Speler van de week 2022/2023

Mikasa

Internationale Legende
Beste forumvrienden,

Oók dit seizoen wil ik mij opwerpen om de speler van de week en vervolgens dus het seizoen te organiseren (als er overigens een forummer is die er om staat te springen om dit te organiseren, het mag ook overgenomen worden ;)). Het seizoen begint officieel op 30 juli met de wedstrijd om de Fruitschaal tegen Ajax. Na deze wedstrijd kunnen de eerste stemmen ingeleverd worden.

Na het afgelopen seizoen waren er een aantal ideeën tot wijziging van de manier van stemmen. Ik denk dat het handig is om hier een losse poll voor op te zetten. Dat ga ik doen!

Aanvulling na afsluiting van de poll. De regel is dat iedereen een top 3 van in die wedstrijd in actie gekomen PSVers mag noemen. Per stemmer scoort De nummer 1 hiermee 3 punten, de nummer 2 2 punten en de nummer 3 1 punt. Een uitzondering wordt gemaakt voor de topwedstrijden. Hier is de puntenverdeling 5-3-1. De topwedstrijden zijn de Europese wedstrijden, de wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord, en de (halve) finale in de beker. Extra toevoeging: de laatste wedstrijd van het seizoen indien dit de beslissende is in het kampioenschap.

In ieder geval vast veel plezier het komende seizoen. Laat de stemmen maar binnen komen!

Hoetierick Bewaak jij het fort? Het is handig om hier - zoals gewoonlijk - een sticky topic van te maken!

Zo zag het er afgelopen seizoen uit:

Dan de eindstand. Als je een beetje opgelet hebt, kan dit geen verrassing meer zijn. Weinig wijzigingen ten opzicht van de vorige tussenstand. De verwachte spannende strijd om de titel eindigde na de wedstrijd tegen Feyenoord en dat gold ook voor dit topic. Leuk: 2 spelers uit de eigen jeugd op het podium!

628778841a4c4-podium_21-22.JPG


6287787c1216f-eindstand_21-22.JPG
 
Laatst bewerkt:
Beste forumvrienden,

Oók dit seizoen wil ik mij opwerpen om de speler van de week en vervolgens dus het seizoen te organiseren (als er overigens een forummer is die er om staat te springen om dit te organiseren, het mag ook overgenomen worden ;)). Het seizoen begint officieel op 30 juli met de wedstrijd om de Fruitschaal tegen Ajax. Na deze wedstrijd kunnen de eerste stemmen ingeleverd worden.

Na het afgelopen seizoen waren er een aantal ideeën tot wijziging van de manier van stemmen. Ik denk dat het handig is om hier een losse poll voor op te zetten. Dat ga ik doen!

In ieder geval vast veel plezier het komende seizoen. Laat de stemmen maar binnen komen!

Hoetierick Bewaak jij het fort? Het is handig om hier - zoals gewoonlijk - een sticky topic van te maken!

Zo zag het er afgelopen seizoen uit:
Leuk topic, en sticky it is.
 
Een mogelijkheid zou zijn om mensen nog steeds een top 3 door te laten geven, maar in plaats van punten uit te delen voor iedere individuele keer dat een speler wordt genoemd, zou je kunnen kijken hoe vaak een speler genoemd wordt. Dit systeem zorgt ervoor dat losse flodders van mensen (willekeurige speler op 3) minder snel punten oplevert. Je telt wie er het vaakst als speler van de week is genoemd, die krijgt 3 punten, de speler die als een na vaakst als SVDW is doorgegeven krijgt 2 punten en degene op twee na krijgt 1 punt.

Waarom dan alsnog 3 namen doorgeven? Voor de tie-break. Zijn er bijvoorbeeld maar 2 namen die bij de stemmers als vaakst en een na vaakst worden doorgegeven als SVDW, dan kijk je wie het vaakst als 2e is doorgegeven en zo werk je de lijst af tot je 3 spelers hebt die respectievelijk 3, 2 en 1 punt krijgen.

Hoofdzakelijk zorgt dit systeem voor wat minder punt-inflatie.
 
Een mogelijkheid zou zijn om mensen nog steeds een top 3 door te laten geven, maar in plaats van punten uit te delen voor iedere individuele keer dat een speler wordt genoemd, zou je kunnen kijken hoe vaak een speler genoemd wordt. Dit systeem zorgt ervoor dat losse flodders van mensen (willekeurige speler op 3) minder snel punten oplevert. Je telt wie er het vaakst als speler van de week is genoemd, die krijgt 3 punten, de speler die als een na vaakst als SVDW is doorgegeven krijgt 2 punten en degene op twee na krijgt 1 punt.

Waarom dan alsnog 3 namen doorgeven? Voor de tie-break. Zijn er bijvoorbeeld maar 2 namen die bij de stemmers als vaakst en een na vaakst worden doorgegeven als SVDW, dan kijk je wie het vaakst als 2e is doorgegeven en zo werk je de lijst af tot je 3 spelers hebt die respectievelijk 3, 2 en 1 punt krijgen.

Hoofdzakelijk zorgt dit systeem voor wat minder punt-inflatie.
Dit moet je ff in het andere topic doorgeven. Dan kan ik het later in de poll plaatsen. Of een moderator.
 
Til, geen uitleg nodig
Gakpo, slinger ze maar voor, d'r staan 2 koppers
Xavi, heerlijke slalom, hier gaan we nog van genieten
 
1. Til, nu al een legende
2. Gakpo, laat zijn kwaliteiten nogmaals zien. Hopelijk keek Arsenal niet mee
3. Veerman, blijft geweldig om naar hem te kijken als hij het in z'n heupen heeft. Vandaag was dat zo'n dag.
 
Lastig:
1. Gakpo, alles begint bij hem.
2. Til, verdient eigenlijk op 1 te staan, maar die krijgt ie als ie er 4 maakt.
3. Benitez, keepertje hoor, uitstraling ook lekker. Doet me denken aan zo'n gozer waar je niemand ruzie mee wil, maar als ie je vriend is eigenlijk hartstikke lief is.

Veerman, Xavi en Sangare honourable mentions.
 
1. Gakpo - Boven Til omdat hij het tweemaal prachtig voorbereidt. Dan ook nog een goaltje om het mooi af te maken.
2. Til - hattrick, scorende middenvelder.
3. Veerman - strooide weer met prachtige balletjes en etaleerde zijn uitstekende inzicht, geweldige speler.

Ook top: Benitez (op de stomp-actie na) en vanaf de bank Saibari en Simons.
 
Laatst bewerkt:
Let’s go!

1. Til
2. Gakpo
3. Veerman

Goede invalbeurten ook gezien. Benitez eerste helft top, tweede redelijk.
 
1. Til
2. Gakpo
3. Veerman

Afgelopen seizoen had ik soms moeite om een uitblinker te vinden. Nu was het lastig om een top 3 te kiezen, want ook Benitez, Sangare, Saibari en Simons speelden een sterke pot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan