FC Utrecht

Niet mee eens. Je moet het zeker niet zien als antisemitisme, dat is het niet.
Maar: Als er iets geroepen wordt over de Joden in combinatie met WWII dan wordt de gemiddelde Ajacied niet geraakt. Joden (en dan vooral die WWII (indirect) hebben meegemaakt) wordt wel gekwetst. Dan kan je roepen dat je hun niet bedoeld maar het getuigd van erg weinig empathie en een slechte kennis van geschiedenis.

Ajacieden moeten een andere geuzennaam nemen. Maar dat betekend niet dat we dit soort spreekkoren moeten tolereren.

Op deze specifieke supporter vind ik ook een stadion verbod erg zwaar. De oplossing van Der Jaufe is wel elegant.


Ik heb het niet gezien maar ik ging ervan uit dat deze verspreking expres was?

Ik zeg toch ook niet dat het niet expres was? Vast en zeker onderdeel van het grapje. Maar omdat hij zo duidelijk naar "joden" wilde refereren met het grapje, ligt het meteen een stuk gevoeliger in sommige groepen. De genomen actie is voorsorteren geweest op die reactie. Ze wilden een rel voor zijn en hebben meteen gereageerd. Naar mijn mening net effe te, maar het is niet heel verrassend. Had ie zelf best kunnen weten.
 
Ik word altijd wat moe over dat jodengedoe. Ten eerste Ajacieden beledigen is niet hetzelfde als joden beledigen. En het wordt eens tijd dat Ajax daar eens tegen op treedt. Geen Israëlische vlaggen meer in het stadion, geen jodenuitingen meer vanuit Ajax. Daarna kun je de andere fans aanpakken.

'Ajax is helemaal geen Joodse club'​

link

Om dit probleem de wereld uit te helpen, is een verandering in mentaliteit onder grote groepen fans nodig. Een regelrecht verbod op het gebruik van de geuzennaam - zoals de Britse autoriteiten bij Tottenhamfans hebben geprobeerd - is zinloos. Van discriminatie is immers geen sprake.

Het is daarom hoog tijd dat Ajax echt werk maakt van educatie en zijn fans bijbrengt wat het Jodendom werkelijk betekent.

Ajax een Jodenclub, welnee - De Dokwerker

link

De club is officieel opgericht in 1900, maar zeven jaar eerder prijkte de naam al op de shirts van een Amsterdamse studentenvereniging die voetbalde. Maar wat meer een raadsel is, is waarom Ajax een Jodenclub wordt genoemd.
 

Ik vraag me toch altijd af wat de club hiermee probeert te bereiken, zeker aangezien Kruys het seizoen afmaakt. Als je nog een nieuwe trainer aanstelt, oke, maar dit heeft toch geen enkele zin? Lijkt me dat het alleen maar minder wordt.
 

Ik vraag me toch altijd af wat de club hiermee probeert te bereiken, zeker aangezien Kruys het seizoen afmaakt. Als je nog een nieuwe trainer aanstelt, oke, maar dit heeft toch geen enkele zin? Lijkt me dat het alleen maar minder wordt.
Ach misschien is er ook wel een dickpic in het spel en is er een onwerkbare situatie gecreëerd. Wie zal het zeggen?
 

Ik vraag me toch altijd af wat de club hiermee probeert te bereiken, zeker aangezien Kruys het seizoen afmaakt. Als je nog een nieuwe trainer aanstelt, oke, maar dit heeft toch geen enkele zin? Lijkt me dat het alleen maar minder wordt.
Aan de andere kant.. als ze hem nu niet ontslaan en ze gaan praten met de potentiële vervangers kan je al voorspellen wat de supporters/media gaan zeggen als die erachter komen. Mes in de rug, slang, en nog meer.
 
Aan de andere kant.. als ze hem nu niet ontslaan en ze gaan praten met de potentiële vervangers kan je al voorspellen wat de supporters/media gaan zeggen als die erachter komen. Mes in de rug, slang, en nog meer.
Het ontslag is in overleg gegaan. Dan kun je toch ook zeggen dat hij gewoon het seizoen afmaakt?
 

Ik vraag me toch altijd af wat de club hiermee probeert te bereiken, zeker aangezien Kruys het seizoen afmaakt. Als je nog een nieuwe trainer aanstelt, oke, maar dit heeft toch geen enkele zin? Lijkt me dat het alleen maar minder wordt.
Ze staan zevende en doen nog mee om de play-offs.
Doelstelling: zesde en meedoen om de play-offs.

Nee, dan MOET de trainer eruit! :unsure:
 
Ze staan zevende en doen nog mee om de play-offs.
Doelstelling: zesde en meedoen om de play-offs.

Nee, dan MOET de trainer eruit! :unsure:
En vanaf ronde 17 al op die 7e plaats, is geen sprake van een vrijeval in de afgelopen 4 ronden ofzo.
 
Ze staan zevende en doen nog mee om de play-offs.
Doelstelling: zesde en meedoen om de play-offs.

Nee, dan MOET de trainer eruit! :unsure:
En vanaf ronde 17 al op die 7e plaats, is geen sprake van een vrijeval in de afgelopen 4 ronden ofzo.
Ik had wel even gekeken en ze hebben slechts 4 van de laatste 14 officiële wedstrijden gewonnen. Het is dus wel al een tijdje flinke bagger.
 
Aan het begin van het seizoen zag men FC Utrecht nog wel als kanshebber voor plek 3. Die is mijlenver uit zicht. Die rol heeft FC Twente opgeëist.
 
Ze staan zevende en doen nog mee om de play-offs.
Doelstelling: zesde en meedoen om de play-offs.

Nee, dan MOET de trainer eruit! :unsure:
De enige reden dat ze nog op die plek staan is omdat ze een goede seizoensstart hadden. Al maanden is het spel van FC Utrecht niet om aan te gluren en spelers ontwikkelen zich niet meer. Lijkt me de juiste keuze, dit. Wellicht kunnen ze volgend seizoen met iemand als Henk Fräser wel succes boeken.
 
Dus het duo Hakekruijs is nu niet volledig meer. Misschien iets voor David Nazimento?
Kan ik deze maken?....Ik doe het gewoon: Wel opvallend dat juist toen deze 2 trainers actief waren, Utrecht niet meer van Ajax won, terwijl ze de jaren daarvoor vaak wonnen.....
 
Aan het begin van het seizoen zag men FC Utrecht nog wel als kanshebber voor plek 3. Die is mijlenver uit zicht. Die rol heeft FC Twente opgeëist.
De eerste 2 zinnen van jouw post zijn op ongeveer ieder seizoen van de afgelopen 30 jaar van toepassing.

Augustus: "Utrecht gaat de top 3 aanvallen"
Februari/Maart: "Helaas, toch weer niet gelukt, hoe komt dat toch ?"
 
Het ontslag is in overleg gegaan. Dan kun je toch ook zeggen dat hij gewoon het seizoen afmaakt?
Zou wel heel stom zijn om tijdens de competitie al te besluiten dat je trainer aan het eind van het seizoen vertrekt.
 
  • Hahaha!
Reactions: DrJ

Fraser tekent voor drie jaar bij FC Utrecht en laat WK met Oranje schieten

link

Henk Fraser is per volgend seizoen de trainer van FC Utrecht. De 55-jarige Rotterdammer tekent voor drie jaar en geeft zijn baan als assistent-bondscoach bij Oranje op, wat betekent dat hij niet meegaat naar het WK in Qatar.
 

Fraser tekent voor drie jaar bij FC Utrecht en laat WK met Oranje schieten

link

Henk Fraser is per volgend seizoen de trainer van FC Utrecht. De 55-jarige Rotterdammer tekent voor drie jaar en geeft zijn baan als assistent-bondscoach bij Oranje op, wat betekent dat hij niet meegaat naar het WK in Qatar.
Je zal er weinig aan missen maar misschien de staf van het Nederlands elftal laten bestaan uit trainers die geen ambitie meer hebben als hoofdcoach?
Zoals met Michels zeg maar, al ging die dan wel na het gewonnen EK naar Leverkusen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan