Ik heb eerder aangegeven dat Mo voor mij niet veel meer is dan een Labyad of Bakkali. Kon leuk voetballen maar heeft nooit iets waargemaakt bij ons. Op een vervelende manier vertrokken dus het zal allemaal wel met hem.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat Schmidt toch door veel PSV supporters als schuldige wordt bestempeld omdat hij heilige Mo niet met fluwelen handschoentjes behandelde. Prima gedaan wat mij betreft, zou geen goed signaal zijn richting een Madueke die wel keihard werkt voor zijn plek.
Ja daar heb je gelijk in. Schmidt werd/wordt door menige supporter gezien als de oorzaak.
Het feit dat Ihattaren vorig sezoen dezelfde problemen had, maakte wat mij betreft veel duidelijk.
 
Die ajaxieden hopen natuurlijk allemaal dat hij daar opeens transformeert in een heel ander persoon maar die gaan bedrogen uitkomen…ja heb ook gezien dat hij er weer heel fit uit ziet maar dat zegt helemaal niks aangezien hij bij ons ook fit verscheen aan de voorbereiding…probleem was alleen dat toen Schmidt hem geen knuffel kusjes credits en basisplaatsen gaf voor zoiets dood normaals als fit verschijnen aan de start van het nieuwe seizoen, het meteen weer bergafwaarts ging…vooral treurig voor Mo zelf dat hij zo veel moeite heeft met normaal gedrag en stabiel blijven maar ik zie niet waarom dat in Amsterdam opeens anders zal lopen…
 
Schreuder kiest vooral voor stagnatie, als ik interview met hem lees op site VI. Maakt Tadic en Blind belangrijk, verder zo veel als mogelijk koers Ten Hag. Maar eigenlijk was Ajax vorig jaar al in verval, uiteindelijk gemaskeerd door kampioenschap - maar ook dat was maar een krappe voorsprong, gezien het astronomische verschil in budget. Twee directe confrontaties met PSV om prijzen werden verloren. Als ik Schreuder was, zou ik juist nu een crisis creëren, confrontatie aangaan met dragende spelers, laten merken dat niemand heilig is - en zeker geen dertigers - en meteen doorselecteren. Er is genoeg geld, dus dat kan het probleem niet zijn.

Ik hoop op de wet van de remmende voorsprong - hoewel ik ook wel besef dat geld veel kan goedmaken.
 
Die ajaxieden hopen natuurlijk allemaal dat hij daar opeens transformeert in een heel ander persoon maar die gaan bedrogen uitkomen…ja heb ook gezien dat hij er weer heel fit uit ziet maar dat zegt helemaal niks aangezien hij bij ons ook fit verscheen aan de voorbereiding…probleem was alleen dat toen Schmidt hem geen knuffel kusjes credits en basisplaatsen gaf voor zoiets dood normaals als fit verschijnen aan de start van het nieuwe seizoen, het meteen weer bergafwaarts ging…vooral treurig voor Mo zelf dat hij zo veel moeite heeft met normaal gedrag en stabiel blijven maar ik zie niet waarom dat in Amsterdam opeens anders zal lopen…
Tuurlijk hopen wij dat, net als dat jullie hopen dat ie niet slaagt. Zou ik ook van balen als een toptalent naar jullie gaat.

Wie weet is ie 100% gedreven nu om te slagen. Hij is ook iets ouder en dus hopelijk iets meer volwassen
 
Tuurlijk hopen wij dat, net als dat jullie hopen dat ie niet slaagt. Zou ik ook van balen als een toptalent naar jullie gaat.

Wie weet is ie 100% gedreven nu om te slagen. Hij is ook iets ouder en dus hopelijk iets meer volwassen
Wie weet dat dit wishful thinking is. Typisch Maher gevalletje. Talent zat, maar alleen met Talent red je het niet. En na zn periode hier kan ik wel stellen dat ie uiteindelijk bij een Fc Utrecht of een Vitesse terecht gaat komen ook leuk, maar voor de Nederlandse top ongeschikt
 
We zullen het allemaal wel zien.

Als hij niet slaagt, dan is het helaas pindakaas maar voor Ajax niks verloren. Als hij wel slaagt hebben we de opvolger van Ziyech in huis en hoop ik dat we er lang van kunnen genieten.
 
Wie weet dat dit wishful thinking is. Typisch Maher gevalletje. Talent zat, maar alleen met Talent red je het niet. En na zn periode hier kan ik wel stellen dat ie uiteindelijk bij een Fc Utrecht of een Vitesse terecht gaat komen ook leuk, maar voor de Nederlandse top ongeschikt

Ik sla het talent van Mo eerlijk gezegd een stuk hoger aan dan Maher. Daar staat tegenover dat Mo mij psychisch een stuk kwetsbaarder lijkt dan Maher. Maher was gewoon een periode een beetje aan het klooien, zoals zo veel jongens die opeens veel te veel geld krijgen - maar had het daarna toch prima op de rit? Belangrijke speler bij Utrecht, meteen ook zijn plafond. Mo is echt zo'n 'één per generatie'-talent, misschien zelfs nog meer dan dat.
Ik hoop eigenlijk dat hij bij Ajax gewoon slaagt. Ik gun het hem wel, en wie weet maakt hij ook in Oranje toch z'n belofte waar.
 
Ik sla het talent van Mo eerlijk gezegd een stuk hoger aan dan Maher. Daar staat tegenover dat Mo mij psychisch een stuk kwetsbaarder lijkt dan Maher. Maher was gewoon een periode een beetje aan het klooien, zoals zo veel jongens die opeens veel te veel geld krijgen - maar had het daarna toch prima op de rit? Belangrijke speler bij Utrecht, meteen ook zijn plafond. Mo is echt zo'n 'één per generatie'-talent, misschien zelfs nog meer dan dat.
Ik hoop eigenlijk dat hij bij Ajax gewoon slaagt. Ik gun het hem wel, en wie weet maakt hij ook in Oranje toch z'n belofte waar.
Maar waarom een per generatie talent?

Wat ik van hem heb gezien was nou ook weer niet zo bar indrukwekkend. Inmiddels heb ik sterkere talenten gezien, zegt mijn gevoel.
 
Maar waarom een per generatie talent?

Wat ik van hem heb gezien was nou ook weer niet zo bar indrukwekkend. Inmiddels heb ik sterkere talenten gezien, zegt mijn gevoel.

Los van z´n fraaie techniek en nog fraaiere schot, viel voor mij altijd de rust aan de bal op. Zeker voor een toen nog 17-jarige echt heel opvallend. Nooit in paniek, altijd overzicht. Ergens doet hij me aan de jonge Vd Vaart denken, maar wel veel sneller en meer wendbaar. In ieder geval vind ik Mo geen vleugelspeler, of het moet in zo'n Ziyech-rol zijn.
 
Ik lees vaak dat Schmidt volledig de schuld krijgt, ook van PSV supporters. Ik denk dat dat is omdat Schmidt altijd als buitenstaander werd gezien. De discussie of Schmidt blaam treft is al vaak gevoerd dus die kant wil ik niet op, maar ik de k dat het bovenstaande daar zeker in mee speelt.
Ik vind het niet eerlijk als men van Schmidt de boeman maakt.
Hij krijgt juist van veel PSVers en verschillende insiders bijval om hoe hij met zijn mensen om gaat. Ook de PSV watcher vind Schmidt een aardige man en Ihattaren gaf destijds zelf aan dat de relatie goed zat? PSV zou er ook alles aan gedaan hebben om Ihattaren te helpen.
 
Ik vind het niet eerlijk als men van Schmidt de boeman maakt.
Hij krijgt juist van veel PSVers en verschillende insiders bijval om hoe hij met zijn mensen om gaat. Ook de PSV watcher vind Schmidt een aardige man en Ihattaren gaf destijds zelf aan dat de relatie goed zat? PSV zou er ook alles aan gedaan hebben om Ihattaren te helpen.
Veel kritiekpunten op Schmidt vind ik terecht, zoals zijn wisselbeleid of zijn uitbarstingen in de persconferenties. Maar dat Schmidt een nare man is die anderen slecht behandelt? Het lijkt mij niet voor niets dat de sfeer zo goed is binnen de selectie. Dat was wel eens anders in de jaren voor Schmidt. Toen kreeg ik af en toe het idee dat spelers liever vertrokken bij PSV dan dat ze er graag wilde nspelen
 
En je zult zien dat ze het nog weigeren ook

Ja, en dan lekker een ongemotiveerde speler hebben. Of het waar is, is nummer 2 natuurlijk. Maar ik las net ook dat Antony de vraagprijs van Ajax een beetje te hoog vindt. Dat vind ik zo'n typische passant speler, en sta er ook niet van te kijken dat hij weg wil als United op de stoep staat.
 
Arsenal biedt 40 miljoen voor Martinez. Vind ik een behoorlijk bedrag.
Ben helaas bang dat we wel tot een deal gaan komen op 45 + 5 conditioneel ofzo.

Jammer, want ik ben wel een fan van hem en denk dat hij moeilijk te vervangen zal zijn. Waarschijnlijk Blind weer terug centraal en dan Wijndal op links ofzo.
 
Ja, en dan lekker een ongemotiveerde speler hebben. Of het waar is, is nummer 2 natuurlijk. Maar ik las net ook dat Antony de vraagprijs van Ajax een beetje te hoog vindt. Dat vind ik zo'n typische passant speler, en sta er ook niet van te kijken dat hij weg wil als United op de stoep staat.
Volgens mij had het management van Antony Ajax ook verzocht om te luisteren naar een bod. Het tijdperk dat spelers zelf ook helemaal verliefd zijn op Ajax lijkt een beetje op zijn einde te lopen. Zo zie je maar weer: aan elke topperiode komt een eind.

Destijds verwachtte vast ook niemand dat de Galactico's bij Real ooit een einde zouden hebben, of the Invincibles bij Arsenal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan