Feyenoord-PSV | Zondag 8 mei | Eindstand: 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Eens. Het begint bij jezelf. Maar in beslissende toppers wel. Toppers win je ook voor je moraal. En daarin heeft Ajax (geen pingel tegen tegen Fey, geen uitbal tegen PSV en nu de pingel tegen PSV) door een subjectieve VAR 6 verliespunten minder dan PSV. Dat vind ik veel. Wat we PSV kunnen verwijten is dat ze te vaak geen hele wedstrijd hebben kunnen domineren. Te vaak maar 1 helft. Dan loop je tegen de lamp.
Zie je, jij moet gewoon blijven met je ijzersterke posts.
 
Normaal kan ik een dag na de wedstrijd alles best relativeren, maar ben nog steeds nijdig om gisteren. Gaat mij niet zo zeer of hij een penalty geeft. Foutje kan, maar dat je niet gaat checken bij de VAR en geen uitleg wil geven kan er bij mij niet in.

Bevestigd mij ook dat de arbitrage in meerdere wedstrijden een kampioenschap heeft bewerkstelligd voor Ajax. Ja, je loopt af en toe onnodig puntverlies op. Maar elk twijfelgeval pakt in het voordeel van Ajax uit. Daar is niet tegen te winnen dit jaar.

Zal wel een groot feest worden woensdag in Amsterdam, maar een kampioenschap zonder glans. Ben er ook helemaal klaar mee voor dit seizoen. Walgelijke vertoning van de arbitrage, wederom.
 
Normaal kan ik een dag na de wedstrijd alles best relativeren, maar ben nog steeds nijdig om gisteren. Gaat mij niet zo zeer of hij een penalty geeft. Foutje kan, maar dat je niet gaat checken bij de VAR en geen uitleg wil geven kan er bij mij niet in.

Bevestigd mij ook dat de arbitrage in meerdere wedstrijden een kampioenschap heeft bewerkstelligd voor Ajax. Ja, je loopt af en toe onnodig puntverlies op. Maar elk twijfelgeval pakt in het voordeel van Ajax uit. Daar is niet tegen te winnen dit jaar.

Zal wel een groot feest worden woensdag in Amsterdam, maar een kampioenschap zonder glans. Ben er ook helemaal klaar mee voor dit seizoen. Walgelijke vertoning van de arbitrage, wederom.
Helemaal mee eens. Stoom komt nog steeds uit mijn oren. Walgelijk inderdaad.
 
Zoals was te verwachten, Mario van der Ende vond het ook geen pingel.

Quotes:
"Ik denk dat de VAR Gözübüyük absoluut naar de kant had moeten roepen en had moeten zeggen: 'Kijk nog eens goed, want volgens mij zit je er honderd procent naast.'"
“Volgens Van der Ende houden de Nederlandse scheidsrechters elkaar echter de hand boven het hoofd. "Ik pleit altijd voor onafhankelijke VAR's. Deze jongens zijn collega's en vorige week allemaal samen op stap geweest naar een wedstrijd in de Europa Cup. Dan kan je niet meer van onafhankelijkheid praten."




Hebben we natuurlijk helemaal niets aan….



Bron:
 
De var heel Nederland ziet dat iemand het fout is behalve degene wie het zijn werk zou moeten zijn niet. De gast die er cursussen alles voor heeft gevolgd kan niet zien wat elke simpele ziel wel kan zien. Houd maar op
Heel Nederland ziet dat de bal in het strafschopgebied van richting veranderd door contact met de elleboog van Mauro. Dat is toch voldoende reden voor een strafschop?
 
Zie je, jij moet gewoon blijven met je ijzersterke posts.
Haha, laten we het temperament noemen. Ik kan gewoon slecht tegen meten met 2 maten. Zeker aangezien het huidige systeem vooral de rijken nog rijker maakt. Ajax krijgt in principe gewoon de 40 miljoen in de schoot geworpen.
Het dubbele - waarbij PSV zichzelf vooral aan moet kijken - is dat we teveel en te vaak te afhankelijk zijn van dergelijke zaken.
 
Heel Nederland ziet dat de bal in het strafschopgebied van richting veranderd door contact met de elleboog van Mauro. Dat is toch voldoende reden voor een strafschop?
Voldoet niet aan de regels opgesteld in het voetbal reglement dus nee. In dit opzicht had Feyenoord ook thuis een penalty kunnen krijgen tegen Ajax want die bal veranderde zeer duidelijk van richting en ontnam een grote scoringskans. Toen was de uitleg dat de bal eerst het dijbeen heeft geraakt. Gewoon waardeloos
 
.
Heel Nederland ziet dat de bal in het strafschopgebied van richting veranderd door contact met de elleboog van Mauro. Dat is toch voldoende reden voor een strafschop?
Wat is dan precies de regel? Is hands tegenwoordig hands ongeacht hoe en waar het hands is?
 
Normaal kan ik een dag na de wedstrijd alles best relativeren, maar ben nog steeds nijdig om gisteren. Gaat mij niet zo zeer of hij een penalty geeft. Foutje kan, maar dat je niet gaat checken bij de VAR en geen uitleg wil geven kan er bij mij niet in.

Bevestigd mij ook dat de arbitrage in meerdere wedstrijden een kampioenschap heeft bewerkstelligd voor Ajax. Ja, je loopt af en toe onnodig puntverlies op. Maar elk twijfelgeval pakt in het voordeel van Ajax uit. Daar is niet tegen te winnen dit jaar.

Zal wel een groot feest worden woensdag in Amsterdam, maar een kampioenschap zonder glans. Ben er ook helemaal klaar mee voor dit seizoen. Walgelijke vertoning van de arbitrage, wederom.
Ik heb dit onrecht-gevoel dit jaar 2 keer gehad. Na Ajax thuis en nu. Normaal gesproken is bij mij de teleurstelling vrij snel verdwenen of moet ik heel snel weer normaal doen van mijn vriendin. 😉
Maar deze 2 gevallen vind ik echt heel slecht en bovendien bijzonder zwak gecommuniceerd en gehandeld door zowel de arbitrage als de KNVB.
 
Heel Nederland ziet dat de bal in het strafschopgebied van richting veranderd door contact met de elleboog van Mauro. Dat is toch voldoende reden voor een strafschop?

ja en als hij op zijn poep of borst komt dan verandert hij ook van richting?
Mauro maakt zijn armen niet wijder om zo het schot af te blokken. Sterker nog zijn armen zijn dicht tegen het lichaam.
Niet elk contact met de hand is penalty. Je moet je lichaam duidelijker groter willen maken door je handen niet naast het lichaam te houden.
 
Eens, maar is het niet zo dat de var er is om foutloos te zijn?
Zeker! De Var maakt fouten dan wel ze kunnen partijdig zijn etc. PSV is in de toppers benadeeld, dat staat vast. Ik kijk echter ook naar ons zelf en het hele seizoen en zoals Weltmeister het ook terecht zei: als je zelf maar 1 helft altijd goed speelt, dan loop je tegen de lamp. We hebben geen spelers die de wedstrijd voor je uitspelen. Gakpo is onze beste speler en kan altijd wel iets forceren maar wordt dan gewisseld. Was hij moe? Wat een onzin! De spelers van Feyenoord waren pas moe, zou je denken…
En Götze of Zahavi zijn niet de spelers a la Tadic die hun ervaring inzetten om de het team mee te krijgen om op resultaat te gaan spelen.
 
Zeker! De Var maakt fouten dan wel ze kunnen partijdig zijn etc. PSV is in de toppers benadeeld, dat staat vast. Ik kijk echter ook naar ons zelf en het hele seizoen en zoals Weltmeister het ook terecht zei: als je zelf maar 1 helft altijd goed speelt, dan loop je tegen de lamp. We hebben geen spelers die de wedstrijd voor je uitspelen. Gakpo is onze beste speler en kan altijd wel iets forceren maar wordt dan gewisseld. Was hij moe? Wat een onzin! De spelers van Feyenoord waren pas moe, zou je denken…
En Götze of Zahavi zijn niet de spelers a la Tadic die hun ervaring inzetten om de het team mee te krijgen om op resultaat te gaan spelen.
En gisteren werd wederom duidelijk dat max dus niet kan verdedigen. Er kwam niets uit maar zijn kant lag keer op keer open.
 
Ik heb steeds meer de indruk dat bij sommige Eredivisie wedstrijden een script wordt geschreven waaraan de scheidsrechter zich dient te houden. Ik weet het, het klinkt als een complot-theorie maar het kan toch geen toeval meer zijn dat we iedere keer door dit soort dommigheden benadeeld moeten worden ? Gelukkig maakte het toch allemaal geen zak uit, Ajax had die laatste 2 wedstrijden toch geen punten meer laten liggen.
 
Ik heb steeds meer de indruk dat bij sommige Eredivisie wedstrijden een script wordt geschreven waaraan de scheidsrechter zich dient te houden. Ik weet het, het klinkt als een complot-theorie maar het kan toch geen toeval meer zijn dat we iedere keer door dit soort dommigheden benadeeld moeten worden ? Gelukkig maakte het toch allemaal geen zak uit, Ajax had die laatste 2 wedstrijden toch geen punten meer laten liggen.
Ja, zodra de 1-2 viel wist je gewoon dat er nog een penalty zou volgen. Desnoods nog ff 40 seconden door zodat er een Feyenoorder kon gaan liggen of de bal nog ff tegen een arm kon rossen. Het voelt inderdaad heel erg als zoeken naar het moment om hem te geven.

Toch geloof ik er niet in, want dan moet PSV ook in het complot zitten. Ik zie het eerder als opportunisme. Er werd niet meer gerekend op de aansluitingstreffer, maar toen die er kwam was een penalty geven nog maar een kleine stap.

Maar goed, voetbal kent nou eenmaal vaak spelverlopen die op scripts lijken. Neem ook de bekende "kom op voorsprong, verlies 2-1", of de PSV special "eerste schot tegen is raak tegen laagvliegers, daarna een uur ploeteren voor een gelijkmaker" etc.
 
Ik heb steeds meer de indruk dat bij sommige Eredivisie wedstrijden een script wordt geschreven waaraan de scheidsrechter zich dient te houden. Ik weet het, het klinkt als een complot-theorie maar het kan toch geen toeval meer zijn dat we iedere keer door dit soort dommigheden benadeeld moeten worden ? Gelukkig maakte het toch allemaal geen zak uit, Ajax had die laatste 2 wedstrijden toch geen punten meer laten liggen.
Als je Götze zijn commentaar leest zou je het haast denken.
Die voelde de hele wedstrijd dit scenario aankomen.

Apart.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan