FC Twente - PSV | Zaterdag 2 april | Eindstand 3-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het was sowieso een vreemde move van Schmidt om Mvogo maar voor 1 wedstrijd er in te zetten. Dat zijn weer van die vreemde keuzes van hem. Een keeper wissel je voor een hele tijd en niet alleen voor 1 wedstrijd. Welke gedachten zat daar achter? Het gebeurt soms dat de trainers de reserve keepers in de bekerwedstrijden gebruiken maar dat is vaak met een afspraak van tevoren.
Ik weet verder niet of Mvogo wel die ballen had gepakt maar het gaat mij om de ideeën van de trainer en de redenen achter de keuzes.
Buiten die keuze en vwb de wedstrijd van gisteren is het de zoveelste “top wedstrijd” die we niet winnen. Ook dat is Schmidt.
We winnen die wedstrijden niet, omdat de tactiek te voorspelbaar is en zich niet aanpast aan de omstandigheden. Schmidt is tactisch een zeer zwakker trainer.
We hebben vaker dan alle andere clubs blessures: Schmidt en zijn staf mogen eens in de spiegel kijken met al hun zogenaamde data.
En aan spelers als Götze hebben we nooit wat gehad in die moeilijke wedstrijden. En mensen maar in de polonaise lopen als hij een keer per 2 maanden een goede wedstrijd heeft gespeeld. Nee, die mensen vallen over een jonge gast als Madueke: hij pakt zijn kans niet etc.
Ik ben het wel met je eens.

Maar toch is het ook weer de verdienste van Schmidt dat ondanks zijn gepruts verschijnende afgeschreven spelers nu toch weer in de (transfer)picture staan, zoals Doan, Guti en Mauro.
Hoewel….hij heeft ook het zetje gegeven voor het verdampen van het transfergeld Ihattaren.
 
Eigenlijk kan het natuurlijk ook niet. Dat Guti op woensdagnacht in Mexico in de basis speelt en dan op zaterdagavond in Twente in de basis staat. Het kan al nauwelijks dat je op donderdag/zondag in eigen land goed kunt presteren.
Zoals bekend krijgen zondag/donderdag-ploegen heel veel goals tegen vanaf minuut 75.

Veerman op de plek van Guti.
Vertessen op links om daardoor ook de aanvalslust van Brenet te beteugelen zou veel logischer zijn geweest.
 
Ik ben het wel met je eens.

Maar toch is het ook weer de verdienste van Schmidt dat ondanks zijn gepruts verschijnende afgeschreven spelers nu toch weer in de (transfer)picture staan, zoals Doan, Guti en Mauro.
Hoewel….hij heeft ook het zetje gegeven voor het verdampen van het transfergeld Ihattaren.
Klopt hij maakt de spelers ook beter, dat heb ik altijd al gezegd. Maar zijn tactiek is te eenzijdig en daarom wint ie ook nooit een moeilijke wedstrijd waar de tegenstander creatiever is dan hem.
 
Klopt hij maakt de spelers ook beter, dat heb ik altijd al gezegd. Maar zijn tactiek is te eenzijdig en daarom wint ie ook nooit een moeilijke wedstrijd waar de tegenstander creatiever is dan hem.
Schmidt zou een hele goede assistent of medewerker technische staf zijn. Zijn vermogen om spelers beter te maken door goed te kijken naar data en waar spelers op basis daarvan het beste renderen is een prima wapen om te hebben. Tactisch is hij echter ondermaats. Hij zet zogezegd mooie dingen op, maar ontbeert het inzicht om er een geoliede machine van te maken. Hij zit dus op de verkeerde functie. Een tactisch sterke trainer met Schmidt ernaast voor de data en individuele ontwikkeling van spelers en je zou een heel sterke team hebben. De man heeft wel degelijk kwaliteiten, maar voor een andere functie als hoofdtrainer.
 
Schmidt zou een hele goede assistent of medewerker technische staf zijn. Zijn vermogen om spelers beter te maken door goed te kijken naar data en waar spelers op basis daarvan het beste renderen is een prima wapen om te hebben. Tactisch is hij echter ondermaats. Hij zet zogezegd mooie dingen op, maar ontbeert het inzicht om er een geoliede machine van te maken. Hij zit dus op de verkeerde functie. Een tactisch sterke trainer met Schmidt ernaast voor de data en individuele ontwikkeling van spelers en je zou een heel sterke team hebben. De man heeft wel degelijk kwaliteiten, maar voor een andere functie als hoofdtrainer.
Zo zitten/zaten er nogal wat mensen bij PSV op verkeerde plekken de laatste jaren:
JdJ: iets in de jeugdafdeling zou beter geweest zijn.
Rosario: vertrouwenspersoon/teammanager van de a-selectie.
Drommel: forumlid.
 
Schmidt zou een hele goede assistent of medewerker technische staf zijn. Zijn vermogen om spelers beter te maken door goed te kijken naar data en waar spelers op basis daarvan het beste renderen is een prima wapen om te hebben. Tactisch is hij echter ondermaats. Hij zet zogezegd mooie dingen op, maar ontbeert het inzicht om er een geoliede machine van te maken. Hij zit dus op de verkeerde functie. Een tactisch sterke trainer met Schmidt ernaast voor de data en individuele ontwikkeling van spelers en je zou een heel sterke team hebben. De man heeft wel degelijk kwaliteiten, maar voor een andere functie als hoofdtrainer.
Dat is ook idd wat ik al maanden zeg. Hij kan geen team smeden van 11 individuen terwijl hij veel van die individuen veel beter maakt. Dat heeft hij al lang en breed bewezen.
 
Zo zitten/zaten er nogal wat mensen bij PSV op verkeerde plekken de laatste jaren:
JdJ: iets in de jeugdafdeling zou beter geweest zijn.
Rosario: vertrouwenspersoon/teammanager van de a-selectie.
Drommel: forumlid.
Dan hoop ik dat Drommel beter schrijft dan praat.
 
Yups, kan het gezeik over de uitbal ook naar de achtergrond verdwijnen.
Volgens mij vergeet je nu dat er nog veel meer "gezeik" naar de achtergrond moet verdwijnen voordat je dit kunt schrijven.
Of zijn volgens jou alle voor- en nadelen van discutabele beslissingen over dit seizoen al uitgemiddeld?
In plaats van "arme drommel" - hij faalde inderdaad als zelden tevoren, laat dat gezegd zijn - vind ik de kreet
"arme drommels" na gisteren meer van toepassing op ons.
Dat de kampioensrace over is ligt ook aan het feit dat onze grandioze come-back na rust werd bezoedeld omdat de glaszuivere 3-3
van Gakpo werd afgekeurd en Gozubuyuk opzettelijk voorkwam dat de VAR hem corrigeerde toen hij Ramalho geen penalty gaf.
Derhalve kan niet alle schuld van het drama van gisteravond op het conto van ons PSV zelf geschreven .
Al heb ik in jaren niet zo'n wanvertoning van mijn club gezien als gisteren van 18.45 tot 19.10 uur. :(
 
Dat is ook idd wat ik al maanden zeg. Hij kan geen team smeden van 11 individuen terwijl hij veel van die individuen veel beter maakt. Dat heeft hij al lang en breed bewezen.
Als ie nou eens begonnen was met een vaste basis had dat al gescheeld mbt team vorming. Iedere week een andere basis is dus dit als resultaat
 
...... en Gozubuyuk opzettelijk voorkwam dat de VAR hem corrigeerde toen hij Ramalho geen penalty gaf.
Derhalve kan niet alle schuld van het drama van gisteravond op het conto van ons PSV zelf geschreven .
Ik had gisteren inderdaad hetzelfde gevoel erbij dat het wel degelijk een overtreding was. Helaas heb ik het fragment nergens meer kunnen terug zien en in de samenvatting van ESPN zit hij niet.
Afgekeurde doelpunt van Gakpo zit wel in de samenvatting en daar kan ik nog wel in mee gaan.
 
Ik had gisteren inderdaad hetzelfde gevoel erbij dat het wel degelijk een overtreding was. Helaas heb ik het fragment nergens meer kunnen terug zien en in de samenvatting van ESPN zit hij niet.
Afgekeurde doelpunt van Gakpo zit wel in de samenvatting en daar kan ik nog wel in mee gaan.
Dat was gewoon buitenspel. Over die Overtreding. Ik zag Guti de eerste helft ook goed wegkomen met een charge waar niet voor werd gefloten. We mogen niet klagen..
 
Ik had gisteren inderdaad hetzelfde gevoel erbij dat het wel degelijk een overtreding was. Helaas heb ik het fragment nergens meer kunnen terug zien en in de samenvatting van ESPN zit hij niet.
Afgekeurde doelpunt van Gakpo zit wel in de samenvatting en daar kan ik nog wel in mee gaan.
Natuurlijk was het een overtreding tegen Ramalho. Zo duidelijk als wat. Maar die zit alweer in de doofpot.
En kun jij ook mee gaan met het buitenspel wat de arendsoog met het vlaggetje zogenaamd al gezien had
voor de VAR er naar keek?
En zeker als je weet dat het beeld handmatig stil schijnt te worden gezet voordat de lijntjes getrokken worden?
"I have my doubts" zeg ik als ik hier Shakespeare mag citeren. ;)
 
Beter leert ie keepen. Iedere tegenstander weet dat ie minimaal twee keer blundert. Gewoon op doel schieten..
Hij leert het niet. Het is beter dat hij vertrekt.
Desnoods zetten ze een veldspeler in de goal.
 
One trick pony. Vollgass of niks. Er is geen alternatief. Beperkte trainer. Wel een beschaafde man.
Nu we hoogstwaarschijnlijk wederom naast de titel grijpen en ook het winnen van de Conference League me te hoog gegrepen lijkt voor onze niet altijd geheel stabiele ploeg, hoop ik toch vurig dat Eerste Paasdag deze kundige en inderdaad zeer beschaafde coach alsnog een prijs pakt.
Ik gun hem de KNVB beker omdat ik PSV supporter ben, omdat hij een zege verdient op Ajax waar hij menigmaal heel dicht bij was en niet te vergeten omdat hij dan toch nog wat genoegdoening krijgt na hier in dit horkenland op de meest onbeschofte wijze te zijn bejegend .
Waarbij sommige verwijten terecht zijn - maar wie van ons is volmaakt?- en een aantal als onzin of papegaaienkreten moeten worden afgedaan.
Dus, Roger, alle focus op dat ene duel als teken van de verrijzenis van onze mooie club die dan door Ruud volgend jaar naar grotere hoogten kan stijgen.
Forza PSV.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan