Coronavirus

Hoor net op NPO 1 dat Kuipers in de kamer heeft gezegd dat ie een lockdown in het najaar niet uitsluit.
Zou n beetje zijn als de voorzitter van de KNVB die zou zeggen; we sluiten op voorhand uit dat Feyenoord kampioen wordt in 22/23. ;)
 
Mwah, dat doet iedereen toch al.
"Stranger things have happened both"

Natuurlijk zou het heel raar zijn van Kuipers om het uit te sluiten. Waarom iets toezeggen terwijl je totáál niet weet of het het na kan komen. Ik zou het zelfs heel opmerkelijk vinden als hij al dingen zou toezeggen, dat riekt immers naar populisme en dommigheid. Als minister/leider moet je juist rekening proberen te houden met meer dan 1 scenario.
 
Pff deprimerend dat het weer oploopt. En ik was ergens op bezoek en daar stond het NOS journaal op de achtergrond aan. Ik kon niet alles duidelijk horen maar 50% van de mensen die besmet raakten hebben langdurige klachten gekregen, Long Covid, en het zou niet uit maken of ze gevaccineerd waren?

Ik vind het eng. Als er een kans van 1 op 2 is dat ik langdurige klachten krijg bij een besmetting en misschien mijn hobby's en werkzaamheden niet zou kunnen uitvoeren dan weet ik niet of ik nog onder de mensen wil zijn.
 
Pff deprimerend dat het weer oploopt. En ik was ergens op bezoek en daar stond het NOS journaal op de achtergrond aan. Ik kon niet alles duidelijk horen maar 50% van de mensen die besmet raakten hebben langdurige klachten gekregen, Long Covid, en het zou niet uit maken of ze gevaccineerd waren?

Ik vind het eng. Als er een kans van 1 op 2 is dat ik langdurige klachten krijg bij een besmetting en misschien mijn hobby's en werkzaamheden niet zou kunnen uitvoeren dan weet ik niet of ik nog onder de mensen wil zijn.
50% is zeker 48% van overdreven.
Verder is het met dieren beter vertoeven dan onder de mensen.
 
Pff deprimerend dat het weer oploopt. En ik was ergens op bezoek en daar stond het NOS journaal op de achtergrond aan. Ik kon niet alles duidelijk horen maar 50% van de mensen die besmet raakten hebben langdurige klachten gekregen, Long Covid, en het zou niet uit maken of ze gevaccineerd waren?

Ik vind het eng. Als er een kans van 1 op 2 is dat ik langdurige klachten krijg bij een besmetting en misschien mijn hobby's en werkzaamheden niet zou kunnen uitvoeren dan weet ik niet of ik nog onder de mensen wil zijn.
Langdurige klachten is een heel breed begrip, dat dit een punt is dat mensen zorgen baart vind ik niet heel vreemd. Of je wel/niet onder de mensen wil zijn moet je zelf weten, maar ook daarin kan je een middenweg zoeken, rustig naar een museum is gewoon een andere risicosetting dan met zijn allen meebleren met Hazes in een slecht geventileerde kroeg. Laat iedereen daarin doen waar hij/zij zich goed bij voelt zonder dat we de ander uitmaken voor angsthaas of wappie.
 
Ik vermoed dat dit hetgeen is wat onze Flip opving bij de NOS.

Ja en dit gaat dus alleen over de alfa en delta variant, niet over omikron.
 
Ik vermoed dat dit hetgeen is wat onze Flip opving bij de NOS.

Dit kan hem zijn ja.

Dus het gaat om een onderzoek vooral ten tijde van Alpha, Delta en niet bij Omnikrom. En andere internationale onderzoeken toonden wel een verschil aan als het over vaccineren ging. En er waren ook soortgelijke klachten bij mensen die geen Corona hadden. Er is vervolgonderzoek nodig.
Dan klinkt het helemaal anders.
 
Laten we ook niet vergeten dat deze rare jaren zowieso n impact hebben. Ik heb ook meer moeite met grote groepen en veel sociale prikkels bijvoorbeeld. Maar niet t virus gehad. :)
 
Verder is het met dieren beter vertoeven dan onder de mensen.
Niks nieuws. Dat wist Jonathan Swift al toen hij het laatste deel van Gulliver's Travels schreef. ;)

Overigens wordt er , ben ik bang, weer te snel vergeten dat basisregels tegen het corona virus helpen en zouden moeten worden nageleefd.
Ook als het virus tijdelijk slaapt in de zomer.
 
Niks nieuws. Dat wist Jonathan Swift al toen hij het laatste deel van Gulliver's Travels schreef. ;)

Overigens wordt er , ben ik bang, weer te snel vergeten dat basisregels tegen het corona virus helpen en zouden moeten worden nageleefd.
Ook als het virus tijdelijk slaapt in de zomer.
Kwamen de dieren snel op terug als ik me goed herinner (de paarden?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan