Feyenoord-PSV | Zondag 8 mei | Eindstand: 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik heb steeds meer de indruk dat bij sommige Eredivisie wedstrijden een script wordt geschreven waaraan de scheidsrechter zich dient te houden. Ik weet het, het klinkt als een complot-theorie maar het kan toch geen toeval meer zijn dat we iedere keer door dit soort dommigheden benadeeld moeten worden ? Gelukkig maakte het toch allemaal geen zak uit, Ajax had die laatste 2 wedstrijden toch geen punten meer laten liggen.
"Het maakt toch geen zak uit, want Ajax wint toch wel van De Graafschap die nergens meer om spelen " . Herkenbaar?

Corrupte kutKNVB is het.
 
Gewoon iedereen benoemt dat we genaaid zijn. En de KNVB en die respect kwal geven geen gehoor. Laffe honden, gadverdamme.
Ik vond de goedpraterij van de KNVB na de uitbal van Blind minstens zo storend. Is Nijhuis toen wel gaan kijken of ook niet?
 
Als je Götze zijn commentaar leest zou je het haast denken.
Die voelde de hele wedstrijd dit scenario aankomen.

Apart.
Er zitten 50.000 paupers op de tribune die nog een feestje moeten vieren n.a.v. afgelopen donderdag. Ja, dan moeten ze natuurlijk niet verliezen he, dat kan niet, daar heeft het publiek niet voor betaald. Gooien we er toch een pingel tegenaan ? De "klanten" van de KNVB kunnen tevreden naar huis, everybody happy op weg naar de finale in Tirana. Ik zie wel hoe de KNVB er belang bij had dat Feyenoord gisteren niet verloor.
 
Reactie Rik Elfrink na afloop is de juiste: je moet zelf niet in deze situatie komen. 0-2 voor bij rust, Feyenoord dat donderdag nog in Marseille speelde, Ajax dat eerder punten verspeelt. Dan moet je die wedstrijd gewoon binnen slepen. Paar weken geleden de wedstrijd bij Twente. In de CL tegen Leicester. Daar gaat het voor PSV mis. Naar anderen kijken of wijzen heeft geen zin en is wegkijken van de werkelijke oorzaak. Het moet beter bij PSV! Omhoog die lat en ophouden met excuses zoeken! Pas dan zijn we weer trots op onze club.
 
En dan nu al die Ajax fans die overal opduiken om hun mening over de penalty te geven en hoe erg het PSV zijn eigen schuld is. Natrappen op een bokser die net KO is geslagen. Lekker feestje vieren ipv naar beneden trappen, elitair kutvolk is het. (Sorry normale Ajaksers van hier)
 
Ja, zodra de 1-2 viel wist je gewoon dat er nog een penalty zou volgen. Desnoods nog ff 40 seconden door zodat er een Feyenoorder kon gaan liggen of de bal nog ff tegen een arm kon rossen. Het voelt inderdaad heel erg als zoeken naar het moment om hem te geven.

Toch geloof ik er niet in, want dan moet PSV ook in het complot zitten. Ik zie het eerder als opportunisme. Er werd niet meer gerekend op de aansluitingstreffer, maar toen die er kwam was een penalty geven nog maar een kleine stap.

Maar goed, voetbal kent nou eenmaal vaak spelverlopen die op scripts lijken. Neem ook de bekende "kom op voorsprong, verlies 2-1", of de PSV special "eerste schot tegen is raak tegen laagvliegers, daarna een uur ploeteren voor een gelijkmaker" etc.
Ik vond het onnodige opstootje dat Schmidt langs de lijn veroorzaakte ook niet heel slim. Dat gaf hen nog een extra gif mee om er toch echt voor te gaan, ook het publiek leek ineens wakker te worden en dus ook de gokkende Serdar. Mag allemaal niet meespelen maar je moet als coach op zo’n moment eigenlijk heel rustig blijven langs de lijn en geen aanleiding geven tot extra fluiten tegen je ploeg of dat de toeschouwers zich tegen je gaan keren.
 
Reactie Rik Elfrink na afloop is de juiste: je moet zelf niet in deze situatie komen. 0-2 voor bij rust, Feyenoord dat donderdag nog in Marseille speelde, Ajax dat eerder punten verspeelt. Dan moet je die wedstrijd gewoon binnen slepen. Paar weken geleden de wedstrijd bij Twente. In de CL tegen Leicester. Daar gaat het voor PSV mis. Naar anderen kijken of wijzen heeft geen zin en is wegkijken van de werkelijke oorzaak. Het moet beter bij PSV! Omhoog die lat en ophouden met excuses zoeken! Pas dan zijn we weer trots op onze club.
Precies dit. Je stipt hiermee het structurele probleem dit seizoen aan. De wisselvallige momenten waar je een voorsprong uit handen geeft. Nu is de onterechte pingel even een goed excuus maar het is geen los staand incident.
 
Prima reactie recht uit het hart en geenblad voor de mond

Ik vind dit prima kunnen idd. Zegt niets wat niet kan etc. Misschien volgend seizoen Veerman 2e of 3e aanvoerder maken. Mondig genoeg hiervoor en durfr zich ook uit te spreken. Cody vond ik nogal mild. Schiet toch eens uit je slof man, mag best wel na zon situatie en het daardoor uiteindelijke resultaat.
 
Reactie Rik Elfrink na afloop is de juiste: je moet zelf niet in deze situatie komen. 0-2 voor bij rust, Feyenoord dat donderdag nog in Marseille speelde, Ajax dat eerder punten verspeelt. Dan moet je die wedstrijd gewoon binnen slepen. Paar weken geleden de wedstrijd bij Twente. In de CL tegen Leicester. Daar gaat het voor PSV mis. Naar anderen kijken of wijzen heeft geen zin en is wegkijken van de werkelijke oorzaak. Het moet beter bij PSV! Omhoog die lat en ophouden met excuses zoeken! Pas dan zijn we weer trots op onze club.
Ben het met je eens dat je niet in deze situatie moet komen, maar dat gebeurt (en is dus onze eigen schuld). Eerder dit seizoen kwam Ajax tegen Feyenoord in dezelfde situatie. 1-2 achter, waarna (ook een discutabel moment) Martinez Dessers op wel heel directe wijze de weg afsnijdt in het strafschopgebied. Toen was een meerderheid van de mensen die commentaar gaven van mening dat Feyenoord een penalty verdiende, maar die werd niet gegeven. Dit zijn momenten in topwedstrijden die wel heel nadrukkelijk in het voordeel van Ajax uitvallen. Je kunt niet alles ophangen aan de leiding, zoals Schmidt lijkt te doen, maar dit jaar lijkt het wel behoorlijk tegen ons te zijn.
 
Reactie Rik Elfrink na afloop is de juiste: je moet zelf niet in deze situatie komen. 0-2 voor bij rust, Feyenoord dat donderdag nog in Marseille speelde, Ajax dat eerder punten verspeelt. Dan moet je die wedstrijd gewoon binnen slepen. Paar weken geleden de wedstrijd bij Twente. In de CL tegen Leicester. Daar gaat het voor PSV mis. Naar anderen kijken of wijzen heeft geen zin en is wegkijken van de werkelijke oorzaak. Het moet beter bij PSV! Omhoog die lat en ophouden met excuses zoeken! Pas dan zijn we weer trots op onze club.
Ook dat is heel belangrijk. Daar heb jij ook gelijk in. Het is echter geen reden om als arbitrage te denken PSV roept het wel over zichzelf af, we geven deze bal in of toch maar een penalty. Linksom of rechtsom, met die beslissingen andersom had PSV nu eerste gestaan.
 
Mvogo overigens realistisch. Spreekt terecht uit dat psv gewoon slecht uit de kleedkamer kwam en het team niet in staat was de controle terug te krijgen.. stipt dus het grote probleem dit seizoen aan. Dit moet er volgend seizoen echt uit..
 
PSV is weer eens keihard genaaid. Iedereen ziet het maar alleen PSV voelt het. Ik volg het voetbal bewust sinds 1997 en het is nooit anders geweest. Helemaal klaar met die corrupte organisatie en het voetbal in z’n algemeenheid. Niks Calimero, elke buitenlandse speler en coach zonder vooroordeel heeft het zien gebeuren en staan met open mond te kijken. Kutvolk en kut organisaties allemaal boven de rivieren.
 
Het is al enkele jaren zo dat ik het gevoel heb dat er bij elke handsbal een dobbelsteen wordt gegooid. Zit totáál geen lijn in, en overal 'kan hij gegeven worden'. Extreem frustrerend, want je weet nooit waar je aan toe bent.
Het ajax Feyenoord moment is dus weer anders dan dat van gisteren. Ik snap de regels dus ook niet. Er was toch ook iets veranderd mbt hands,? Is er iemand die precies weet wat nu hands is en wat niet?
 
Het ajax Feyenoord moment is dus weer anders dan dat van gisteren. Ik snap de regels dus ook niet. Er was toch ook iets veranderd mbt hands,? Is er iemand die precies weet wat nu hands is en wat niet?
Jawel, er is een paar keer iets veranderd in de laatste 8 (?) jaar. Maar daarmee is het alleen maar minder duidelijk geworden.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan