PEC Zwolle - PSV | Zondag 15 mei | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nou, dat was hem dan. Einde Schmidt tijdperk en een nieuwe breekt aan. 81 punten is an sich niet verkeerd. Enorm frustrerend seizoen met corona pech, beslissende momenten in topwedstrijden en bovenal 100 blessures.

Hopen op betere tijden.
Met die penal en bal over de lijn goal zou Schmidt kampioen geworden zijn.

Ondanks blessures en afwezigen behaalden we nog 81 punten en pakten we de beker. Niet verkeerd en meteen een prima fundering voor Ruud
 
Met die penal en bal over de lijn goal zou Schmidt kampioen geworden zijn.

Ondanks blessures en afwezigen behaalden we nog 81 punten en pakten we de beker. Niet verkeerd en meteen een prima fundering voor Ruud
PSV had alleen maar hoeven te winnen uit tegen Willem II en dan was het kampioenschap binnen.
Kansen genoeg gehad,
33% Balbezit 67%
3 Doelpogingen 25
1 Schoten op doel 9
Eigen goal tegen Zahavi en blunder Drommel.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal eens, had meer van het tijdperk Schmidt verwacht, maar met alle omstandigheden in acht genomen heeft ie het niet slecht gedaan.
Behalve dan dat het spel echt niet om aan te gluren was en ik eigenlijk nog maar weinig wedstrijden heb gekeken omdat ik mezelf de ergernis wilde besparen. Late wissels, vreemde wissels, idioot slecht spel, minstens één helft. PSV is mijn club, maar wat ik op het veld zag paste niet bij het beeld dat ik nog steeds heb van onze mooie club.

Schmidt is ongetwijfeld een heel aardige kerel, maar ik ben uiteindelijk toch blij dat hij vertrekt.
 
Behalve dan dat het spel echt niet om aan te gluren was en ik eigenlijk nog maar weinig wedstrijden heb gekeken omdat ik mezelf de ergernis wilde besparen. Late wissels, vreemde wissels, idioot slecht spel, minstens één helft. PSV is mijn club, maar wat ik op het veld zag paste niet bij het beeld dat ik nog steeds heb van onze mooie club.

Schmidt is ongetwijfeld een heel aardige kerel, maar ik ben uiteindelijk toch blij dat hij vertrekt.
Zeker, helemaal als je terugdenkt aan o.a. de wedstrijden in de voorronde CL dit seizoen, die gaven hoop. Maar dat werd weer vakkundig de grond in gedrukt
 
Tweede plaats met 81 punten.
Johan Cruijff Schaal tegen Ajax.
KNVB Beker tegen Ajax.
Derde geeindigd in de Europa League achter Sociedad en Monaco.
Kwartfinalist Conference League.

Als ik het zo lijstje zo zie. Dan geef ik Schmidt een 6.5 voor dit seizoen. Ja, helaas geen titel en daar zijn met ze alle ziek van. Maar nationaal heeft die verder prima gedaan met 2 prijzen, eigenlijk een triple want thuis van Ajax hadden we nooit verloren en was die penalty ook nooit gegeven voor Feyenooit als de KNVB normaal deed. Verder heeft Schmidt duidelijk spelers beter gemaakt, zoals een Gakpo en Sangare die ons heel veel miljoenen gaan opleveren. Heeft Guti aan de praat gekregen. Heeft Mauro 1 van de beste backs in de Eredivisie gemaakt etc. Helaas was het Europees wel erg slecht. Vorig jaar kwam je nog door de groepsfase van de Europa League. Dit jaar niet en in de Conference League vlieg je eruit tegen een middenmotor uit Engeland.

Sympathieke kerel die Schmidt. Heeft enorm zijn best gedaan. 1 van de weinige trainers trouwens die de Beker heel serieus nam. Want een Cocu en Van Bommel lieten het altijd lopen. Ben Schmidt dan hoe dan ook dankbaar dat we na 10 jaar weer eens een keer de beker wonnen. Laat de club met een veel betere basis achter voor Ruud dan Van Bommel in het verleden voor Schmidt.

Als trainer ga ik Schmidt niet missen. Te vaak bizarre opstellingen en zijn wisselbeleid was ik al tijden spuugzat. Toppers werden maar niet gewonnen. In grotere wedstrijden gaven we amper thuis. Speelde bijvoorbeeld vandaag weer met Gakpo in de spits. Hoevaak wil je dat niet zien dat dat totaal niet werkt? Tactisch had Schmidt ook heel vaak geen antwoordt als de tegenstander het iets anders ging zetten.

Het gaat je goed Schmidt. Thnx voor alles. Succes bij Benfica.

Op naar volgend seizoen met Ruud.
 
Eigen spel moet altijd beter.
Maar die beslissingen in die twee toppers hadden wij niet zelf in de hand.
Klopt. PSV had met 87 punten kampioen moeten worden en Ajax 2e met 81 punten. Met gemak.
Maar dat vindt de KNVB niet goed en gebeurt dat dus niet. :cautious: :sneaky:
 
Laatst bewerkt:
Waarom vinden mensen Schmidt toch een sympathieke kerel? Ik vind hem vooral vreemd en onnodig opgefokt.

Dat gezegd hebbende, denk ik wel dat hij een redelijk seizoen heeft gedraaid. Twee prijzen hebben voor mij wel waarde, omdat ze beide in confrontaties met Ajax zijn behaald. Bovenal stond er een verrassend taai team met de nodige vechtlust, waarin Schmidt er toch in is geslaagd om min of meer afgeschreven spelers - Doan, Guti, Mauro, zelfs Bruma met enige regelmaat - weer van waarde te laten zijn. Dat is toch de hand van de trainer, en de penningmeester zal er ook blij mee zijn. En ik had er ook wel plezier in, geloofde tot de bizarre penalty in De Kuip ook oprecht in de titel.

Ik snap nog steeds niks van z'n wisselbeleid - heeft ook in het eerste seizoen te lang vastgehouden aan een spelsysteem dat het team niet onder de knie kon krijgen. Maargoed.... Benieuwd naar Ruud. Hoop dat-ie kan investeren in de verdediging, en er ook echt een eersteklas spits bij komt.
 
.
Dang. Such a bitter taste. PSV lost some easy points. Plus that very shady penalty. Refereeing this year, from the few games I have seen, pushed Ajax forward. Such is football. Feels like PSV could have gotten this. Maybe if they were not losing time in the Conference League...
Psv simply was not stable enough. I am dissapointed especially the european run.
 
Waarom vinden mensen Schmidt toch een sympathieke kerel? Ik vind hem vooral vreemd en onnodig opgefokt.
Voor de camera vind ik hem altijd keurig antwoorden en beschaafd over komen. Maar wel gewoon eerlijk durven zeggen waar het op staat.

Langs de kant vind ik hem idd wat minder sympathiek overkomen. Maar ik dat zoiets hoort bij controlfreaks met een winnaars mentaliteit. (Zie een aantal andere coaches)
 
Voor de camera vind ik hem altijd keurig antwoorden en beschaafd over komen. Maar wel gewoon eerlijk durven zeggen waar het op staat.

Langs de kant vind ik hem idd wat minder sympathiek overkomen. Maar ik dat zoiets hoort bij controlfreaks met een winnaars mentaliteit. (Zie een aantal andere coaches)
Heb je wel gelijk in. Behalve als er iets onterecht is gebeurd. Dan staat hij als een klein kind te tieren en moet iedereen er aan geloven. Ik heb liever een trainer die dan zegt waar het op staat maar wel rustig blijft. Dit kwam niet erg professioneel over en het is niet dat 't maar 1x is voorgekomen dat hij zich zo gedraagt
 
Tweede plaats met 81 punten.
Johan Cruijff Schaal tegen Ajax.
KNVB Beker tegen Ajax.
Derde geeindigd in de Europa League achter Sociedad en Monaco.
Kwartfinalist Conference League.

Als ik het zo lijstje zo zie. Dan geef ik Schmidt een 6.5 voor dit seizoen. Ja, helaas geen titel en daar zijn met ze alle ziek van. Maar nationaal heeft die verder prima gedaan met 2 prijzen, eigenlijk een triple want thuis van Ajax hadden we nooit verloren en was die penalty ook nooit gegeven voor Feyenooit als de KNVB normaal deed. Verder heeft Schmidt duidelijk spelers beter gemaakt, zoals een Gakpo en Sangare die ons heel veel miljoenen gaan opleveren. Heeft Guti aan de praat gekregen. Heeft Mauro 1 van de beste backs in de Eredivisie gemaakt etc. Helaas was het Europees wel erg slecht. Vorig jaar kwam je nog door de groepsfase van de Europa League. Dit jaar niet en in de Conference League vlieg je eruit tegen een middenmotor uit Engeland.

Sympathieke kerel die Schmidt. Heeft enorm zijn best gedaan. 1 van de weinige trainers trouwens die de Beker heel serieus nam. Want een Cocu en Van Bommel lieten het altijd lopen. Ben Schmidt dan hoe dan ook dankbaar dat we na 10 jaar weer eens een keer de beker wonnen. Laat de club met een veel betere basis achter voor Ruud dan Van Bommel in het verleden voor Schmidt.

Als trainer ga ik Schmidt niet missen. Te vaak bizarre opstellingen en zijn wisselbeleid was ik al tijden spuugzat. Toppers werden maar niet gewonnen. In grotere wedstrijden gaven we amper thuis. Speelde bijvoorbeeld vandaag weer met Gakpo in de spits. Hoevaak wil je dat niet zien dat dat totaal niet werkt? Tactisch had Schmidt ook heel vaak geen antwoordt als de tegenstander het iets anders ging zetten.

Het gaat je goed Schmidt. Thnx voor alles. Succes bij Benfica.

Op naar volgend seizoen met Ruud.
Helemaal mee eens
 
Tweede plaats met 81 punten.
Johan Cruijff Schaal tegen Ajax.
KNVB Beker tegen Ajax.
Derde geeindigd in de Europa League achter Sociedad en Monaco.
Kwartfinalist Conference League.

Als ik het zo lijstje zo zie. Dan geef ik Schmidt een 6.5 voor dit seizoen. Ja, helaas geen titel en daar zijn met ze alle ziek van. Maar nationaal heeft die verder prima gedaan met 2 prijzen, eigenlijk een triple want thuis van Ajax hadden we nooit verloren en was die penalty ook nooit gegeven voor Feyenooit als de KNVB normaal deed. Verder heeft Schmidt duidelijk spelers beter gemaakt, zoals een Gakpo en Sangare die ons heel veel miljoenen gaan opleveren. Heeft Guti aan de praat gekregen. Heeft Mauro 1 van de beste backs in de Eredivisie gemaakt etc. Helaas was het Europees wel erg slecht. Vorig jaar kwam je nog door de groepsfase van de Europa League. Dit jaar niet en in de Conference League vlieg je eruit tegen een middenmotor uit Engeland.

Sympathieke kerel die Schmidt. Heeft enorm zijn best gedaan. 1 van de weinige trainers trouwens die de Beker heel serieus nam. Want een Cocu en Van Bommel lieten het altijd lopen. Ben Schmidt dan hoe dan ook dankbaar dat we na 10 jaar weer eens een keer de beker wonnen. Laat de club met een veel betere basis achter voor Ruud dan Van Bommel in het verleden voor Schmidt.

Als trainer ga ik Schmidt niet missen. Te vaak bizarre opstellingen en zijn wisselbeleid was ik al tijden spuugzat. Toppers werden maar niet gewonnen. In grotere wedstrijden gaven we amper thuis. Speelde bijvoorbeeld vandaag weer met Gakpo in de spits. Hoevaak wil je dat niet zien dat dat totaal niet werkt? Tactisch had Schmidt ook heel vaak geen antwoordt als de tegenstander het iets anders ging zetten.

Het gaat je goed Schmidt. Thnx voor alles. Succes bij Benfica.

Op naar volgend seizoen met Ruud.

Wederom de conclusie die ik al heel het seizoen aanhang: Schmidt is uitstekend als assistent/data analist. Niet als hoofdcoach.
Afijn, op naar een seizoen met Ruud. Ik heb er eigenlijk nu al weer zin in. Laat de geruchten maar komen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wederom de conclusie die ik al heel het seizoen aanhang: Schmidt is uitstekend als assistent/data analist. Niet als hoofdcoach.
Afijn, op naar een seizoen met Ruud. Ik heb er eigenlijk nu al weer zin in. Laat de geruchten maar komen.
Dus over een jaar of 10 Schmidt laten terugkomen in een rol net zoals we nu met Fred doen :D
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan