Ik sla het talent van Mo eerlijk gezegd een stuk hoger aan dan Maher. Daar staat tegenover dat Mo mij psychisch een stuk kwetsbaarder lijkt dan Maher. Maher was gewoon een periode een beetje aan het klooien, zoals zo veel jongens die opeens veel te veel geld krijgen - maar had het daarna toch prima op de rit? Belangrijke speler bij Utrecht, meteen ook zijn plafond. Mo is echt zo'n 'één per generatie'-talent, misschien zelfs nog meer dan dat.
Ik hoop eigenlijk dat hij bij Ajax gewoon slaagt. Ik gun het hem wel, en wie weet maakt hij ook in Oranje toch z'n belofte waar.
Ik verwacht dat zijn mentaliteit en zijn psychische gesteldheid hem behoorlijk in de weg gaan zitten of blijven zitten om te slagen in het topvoetbal. :cautious:
 
Nee hoor, gewoon weer de Telegraaf die probeert te stoken.

Brazilië: 'Antony vindt de vraagprijs te hoog'
Stagiair TG: 'Zou het kunnen dat Antony dan aan werkweigering gaat doen zoals Sanchez?'
Driessen/Verweij: 'Werkweigering Antony ligt op de loer!!'
Haha, wij vinden het hier af en toe wel leuk om de draak te steken met Ajax. Dat dit mediapraat is dat weten we wel denk ik.
 
Haha, wij vinden het hier af en toe wel leuk om de draak te steken met Ajax. Dat dit mediapraat is dat weten we wel denk ik.
En ik vind het leuk om alle draken die gestoken te worden met Ajax om te toveren in lieve kleine hagedisjes. :grin:
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, gewoon weer de Telegraaf die probeert te stoken.

Brazilië: 'Antony vindt de vraagprijs te hoog'
Stagiair TG: 'Zou het kunnen dat Antony dan aan werkweigering gaat doen zoals Sanchez?'
Driessen/Verweij: 'Werkweigering Antony ligt op de loer!!'
Ach ja, Valentijn met z'n krantje.
 
Nee hoor, gewoon weer de Telegraaf die probeert te stoken.

Brazilië: 'Antony vindt de vraagprijs te hoog'
Stagiair TG: 'Zou het kunnen dat Antony dan aan werkweigering gaat doen zoals Sanchez?'
Driessen/Verweij: 'Werkweigering Antony ligt op de loer!!'
:unsure: Werkweigering is er wel in de Mo de. :cautious: Aanstekelijk. :rolleyes: ;)
 
Het tijdperk dat spelers zelf ook helemaal verliefd zijn op Ajax lijkt een beetje op zijn einde te lopen.

Dat tijdperk is toch al 50 jaar geleden uit het hele voetbal verdwenen?
Buitenlanders zijn vrijwel allemaal passanten.
Een buitenlander die zegt "Oh, wat zit ik hier lekker in Nederland, ik blijf ook als ik ergens anders meer kan binnenharken"

Zo'n Tadic bijvoorbeeld. Die weet wat hij heeft en waardeert het ook. Mooi voor Ajax.
Ik kan me de laatste van PSV niet herinneren. Guardado had 'm kunnen worden maar die ging uiteindelijk toch liever in de middenmoot in Spanje ballen.
 
Nee hoor, gewoon weer de Telegraaf die probeert te stoken.

Brazilië: 'Antony vindt de vraagprijs te hoog'
Stagiair TG: 'Zou het kunnen dat Antony dan aan werkweigering gaat doen zoals Sanchez?'
Driessen/Verweij: 'Werkweigering Antony ligt op de loer!!'
Om aan werkweigering te doen moet je wel eerst gewerkt hebben. Tenzij op de grond kronkelen als iemand in je nek blaast als werk wordt gezien
 
Dat tijdperk is toch al 50 jaar geleden uit het hele voetbal verdwenen?
Buitenlanders zijn vrijwel allemaal passanten.
Een buitenlander die zegt "Oh, wat zit ik hier lekker in Nederland, ik blijf ook als ik ergens anders meer kan binnenharken"

Zo'n Tadic bijvoorbeeld. Die weet wat hij heeft en waardeert het ook. Mooi voor Ajax.
Ik kan me de laatste van PSV niet herinneren. Guardado had 'm kunnen worden maar die ging uiteindelijk toch liever in de middenmoot in Spanje ballen.
En Nederlanders zijn geen passanten? Kevin Strootman, 2 seizoenen, 3 seizoenen, (mogelijk door covid zo lang?)., Denk dat langer blijven eerder een verschil is tussen jong halen/opleiden en kopen naar doorbraak is dan land van herkomst.
 
Ben helaas bang dat we wel tot een deal gaan komen op 45 + 5 conditioneel ofzo.

Jammer, want ik ben wel een fan van hem en denk dat hij moeilijk te vervangen zal zijn. Waarschijnlijk Blind weer terug centraal en dan Wijndal op links ofzo.
Ben ook fan van zijn prachtige crosspasses. Kan me nog een mooie tegen PSV op Gakpo herinneren in de bekerfinale. Fijne voetballer ;)

Maar zonder grappen, goede speler inderdaad. Net als Timber niet echt lang, dus dan zou je zeggen dat je veel kopgoals tegen krijgt, maar dat viel geloof ik wel mee?
 
Dat tijdperk is toch al 50 jaar geleden uit het hele voetbal verdwenen?
Buitenlanders zijn vrijwel allemaal passanten.
Een buitenlander die zegt "Oh, wat zit ik hier lekker in Nederland, ik blijf ook als ik ergens anders meer kan binnenharken"

Zo'n Tadic bijvoorbeeld. Die weet wat hij heeft en waardeert het ook. Mooi voor Ajax.
Ik kan me de laatste van PSV niet herinneren. Guardado had 'm kunnen worden maar die ging uiteindelijk toch liever in de middenmoot in Spanje ballen.
Bij Tadic speelt natuurlijk ook dat hij op leeftijd naar ajax kwam, en het salaris dusdanig is dat dat in het buitenland niet snel veel hoger gaat zijn.
Maar als Barcelona komt en hem 10 miljoen per jaar biedt dan gaat hij vast weg naar zijn “grote liefde”.
 
Ben ook fan van zijn prachtige crosspasses. Kan me nog een mooie tegen PSV op Gakpo herinneren in de bekerfinale. Fijne voetballer ;)

Maar zonder grappen, goede speler inderdaad. Net als Timber niet echt lang, dus dan zou je zeggen dat je veel kopgoals tegen krijgt, maar dat viel geloof ik wel mee?
Het hoeft niet perse een nadeel te zijn.. Zo was er ooit ene Fabio Cannavaro.. Die kwam ongeveer tot de elleboog van zijn collega naast hem
 
Het hoeft niet perse een nadeel te zijn.. Zo was er ooit ene Fabio Cannavaro.. Die kwam ongeveer tot de elleboog van zijn collega naast hem
Grotendeels met je eens, kleine CVs kunnen zeker heel erg goed zijn (Cannavaro, Puyol, Cordoba), maar die hebben dan vaak een grote mede-CV (beide redelijk klein bij Ajax) of ze zijn heel goed in gewoon niet in kopduels komen, positioneren en de tegenstander fout laten koppen. Dat zijn wel allemaal dingen die een langere speler ook kan, dus ik zou niet durven stellen dat kleiner zijn geen nadeel is. Wel een nadeel waar je prima omheen kan spelen en alsnog wereldtop mee kan zijn.
 
Veel kritiekpunten op Schmidt vind ik terecht, zoals zijn wisselbeleid of zijn uitbarstingen in de persconferenties. Maar dat Schmidt een nare man is die anderen slecht behandelt? Het lijkt mij niet voor niets dat de sfeer zo goed is binnen de selectie. Dat was wel eens anders in de jaren voor Schmidt. Toen kreeg ik af en toe het idee dat spelers liever vertrokken bij PSV dan dat ze er graag wilde nspelen
Sorry, maar ik vind ook deze punten van kritiek niet terecht.
Zonder Roger Schmidt heilig te willen verklaren - iedereen heeft sterkere en minder sterke punten - wil ik wederom aandacht voor wat jij en Phillip Cocu hierboven ook al zeggen.
Spelers en andere insiders zijn enthousiast over hem.
Ik geef het je te doen om dat na twee jaar vol tegenslag te kunnen bereiken , zeker met de individualistisch ingestelde spelers van tegenwoordig. Dat verdient slechts een groot compliment.

Wat betreft zijn wisselbeleid; dat werd hier ook bij andere coaches toch ook vaak bekritiseerd ? Ik herinner me hoe de succesvolle Cocu belachelijk werd gemaakt omdat hij altijd pas in de 70e minuut wisselde.
En anderen gaven de jeugd zogenaamd te weinig speelminuten. Niet altijd was ik het eens met een wissel van Schmidt, maar vaak kreeg hij uiteindelijk toch gelijk met wat hij deed.

Wat betreft zijn"uitbarstingen"; de man heeft vanaf het begin in de media stempels opgeplakt gekregen omdat hij in hun ogen heiligschennis pleegde door een scheidsrechter te durven bekritiseren.
Een schande volgens hen. En dus werd hij "het Duitse gymleraartje" dat niet deugde.
Om over het journalistieke dieptepunt van ESPN vlak voor zijn schorsing nog maar te zwijgen.
Ik vond hem zelfs mild in zijn kritiek op kromme zijlijnen en kuip penalties. Mede waardoor hij niet ook een landstitel naast de beker voor ons kon binnenhalen.

En dat iemand nog durft beweren dat Mo nadeel zou hebben ondervonden van onze vorige coach is echt te gek voor woorden.
Daar zijn we het helemaal met elkaar eens. :)
 
Sorry, maar ik vind ook deze punten van kritiek niet terecht.
Zonder Roger Schmidt heilig te willen verklaren - iedereen heeft sterkere en minder sterke punten - wil ik wederom aandacht voor wat jij en Phillip Cocu hierboven ook al zeggen.
Spelers en andere insiders zijn enthousiast over hem.
Ik geef het je te doen om dat na twee jaar vol tegenslag te kunnen bereiken , zeker met de individualistisch ingestelde spelers van tegenwoordig. Dat verdient slechts een groot compliment.

Wat betreft zijn wisselbeleid; dat werd hier ook bij andere coaches toch ook vaak bekritiseerd ? Ik herinner me hoe de succesvolle Cocu belachelijk werd gemaakt omdat hij altijd pas in de 70e minuut wisselde.
En anderen gaven de jeugd zogenaamd te weinig speelminuten. Niet altijd was ik het eens met een wissel van Schmidt, maar vaak kreeg hij uiteindelijk toch gelijk met wat hij deed.

Wat betreft zijn"uitbarstingen"; de man heeft vanaf het begin in de media stempels opgeplakt gekregen omdat hij in hun ogen heiligschennis pleegde door een scheidsrechter te durven bekritiseren.
Een schande volgens hen. En dus werd hij "het Duitse gymleraartje" dat niet deugde.
Om over het journalistieke dieptepunt van ESPN vlak voor zijn schorsing nog maar te zwijgen.
Ik vond hem zelfs mild in zijn kritiek op kromme zijlijnen en kuip penalties. Mede waardoor hij niet ook een landstitel naast de beker voor ons kon binnenhalen.

En dat iemand nog durft beweren dat Mo nadeel zou hebben ondervonden van onze vorige coach is echt te gek voor woorden.
Daar zijn we het helemaal met elkaar eens. :)
Wat betreft de media: het was niet erg professioneel om zo te keer te gaan na de op z'n minst zeer discutabele beslissingen tegen Ajax en Feyenoord. Ik vind dat zo iemand moet weten wat voor nasleep zoiets kan hebben en wat dat met je naam kan doen. Ook vind ik dat hij te vaak over Ajax sprak. Niet omdat hij er zelf over begon maar omdat hij te weinig aan gaf dat hij daar zit om over PSV te praten en niet over het budget of weet ik wat van een andere club. De media speelt vaak een smerig spelletje door je woorden in de mond te leggen en ook dat moet je kunnen weerstaan als coach. Daar stoorde ik me wel aan.

Verder met je eens
 
Ben ook fan van zijn prachtige crosspasses. Kan me nog een mooie tegen PSV op Gakpo herinneren in de bekerfinale. Fijne voetballer ;)

Maar zonder grappen, goede speler inderdaad. Net als Timber niet echt lang, dus dan zou je zeggen dat je veel kopgoals tegen krijgt, maar dat viel geloof ik wel mee?
Weinig echt grote spitsen in Nederland, dus dat helpt ook wel mee.

Voetballend en over de grond vind ik Martinez en Timber allebei wel tot de beste centrale verdedigers van de wereld behoren, maar moeilijk in te schatten of ze goed tot hun recht komen in Engeland waar toch wel wat meer fysiek sterke spitsen rond lopen.
 
Weinig echt grote spitsen in Nederland, dus dat helpt ook wel mee.

Voetballend en over de grond vind ik Martinez en Timber allebei wel tot de beste centrale verdedigers van de wereld behoren, maar moeilijk in te schatten of ze goed tot hun recht komen in Engeland waar toch wel wat meer fysiek sterke spitsen rond lopen.

Als dat niet zo is, behoren ze ook niet tot de beste centrale verdedigers :maniac:
 
Terug
Bovenaan Onderaan