Je kunt moeilijk ontkennen dat zij wereldwijd nu eenmaal een veel grotere naam hebben en dat is nooit anders geweest…dat kun je ook afleiden aan het gigantische verschil in volgers op bijv social media etc…

Ik zou me daar verder niet druk om maken maar het ontkennen ervan heeft net zo min nut…wij moeten vooral weer zelf inventief zijn en focussen op bijv de jeugd, wat echt goed gaat de laatste jaren…
Aantallen zeggen niet alles, kwaliteit gaat boven kwantiteit, zou je ook kunnen zeggen.
Talloze lieden, zeker ook op social media , kun je nauwelijks als echte supporters meetellen.
Die doen alleen interessant of komen op succes af.
Als er 50.000 in de Arena zitten en 35.000 in het Philips Stadion denk ik dat het verschil meer zit in het aantal toeschouwers dan in het aantal supporters.
Zij hebben wel meer BNers die meeliften op hun "successen". En natuurlijk vriendjes in de media en elders.
Dat zal ik niet ontkennen want dat is wel heel duidelijk.
 
Sinds 2010:
PSV: Strootman, Mertens, Depay, Wijnaldum, Lozano, De Jong, Angelino en Dumfries
Ajax: Suarez, Vertonghen, Eriksen, Alderweireld, Blind, Cillessen, El Ghazi, Frenkie en De Ligt

Lijstje samengesteld obv spelers die ik geslaagd vind na vertrek. Beiden hebben we topspelers afgeleverd. Grootste verschil zit 'm nog steeds in de prestaties bij de clubs zelf denk ik
Qua aantal zie ik weinig verschil.
Beoordeling van prestaties is subjectief.
Ik zou b.v. liever Mvogo in onze goal zien dan een Cillesen.
En zie meer heil in terugkeer van mensen uit je bovenste rijtje dan die daaronder. :)
 
Qua aantal zie ik weinig verschil.
Beoordeling van prestaties is subjectief.
Ik zou b.v. liever Mvogo in onze goal zien dan een Cillesen.
En zie meer heil in terugkeer van mensen uit je bovenste rijtje dan die daaronder. :)
Daar gaat het niet om. Het gaat om de carrières die de spelers hebben gehad. Cillessen had ik hier bij nader inzien niet tussen moeten zetten. Ik dacht dat hij meer had gespeeld bij zijn clubs
 
Sinds 2010:
PSV: Strootman, Mertens, Depay, Wijnaldum, Lozano, De Jong, Angelino en Dumfries
Ajax: Suarez, Vertonghen, Eriksen, Alderweireld, Blind, Cillessen, El Ghazi, Frenkie en De Ligt

Lijstje samengesteld obv spelers die ik geslaagd vind na vertrek. Beiden hebben we topspelers afgeleverd. Grootste verschil zit 'm nog steeds in de prestaties bij de clubs zelf denk ik
Van der Wiel, Davinson Sanchez, Milik en Ziyech zou ik zelf ook nog wel een voldoende geven.

Maar klopt wel inderdaad dat het verschil niet super groot is.
 
Ik vind het altijd zo komisch als dit soort bedrijven ineens "woke" gaat zitten doen. Ondertussen wel lekker door blijven gaan met de sponsoring van een land waar vrouwen in zijn algemeen weinig te zeggen hebben en het er tevens niet zo nauw nemen met de mensenrechten. Nee, echt geweldig bezig. Een voorbeeld voor velen!
En 8-jarige jongetjes en meisjes die de shirtjes en schoenen mogen maken.
 
Tsja, blijkbaar geeft het westen daar niet genoeg om om deze bedrijven ook daar actie te laten ondernemen. Het gaat er helemaal niet om dat ze het juiste willen doen, ze willen gewoon niet gecanceld worden
Zouden er nu serieus mensen geen nike meer kopen, als ze Antwerp sponsoren?

Er zitten massa’s mensen bij Ziggo. ;)
 
Wat heeft dit nog met Ajax te maken?
Wat een rare vraag .Werkt het korte termijn geheugen nu al niet meer zo goed? :unsure:
Dan wordt duidelijk waarom ze bij Ajax echt denken dat het kampioenschap hun eigen verdienste was.
Zijlijn en penalty in de Kuip hebben zeker ook niets met Ajax te maken?
 
Wat heeft dit nog met Ajax te maken?
Ik kan moeilijk begrijpen waarom je je druk zou maken om wat er op een PSV forum wordt geplaatst over Ajax. Een verloren strijd, bij voorbaat. Gun een ander een boksbal. robpsv11 - ik beloof dat ik nu ophoud met mensen te vertellen wat ze wel en niet moeten doen:grin:

Maar alle gekheid op een stokje, als ik ajaks zeg dan zeg jij:

Quinna ProMes
Marc Dickpic
Corona-jets
De voortanden van Mikka Reiziger
André EPOnana
De kale knikker van wannabe Amsterdammer maar voor altijd stomme Tukker Erik
Een fortuin uitgeven aan het terugkopen van eigen jeugd
Altijd geluk hebben als enige club op aarde, voor elke wedstrijd in elk toernooi in elk seizoen altijd elke tegenstander geblesseerd
De hele KNJB eeuwigdurend omgekocht, net als alle pro-ajaks media & illuminati
De meest arrogante sekte sinds mensenheugenis (illuminati)
Het meest overschatte merk wereldwijd gebaseerd op niks
Het meest vervelende team ooit met al die vervelende mannetjes
Cruijff is een eikel, nog steeds, want vBeveren
Bryan Roy, Donald Trump, Thierry Baudet, QAnon
Heineken/Amstel gadverrrrr
Paupervolk met paupervolkszangers en lelijk accent plus stomme stad boven de rivieren


Is toch lekker man.
 
Ik kan moeilijk begrijpen waarom je je druk zou maken om wat er op een PSV forum wordt geplaatst over Ajax. Een verloren strijd, bij voorbaat. Gun een ander een boksbal. robpsv11 - ik beloof dat ik nu ophoud met mensen te vertellen wat ze wel en niet moeten doen:grin:

Maar alle gekheid op een stokje, als ik ajaks zeg dan zeg jij:

Quinna ProMes
Marc Dickpic
Corona-jets
De voortanden van Mikka Reiziger
André EPOnana
De kale knikker van wannabe Amsterdammer maar voor altijd stomme Tukker Erik
Een fortuin uitgeven aan het terugkopen van eigen jeugd
Altijd geluk hebben als enige club op aarde, voor elke wedstrijd in elk toernooi in elk seizoen altijd elke tegenstander geblesseerd
De hele KNJB eeuwigdurend omgekocht, net als alle pro-ajaks media & illuminati
De meest arrogante sekte sinds mensenheugenis (illuminati)
Het meest overschatte merk wereldwijd gebaseerd op niks
Het meest vervelende team ooit met al die vervelende mannetjes
Cruijff is een eikel, nog steeds, want vBeveren
Bryan Roy, Donald Trump, Thierry Baudet, QAnon
Heineken/Amstel gadverrrrr
Paupervolk met paupervolkszangers en lelijk accent plus stomme stad boven de rivieren


Is toch lekker man.
Je vergeet :SC: ;)
 
Quinna ProMes
Marc Dickpic
Corona-jets
De voortanden van Mikka Reiziger
André EPOnana
De kale knikker van wannabe Amsterdammer maar voor altijd stomme Tukker Erik

Bedankt voor je mooie start maar het volgende mist nog...

De karatetrap van Nigel de Jong vergeet je nog.
Tadic die de Russen steunt.
De Frons van Frons de Boer.
Die vissenkom die jullie een stadion noemen.

De lijst kunnen we nog even aanvullen :maniac:
 
Bedankt voor je mooie start maar het volgende mist nog...

De karatetrap van Nigel de Jong vergeet je nog.
Tadic die de Russen steunt.
De Frons van Frons de Boer.
Die vissenkom die jullie een stadion noemen.

De lijst kunnen we nog even aanvullen :maniac:
Voor Frons heb ik nog een zwak. Er zijn maar weinig ajacieden die dat hebben overigens, maar ik neem het gewoon op voor Fronske :mad:
 
Terug
Bovenaan Onderaan