Feyenoord-PSV | Zondag 8 mei | Eindstand: 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Beetje triest om van de tegenstander te vragen of ze aub tegen ons willen verliezen… We zijn genaaid door de VAR en niet door Feyenoord! Bovendien hebben we ons zelf al langer geleden de das omgedaan; dit is de zoveelste topper die we niet winnen. We verloren thuis kansloos van dezelfde Feyenoord en verloren we ook van AZ en speelden we op het nippertje gelijk tegen Twente. En verlies tegen Willem II of… kan nog een tijdje zo doorgaan. Feyenoord heeft zijn sportieve plicht gedaan. Dat hebben wij al zo vaak nagelaten dit seizoen.. We hebben in de tweede helft niet gevoetbald om de wedstrijd over de streep te trekken, zoals zo vaak. Zelfs tegen Willem II thuis stond het nog 3-2 en lieten we hen komen. Ze hebben alleen minder kwaliteit dan Feyenoord en Feyenoord heeft een betere trainer.
Wie er ook kampioen wordt, het is een titel zonder echte glans. Maar wel 40 miljoen extra op je rekening en je spelers in de CL. Jammer dat we zo moeten denken. In geld.
 
Beetje triest om van de tegenstander te vragen of ze aub tegen ons willen verliezen… We zijn genaaid door de VAR en niet door Feyenoord! Bovendien hebben we ons zelf al langer geleden de das omgedaan; dit is de zoveelste topper die we niet winnen. We verloren thuis kansloos van dezelfde Feyenoord en verloren we ook van AZ en speelden we op het nippertje gelijk tegen Twente. En verlies tegen Willem II of… kan nog een tijdje zo doorgaan. Feyenoord heeft zijn sportieve plicht gedaan. Dat hebben wij al zo vaak nagelaten dit seizoen.. We hebben in de tweede helft niet gevoetbald om de wedstrijd over de streep te trekken, zoals zo vaak. Zelfs tegen Willem II thuis stond het nog 3-2 en lieten we hen komen. Ze hebben alleen minder kwaliteit dan Feyenoord en Feyenoord heeft een betere trainer.
En Ajax heeft alles gewonnen? Natuurlijk hebben we het hier en daar laten liggen, maar dat geldt ook voor de concurrent.

Het verschil was maar vier punten en dan gaan dit soort beslissingen de doorslag geven.
 
En Ajax heeft alles gewonnen? Natuurlijk hebben we het hier en daar laten liggen, maar dat geldt ook voor de concurrent.

Het verschil was maar vier punten en dan gaan dit soort beslissingen de doorslag geven.
Heb ik het over Ajax dan? Ik had het over PSV en de feiten. Omdat Ajax van GAE verliest wil niet zeggen dat het best wel meevalt als wij van Willem II verliezen. Nee, ik geloof niet dat de VAR meer fouten heeft gemaakt dan PSV zelf.
 
Heb ik het over Ajax dan? Ik had het over PSV en de feiten. Omdat Ajax van GAE verliest wil niet zeggen dat het best wel meevalt als wij van Willem II verliezen. Nee, ik geloof niet dat de VAR meer fouten heeft gemaakt dan PSV zelf.
Ieder seizoen is het zo dat je zulke wedstrijden laat liggen. Niet dat ik vind dat PSV het verdient om kampioen te worden. Te weinig wedstrijden overtuigend voetbal gespeeld. Het is wel zo dat het aantal niet gewonnen topwedstrijden behoorlijk is beïnvloed door scheidsrechters..
 
Ieder seizoen is het zo dat je zulke wedstrijden laat liggen. Niet dat ik vind dat PSV het verdient om kampioen te worden. Te weinig wedstrijden overtuigend voetbal gespeeld. Het is wel zo dat het aantal niet gewonnen topwedstrijden behoorlijk is beïnvloed door scheidsrechters..
2 wedstrijden van de 6. En dan heb ik het alleen over dit seizoen. Ook vorig seizoen bijna geen enkele top wedstrijd gewonnen. Dat zegt wel iets over dit team.
 
Heb ik het over Ajax dan? Ik had het over PSV en de feiten. Omdat Ajax van GAE verliest wil niet zeggen dat het best wel meevalt als wij van Willem II verliezen. Nee, ik geloof niet dat de VAR meer fouten heeft gemaakt dan PSV zelf.
Je kan de prestaties van 2 clubs pas echt vergelijken als de factor die neutraal zou moeten zijn - de arbitrage - ook daadwerkelijk neutraal is. Aangezien dat niet zo is hoeven we het ook niet te hebben over in hoeverre PSV het slecht heeft gedaan ofwel het aan zichzelf te danken heeft. Wat mij betreft.
 
2 wedstrijden van de 6. En dan heb ik het alleen over dit seizoen. Ook vorig seizoen bijna geen enkele top wedstrijd gewonnen. Dat zegt wel iets over dit team.
Vorig seizoen ook tegen Ajax toch? Of was dat het jaar ervoor. Topwedstrijden zijn vaak niet goed geweest, maar dit seizoen qua niveau niet verkeerd. Tegen Feyenoord weet je dat je met de rug tegen de muur komt te staan, maar we waren te angstig. Bijvoorbeeld tegen Leicester konden ze het wel, om met het koppie omhoog onder druk te blijven ballen. Voor mij was dat met opgeheven hoofd er uit, want Leicester is geen verkeerd team. Afijn het doet me goed dat er stappen zijn gezet om dominanter te worden, al zijn we er nog niet. Schmidt heeft ons uit een dal gehaald waar we als angsthazen voetbalden met 0,0 creativiteit. Hij heeft een mooi project neergelegd voor Van Nistelrooy om de stap te zetten dat we de felheid ook kunnen combineren met goed voetbal. Voor Schmidt ontbrak beiden
 
Je kan de prestaties van 2 clubs pas echt vergelijken als de factor die neutraal zou moeten zijn - de arbitrage - ook daadwerkelijk neutraal is. Aangezien dat niet zo is hoeven we het ook niet te hebben over in hoeverre PSV het slecht heeft gedaan ofwel het aan zichzelf te danken heeft. Wat mij betreft.
Dat moet je als topclub altijd doen: jezelf afvragen wat je verkeerd hebt gedaan in de titelstrijd. Anders ben je als topclub geen knip voor de neus waard! Vorige week hoorde ik mensen niet klagen over de scheids en de VAR toen vanuit een buitenspel positie een mogelijkheid kwam waarna er werd gescoord: 2-1 werd het, wat PSV op dat moment nodig had. We moeten nagaan waarom wij het zo vaak laten afweten als het moet, of het nou in de Eredivisie is, de voorronde CL, kwalificeren voor de EL of een ronde verder in de conference League.. Altijd wat met dit elftal dat achteruit gaat hollen als ze voor komen.
 
Dat moet je als topclub altijd doen: jezelf afvragen wat je verkeerd hebt gedaan in de titelstrijd. Anders ben je als topclub geen knip voor de neus waard! Vorige week hoorde ik mensen niet klagen over de scheids en de VAR toen vanuit een buitenspel positie een mogelijkheid kwam waarna er werd gescoord: 2-1 werd het, wat PSV op dat moment nodig had. We moeten nagaan waarom wij het zo vaak laten afweten als het moet, of het nou in de Eredivisie is, de voorronde CL, kwalificeren voor de EL of een ronde verder in de conference League.. Altijd wat met dit elftal dat achteruit gaat hollen als ze voor komen.
We zijn niet arrogant genoeg om dan vooruit te blijven voetballen. Hiervoor was Van Bommel een goede coach geweest. Maar diezelfde arrogante zorgde voor zijn ondergang bij ons. Benieuwd hoe grote ballen Van Nistelrooy heeft
 
Je kan de prestaties van 2 clubs pas echt vergelijken als de factor die neutraal zou moeten zijn - de arbitrage - ook daadwerkelijk neutraal is. Aangezien dat niet zo is hoeven we het ook niet te hebben over in hoeverre PSV het slecht heeft gedaan ofwel het aan zichzelf te danken heeft. Wat mij betreft.
Precies dat dus.
Heb ik het over Ajax dan? Ik had het over PSV en de feiten. Omdat Ajax van GAE verliest wil niet zeggen dat het best wel meevalt als wij van Willem II verliezen. Nee, ik geloof niet dat de VAR meer fouten heeft gemaakt dan PSV zelf.
Je kunt niet alles winnen. Elke topclub in elke competitie heeft er dit soort wedstrijden tussen zitten. Dat hoort erbij en dat zal volgend seizoen weer gebeuren.

Waar het om gaat is dat we desondanks gewoon kampioen waren geworden als de arbitrage zijn werk had gedaan. Want je kunt niet ontkennen dat we dit seizoen structureel zijn benadeeld. Dat is niet de schuld van Ajax en ik geloof ook niet in complottheorieën, maar de feiten spreken voor zich. Het dubbeltje viel werkelijk op élk beslissend moment de verkeerde kant op.
 
Vorige week hoorde ik mensen niet klagen over de scheids en de VAR toen vanuit een buitenspel positie een mogelijkheid kwam waarna er werd gescoord: 2-1 werd het, wat PSV op dat moment nodig had. We moeten nagaan waarom wij het zo vaak laten afweten als het moet, of het nou in de Eredivisie is, de voorronde CL, kwalificeren voor de EL of een ronde verder in de conference League.. Altijd wat met dit elftal dat achteruit gaat hollen als ze voor komen.
Dat discutabele doelpunt was de 1-0 in de 2e minuut. In geen enkel opzicht beslissend dus, in elke geval niet zo beslissend als een onterechte penalty in de laatste seconde tegen krijgen.
 
Precies dat dus.

Je kunt niet alles winnen. Elke topclub in elke competitie heeft er dit soort wedstrijden tussen zitten. Dat hoort erbij en dat zal volgend seizoen weer gebeuren.

Waar het om gaat is dat we desondanks gewoon kampioen waren geworden als de arbitrage zijn werk had gedaan. Want je kunt niet ontkennen dat we dit seizoen structureel zijn benadeeld. Dat is niet de schuld van Ajax en ik geloof ook niet in complottheorieën, maar de feiten spreken voor zich. Het dubbeltje viel werkelijk op élk beslissend moment de verkeerde kant op.
Ik vind niet dat we gewoon kampioen waren geworden als de VAR die twee keren geen fouten had gemaakt. Daarvoor zijn we zelf te instabiel, hebben we lang een keeper gehad die ons punten heeft gekost, hebben we te veel blessures gehad, krankzinnig veel zelfs en waren al dat wisselen van spelers nooit echt goed. Nee, ik geloof niet dat dit soort besluiten al die andere zaken kunnen camoufleren. We hebben een instabiele verdediging, keeper ( lange tijd), een slechte spits en een trainer die vrijwel nooit een wedstrijd kan kantelen met zijn wissels. En we hebben de scheidsrechters ook idd niet altijd mee gehad. Maar dat komt voor mij als laatste reden en niet de allereerste. Dat zou te zielig zijn…
 
Precies dat dus.

Je kunt niet alles winnen. Elke topclub in elke competitie heeft er dit soort wedstrijden tussen zitten. Dat hoort erbij en dat zal volgend seizoen weer gebeuren.

Waar het om gaat is dat we desondanks gewoon kampioen waren geworden als de arbitrage zijn werk had gedaan. Want je kunt niet ontkennen dat we dit seizoen structureel zijn benadeeld. Dat is niet de schuld van Ajax en ik geloof ook niet in complottheorieën, maar de feiten spreken voor zich. Het dubbeltje viel werkelijk op élk beslissend moment de verkeerde kant op.
En dan krijg je te horen dat de goal van Mazraoui ook goed gekeurd had kunnen worden in de bekerfinale.. Dat is net zo goed schandalig. Maak de regels dan zo dat er duidelijk besloten kan worden. Altijd tegen de hand is een penalty. Prima als dat de regel is. Maar dat grijs gebied in het voetbal maakt een VAR totaal ongeschikt en alleen maar voedsel voor meer ophef. Voor mijn part flikkeren we heel die VAR er uit en doen we het weer met de grensrechters, die pipos achter de achterlijn en de scheidsrechter.
 
Beetje triest om van de tegenstander te vragen of ze aub tegen ons willen verliezen… We zijn genaaid door de VAR en niet door Feyenoord! Bovendien hebben we ons zelf al langer geleden de das omgedaan; dit is de zoveelste topper die we niet winnen. We verloren thuis kansloos van dezelfde Feyenoord en verloren we ook van AZ en speelden we op het nippertje gelijk tegen Twente. En verlies tegen Willem II of… kan nog een tijdje zo doorgaan. Feyenoord heeft zijn sportieve plicht gedaan. Dat hebben wij al zo vaak nagelaten dit seizoen.. We hebben in de tweede helft niet gevoetbald om de wedstrijd over de streep te trekken, zoals zo vaak. Zelfs tegen Willem II thuis stond het nog 3-2 en lieten we hen komen. Ze hebben alleen minder kwaliteit dan Feyenoord en Feyenoord heeft een betere trainer.
Dat laatste moet ik toch nuanceren. Slot begint vandaag verkeerd. Ik weet dat jij volgens mij Slot wel zag zitten als hoofdcoach psv, maar een verkeerde beginopstelling had vandaag ook de nodige kritiek opgeleverd als hij psv coach zou zijn. Hij moest repareren en heeft door een mazzeltje plek 3 gehaald
 
Huge letdown to not win especially as Ajax dropped points. For all intents and purposes, I think unfortunately the title run is over with and truly no one to blame but ourselves. Questionable penalty decision? maybe. But let's be blunt here, the whole second half we were way to relaxed and should have put the game to bed. I had a feeling all season long that sometimes our lack of a killing edge could come back to haunt us and it did.

But alas it is what we is, win these next two games, end the season on a high, and look forward to going at it again.
 
Heb ik het over Ajax dan? Ik had het over PSV en de feiten. Omdat Ajax van GAE verliest wil niet zeggen dat het best wel meevalt als wij van Willem II verliezen. Nee, ik geloof niet dat de VAR meer fouten heeft gemaakt dan PSV zelf.
Eens, maar is het niet zo dat de var er is om foutloos te zijn?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Heb ik het over Ajax dan? Ik had het over PSV en de feiten. Omdat Ajax van GAE verliest wil niet zeggen dat het best wel meevalt als wij van Willem II verliezen. Nee, ik geloof niet dat de VAR meer fouten heeft gemaakt dan PSV zelf.
Eens. Het begint bij jezelf. Maar in beslissende toppers wel. Toppers win je ook voor je moraal. En daarin heeft Ajax (geen pingel tegen tegen Fey, geen uitbal tegen PSV en nu de pingel tegen PSV) door een subjectieve VAR 6 verliespunten minder dan PSV. Dat vind ik veel. Wat we PSV kunnen verwijten is dat ze te vaak geen hele wedstrijd hebben kunnen domineren. Te vaak maar 1 helft. Dan loop je tegen de lamp.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan