Joey Veerman (M)

Precies. We hebben hier (zeker ik) best nogal eens kritiek dat elke Ajax speler die 2 leuke oefenwedstrijden speelt meteen naar Oranje mag. Schuurs, Rensch en dergelijken. Of Klaassen en Gravenbergh die elkaar afwisselen, maar wel beiden naar Oranje zouden moeten gaan.

Dan moeten we niet precies hetzelfde zeggen over PSV. Laat Veerman het maar dit halfjaar lang goed doen, juist als de beslissingen gaan vallen. Kijken hoe hij over langere tijd in de beslissende tijd speelt. Niet meteen overhypen. (maar gewoon een beetje hypen).
Dat, of een gelijke behandeling dan vallen die argumenten ook weg.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vind het nog wat te vroeg voor Veerman in Oranje, maar ik denk zeker dat dat in de toekomst mogelijk is. Met Veerman hebben we een toekomstige aanvoerder in het team. Iemand die de lijnen uitzet en die rust kan geven aan heel het elftal.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Veerman moet altijd spelen. Het is een goede toevoeging op het middenveld al vind ik dat hij handelingssnelheid te kort komt plus dat hij nog te weinig inhoud en loopvermogen heeft. Maar dat kan zich gaan ontwikkelen. Dat leer je pas als je een stap hoger zet. Ziyech moest het bijv ook leren.
Ik vind echter zijn presentatie en communicatie op de een of andere manier niet echt prettig. Komt als een rechtlijnige Volendammer over. Dat gevoel had ik al toen hij bij Heerenveen speelde. En dat wordt nu soms bevestigd. Ik vind bijv niet dat een speler van de nette club PSV, voor de camera’s tot twee keer toe moet zeggen dat hij iets bulshit vindt. Heb ik bijv Gakpo of van Ginkel nog nooit horen zeggen. In het veld zie ik echter niet dat hij erg rechtlijnig en brutaal handelt. Hij is goed hoor en zoals gezegd altijd laten spelen naast Sangare. Maar ik denk dat bij zulke jongens hun karakters hen in de weg kunnen zitten. In de top moet iedereen niet alleen 3x harder werken maar moet ook erg flexibel zijn en iemand die goed ligt in de groep. Tenzij je echt de beste van het elftal bent en heel wat dingen niet echt nodig hebt, omdat iedereen afhankelijk is van je.
Zo, tot zover de psychologie van de koude grond.
Zijn gedrag buiten de lijnen dus incl. voor de camera heb ik geen problemen mee. Dat hij handelingssnelheid tekort komt is wel iets wat succes op een nog hoger niveau in de weg zal gaan zitten; dat zit nu bij PSV eigenlijk al op het randje, maar gelukkig maakt hij het tot dusver meer dan goed met andere aspecten van zijn spel.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zijn gedrag buiten de lijnen dus incl. voor de camera heb ik geen problemen mee. Dat hij handelingssnelheid tekort komt is wel iets wat succes op een nog hoger niveau in de weg zal gaan zitten; dat zit nu bij PSV eigenlijk al op het randje, maar gelukkig maakt hij het tot dusver meer dan goed met andere aspecten van zijn spel.
Ik maak mij daar niet zo zorgen over. Ook handelingssnelheid kan verbeteren. Hij is nu net een paar maanden hier en is hiervoor alleen Eredivisie middenmoot en lager gewend geweest. Je ziet nu al dat hij de lijnen bij PSV uitzet en ik vind eerlijk gezegd dat het wel meevalt met die handelingssnelheid. Zie ook de 3-1 vandaag, waar hij de bal krijgt en toch vrij snel de oplossing naar voren ziet en een perfecte bal afgeeft tussen de linies door.
 
Wat goed is komt snel.
Selecteren die hap voor Oranje.
Louis wil toch wereldkampioen worden met 5-3-2, Wijnaldum kan echt niet meer en voorassisten nodig op snelle spitsen in de counter: dus Veerman doen.
 
Ik maak mij daar niet zo zorgen over. Ook handelingssnelheid kan verbeteren. Hij is nu net een paar maanden hier en is hiervoor alleen Eredivisie middenmoot en lager gewend geweest. Je ziet nu al dat hij de lijnen bij PSV uitzet en ik vind eerlijk gezegd dat het wel meevalt met die handelingssnelheid. Zie ook de 3-1 vandaag, waar hij de bal krijgt en toch vrij snel de oplossing naar voren ziet en een perfecte bal afgeeft tussen de linies door.
Handelingssnelheid is m.i. niet of nauwelijks te verbeteren. Tenzij je snel handelen zonder het ook echt bewust te doen bedoelt, zoals Rosario altijd deed, en dan maar hopen dat de snelle handeling bij de juiste kleur aankomt, maar dat is voor mij geen verbeterde handelingssnelheid.
 
Er werd hem gevraagd naar Oranje, waarna hij aangaf dat men wat dat betreft rustig aan kan doen. Hij is er pas net en wil zich over een langere periode laten zien. Verstandige teksten.

Dus alsjeblieft IPF :p
Dat snap ik dat hij dat zegt, maar daar moet Louis absoluut niet naar handelen en luisteren.
Veerman in Oranje!
Huplakee.
 
We mogen niet klagen tot nu toe. Zie dit soort gasten ook gewoon 100x liever voor PSV spelen dan het vreemdelingenlegioen wat we de afgelopen jaren hebben binnengehaald. Bijv Zahavi, Vinicius, Mwene, Max, Bruma, Mvogo, Baumgartl, Mitroglu etc etc. Pure broodvoetballers die verder nooit iets met PSV zullen hebben.
 
Voor wat het waard is. Maar aan de sv tafel niets dan lof voor Veerman. Hooijdonk benoemd zijn inzicht en overzicht. Men is het erover eens dat ie moet blijven staan ten koste van onze spitspositie als Gakpo weer alles kan spelen..
 
TIP:

Lees eens rustig dit topic Veerman door. Dan weet je meteen wie verstand van voetbal heeft en wie niet op dit forum.

Echte een leuke leestip vanaf, zeg bladzijde 3.

Oh ja, op blz 4 de post van het jaar wat mij betreft. Van De Bondscoach. Was ik vergeten dat die hier stond. Dan nomineer ik het Joey Veermantopic meteen maar voor Topic van het Jaar, als die er al is.

Dat is dus het verschil van interpretatie: je gaat gelijk roepen dat mensen hem affikken. Dat is net zo storend als het affikken wat jij bedoelt. Mensen halen de quotes en het gedrag van deze speler naar voren en vragen zich af hoe het dan zit met zijn mentaliteit. Je wil dat kennelijk niet horen. Dat is verder prima en wat mij betreft loop je in de polonaise,maar bestempel de eigen quotes van een speler niet als zijnde hem affikken.
Ik ben op blz 7 nu.
Echt leuk.
Slaat nergens op wat ik nu doe, reageren op een post van begin januari, maar a la.

Nou….
Hij is in dit topic wel degelijk afgefikt.

Geboren in Purmerend, arme jongen, zoiets gun je niemand.
Ik ben geboren op Neck. Ben ik nu ook arm?
Overigens iemand uit die streek herken je vanwege de uitspraak van het woord: Volendam.
Ze zeggen daar Vollundam, met dubbel L.
Op landkaarten van vroeger staat ook Vollendam.

Veerman is geboren in Purmerend, zeer waarschijnlijk in het ziekenhuis aldaar en niet omdat zijn ouders er woonden, maar dat weet ik niet zeker.

Aan deze weetjes over Purmerend, Neck en Volendam heeft verder niemand iets aan. Net zo min aan de meeste van mijn posts.

Not a fan. Maar ik ken er wel wat aardige mensen.
Hoorn is echt prachtig.
De Risdam en Kersenboogerd niet, maar wat een plein (Rode Steen) in het centrum!
Enkhuizen ook leuk trouwens….maar niet op zondag.

Goed begin! Hopelijk houden we een grote selectie.

Veerman zag er in het positiespelletje heel comfortabel uit. Ben heel benieuwd, hopelijk trekt hij zich op aan het niveau. Creatieve passing naar voren zou heeeel welkom zijn
Schoutjes: fan van vóór het eerste uur.

Zo, klaar met lezen. Lekker slapen. Had ik maar een PSV-pyjamaatje. Dan zou ik nu nog even snel uit een A-4tje de cijfers 2 en 3 knippen en opplakken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan