Formule 1

Max Verstappen wint de Grand Prix van Spanje :CHEER:

Uitslag Grand Prix van Spanje in Barcelona
1 Verstappen
2 Perez
3 Russell
4 Sainz
5 Hamilton
6 Bottas

Stand WK
1 Verstappen 110
2 Leclerc 104
3 Perez 85
4 Russell 74
5 Sainz 65
6 Hamilton 46
 
Het zag er in het begin van de race niet naar uit, maar dit is een geweldig resultaat voor Verstappen en Red Bull.
Het best denkbare scenario. Verstappen wint en Leclerc heeft geen punten.
 
Absurde race van Hamilton zeg. Ferrari valt toch door de mand.

En dat te bedenken dat Hamilton na ronde 3 de auto naar binnen wou brengen om motor te bewaren na zijn crash in ronde 1 met Magnussen. Moet die echt niet meer doen de volgende keer, zo snel opgeven. Maar goed, zo is Lewis eenmaal. Bizar knap teruggevochten naar P4, uiteindelijk wel P5 geworden vanwege problemen, maar alsnog een geweldig resultaat met Russell op P3 voor Mercedes. Nog te vroeg om te zeggen dat Mercedes helemaal terug is, maar dit is wel de eerste stap voor ze. En het zou leuk zijn als Mercedes ook meedoen voor de overwinningen. Ik begin wel fan van Russell te worden. Geweldige rijder.

Duidelijk dat Red Bull het sterkste team is tot nu toe. En het is toch wel erg fijn voor Max, dat Perez de tweede rijder is. Ferrari valt inderdaad heel zwaar door de mand. Sainz maakt iedere race fouten, en Leclerc is zijn voorsprong in het WK ook kwijt aan Max.

Next: Monaco. Daar kijk ik echt niet naar uit om eerlijk te zijn. Inhalen kan niet daar.
 
Jammer dat LeClerc is uitgevallen. Een mooie en echte strijd tussen aartsrivalen Verstappen en LeClerc is goed voor de sport. Wel leuk dat Hamilton alweer gezien wordt door zijn nieuwe teamgenoot.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat RB als team het sterkste is. En dan bedoel ik coureurs + crew, management, tactici enz. Moeilijk in te schatten.
 
Afgaande op de trainingen wordt het zeker geen pole voor Verstappen. Maar dat was ook wel te verwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan