Auto's

Ik mag over een jaar een nieuwe leaseauto uitzoeken en ik ben een beetje aan het rondkijken. Maximale cataloguswaarde is ongeveer 25.000-26.000 euro.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Ford Fiesta, maar wellicht weet iemand hier nog een leuke auto in deze prijsklasse?
Elektrisch mag dat?
 
Elektrisch heb je niet veel voor in die prijsklasse, toch?
Heel weinig, ook hybride is in de prijsklasse al lastig. Vooralsnog zijn het de dure modellen die elektrisch zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het gegeven dat je op een dure auto makkelijker je ontwikkelingskosten terugwint.
 
Heel weinig, ook hybride is in de prijsklasse al lastig. Vooralsnog zijn het de dure modellen die elektrisch zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het gegeven dat je op een dure auto makkelijker je ontwikkelingskosten terugwint.
Klopt inderdaad. De kleinere modellen als de 208 heb je wel elektrisch, maar die zijn door de accu's teveel duurder dan de gewone 208 dat ze alsnog weer buiten dat budget vallen. Overigens zie je dat de meeste leaseregelingen daar ook gewoon niet fijn op passen. TCO over langere tijd voor elektrisch trekt prima bij, maar de aanschafkosten en dus cataloguswaarde is hoger. Dat maakt dat het vaak moeilijk te rijmen valt met een leasebudget.

Ik rijd zelf al bijna twee jaar een ID.3 1st edition. Rijdt uitstekend, en ik heb ook geen enkel probleem met laden etc onderweg, dat heb ik er graag voor over. Alleen met name in het eerste jaar veel problemen met de software gehad. Duidelijk dat VW op dat vlak een inhaalslag moest maken.
 

Vond dit wel een mooie lezing waarom op dit moment de keuze voor hybride wellicht zelfs beter is dan full elektrisch. Weet niet in hoeverre dit nu twee jaar later alweer verbeterd of veranderd is.
 

Vond dit wel een mooie lezing waarom op dit moment de keuze voor hybride wellicht zelfs beter is dan full elektrisch. Weet niet in hoeverre dit nu twee jaar later alweer verbeterd of veranderd is.
Maar de crux is natuurlijk dat het veranderen van de stroomproductie bij elektrische auto‘s al die auto‘s schoner maakt. Terwijl als de auto vervuilt al die auto‘s veranderd moeten worden.
 
Klopt inderdaad. De kleinere modellen als de 208 heb je wel elektrisch, maar die zijn door de accu's teveel duurder dan de gewone 208 dat ze alsnog weer buiten dat budget vallen. Overigens zie je dat de meeste leaseregelingen daar ook gewoon niet fijn op passen. TCO over langere tijd voor elektrisch trekt prima bij, maar de aanschafkosten en dus cataloguswaarde is hoger. Dat maakt dat het vaak moeilijk te rijmen valt met een leasebudget.

Ik rijd zelf al bijna twee jaar een ID.3 1st edition. Rijdt uitstekend, en ik heb ook geen enkel probleem met laden etc onderweg, dat heb ik er graag voor over. Alleen met name in het eerste jaar veel problemen met de software gehad. Duidelijk dat VW op dat vlak een inhaalslag moest maken.
Ik heb een 208 elektrisch gekocht, had ook liever een ID 3 gekocht maar zit boven budget, begint tegenwoordig rond de € 42000. Als je redelijk kilometers maakt is het het uitrekenen wel waard om elektrisch te gaan rijden tegenwoordig.
 
Elektrisch heb je niet veel voor in die prijsklasse, toch?
Toch wel hoor.
800x533%20Botsauto's%202.jpg
 
Ik heb een 208 elektrisch gekocht, had ook liever een ID 3 gekocht maar zit boven budget, begint tegenwoordig rond de € 42000. Als je redelijk kilometers maakt is het het uitrekenen wel waard om elektrisch te gaan rijden tegenwoordig.
Ik zie inderdaad dat de ID.3 alleen maar in de vanaf 42k-versie staat nu. Zal vermoed ik met leveringsproblemen te maken hebben? Is een tijdje geweest vanaf 30k met de kleinste batterij meen ik.

Die van mij is een ID.3 1st van 38k cataloguswaarde. Ik heb weinig met opties die ik bij de duurdere versies kon krijgen (1st was al prima aangekleed), vond ik teveel visueel en te weinig echte toegevoegde waarde. Was toen qua aanschafprijs aardig in lijn met een Golf met ongeveer dezelfde opties.
 
Ik rijdt sinds 2 maanden een Clio Hybrid van een jaar oud. Auto was een demo en kon kon nog een mooie deal maken op mijn oude dieseltje.
Tot nu toe zeer tevreden. Ik rijdt toch 50% van de tijd elektrisch, iets wat ik zeker niet had verwacht.
 
Ik rijdt sinds 2 maanden een Clio Hybrid van een jaar oud. Auto was een demo en kon kon nog een mooie deal maken op mijn oude dieseltje.
Tot nu toe zeer tevreden. Ik rijdt toch 50% van de tijd elektrisch, iets wat ik zeker niet had verwacht.
Als je op de andere momenten 1 op 5 rijdt heb je daar weinig aan ;). Als rustige rijden halen wij ongeveer 1 op 24 met onze Auris hybride, moet wel zeggen dat wij zelden de auto pakken voor afstanden <10km, wat best helpt voor een laag verbruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan