Philips Stadion

Ik wil kaarten kopen voor XX, maar dan staat erbij slecht zicht. Ik vroeg me af of iemand weet hoe slecht het zicht dan is?

Er staan op die zijde twee palen die het dak ondersteunen. Slecht zicht is misschien wat overdreven, maar je kunt ongelukkig zitten waardoor je wel tegen die paal aankijkt. Maar het zal niet zo zijn dat je niets meer kunt zien.
 
Ongeveer de reden waarom ik supporter van PSV ben geworden.Heb daar nog een puzzel van, gekocht in de winkel van van der Kuijlen. :giggle:
Wat was deze supporter trots op dat ineens prachtige en grote stadion. Ook al verdween de plek van mijn allereerste seizoenkaart voor de oude hoofdtribune.
Maar nog trotser was ik in die tijd op het PSV van Kees Rijvers met in een paar jaar tijd drie landstitels, twee KNVB bekers en een UEFA Cup. ;)
 
Wat was deze supporter trots op dat ineens prachtige en grote stadion. Ook al verdween de plek van mijn allereerste seizoenkaart voor de oude hoofdtribune.
Maar nog trotser was ik in die tijd op het PSV van Kees Rijvers met in een paar jaar tijd drie landstitels, twee KNVB bekers en een UEFA Cup. ;)
Toen ben ik begonnen.
Met Kees Rijvers.

Jan van Beveren, Krijgh, Lubse, Brandts, Stevens, Deijkers, Willy en René, Edström (was al weg, bedenk ik me nu), Wildschut, Skiete-Willy, Deasy, Poortvliet, van Kraaij, reserverdoelman….van Engelen volgens mij, dan nog zo’n Fransman, of was het een Belg, die nooit doorgebroken is en waarvan het paniniplaatje een wat verwijfde afbeelding toonde, Guy Francois.

Het stadion was voor mij gewoon ergens op een andere planeet. Woonde toen in de kop van Noord-Holland en Eindhoven was één brok ergernis op weg naar het zuiden. Geen ringweg, louter stoplichten.
 
Toen ben ik begonnen.
Met Kees Rijvers.

Jan van Beveren, Krijgh, Lubse, Brandts, Stevens, Deijkers, Willy en René, Edström (was al weg, bedenk ik me nu), Wildschut, Skiete-Willy, Deasy, Poortvliet, van Kraaij, reserverdoelman….van Engelen volgens mij, dan nog zo’n Fransman, of was het een Belg, die nooit doorgebroken is en waarvan het paniniplaatje een wat verwijfde afbeelding toonde, Guy Francois.

Het stadion was voor mij gewoon ergens op een andere planeet. Woonde toen in de kop van Noord-Holland en Eindhoven was één brok ergernis op weg naar het zuiden. Geen ringweg, louter stoplichten.
Edstrom - opzettelijk uit de wedstrijd gewerkt door St Etienne in de halve finale EC 1 in 1976 waar PSV heel dichtbij de finale kwam - is inderdaad na dat seizoen bij ons weggegaan. Na drie seizoenen vogelvrij verklaard geweest te zijn was zijn rug finaal gesloopt. Niet eén strafschop kreeg de Zweed in al die tijd ondanks een reeks overtredingen tegen hem omdat hij niet te stoppen was.
Je bent gelukkig wel net op tijd supporter geworden omdat je het geweldige seizoen 1977/1978 wel hebt meegekregen. ;)
Overigens was de hier nooit doorgebroken Guy Francois een Belg. Maar niet van het kaliber Luc Nilis of Timmy Simons die later zo succesvol waren dat er hele bussen uit Belgie op de zaterdagavonden naar het Philips Stadion reden.
 
Edstrom - opzettelijk uit de wedstrijd gewerkt door St Etienne in de halve finale EC 1 in 1976 waar PSV heel dichtbij de finale kwam - is inderdaad na dat seizoen bij ons weggegaan. Na drie seizoenen vogelvrij verklaard geweest te zijn was zijn rug finaal gesloopt. Niet eén strafschop kreeg de Zweed in al die tijd ondanks een reeks overtredingen tegen hem omdat hij niet te stoppen was.
Je bent gelukkig wel net op tijd supporter geworden omdat je het geweldige seizoen 1977/1978 wel hebt meegekregen. ;)
Overigens was de hier nooit doorgebroken Guy Francois een Belg. Maar niet van het kaliber Luc Nilis of Timmy Simons die later zo succesvol waren dat er hele bussen uit Belgie op de zaterdagavonden naar het Philips Stadion reden.
Het riekt naar successupporter. Maar het was de leeftijd, eerder kon haast niet.

Daarnaast verloor ik gewoon tijd vanwege de relatief neutrale locatie waar ik geboren en getogen ben. Ik kom niet uit Leeuwarden, Almelo, Volendam of Emmen en had daardoor vrije keuze en moest eerst de naburige clubs negeren en overslaan. Dat duurt even.

Dan heb ik ook nog eens familie die me geen kant opgeduwd hebben, gelukkig, want die zijn voor Volendam, AZ, Ajax en niemand.

Leuk wat je schrijft over Edström. Ik kan me geen spelmoment meer herinneren van hem, dus alle extra info is welkom.

Voetbal was weinig op tv, het stadion was te ver weg, plus familie met weinig stadion interesse.

Heb jij Bent Schmidt Hansen nog op je netvlies staan? Met welke speler was die te vergelijken?
 
Laatst bewerkt:
Knap dat je op zulke afstand toch PSV supporter bent geworden. :)
Ralf Edstrom was geweldig met het hoofd, beter nog dan Luuk de Jong. Maar zoals gezegd was hij vogelvrij verklaard door de arbitrage en moest hij na twee en een half seizoen stoppen met een "kapotte" rug. Hij en Willy van der Kuylen hadden een geweldige klik met elkaar. Beiden wars van praatjes of een grote mond. Beiden van superniveau.
Bent Schmidt Hansen alias Zoef de Haas was een snelle jongen die in dat opzicht leek op Dennis Rommedahl. Maar effectiever nog dan laatstgenoemde.

En nu we het toch over vroeger hebben; Bij de beelden in het stadion voór elk duel met de successen van vroeger zag je allereerst een zwart wit doelpunt van Coen Dillen. Ik weet niet of ze dat nu nog laten zien want ik heb geen seizoenkaart meer.

Maar van Coen Dillen wil ik een waargebeurde anekdote aan de vergetelheid ontrukken.
Hij schoot eens zo hard op doel dat de keeper, ik meen van NOAD uit Tilburg, die geknield de bal klemvast stopte, achterover viel en met bal en al over de doellijn terecht kwam.
Een redelijk hard schot toch?
Nu snap je waarom Coen en Willy op een standbeeld voor het stadion staan hoop ik. Hadden we nu nog maar zulke kanonnen in onze voorhoede. ;)
 

Tijd om dat ge-eikel helemaal uit t stadion te krijgen. Goed dat we meedoen met de proef.

Wat mooi zou zijn is dat bij discriminerende teksten er een door artificial intelligence aangestuurde giftige pijl wordt geschoten op de lul-van-dienst. Niet dodelijk, dat hoeft niet, maar gewoon, 96 uur verlamd en een automatisch permanent stadionverbod of schiet ik nu weer door?
 
Wat mooi zou zijn is dat bij discriminerende teksten er een door artificial intelligence aangestuurde giftige pijl wordt geschoten op de lul-van-dienst. Niet dodelijk, dat hoeft niet, maar gewoon, 96 uur verlamd en een automatisch permanent stadionverbod of schiet ik nu weer door?
Als de pijl maar niet doorschiet
 
Wat mooi zou zijn is dat bij discriminerende teksten er een door artificial intelligence aangestuurde giftige pijl wordt geschoten op de lul-van-dienst. Niet dodelijk, dat hoeft niet, maar gewoon, 96 uur verlamd en een automatisch permanent stadionverbod of schiet ik nu weer door?
Heel veel jeuk en tijdelijk verlamde armen is voldoende wat mij betreft.
 
Er is brand geweest in het stadion:

 
Er is brand geweest in het stadion:

Gelukkig snel onder controle. Iemand enig idee wat ee gebeurd is?
 
Er is brand geweest in het stadion:

Ik denk dat Giselda de spelersbus eindelijk heeft gevonden
 
Terug
Bovenaan Onderaan