FC Utrecht - PSV | Zondag 13 maart | Eindstand: 0-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
PSV had op ad.nl hoge cijfers. Veel 7’s. Zo goed speelde het niet, toch?
Attractief niet. Maar was wel de betere.

Ik kan me herinneren dat PSV een verwachte goal kans had van 2 en Utrecht iets van 0.50 tijdens de wedstrijd (na de 1 - 0_.
Tuurlijk Utrecht had twee grote kansen maar de kans dat PSV dit won was wel aannemelijk groter.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
PSV had op ad.nl hoge cijfers. Veel 7’s. Zo goed speelde het niet, toch?
We kwamen niet vaak in gevaar en hebben weinig weggegeven. Controle op het middenveld waarbij Utrecht niet echt aan te pas kwam. Zelf ook niet superveel gecreerd, dus ik ben het wel eens dat 7's wat aan de hoge kant is.
 
Ik twijfel soms of hij als onbetwiste basisspeler voldoende is, maar zeker een speler die je moet houden. Altijd stabiel, maakt zijn goals en kan op meerdere plekken spelen. Madueke heeft meer talent, maar Doan is stabieler.
Wat we nog vergeten hier is dat Madueke ook een paar jaartjes jonger is dan Doan of Cody. Hoe waren zij op 18-19 jarige leeftijd? Niet zo goed als Madueke vind ik.
 
Echt complimenten voor dit team. Natuurlijk is het kwalitatief een klasse minder dan Ajax - maar d'r zit een verbetenheid en taaiheid in het team die op zichzelf bewonderenswaardig zijn. Zo veel spelers die al afgeschreven waren, maar zich toch weer terug knokken, zoals Mauro, Doan en Guti. Drommel, die - terecht - onder grote druk staat, maar gisteren een puike partij weet te keepen. Liever heb ik een flitsend elftal vol beweging en aanvallend voetbal - maar ik heb wel respect voor de overlevingsdrang - het seizoen van de taaiheid. En dan Gakpo, natuurlijk.

We worden kampioen
 
Laatst bewerkt:
Wat we nog vergeten hier is dat Madueke ook een paar jaartjes jonger is dan Doan of Cody. Hoe waren zij op 18-19 jarige leeftijd? Niet zo goed als Madueke vind ik.
Waaraan meet je dat goed af? Individuele acties? Doorzettingsvermogen? Oog voor medespelers? Etc. En hoeveel tijd hadden ze beiden op die leeftijd gespeeld in ED en Europa.
Qua techniek is Noni zeker verder en zal daarin altijd de betere van de twee zijn. Maar echt goed vergelijken blijft lastig.
 
Waaraan meet je dat goed af? Individuele acties? Doorzettingsvermogen? Oog voor medespelers? Etc. En hoeveel tijd hadden ze beiden op die leeftijd gespeeld in ED en Europa.
Qua techniek is Noni zeker verder en zal daarin altijd de betere van de twee zijn. Maar echt goed vergelijken blijft lastig.
Noni deed op 17-18 jarige leeftijd dingen op het veld die andere twee niet deden, sterker nog die zaten toen niet eens bij het Eerste van PSV. Dat is al reden genoeg lijkt mij om te stellen dat Noni voetballend gezien hogere kwaliteiten heeft op die leeftijd. Maar let op, ik zeg op deze leeftijd. Cody heeft relatief laat laten zien hoe goed hij is. En hij ontwikkelt zich steeds verder. De vraag is idd of Noni ook daar toe in staat is.
 
Wat we nog vergeten hier is dat Madueke ook een paar jaartjes jonger is dan Doan of Cody. Hoe waren zij op 18-19 jarige leeftijd? Niet zo goed als Madueke vind ik.
Helemaal eens! Vandaar dat ik even teruggebladerd heb in Cody's topic om te zien hoe we voer hem dachten op 18-19 jarige leeftijd:

Nee hoor je staat daarin niet alleen. Ik vind Gakpo een aardig talent maar ook niet meer dan dat. Hij heeft een mooie schot en een redelijke actie maar een supertalent a la Ihataren zie ik niet in hem. Hij doet me denken aan El Ghazi destijds: goede voorzet, mooie schot, redelijk snel maar te weinig verfijnd. Heeft ook veel ruimte voor zich nodig om zijn acties te kunnen maken. Maar goed, ook Bergwijn was niet vanaf de eerste dag heel goed. Hij heeft zich kunnen en mogen ontwikkelen bij PSV en dat doet hij nog steeds. Hopen dat het ook zo uitpakt met Cody.

Inderdaad. Niveau Lens. Niet meer dan dat.

Ik denk niet dat Gakpo bij een topclub kan aanhaken, maar misschien zie ik het verkeerd. Prima voor PSV om mee te draaien in de Eredivisie (met regelmatig rol als invaller), te licht voor de topcompetities.

Met andere woorden, komt vast goed!
 
Noni deed op 17-18 jarige leeftijd dingen op het veld die andere twee niet deden, sterker nog die zaten toen niet eens bij het Eerste van PSV. Dat is al reden genoeg lijkt mij om te stellen dat Noni voetballend gezien hogere kwaliteiten heeft op die leeftijd. Maar let op, ik zeg op deze leeftijd. Cody heeft relatief laat laten zien hoe goed hij is. En hij ontwikkelt zich steeds verder. De vraag is idd of Noni ook daar toe in staat is.
Ik ben het met je eens, waar Gakpo lekker uit de rug van Malen en Lozano kon komen in de 75ste minuut. Moet noni er gelijk staan, hij moet gewoon veel constanter en efficienter worden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Helemaal eens! Vandaar dat ik even teruggebladerd heb in Cody's topic om te zien hoe we voer hem dachten op 18-19 jarige leeftijd:







Met andere woorden, komt vast goed!

Hij doet het goed, maar ik weet nog steeds niet zeker of Gakpo topclub materiaal is. ;)

(Ik laat me graag wederom door Gakpo op m'n vingers tikken)
 
Hij doet het goed, maar ik weet nog steeds niet zeker of Gakpo topclub materiaal is. ;)

(Ik laat me graag wederom door Gakpo op m'n vingers tikken)
Gakpo heeft wel wat speciaals, waar alle grote clubs naar zoeken(dat ontzettend harde en zuivere schot). Dus aan de hand daarvan zouden sommige clubs zomaar kunnen denken van laten we het gokje toch maar nemen. Zeker in Engeland, alle clubs hebben daar last van FOMO
 
Madueke blijft een zeer getalenteerde speler, maar moet veel beter zijn momenten kiezen. Tegen Vitesse deed hij dit goed door niet voor zijn eigen te gaan, maar voor de meer logische keuze in de 16. Gaat helaas te vaak voor eigen gewin wat zijn rendement niet ten goede komt.
 
Fuckers, gefeliciteerd. Jullie houden het ongekend spannend. PSV heeft voor mijn gevoel de beste papieren momenteel, obv speelschema en vorm. Moge de beste winnen.
Dat vind ik dus eng. Tot nu toe gaat het altijd hetzelfde:
1) Zodra PSV weer serieus mee gaat doen en iedereen hoop krijgt, worden we weer in de pak gehakt en krijg je "Je kunt toch niet serieus verwachten dat je met deze selectie/keeper/spits/middenveld mee gaat doen? Ajax heeft véél meer kwaliteit".
2) Dan hebben we een paar weken "Ajax wordt ezpz kampioen, terecht de beste etc"
3) PSV houdt echter wel stand en blijft puntjes pakken, en Ajax komt er op een gegeven moment weer slechter. Zo erg dat mensen weer gaan zeggen dat PSV serieus mee gaat doen
4) Repeat puntje 1.

Of het nou in de CL is, de EL, de Eredivisie of straks de Bekerfinale. Ik heb er een hard hoofd in. Do-or-die wedstrijden hebben we gewoon al jaren lang niet gewonnen.
 
Dat vind ik dus eng. Tot nu toe gaat het altijd hetzelfde:
1) Zodra PSV weer serieus mee gaat doen en iedereen hoop krijgt, worden we weer in de pak gehakt en krijg je "Je kunt toch niet serieus verwachten dat je met deze selectie/keeper/spits/middenveld mee gaat doen? Ajax heeft véél meer kwaliteit".
2) Dan hebben we een paar weken "Ajax wordt ezpz kampioen, terecht de beste etc"
3) PSV houdt echter wel stand en blijft puntjes pakken, en Ajax komt er op een gegeven moment weer slechter. Zo erg dat mensen weer gaan zeggen dat PSV serieus mee gaat doen
4) Repeat puntje 1.

Of het nou in de CL is, de EL, de Eredivisie of straks de Bekerfinale. Ik heb er een hard hoofd in. Do-or-die wedstrijden hebben we gewoon al jaren lang niet gewonnen.
Eens. Wij kunnen het (helaas) alleen winnen als Ajax het echt gigantisch verprutst. Zover is het nog niet. En zolang ze ‘gewoon’ in de blessuretijd de winnende blijven maken, gaat die schaal straks gewoon naar Amsterdam. Maar spannend is het zeker. We hebben er wel eens slechter voor gestaan in maart.
 
Dat vind ik dus eng. Tot nu toe gaat het altijd hetzelfde:
1) Zodra PSV weer serieus mee gaat doen en iedereen hoop krijgt, worden we weer in de pak gehakt en krijg je "Je kunt toch niet serieus verwachten dat je met deze selectie/keeper/spits/middenveld mee gaat doen? Ajax heeft véél meer kwaliteit".
2) Dan hebben we een paar weken "Ajax wordt ezpz kampioen, terecht de beste etc"
3) PSV houdt echter wel stand en blijft puntjes pakken, en Ajax komt er op een gegeven moment weer slechter. Zo erg dat mensen weer gaan zeggen dat PSV serieus mee gaat doen
4) Repeat puntje 1.

Of het nou in de CL is, de EL, de Eredivisie of straks de Bekerfinale. Ik heb er een hard hoofd in. Do-or-die wedstrijden hebben we gewoon al jaren lang niet gewonnen.
Dat dus precies. Blijf je nog steeds meedoen tot mei. Dan falen we in de Kuip wederom en dan is het klaar.
 
Doan stond er natuurlijk in gisteren, omdat hij iets feller in het meeverdedigen is. Overall speelt Doan laatste tijd wat met wat meer overzicht en volwassener.

Kan me goed voorstellen dat ze er ook voor gekozen hebben om Noni even een wedstrijdje rust te geven ivm zijn ‘blessuregevoeligheid’ dit seizoen.

Tegen Fortuna denk ik dat Noni weer 60 minuten kan maken en dan gewisseld wordt voor Doan.
 
Doan stond er natuurlijk in gisteren, omdat hij iets feller in het meeverdedigen is. Overall speelt Doan laatste tijd wat met wat meer overzicht en volwassener.

Kan me goed voorstellen dat ze er ook voor gekozen hebben om Noni even een wedstrijdje rust te geven ivm zijn ‘blessuregevoeligheid’ dit seizoen.

Tegen Fortuna denk ik dat Noni weer 60 minuten kan maken en dan gewisseld wordt voor Doan.
Vergeet de midweekse pot in Denemarken niet. Mogelijk moet Noni daar opstaan.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan