Feyenoord-PSV | Zondag 8 mei | Eindstand: 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dus omdat wij maar 1 goede helft spelen het hele seizoen moeten de scheidsrechters alleen fouten maken wanneer dat ons uitkomt?

Dus omdat wij maar 1 goede helft spelen het hele seizoen moeten de scheidsrechters ons maar naaien zodat we niet winnen?
 
Op papier.. op het moment dat de competitie zowat voorbij is

Als ik tijd heb spit ik het regel boek wel door. Blijkbaar weet niemand hoe het zit. Geen aspirant scheidsrechters hier die het boekje kennen?

Zie hieronder.

Precies. Die regel is nu redelijk duidelijk. Als de bal via je eigen lichaam tegen arm/hand komt, is het geen hands. Mauro kreeg hem direct op de elleboog, toch? Maar gewoon eens duidelijke regels zou fijn zijn. Heeft die oppersmoezenverzinner in Zeist nog wat gezegd gisteren?

Hij gaf hem ook helemaal niet. Pas toen de Feyenoorders kwamen klagen, werd het een pingel.

Ja, dat zou veel beter zijn. Dan blijft het spel sneller en mis je die pietepeuterige zaken, zoals 1mm buitenspel of 6 combinaties eerder.
Voor allen die het willen lezen:
De spelregelwijzigingen 2021-2022.
Hierin staat de regel van hands beschreven.
Het was dus géén strafschop gisteren.
 

Bijlagen

  • spelregelwijzigingen-2020-2021.pdf
    370,1 KB · Weergaven: 11
Dus omdat wij maar 1 goede helft spelen het hele seizoen moeten de scheidsrechters ons maar naaien zodat we niet winnen?
Je herhaalt dus ik herhaal ook maar. Dus omdat wij maar 1 goede helft spelen het hele seizoen moeten de scheidsrechters alleen fouten maken wanneer dat ons uitkomt?
Als je wedstrijden wint die je hoort te winnen, dan hebben de scheidsrechters minder invloed door hun fouten die random zijn en niet te voorkomen zijn. Ten minste, als je niet in een complot gelooft. Als je in plaats van die 5-0 tegen Ajax gelijkspeelde/won of als je überhaupt een topper weet te winnen, heb je belangrijke en moeilijk te halen punten die je concurrenten verliezen of die ze zelf niet halen. In plaats van afhankelijk zijn van een scheidsrechter die de perfecte wedstrijd moet fluiten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Je herhaal dus ik herhaal ook maar. Dus omdat wij maar 1 goede helft spelen het hele seizoen moeten de scheidsrechters alleen fouten maken wanneer dat ons uitkomt?
Als je wedstrijden wint die je hoort te winnen, dan hebben de scheidsrechters minder invloed door hun fouten die random zijn en niet te voorkomen zijn. Ten minste, als je niet in een complot gelooft. Als je in plaats van die 5-0 tegen Ajax gelijkspeelde/won of als je überhaupt een topper weet te winnen, heb je belangrijke en moeilijk te halen punten die je concurrenten verliezen of die ze zelf niet halen. In plaats van afhankelijk zijn van een scheidsrechter die de perfecte wedstrijd moet fluiten.
Ga bijna twijfelen of je niet woensdag feest gaat vieren.

Fouten die niet te voorkomen zijn? Wie houdt je voor de gek? :lol:
Dit gaat niet om een dekkingsfout of een slecht getimede tackle.
Dit gaat om de zoveelste arbitrale dwaling incluis VAR dit seizoen.

Al speel je wel 2 goed helften en had Feyenoord dat ook gedaan dan maakt dat toch geen ene drol uit????
Feit blijft dat je genaaid wordt!
 
Ga bijna twijfelen of je niet woensdag feest gaat vieren.

Fouten die niet te voorkomen zijn? Wie houdt je voor de gek? :lol:
Dit gaat niet om een dekkingsfout of een slecht getimede tackle.
Dit gaat om de zoveelste arbitrale dwaling incluis VAR dit seizoen.

Al speel je wel 2 goed helften en had Feyenoord dat ook gedaan dan maakt dat toch geen ene drol uit????
Feit blijft dat je genaaid wordt!
En ik ga bijna twijfelen dat jij Schmidt hoe dan ook van alles wilt vrijwaren. Zo heeft iedereen zijn twijfels..

Scheidsrechters maken eenmaal fouten Soms discutabeler dan andere fouten en soms ernstiger en bepalender dan andere. Dat zijn feiten die elke club elk seizoen al weet. En soms wordt je zo van titels bestolen, en soms worden punten bestolen die nodig waren voor handhaving (PEC). Guess what? PEC klaagt ook, maar zij weten ook dat ze de heropstanding te laat zijn begonnen. Schmidt en jij willen van niks weten.
 
Je herhaalt dus ik herhaal ook maar. Dus omdat wij maar 1 goede helft spelen het hele seizoen moeten de scheidsrechters alleen fouten maken wanneer dat ons uitkomt?
Als je wedstrijden wint die je hoort te winnen, dan hebben de scheidsrechters minder invloed door hun fouten die random zijn en niet te voorkomen zijn. Ten minste, als je niet in een complot gelooft. Als je in plaats van die 5-0 tegen Ajax gelijkspeelde/won of als je überhaupt een topper weet te winnen, heb je belangrijke en moeilijk te halen punten die je concurrenten verliezen of die ze zelf niet halen. In plaats van afhankelijk zijn van een scheidsrechter die de perfecte wedstrijd moet fluiten.
Is het niet gewoon en en?

Zoals (ik geloof) Der Jaufe al aanhaalde, worden de meeste wedstrijden toch op detail of met een goal beslist. Dan is dit moment wel erg cruciaal. Op dit moment in het seizoen en dat moment in de wedstrijd. Het voelt extra oneerlijk, omdat er ook op tv gecontroleerd kan worden. En dat PSV een waardeloze 2e helft speelde, is zeker voer voor kritiek op de trainer (en de spelers), maar dat wil niet zeggen dat je dan zo makkelijk over een arbitraire dwaling moet stappen. Toch?
 
En ik ga bijna twijfelen dat jij Schmidt hoe dan ook van alles wilt vrijwaren. Zo heeft iedereen zijn twijfels..

Scheidsrechters maken eenmaal fouten Soms discutabeler dan andere fouten en soms ernstiger en bepalender dan andere. Dat zijn feiten die elke club elk seizoen al weet. En soms wordt je zo van titels bestolen, en soms worden punten bestolen die nodig waren voor handhaving (PEC). Guess what? PEC klaagt ook, maar zij weten ook dat ze de heropstanding te laat zijn begonnen. Schmidt en jij willen van niks weten.
Oh nee hoor, Schmidt maakt zeker fouten. Maar het is niet Schmidt zijn fout dat we de 2-2 tegen krijgen.
Maar ik hou op met deze onzinnige discussie. Weet toch wel dat ik gelijk heb samen met de overige 80% PSV-supporters die puur naar het oneerlijke (de zoveelste) moment kijken dan naar het falen van Schmidt op zijn tijd.
 
Er is toch ook mogelijkheid tot nuance? Natuurlijk heeft Schmidt fouten gemaakt, hebben we een selectie waar niet alles aan klopt en hebben we spelers die tegenvallen. En we hebben ook onterechte arbitrale beslissingen tegen ons gehad. Als een van die dingen anders was geweest, had je de wedstrijd wellicht wel gewoon gewonnen - en daarmee andere wedstrijden en het kampioenschap. Maar goed, dat geld natuurlijk ook voor Ajax en Feyenoord en weet ik het wat - je kunt immers zo eeuwig blijven bakkelijen.

Overigens vind ik wel dat we als supporters mogen balen van zo'n arbitrale fout op een beslissend moment. Natuurlijk, er zijn zat dingen gebeurd dat PSV niet in de situatie had hoeven komen, maar je kunt het ook niet uitsluiten dat het je overkomt. De spelers moeten zich vooral richten op het 'hoe komen we niet meer in deze situatie', want daar hebben zij het meeste invloed op. Punt blijft staan dat je niet kan verwachten dat je altijd zoveel beter moet zijn dat zelfs een onterechte penalty geen puntverlies kan opleveren.
 
Is het niet gewoon en en?

Zoals (ik geloof) Der Jaufe al aanhaalde, worden de meeste wedstrijden toch op detail of met een goal beslist. Dan is dit moment wel erg cruciaal. Op dit moment in het seizoen en dat moment in de wedstrijd. Het voelt extra oneerlijk, omdat er ook op tv gecontroleerd kan worden. En dat PSV een waardeloze 2e helft speelde, is zeker voer voor kritiek op de trainer (en de spelers), maar dat wil niet zeggen dat je dan zo makkelijk over een arbitraire dwaling moet stappen. Toch?
Oh nee hoor, Schmidt maakt zeker fouten. Maar het is niet Schmidt zijn fout dat we de 2-2 tegen krijgen.
Maar ik hou op met deze onzinnige discussie. Weet toch wel dat ik gelijk heb samen met de overige 80% PSV-supporters die puur naar het oneerlijke (de zoveelste) moment kijken dan naar het falen van Schmidt op zijn tijd.
Het is en en, dan hangt het af waar je de nadruk op legt. Ik zeg dus: Schmidt is de hoofdverantwoordelijke voor het mislopen van de titel. Excuses blijven zoeken = eigen fouten niet erkennen = niet beter worden. Ik heb geen ruimte meer voor zijn excuses, voor het zoeken naar allerlei redenen behalve eigen falen. Heb ik ook eerder geplaatst:
Als Schmidt en zijn 'aanhangers' eens de handen in eigen boezem staken dan had je kunnen voorkomen dat men nu naar Schmidt kijkt als schuldige. Dit hele seizoen hebben we moeten aanhoren, minder rust hier, meer geld daar, scheids zo, kijk waar we vandaan gekomen zijn, kijk hoe beter Schmidt de spelers heeft gemaakt. Dit was het moment om te laten zien dat je echt voor de titel gaat! Je speelt tegen een team met minder geld, die vorig seizoenshelft volgens iedereen alleen(!) door de extra rustdagen ons een pak slaag heeft gegeven, die de 3de plaats al bijna zeker had, die nog moet voorbereiden op de finale van de Conference League. Alles wees op een makkelijke winst, maar Schmidt en zijn spelers weten zelfs dan te teleurstellen. Als je alle excuses erbij haalt, had je 4-0 moeten staan voordat Dessers ook maar de eerste goal had kunnen maken. In de eindfase waren zij gewoon fitter!! Wat een farce! Schmidt heeft zijn recht op excuses opgebruikt, hij is gewoon een oplichter. Spelers zijn nauwelijks beter, ze leren helemaal niet van hun fouten.. Schmidt leert niet eens van zijn fouten!!
Als je nu vanuit Schmidt zijn beeld redeneert heeft hij of moeten winnen van feyenoord vorig seizoenshelft (dan stonden we 1 punt achter), of hadden we het nu moeten afmaken, lees: 4-0 voortstaan voor Dessers' eerste goal (dan stonden we 2 punten achter). Hoe dan ook was het niet nu beslist. Dropshot Zie het hoe je wilt zien. Het schuld plaatsen is deels subjectief en het kan me niet zoveel schelen wie 'gewonnen' heeft, feit is dat we als geheel het seizoen verloren hebben.
 
Excuses blijven zoeken = eigen fouten niet erkennen = niet beter worden.
Helemaal eens. Maar daar zit wel een verschil tussen de beleving van de professionals (aka Staf en Spelers) en de supporters. De staf en de spelers moeten voornamelijk dit doen, maar wij als supporters mogen best even klagen en zeiken imo.
 
Helemaal eens. Maar daar zit wel een verschil tussen de beleving van de professionals (aka Staf en Spelers) en de supporters. De staf en de spelers moeten voornamelijk dit doen, maar wij als supporters mogen best even klagen en zeiken imo.
Juist bij Schmidt zie ik alleen klagen en geen zelfkritiek. Maar ook de supporters moeten een beetje oppassen, tenzij je geen moeite hebt met de calimero beschuldigingen. Als je als supportersgroep elke keer maar klaagt, gaat de rest je niet serieus nemen als je een keer een normale discussie wilt hebben over hoe je benadeelt bent bijvoorbeeld.
 
Juist bij Schmidt zie ik alleen klagen en geen zelfkritiek. Maar ook de supporters moeten een beetje oppassen, tenzij je geen moeite hebt met de calimero beschuldigingen. Als je als supportersgroep elke keer maar klaagt, gaat de rest je niet serieus nemen als je een keer een normale discussie wilt hebben over hoe je benadeelt bent bijvoorbeeld.
Eens met beide punten.
Schmidt toont geen zelfkritiek en heeft nu al een paar keer gedonder met de arbitrage gehad op een manier dat ik denk: "Sta er nou boven". Vaak vind ik hem heel rustig, weloverwogen en netjes, maar in die momenten laat hij daar niks van zien.
Als supporters moet je ook oppassen dat je niet alleen maar het zoekt in arbitrale dwalingen of blessures of weet ik het. Maar in beide punten zit wel weer een balans. Als er een duidelijke maar beslissende fout wordt gemaakt, mag je daar best boos over zijn. Hoe je dat uit, is een tweede. Ik vond Mario dat bijvoorbeeld al veel beter doen.

Kortom, ook hierin vind ik dat er een nuance bestaat.
 
En als ik nou zeg dat we die titel nooit hadden verdiend? Hoe veel wedstrijden hebben wij dit seizoen nou overtuigend voetbal op de mat gelegd? Hoe vaak hebben we dit seizoen iets uit handen gegeven en vervolgens opnieuw een kans gekregen (meerdere keren kansen laten liggen om dichterbij te komen bij Ajax). Is hierin een hoofdschuldige? Ik denk 't niet. Ik zie nog steeds een lijn naar boven en als dit door wordt gezet komen we uiteindelijk weer op een niveau waar we terecht kampioen worden en ook terecht in de CL spelen. We kunnen Schmidt wel makkelijk de schuld geven dat het weer niet is gelukt, maar kijkende naar wat hij destijds voor selectie (en vooral de staat ervan) voorgeschoteld kreeg heeft hij er nog best wat van kunnen maken.

Gisteren baalde ik eigenlijk vooral dat we wéér niet winnen in De Kuip. En ik was pissed omdat het voelde alsof iemand je 5 meter voor de finishlijn laat struikelen waardoor je uiteindelijk niet wint. Dat kampioenschap kon me al gestolen worden. Ik vind het veel belangrijker dat we weer structureel topvoetbal op de mat leggen. Want dat is veel en veel te lang geleden.
 
En als ik nou zeg dat we die titel nooit hadden verdiend? Hoe veel wedstrijden hebben wij dit seizoen nou overtuigend voetbal op de mat gelegd? Hoe vaak hebben we dit seizoen iets uit handen gegeven en vervolgens opnieuw een kans gekregen (meerdere keren kansen laten liggen om dichterbij te komen bij Ajax). Is hierin een hoofdschuldige? Ik denk 't niet. Ik zie nog steeds een lijn naar boven en als dit door wordt gezet komen we uiteindelijk weer op een niveau waar we terecht kampioen worden en ook terecht in de CL spelen. We kunnen Schmidt wel makkelijk de schuld geven dat het weer niet is gelukt, maar kijkende naar wat hij destijds voor selectie (en vooral de staat ervan) voorgeschoteld kreeg heeft hij er nog best wat van kunnen maken.

Gisteren baalde ik eigenlijk vooral dat we wéér niet winnen in De Kuip. En ik was pissed omdat het voelde alsof iemand je 5 meter voor de finishlijn laat struikelen waardoor je uiteindelijk niet wint. Dat kampioenschap kon me al gestolen worden. Ik vind het veel belangrijker dat we weer structureel topvoetbal op de mat leggen. Want dat is veel en veel te lang geleden.

Als je na 34 potjes bovenaan staat heb je de titel normaalgesproken gewoon verdiend. Voetbal is geen jurysport of debatingcompetitie. Ben het met je eens dat PSV vooral ook kritisch op zichzelf en het eigen presteren moet zijn, maar met de nadruk op ook. Alleen als je op 1 eindigt als direct gevolg van zaken die niets met voetbal te maken hebben (een coronapandemie/lockdown of (na de introductie van de VAR) een serie arbitrale dwalingen) kun je stellen dat het onverdiend is.
 
we hebben het hele seizoen geen stabiliteit gehad in het doel(keepers) dan kan je ook niet kampioen worden.
we hebben hier de titel niet verloren.

volgend seizoen nieuwe kans lompe schreuder komt naar ajax heb het gevoel dat het tussen feyenoord en PSV gaat gaan
 
En als ik nou zeg dat we die titel nooit hadden verdiend? Hoe veel wedstrijden hebben wij dit seizoen nou overtuigend voetbal op de mat gelegd? Hoe vaak hebben we dit seizoen iets uit handen gegeven en vervolgens opnieuw een kans gekregen (meerdere keren kansen laten liggen om dichterbij te komen bij Ajax). Is hierin een hoofdschuldige? Ik denk 't niet. Ik zie nog steeds een lijn naar boven en als dit door wordt gezet komen we uiteindelijk weer op een niveau waar we terecht kampioen worden en ook terecht in de CL spelen. We kunnen Schmidt wel makkelijk de schuld geven dat het weer niet is gelukt, maar kijkende naar wat hij destijds voor selectie (en vooral de staat ervan) voorgeschoteld kreeg heeft hij er nog best wat van kunnen maken.

Gisteren baalde ik eigenlijk vooral dat we wéér niet winnen in De Kuip. En ik was pissed omdat het voelde alsof iemand je 5 meter voor de finishlijn laat struikelen waardoor je uiteindelijk niet wint. Dat kampioenschap kon me al gestolen worden. Ik vind het veel belangrijker dat we weer structureel topvoetbal op de mat leggen. Want dat is veel en veel te lang geleden.
Schmidt kreeg te maken met een ploeg die in een verkorte seizoen uit 26 wedstrijden slechts 49 punten had behaald. Als ik nu kijk, zie ik veel vooruitgang. Vervolgens is zijn eerste seizoen toch wel teleurstellend, maar toch wel Europees overwinterd en weer 2e beëindigd maar toch een hele grote verbetering tov het seizoen daarvoor.

Ik vind dat Schmidt dit team heel sterk heeft gemaakt, een kampioenswaardige ploeg als je het mij vraagt. Maar waar hij tekort komt is vooral zijn vermogen om met een goed plan te komen om een tegenstander te verslaan. Als het niet goed gaat tijdens de wedstrijd, zie je zelden dat hij een aanpassing maakt zodat wij beter gaan spelen. Daarom hebben wij zo weinig punten behaald tegen de top 4 ploegen. Daarentegen heeft hij dit seizoen tegen het rechter rijtje vrijwel alle punten behaald die er mogelijk waren. Hoewel niet altijd overtuigend, slepen we die wedstrijden er toch altijd uit. Als Drommel nou niet zo knullig was tegen W2, hadden we 18/18 wedstrijden gewonnen tegen het rechter rijtje.

Als RvN op de basis die Schmidt heeft neergelegd mag doorbouwen en zich kan bewijzen in grote wedstrijden, worden we kampioen. Als hij zich nog niet genoeg ontwikkeld heeft als trainer en in zulke wedstrijden moet groeien, zal het nog spannend worden met Ajax en Feyenoord. Uiteraard is het cruciaal of wij Gakpo/Sangare kunnen behouden of goed kunnen vervangen.

O ja een ander punt, ik denk dat de januari periode zonder Sangaré ons een aantal punten heeft gekost. Toen speelden we tegen AZ en Ajax. Beiden 1-2 verloren, kan me goed voorstellen dat Sangaré die resultaten had kunnen beïnvloeden.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan