan leggen is hij het wel natuurlijk.

Hier het volledige interview:


Wat mij betreft een goede zaak dat RvN het over een ander boeg gooit, want dat gegenprussung werkte niet.
Ik lees onder Schmidt veel 8 tegen 8 en rondo’s. Dat lijkt me ook niet het allerbeste voor de conditie. Wedstrijdsituaties oefenen lijkt me ook noodzakelijk.
 
Ik hoop het. Nog niet veel goeds zien. Maar er is nog flink wat tijd.
Ik verwacht dat het voetbal weer wat saai en tactisch gaat worden, waarbij het entertainment echt van de individuele kwaliteiten van de spelers komt, dus dan is het fijn dat we een Veerman, Simons, Madueke en hopelijk Gakpo hebben.
 
Over onze Joey gesproken. Hij geeft aan dat RvN hem een meer aanvallende rol wil geven in het elftal (waar ik volledig achter sta trouwens) en op trainingen veel als linkermiddenvelder wordt neergezet. Wat dat doet met de opstelling moet nog blijken natuurlijk, maar als iemand de balletjes voor Luuk perfect neer kan leggen is hij het wel natuurlijk.

Hier het volledige interview:


Wat mij betreft een goede zaak dat RvN het over een ander boeg gooit, want dat gegenprussung werkte niet.
Het was meer 'gegenprutsung' :sneaky:
 
Over onze Joey gesproken. Hij geeft aan dat RvN hem een meer aanvallende rol wil geven in het elftal (waar ik volledig achter sta trouwens) en op trainingen veel als linkermiddenvelder wordt neergezet. Wat dat doet met de opstelling moet nog blijken natuurlijk, maar als iemand de balletjes voor Luuk perfect neer kan leggen is hij het wel natuurlijk.

Hier het volledige interview:


Wat mij betreft een goede zaak dat RvN het over een ander boeg gooit, want dat gegenprussung werkte niet.
Dit citaat bevalt me niet zo:

"Als ik hoger op het veld sta, dan hoeft hij ook niet zoveel te lopen. Dan staat hij al automatisch in de 'zestien'."

Dat riekt naar statisch en tactisch spel. Luuk moet juist kunnen zakken, is mijn overtuiging. Hij moet juist wél veel lopen.

Je kunt van Schmidt zeggen wat je wil - en ik vond het ook naar een rare man met vreemde wissels - maar tweede helft vorig seizoen vond ik wel heel aantrekkelijk en dynamisch - met alle gebreken, natuurlijk, maar toch...

Ik vrees echt een beetje voor een voorspelbaar 4-3-3, met alle ballen op Luuk. Laat me graag verrassen, overigens.
 
Dit citaat bevalt me niet zo:

"Als ik hoger op het veld sta, dan hoeft hij ook niet zoveel te lopen. Dan staat hij al automatisch in de 'zestien'."

Dat riekt naar statisch en tactisch spel. Luuk moet juist kunnen zakken, is mijn overtuiging. Hij moet juist wél veel lopen.

Je kunt van Schmidt zeggen wat je wil - en ik vond het ook naar een rare man met vreemde wissels - maar tweede helft vorig seizoen vond ik wel heel aantrekkelijk en dynamisch - met alle gebreken, natuurlijk, maar toch...

Ik vrees echt een beetje voor een voorspelbaar 4-3-3, met alle ballen op Luuk. Laat me graag verrassen, overigens.
Alle ballen op Luuk, met Gakpo en Madueke op de flanken? Dat zou een knappe prestatie zijn.
 
Dit citaat bevalt me niet zo:

"Als ik hoger op het veld sta, dan hoeft hij ook niet zoveel te lopen. Dan staat hij al automatisch in de 'zestien'."

Dat riekt naar statisch en tactisch spel. Luuk moet juist kunnen zakken, is mijn overtuiging. Hij moet juist wél veel lopen.

Je kunt van Schmidt zeggen wat je wil - en ik vond het ook naar een rare man met vreemde wissels - maar tweede helft vorig seizoen vond ik wel heel aantrekkelijk en dynamisch - met alle gebreken, natuurlijk, maar toch...

Ik vrees echt een beetje voor een voorspelbaar 4-3-3, met alle ballen op Luuk. Laat me graag verrassen, overigens.

En die twee 'aanvallende' middenvelders die vergeten dat ze ook moeten omschakelen, omdat één verdedigende middenvelder het ook niet alleen kan. Ik reken me ook nog niet rijk met de nieuwe speelwijze. Dat zal weer tijd nodig gaan hebben.
 
'Kunnen' wel ja. Doen? Over het algemeen niet nee.
Had ook geen zin met Zahavi zonder sprongkracht. Ik zie het ze ook wel doen, het moet gewoon weer veel meer ingeslepen worden, en onderdeel van het standaard aanvalsspel. Wat dat betreft ook fijn dat Vinicius als tweede spits ook aardig lang is.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Dit citaat bevalt me niet zo:

"Als ik hoger op het veld sta, dan hoeft hij ook niet zoveel te lopen. Dan staat hij al automatisch in de 'zestien'."

Dat riekt naar statisch en tactisch spel. Luuk moet juist kunnen zakken, is mijn overtuiging. Hij moet juist wél veel lopen.

Je kunt van Schmidt zeggen wat je wil - en ik vond het ook naar een rare man met vreemde wissels - maar tweede helft vorig seizoen vond ik wel heel aantrekkelijk en dynamisch - met alle gebreken, natuurlijk, maar toch...

Ik vrees echt een beetje voor een voorspelbaar 4-3-3, met alle ballen op Luuk. Laat me graag verrassen, overigens.

Schmidt had van De Jong de meest nutteloze speler ooit gemaakt. Schmidt moet ook gewoon lekker zonder spitsen gaan spelen, want hij vraagt dingen van ze die een spits niet kan. Net als hij met Zahavi heeft gedaan. En ook Vinicius. Veel te veel taken, terwijl dat daar gewoon geen spelers voor zijn.

En daarnaast, kijk even naar Ajax. Die spelen blijkbaar heel aantrekkelijk en dynamisch, maar wel met een systeem waarin ze Haller goed bediende. Want ook hem moet je niet meer laten doen dan een bal in het netje schieten. Dus het kan gemakkelijk gecombineerd worden.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Over onze Joey gesproken. Hij geeft aan dat RvN hem een meer aanvallende rol wil geven in het elftal (waar ik volledig achter sta trouwens) en op trainingen veel als linkermiddenvelder wordt neergezet. Wat dat doet met de opstelling moet nog blijken natuurlijk, maar als iemand de balletjes voor Luuk perfect neer kan leggen is hij het wel natuurlijk.

Hier het volledige interview:


Wat mij betreft een goede zaak dat RvN het over een ander boeg gooit, want dat gegenprussung werkte niet.
Hehe eindelijk een trainer die het begrijpt. Positie spel en tactiek hoe kinderlijk RS zijn plan, bij de dichtste man druk zetten……dat hebben vaak zien mis gaan 1 bal ertussen en het team stond geheel verkeerd. Met koning verkeerd Druk zetten Mario voorop.
 


Even een Veerman appreciation post: Wat een heerlijk verfijnde traptechniek heeft deze jongen toch. Als we een manier vinden waar we zijn zwakke punten op weten te vangen hebben we met hem echt een heerlijke speler in de gelederen
 
Dit citaat bevalt me niet zo:

"Als ik hoger op het veld sta, dan hoeft hij ook niet zoveel te lopen. Dan staat hij al automatisch in de 'zestien'."

Dat riekt naar statisch en tactisch spel. Luuk moet juist kunnen zakken, is mijn overtuiging. Hij moet juist wél veel lopen.

Je kunt van Schmidt zeggen wat je wil - en ik vond het ook naar een rare man met vreemde wissels - maar tweede helft vorig seizoen vond ik wel heel aantrekkelijk en dynamisch - met alle gebreken, natuurlijk, maar toch...

Ik vrees echt een beetje voor een voorspelbaar 4-3-3, met alle ballen op Luuk. Laat me graag verrassen, overigens.
Alle ballen op Luuk moet je gewoon incalculeren als je Luuk haalt. Dat staat wat mij betreft los van de speelwijze en ciach. Luuk heeft wisselende medespelers en coaches meegemaakt maar telkens zag je dezelfde abol-reflexen terugkeren als er enigszins druk op psv werd gezet door de tegenstander.
 


Even een Veerman appreciation post: Wat een heerlijk verfijnde traptechniek heeft deze jongen toch. Als we een manier vinden waar we zijn zwakke punten op weten te vangen hebben we met hem echt een heerlijke speler in de gelederen
Verliefd op die traptechniek. Mooiste actie is dat stukje waar hij een bal verovert bij de zijlijn en meteen een perfecte lange bal over de tegenstander in de loop van de medespeler geeft. De perfecte middenvelder is hij nog niet, daarvoor mag hij nog iets beter leren verdedigen (al hoort risico in het spel van zo'n speler). Aanvallend is hij wel nagenoeg perfect. Mooie ballen op maat, scorend vermogen en geplaatst schot. Weinig spelers, zeker in de Eredivisie, die dat allemaal hebben.
 

Ik kan zijn social media posts in zijn stem horen :ROFL:

Waar de gemiddelde grote voetballer tegenwoordig iemand inhuurt om zijn Socials bij te houden, doet Joey dat overduidelijk zelf hahaha. Heerlijk die ongemakkelijke/simpele teksten van iemand die oprecht geen idee heeft wat hij er eigenlijk bij moet zetten :ROFL:
 
Terug
Bovenaan Onderaan