Mohamed Ihattaren (M)

Hattrick gescoord tegen VVV. Tja, lager niveau, maar die gaan we volgend seizoen bij het eerste zien. De vrees dat ie bij Ajax wel gaat slagen zou zomaar uit kunnen komen. Sterker nog, als hij weer gaat draaien en ze nemen ook Unuvar bij de selectie hebben ze echt veel voetbal op het middenveld.
Ajax moet het maar eens vol te zien houden zonder hork Ten Hag. Kunnen zomaar eens een paar mindere jaren worden in Amsterdam
 
Hattrick gescoord tegen VVV. Tja, lager niveau, maar die gaan we volgend seizoen bij het eerste zien. De vrees dat ie bij Ajax wel gaat slagen zou zomaar uit kunnen komen. Sterker nog, als hij weer gaat draaien en ze nemen ook Unuvar bij de selectie hebben ze echt veel voetbal op het middenveld.
Net een van zijn 3 doelpunten gezien; hij zag er nog steeds veel te dik uit eerlijk gezegd. Het oogde als een voetbalvedette die in zijn nadagen ergens in Turkije of de woestijn nog even een moment van klasse laat zien, al zij het op een wat lager tempo.
 
Toch erg mooie doelpunten hoor, typische Mo doelpunten: technisch perfect. Maar idd nog veel te dik. Alleen houdt ie het wel steeds meer vol. Vandaag weer 80 minuten gespeeld. De vraag is alleen wat er met hem gebeurt als hij daadwerkelijk een aantal goede wedstrijden in het Eerste van Ajax gaat spelen, alle aandacht en lofzang, interviews, eventuele teleurstellingen etc. Dat was wat er aan schortte. Maar goed wie weet heeft hij nu echt door dat dit zijn laatste kans is.
 
Die eerste goal was geluk bal wordt aangeraakt, tweede goal was echt pure klasse knappe actie, de derde goal was echt dramatisch verdedigd niemand liep met hem mee. Vind het maar lastig, heb niks tegen Mo alleen wel heel bang dat Ajax hem straks voor een dik bedrag verkoopt. Als het nou bij Utrecht of Twente was geweest had ik het hem van harte gegund, nu is dat gewoon iets lastiger.
 
De vraag is alleen wat er met hem gebeurt als hij daadwerkelijk een aantal goede wedstrijden in het Eerste van Ajax gaat spelen, alle aandacht en lofzang, interviews, eventuele teleurstellingen etc. Dat was wat er aan schortte.
De vraag is ook hoe hij straks om gaat met een coach die hem niet zijn gang laat gaan, maar hem bepaalde taken meegeeft; geen vrijheid blijheid dus, maar teamplay verwacht, en ook verdedigend werk. Bij Jong Ajax loopt dat hoogst waarschijnlijk allemaal wel een beetje los. Al met al walg ik er van dat hij in dat shirt loopt en hoop ik dat hij ook daar mislukt; niet vanwege Mo, maar omdat ik het Ajax niet gun.
 
Mo kan ook met 2 vingers in de neus schitteren in de eredivisie. Maar ik ben vooral benieuwd hoe zijn eerste tegenslagen gaan zijn, want daar kon hij nooit mee omgaan.
Zijn eerste tegenslag is de bekerwinst van PSV. De volgende tegenslag is het kampioenschap van PSV 2021-2022. ;) Hij moet er maar mee zien te dealen. :cool:
 
Zijn eerste tegenslag is de bekerwinst van PSV. De volgende tegenslag is het kampioenschap van PSV 2021-2022. ;) Hij moet er maar mee zien te dealen. :cool:
En dan mag hij invallen in minuut 85 en schiet hij hem a la Cerny tegen de Graafschap naar de parkeerplaats. Lekker man.
 
Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een speler die in z´n eerste jaren als prof zó is afgedwaald, later toch nog de top haalde. ´t Zijn toch altijd Reis-achtige verhalen. De eerste jaren pakken goede clubs zo'n gevallen talent nog wel op, in de hoop op een wondertje. Maar die clubs zijn al snel van minder allooi, totdat je je op een gegeven moment afvraagt waar die ene speler ook alweer is gebleven - na nog best wat googlen blijkt die dan nog wat te ballen in een tweede of derde divisie in China of Turkije.

Ik vraag me oprecht af of een profclub - hoe goed geleid ook - een goede plek kan zijn voor jongeren die mentaal zijn beschadigd. Ik vind het oprecht niet gezond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan