Mohamed Ihattaren (M)

Ergens ook wel vervelend dat hij als speelbal fungeert nu of provocatie materiaal. Je zou denken dat Ajax het beste voor zou hebben met 'm maar na zondag heb ik daar sterk twijfels over.

Die jongen moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Een heel jaar in de luwte. Geen interviews, geen rare uitspraken en überhaupt situaties waar iets over "gevonden kan worden". Dus ook in geval van wat er afgelopen zondag is gebeurd. Mo zal zelf niet zeggen: "hmm lijkt mij niet verstandig, ook al wil je mij er graag bij hebben aankomende wedstrijd".

Ik geloof niet dat er juiste intenties bij kwamen kijken. Kaal paasei had het over te weinig opties maar ze hebben zat rondlopen bij Jong Ajax dus provocatie.
 
Ergens ook wel vervelend dat hij als speelbal fungeert nu of provocatie materiaal. Je zou denken dat Ajax het beste voor zou hebben met 'm maar na zondag heb ik daar sterk twijfels over.

Die jongen moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Een heel jaar in de luwte. Geen interviews, geen rare uitspraken en überhaupt situaties waar iets over "gevonden kan worden". Dus ook in geval van wat er afgelopen zondag is gebeurd. Mo zal zelf niet zeggen: "hmm lijkt mij niet verstandig, ook al wil je mij er graag bij hebben aankomende wedstrijd".

Ik geloof niet dat er juiste intenties bij kwamen kijken. Kaal paasei had het over te weinig opties maar ze hebben zat rondlopen bij Jong Ajax dus provocatie.
Ik vraag mij hard af of ajaks de koopoptie gaat gebruiken, als ze dat niet doen kan dat, zeker met het oog op de bekerfinale, wederom een tik geven aan Mo, die al niet stabiel gebleken is. Hoewel ik Mo niet meer bij ons hoef te zien, en als voetballer weinig goeds toewens, is dat voor de mens Mo gewoon klote.
 
Ik vraag mij hard af of ajaks de koopoptie gaat gebruiken, als ze dat niet doen kan dat, zeker met het oog op de bekerfinale, wederom een tik geven aan Mo, die al niet stabiel gebleken is. Hoewel ik Mo niet meer bij ons hoef te zien, en als voetballer weinig goeds toewens, is dat voor de mens Mo gewoon klote.
Voor Mo is het prachtig als hij het alsnog op de rit krijgt. Misschien voor het hele Nederlandse voetbal wel. Voor PSV is het wel wrang als hij uitgerekend bij de concurrent wel tot volle wasdom komt en de belofte waarmaakt. Wat dat laatste betreft is het voor PSV niet verkeerd als hij ook bij Ajax faalt.
 
Voor Mo is het prachtig als hij het alsnog op de rit krijgt. Misschien voor het hele Nederlandse voetbal wel. Voor PSV is het wel wrang als hij uitgerekend bij de concurrent wel tot volle wasdom komt en de belofte waarmaakt. Wat dat laatste betreft is het voor PSV niet verkeerd als hij ook bij Ajax faalt.
Sportief zeker mee eens maar voor de mens Ihatarren hoop ik het beste.

Zouden meer mensen moeten doen, minder haat en minder wrok. En ook al is de tegenpartij (in dit geval Mo + management) niet altijd even handig geweest, frustratie mag geuit worden, maar trek de grens bij het sportieve gedeelte en laat de persoon met rust.

We weten de helft niet maar praten alsof we tot de meest betrokken mensen/vrienden van Mo horen.
En in essentie is geen enkel mens slecht, ook Mo niet. Alleen is de invloed van je omgeving niet te onderschatten in de keuzes die je krijgt en de gevolgen die daaruit kunnen voortvloeien.
 
Mag ik hem even na zo’n gisteravond even uitschelden nadat ik het hier 2 jaar lang voor hem heb opgenomen? Ik dacht het wel! Niet zo moraalridderij hier hè. Het is na 1,5 jaar ellende met hem, na zijn overtapt naar Ajax, na weken lang gehoord te hebben dat hij zal invallen om de winnende tegen PSV te maken, na een invalbeurt nadat dezelfde arrogante kop had verklaard dat Ihattaren eerst moet kunnen rennen… Na dit alles en na zo’n finale wordt hij en eigenlijk Ajax even uitgescholden. Om dan die mensen zielig gaan vinden getuigt meer van moraalridderij dan genuanceerd willen zijn.
Het is niet moraalridderij wat ik hier doen, maar hypocriet. Ik zit namelijk net zoveel op hem te schelden. :grin:

Ik bedoelde het meer algemeen. (zoals de post van Ralf Edström ook meer algemeen was) Dat ik meer heb toejuichen dan uitschelden. Ook heb ik aangegeven dat ik het eens ben met de post van Buitenspelgoal die al aangaf dat er in dit geval behoorlijk wat emoties en geschiedenis achterzit. En dan zit er nog een verschil tussen hier de frustraties uiten (op een redelijk afgeschermd stuk internet/ onderling en op een redelijk nette manier) en tussen zoals bijvoorbeeld bij Osaka gebeurde.

Uiteindelijk had ik hem in mijn woonkamer helemaal verrot gescholden als hij een goal had gemaakt maar nadat die emoties gezakt zouden zijn blijf ik wat genuanceerder. Ik denk dat hij vooral met zichzelf in de knoop zit en dat is uiteindelijk diep triest. Dat hij nog niet volwassen genoeg is om zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen en het niet te projecteren op zijn omgeving mag je hem en zijn begeleiding natuurlijk wel kwalijk nemen maar is op die leeftijd ook niet heel vreemd.
 
Ook waar hoor, maar volwassen mannen die een ventje van 19 helemaal verrot schelden heb ik niet zoveel mee. Hij viel vandaag in omdat Ten Hag dat wilde. Negeer het wanneer zo iemand uitgekotst wordt door je, denk ik dan. Denk dat zijn ambities puur waren maar heeft een klap van de molen gehad en waarschijnlijk de verkeerde mensen om hem heen. Het is allemaal al eens gezegd dus laat het hier wel bij maar dan vind ik een Gomes een grotere lul die de club gefuckt heeft en nu als ambassadeur op mag treden.
Volgens mij heeft Gomes al eerder spijt betuigd en vaker positieve dingen over PSV gezegd? Hij is nu weer betrokken bij de club als ambassadeur maar ik lees op het forum ook dat het niet veel voorstelt? Ik denk wel dat je wat goodwill kweekt met zulke functies. Er zijn ook supporters die wat meer met Gomés hebben, een mens maakt fouten en ik voel er zelf eigenlijk ook weinig voor om na al die jaren nog kwaad te blijven. Gomes maakte één grote fout? En hij zal vast niet door en door slecht zijn dus het is hem vergeven.

Mo die ik voortaan maar gewoon Ihattaren noem totdat hij weer eens wat aardigs laat zien maakte wekelijks fouten.
Iemand de huid vol schelden is dan niet de oplossing maar zulke dingen zijn ook lastig tegen te gaan. In finales of andere voetbalwedstrijden wordt er onder invloed vaak van alles gebruikt en geroepen om tegenstanders naar beneden te halen. Ik praat het absoluut niet goed maar het lijkt me dat je dat als profvoetballer ook weet voordat je een contract tekent. Kies je als PSVer voor Feyenoord, Utrecht, Antwerpen of wie dan ook dan zul je daar waarschijnlijk minder mee te maken krijgen.
 
Contract niet verlengd bij Ajaks en via een andere route naar de wereldtop kan dat ook?
Wereldtop haalt hij niet vanwege teveel tekortkomingen van allerlei aard.
Bij een andere club dan Ajax - zoals zoveel nieuwe Cruyff's in het verleden - op tweede rangsniveau nog wat aanklooien lijkt waarschijnlijker.
Verder misgun ik hem niets want inderdaad doet de omgeving ook veel als je jong bent.
Volledig eens met jou dat je Gomes, die al meerdere malen spijt heeft betuigd , niet om eén enkele misstap kunt blijven achtervolgen.
Hij is en blijft wel O Goleiro Grande. :)
 
Sportief zeker mee eens maar voor de mens Ihatarren hoop ik het beste.

Zouden meer mensen moeten doen, minder haat en minder wrok. En ook al is de tegenpartij (in dit geval Mo + management) niet altijd even handig geweest, frustratie mag geuit worden, maar trek de grens bij het sportieve gedeelte en laat de persoon met rust.

We weten de helft niet maar praten alsof we tot de meest betrokken mensen/vrienden van Mo horen.
En in essentie is geen enkel mens slecht, ook Mo niet. Alleen is de invloed van je omgeving niet te onderschatten in de keuzes die je krijgt en de gevolgen die daaruit kunnen voortvloeien.
Mooi gezegd. Denk ik ook.
 
Is er eigenlijk een vorm van contact geweest tussen de spelers van PSV en Mo afgelopen zondag? Heb niets gezien eigenlijk.
Ik zag het ook niet en heeft hij nog felicitaties getwitterd?

Overigens was er wel contact voor de wedstrijd in de spelerstunnel. Daar werd gewoon geknuffeld en handgeschud.
 
Het is niet moraalridderij wat ik hier doen, maar hypocriet. Ik zit namelijk net zoveel op hem te schelden. :grin:

Ik bedoelde het meer algemeen. (zoals de post van Ralf Edström ook meer algemeen was) Dat ik meer heb toejuichen dan uitschelden. Ook heb ik aangegeven dat ik het eens ben met de post van Buitenspelgoal die al aangaf dat er in dit geval behoorlijk wat emoties en geschiedenis achterzit. En dan zit er nog een verschil tussen hier de frustraties uiten (op een redelijk afgeschermd stuk internet/ onderling en op een redelijk nette manier) en tussen zoals bijvoorbeeld bij Osaka gebeurde.

Uiteindelijk had ik hem in mijn woonkamer helemaal verrot gescholden als hij een goal had gemaakt maar nadat die emoties gezakt zouden zijn blijf ik wat genuanceerder. Ik denk dat hij vooral met zichzelf in de knoop zit en dat is uiteindelijk diep triest. Dat hij nog niet volwassen genoeg is om zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen en het niet te projecteren op zijn omgeving mag je hem en zijn begeleiding natuurlijk wel kwalijk nemen maar is op die leeftijd ook niet heel vreemd.
Alweer hypocriet? :maniac:
Voor de rest eens met de strekking van je verhaal. En Ralf Edström moet voorlopig eerst zelf gaan bewijzen dat ie geen racist is:grin:
 
Hattrick gescoord tegen VVV. Tja, lager niveau, maar die gaan we volgend seizoen bij het eerste zien. De vrees dat ie bij Ajax wel gaat slagen zou zomaar uit kunnen komen. Sterker nog, als hij weer gaat draaien en ze nemen ook Unuvar bij de selectie hebben ze echt veel voetbal op het middenveld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan