De prijzen voor een PSV shirt zijn tegenwoordig wel idioot hoog. Volgens mij betaalde ik vroeger 60 euro voor een nieuw officieel shirt en die kwam dan om de 2 jaar uit zodat je ieder jaar een nieuw uit of thuis tenue in de winkel had. Tegenwoordig komen er ieder seizoen 3 shirts, zijn ze niet meer verkrijgbaar in de sportwinkels en kost
de nieuwe iets van 140 euro of zo en dan is er nog een net niet echte voor iets van 90 of hoger, vind je het gek dat er dan mensen naar Ali gaan? Misschien moet ik ook eens gaan kijken

En als het geld nou echt naar PSV ging zou ik nog zeggen van ok ok prima, maar nu word je genaaid en pakt Puma ff lekker 70/80% waarschijnlijk, dan steun ik nog liever de illegale kinderarbeid in China die de replica shirt maakt :)
 
En als het geld nou echt naar PSV ging zou ik nog zeggen van ok ok prima, maar nu word je genaaid en pakt Puma ff lekker 70/80% waarschijnlijk, dan steun ik nog liever de illegale kinderarbeid in China die de replica shirt maakt :)
Jaarlijks t zelfde riedeltje maar dat klopt dus niet. Juist van de shirtjes onder licentie gaat t gros naar de fabrikant (zoals n juventusshirt op schiphol), bij psv is de keuze eigen shop en dus groter aandeel naar de club. Desondanks veel te veel geld natuurlijk.
 
Jaarlijks t zelfde riedeltje maar dat klopt dus niet. Juist van de shirtjes onder licentie gaat t gros naar de fabrikant (zoals n juventusshirt op schiphol), bij psv is de keuze eigen shop en dus groter aandeel naar de club. Desondanks veel te veel geld natuurlijk.
Maar of dat nou de beste keuze is? Nu kun je de shirtjes in het stadion en op Ehv Airport kopen, en verder nergens. Als je aan je naamsbekendheid wil werken en wat meer aanzien wil krijgen schiet dat niet echt op.
 
Jaarlijks t zelfde riedeltje maar dat klopt dus niet. Juist van de shirtjes onder licentie gaat t gros naar de fabrikant (zoals n juventusshirt op schiphol), bij psv is de keuze eigen shop en dus groter aandeel naar de club. Desondanks veel te veel geld natuurlijk.

Jaarlijks het zelfde riedeltje wat men niet wilt geloven :rolleyes:
Ja een Barca & Messi vroeger brachten veel in het laadje, maar dat was puur door de grote massaverkoop + omdat Barca in de positie is om gunstige deals te maken met de merken, ja dan is het verleidelijk en hou je winst over.

5f7780bde62427a439a0bb9d29e26d84.png
 
Jaarlijks het zelfde riedeltje wat men niet wilt geloven :rolleyes:
Ja een Barca & Messi vroeger brachten veel in het laadje, maar dat was puur door de grote massaverkoop + omdat Barca in de positie is om gunstige deals te maken met de merken, ja dan is het verleidelijk en hou je winst over.

5f7780bde62427a439a0bb9d29e26d84.png
Lees dan wat ik post joh; psv heeft geen sponsordeal waarbij de maker (puma) voor een x bedrag per jaar t gros krijgt (80% a 90% bij manU en andere grote clubs; in ruil voor 95 miljoen ofzo van nike) bij elke shirtverkoop. Eigen beheer betekend een hoger bedrag per shirt naar de club.
 
Jaarlijks het zelfde riedeltje wat men niet wilt geloven :rolleyes:
Ja een Barca & Messi vroeger brachten veel in het laadje, maar dat was puur door de grote massaverkoop + omdat Barca in de positie is om gunstige deals te maken met de merken, ja dan is het verleidelijk en hou je winst over.

5f7780bde62427a439a0bb9d29e26d84.png
Heb me ooit laten vertellen dat kledingmerken (zoals Nike en Puma) de rechten om clubshirts te produceren van de club kopen. Dan krijgt de club een vaste geldsom die onafhankelijk is van hoeveel shirts er daadwerkelijk verkocht worden en de fabrikant kan voor een aantal jaar de shirtjes verkopen. Daarbij komt dan vaak inderdaad een commissie per shirt, en die 10-15% klinkt redelijk.

Of je dan je nepshirtjes moet kopen omdat de club toch niet zoveel krijgt is de vraag. Aan de ene kant valt hier wat voor te zeggen: koop als je je club wilt steunen een seizoenskaart of bier in het stadion ;). Aan de andere kant betalen fabrikanten als ze weinig shirtjes verkopen volgende keer natuurlijk minder om de rechten te kopen.

(Weet trouwens niet of het bij PSV ook zo gaat, maar zo gaat het in ieder geval bij de grotere clubs zoals Man United)

Edit: Relix post net dat het bij ons dus niet zo werkt...
 
En als het geld nou echt naar PSV ging zou ik nog zeggen van ok ok prima, maar nu word je genaaid en pakt Puma ff lekker 70/80% waarschijnlijk, dan steun ik nog liever de illegale kinderarbeid in China die de replica shirt maakt :)
Ik heb nog nooit via Ali besteld maar als dat kinderarbeid shirts zijn dan wil ik die niet.
Of geen shirt of wachten tot het einde van het seizoen (kortingen 60%). Tweedehands via zo'n Vinted is ook nog een optie, maar dat heb ik ook nog nooit geprobeerd en de shirts zijn volgens mij vaak wat ouder. Het moet ook maar net in een goede staat zijn? en ik denk dat daar niet zo veel op zal staan.
 
Ik heb nog nooit via Ali besteld maar als dat kinderarbeid shirts zijn dan wil ik die niet.
Of geen shirt of wachten tot het einde van het seizoen (kortingen 60%). Tweedehands via zo'n Vinted is ook nog een optie, maar dat heb ik ook nog nooit geprobeerd en de shirts zijn volgens mij vaak wat ouder. Het moet ook maar net in een goede staat zijn? en ik denk dat daar niet zo veel op zal staan.
Er is ook niks op tegen natuurlijk aan t eind van n seizoen te bestellen, zit zelf ook meer te denken aan n naam/shirt combi die wat zegt voor mij.

Sangare, Mauro of Götze bijv voor afgelopen jaargang, of zelfs Pröpper. Of eentje van 20-21 met Dumfel.

Mijn eigen naam zou ik nooit doen en nu een nieuwe kopen met n speler die voor aanvang weg blijkt voelt ook fout imo - die heeft dat shirt dan immers nooit of zelden gedragen.

Wel moet ik zeggen dat ik (hoewel ik de sponsor waardeer) nog altijd brainport een doorn in t oog vind. Had men Philips op de borst gehad had ik denk ik al twee keer een besteld van de afgelopen jaren (Memphis en Dumfries for sure).
 
Er is ook niks op tegen natuurlijk aan t eind van n seizoen te bestellen, zit zelf ook meer te denken aan n naam/shirt combi die wat zegt voor mij.

Sangare, Mauro of Götze bijv voor afgelopen jaargang, of zelfs Pröpper. Of eentje van 20-21 met Dumfel.

Mijn eigen naam zou ik nooit doen en nu een nieuwe kopen met n speler die voor aanvang weg blijkt voelt ook fout imo - die heeft dat shirt dan immers nooit of zelden gedragen.

Wel moet ik zeggen dat ik (hoewel ik de sponsor waardeer) nog altijd brainport een doorn in t oog vind. Had men Philips op de borst gehad had ik denk ik al twee keer een besteld van de afgelopen jaren (Memphis en Dumfries for sure).
Tsja, Philips, toch een beetje een Amsterdams k*tbedrijf geworden.
Brainport Eindhoven is gewoon een slimme en fraaie oplossing. Geen lelijk logo erbij, geen lelijke kleuren, geen lelijk bedrijf. Maar wel Eindhovuh!
Of je moet Ziggo of Europarcs een verbetering vinden. ;)
 
Tsja, Philips, toch een beetje een Amsterdams k*tbedrijf geworden.
Brainport Eindhoven is gewoon een slimme en fraaie oplossing. Geen lelijk logo erbij, geen lelijke kleuren, geen lelijk bedrijf. Maar wel Eindhovuh!
Of je moet Ziggo of Europarcs een verbetering vinden. ;)
Ik heb niks met Eindhoven maar wel met PSV.
Philips hoort er gewoon op. Voor mij is PSV een beetje gestorven na het vertrek van Philips van het shirt.
 
Inderdaad. Daarnaast is het ook treurig dat een Philips vanwege een paar miljoen per jaar zo‘n historie wegzet. Echt jammer.
Tja het leven gaat door en dingen veranderen. Eens dat Philips mooi past op het shirt maar het bedrijf is zo veranderd de afgelopen jaren; ze hebben ook vrijwel geen belang meer bij shirtsponsoring. Ze richten zich niet meer op consumenten.

Ik vind de brainport oplossing heel slim en innovatief; en kan er prima aan wennen
 
Tja het leven gaat door en dingen veranderen. Eens dat Philips mooi past op het shirt maar het bedrijf is zo veranderd de afgelopen jaren; ze hebben ook vrijwel geen belang meer bij shirtsponsoring. Ze richten zich niet meer op consumenten.

Ik vind de brainport oplossing heel slim en innovatief; en kan er prima aan wennen
Het is een stuk minder pijnlijk dan Energie-Direct op de borst, maar na heel veel jaren Philips ben ik er nog niet aan gewend dat dit er niet meer staat, maar dat zal deels ook de leeftijd zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan