Wereldkampioenschap 2022

Denk jij dat nou echt? Qatar is kampioen van Azië en Senegal kampioen van Afrika met spelers als Mané van Liverpool. Qatar versloeg landen als Japan en Zuid Korea met het grootste gemak.
En Ecuador is gewoon een Zuid Amerikaans land met eigen specifieke kwaliteiten die zich nooit zomaar gewonnen geeft.
Ik denk dat Senegal met Nederland gaat uitmaken wie er eerste wordt; Senegal heeft een hoop kwaliteit in het elftal. De as is erg sterk. Ze zullen aan elkaar gewaagd zijn. Qatar heeft weliswaar genaturaliseerde spelers maar als ik dat elftal zo bekijk ken ik er geen een; niet dat dat veel wil zeggen, maar je moet er toch op z'n minst van kunnen winnen, ook al zal het geen slachtpartij worden. Canada heeft met Jonathan David en Anthony Davies twee geweldige spelers in huis, waar waarschijnlijk de rest van het team betrouwbaar in dienst van zal spelen. Een beetje een dark horse van de poule.
 
Ik denk dat Senegal met Nederland gaat uitmaken wie er eerste wordt; Senegal heeft een hoop kwaliteit in het elftal. De as is erg sterk. Ze zullen aan elkaar gewaagd zijn. Qatar heeft weliswaar genaturaliseerde spelers maar als ik dat elftal zo bekijk ken ik er geen een; niet dat dat veel wil zeggen, maar je moet er toch op z'n minst van kunnen winnen, ook al zal het geen slachtpartij worden. Canada heeft met Jonathan David en Anthony Davies twee geweldige spelers in huis, waar waarschijnlijk de rest van het team betrouwbaar in dienst van zal spelen. Een beetje een dark horse van de poule.
Canada he?
 
Wat een verschrikkelijke tijdstippen.
In de brandende hitte tegen Senegal met een korte voorbereiding.
Maak mij veel meer zorgen om t clubvoetbal na het toernooi, na een maand in de hitte hobbelen terug naar de besneeuwde velden in NL is een recept voor blessures.

Welke hitte en welke besneeuwde velden? Het zal tussen de 20 en 30 graden zijn. Ter vergelijk het wk 2014 had tussen de 17 en 30 graden.

Het wk 2026 heeft speelsteden waar het tussen de 28 en 30 graden zal zijn als langjarig gemiddelde...

Verder kan dit een mooie opmaat zijn naar een toernooi in de winter in een Afrikaans land.
 
Wat ze zeiden was dat het in November gewoon een aangename 23 graden is.
Zal geen 40 graden zijn, maar pre-corona zagen we meerdere malen de gevolgen van een wintertrainingskamp in een land waar het beduidend warmer was dan NL.
 
Oh, Nederland speelt toch de openingswedstrijd. Apart.
Het gemanipuleer is al begonnen. FIFA :braak:

FIFA verrast: niet Qatar, maar Nederland mag het WK openen

Openingswedstrijd WK

Het is niet mag maar moet. :sneaky:

Het Nederlands elftal zal het WK voetbal in Qatar eind dit jaar aftrappen. De groepswedstrijd tegen Senegal is de openingswedstrijd van het toernooi geworden in plaats van het duel tussen thuisland Qatar en Ecuador. De wereldvoetbalbond FIFA heeft dat bekendgemaakt.
Doorgaans wordt de openingswedstrijd van een WK gespeeld door het organiserende land. De FIFA is nu met de begintijden van de wedstrijden gekomen. Daaruit blijkt dat Nederland op maandag 21 november om 11.00 uur (13.00 uur in Qatar) tegen Senegal het WK opent en thuisland Qatar om 17.00 uur tegen Ecuador aftrapt. De achterliggende gedachte dat niet Qatar, maar Oranje de eerste wedstrijd van het mondiale evenement speelt, is dat het gastland dan op prime-time ter plaatse in actie komt. Het openingsduel wordt gespeeld in het Al Thumama Stadion in Doha, Qatar speelt in het Al Bayt Stadion.
 
Jij kan je ook om alles druk maken he?

Ik maak me er helemaal niet druk om.
Het zal me een zorg zijn. Als het WK helemaal niet doorgaat vind ik het ook prima.
FIFA maakt van het voetbal en zichzelf een karikatuur. :ROFL: :lmao:
 
Terug
Bovenaan Onderaan