Go Ahead Eagles - PSV | Woensdag 2 maart | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
En - ook dat - is een verdienste van Schmidt imo. Het lijstje van afgeserveerde spelers die nu opleven wordt langer en langer. Wie zou de volgende worden, Drommel? Thomas? Max?

Zahavi niet. Die heb ik definitief opgegeven.
Thomas leefde al meermaals op, maar is gewoon te blessure gevoelig. Dat gaat hem niet meer worden. Doe dan maar Drommel, want een goed functionerende keeper kunnen we wel gebruiken.
 
Heb het al vaker gezegd: Schmidt is er in geslaagd om de individuele spelers beter te maken, en dan niet de categorie Gakpo maar juist die er onder waar veel mensen weinig om geven normaal gesproken. Dan ben je een goede trainer. Zo was ook Fred Rutten. Of ze het team beter maken is de grote vraag. Beide maken van de voetballers ook geen persoonlijkheden op het veld waardoor ze zelf op de cruciale momenten in de steek worden gelaten. Bijna geen spelers te vinden die het verlengstuk zijn geworden van Rutten destijds of van Schmidt nu.
Dus is Schmidr de ideale assistent die een tacticus boven zich moet hebben. Gaat hij nooit accepteren uiteraard.
 
Als die enge Amsterdammers vanavond winnen, hebben we een stok achter de deur voor Europa.

Als we niet tweede worden, gaan we dankzij het behalen van de bekerfinale de EL in. En niet de Conference League (als nummer 3, of lager).

Heb de beker nooit serieus genomen, maar het is natuurlijk wel de snelste route om nog op enigszins normaal niveau in Europa uit te komen.

P.s. ik ben uiteraard voor AZ vanavond. 🤣
 
Dus is Schmidr de ideale assistent die een tacticus boven zich moet hebben. Gaat hij nooit accepteren uiteraard.
Ook niet nodig. Vaak genoeg succes gehad. Soms lukt het met een spelersgroep en soms niet.

Schmidt staat juist bekend in het buitenland als een tactische coach. Dat het hier niet uitkomt maakt hem niet direct niet kundig.
 
Als die enge Amsterdammers vanavond winnen, hebben we een stok achter de deur voor Europa.

Als we niet tweede worden, gaan we dankzij het behalen van de bekerfinale de EL in. En niet de Conference League (als nummer 3, of lager).

Heb de beker nooit serieus genomen, maar het is natuurlijk wel de snelste route om nog op enigszins normaal niveau in Europa uit te komen.

P.s. ik ben uiteraard voor AZ vanavond. 🤣

Wij worden gewoon kampioen hoor... :unsure:
 
Ook niet nodig. Vaak genoeg succes gehad. Soms lukt het met een spelersgroep en soms niet.

Schmidt staat juist bekend in het buitenland als een tactische coach. Dat het hier niet uitkomt maakt hem niet direct niet kundig.
Tactische coach? Als je maar één plan kent en de tegenstanders niet goed analyseert ben je meer een eigenwijze en kortzichtige coach.

Alle verhalen over volgas en bal georiënteerd druk zetten waren mooi, maar al redelijk snel bleek dat Nederlandse ploegen, waarbij veel spelers opgeleid worden om dmv positiespel onder de druk uit te komen, redelijk eenvoudig op de been blijven. In mijn optiek moet je als coach daar dan nieuwe tactieken voor verzinnen en star vasthouden aan hetgeen je altijd hebt gedaan.
 
Toen ik vanochtend opstond en met links een pantoffel een schopje gaf, zag ik in mijn gedachten meteen het geweldige schot met links van Zahavi. Daarna heb ik mezelf voor straf twee keer in de weg gestaan bij het tandenpoetsen.
 
Ook niet nodig. Vaak genoeg succes gehad. Soms lukt het met een spelersgroep en soms niet.

Schmidt staat juist bekend in het buitenland als een tactische coach. Dat het hier niet uitkomt maakt hem niet direct niet kundig.
En waar zijn die tactische inzichten dan nu gebleven?
 
Ook niet nodig. Vaak genoeg succes gehad. Soms lukt het met een spelersgroep en soms niet.

Schmidt staat juist bekend in het buitenland als een tactische coach. Dat het hier niet uitkomt maakt hem niet direct niet kundig.
En soms ziet men het in het buitenland beter dan hier. ;)
Schmidt blijkt een betere coach dan velen hier denken. Er zijn totaal misplaatste stempels op hem gedrukt , eerst door wat media, later overgenomen door anderen.
Ik gun hem - en ons - dan ook van harte de beker.

Gisteren , ondanks de krappe score , een ijzersterk PSV gezien dat de bedwingers van Ajax volledig in de tang had.
Zeer sterk vond ik Mauro, Guti, Veerman en Gotze. Enkele anderen hadden een mindere dag, maar als totaal speelde het team van Roger Schmidt prima.
Dat de VAR tot rood besloot was niet meer dan logisch.
Het afkeuren van het doelpunt van Mauro is en blijft twijfelachtig, zowel omdat Zahavi m.i. gelijk staat met de verdediger als er geschoten wordt , als ook omdat
de uitleg over "hinderlijk" twijfelachtig lijkt.
En waarom de treffer in eigen doel afgekeurd werd zonder dat de VAR van Boekel duidelijk maakte dat Vinicius geen overtreding maakte snap ik nu nog niet.
Voor hetzelfde geld was je nadat de titel via het zijlijn incident buiten bereik geraakt lijkt, nu ook nog de bekerwinst kwijt geraakt.
Het scheelt nogal of je wel of niet de 1-3 ( en/of 1-4 ) scoort dan wel dat je uit een onterechte vrije trap in blessuretijd alsnog de 2-2 moet incasseren.
Die ellende bleef ons gisteren gelukkig bespaard.
 
En soms ziet men het in het buitenland beter dan hier. ;)
Schmidt blijkt een betere coach dan velen hier denken. Er zijn totaal misplaatste stempels op hem gedrukt , eerst door wat media, later overgenomen door anderen.
Ik gun hem - en ons - dan ook van harte de beker.

Gisteren , ondanks de krappe score , een ijzersterk PSV gezien dat de bedwingers van Ajax volledig in de tang had.
Zeer sterk vond ik Mauro, Guti, Veerman en Gotze. Enkele anderen hadden een mindere dag, maar als totaal speelde het team van Roger Schmidt prima.
Dat de VAR tot rood besloot was niet meer dan logisch.
Het afkeuren van het doelpunt van Mauro is en blijft twijfelachtig, zowel omdat Zahavi m.i. gelijk staat met de verdediger als er geschoten wordt , als ook omdat
de uitleg over "hinderlijk" twijfelachtig lijkt.
En waarom de treffer in eigen doel afgekeurd werd zonder dat de VAR van Boekel duidelijk maakte dat Vinicius geen overtreding maakte snap ik nu nog niet.
Voor hetzelfde geld was je nadat de titel via het zijlijn incident buiten bereik geraakt lijkt, nu ook nog de bekerwinst kwijt geraakt.
Het scheelt nogal of je wel of niet de 1-3 ( en/of 1-4 ) scoort dan wel dat je uit een onterechte vrije trap in blessuretijd alsnog de 2-2 moet incasseren.
Die ellende bleef ons gisteren gelukkig bespaard.
Het laatste afgekeurde doelpunt was totaal onbegrijpelijk inderdaad. En geen VAR die daar ingreep want Van Boekel wist het blijkbaar zelf wel.
Die van Zahavi was er een die je kan afkeuren, maar ik vraag me inderdaad af of Zahavi überhaupt tussen de bal en de keeper stond. En als je dat niet vast kan stellen, lijkt het mij dat je het doelpunt gewoon goedkeurt. Ik dacht overigens wel dat Zahavi wel buitenspel stond, maar het hinderlijke deel...ik vraag het me af.
 
Het laatste afgekeurde doelpunt was totaal onbegrijpelijk inderdaad. En geen VAR die daar ingreep want Van Boekel wist het blijkbaar zelf wel.
Die van Zahavi was er een die je kan afkeuren, maar ik vraag me inderdaad af of Zahavi überhaupt tussen de bal en de keeper stond. En als je dat niet vast kan stellen, lijkt het mij dat je het doelpunt gewoon goedkeurt. Ik dacht overigens wel dat Zahavi wel buitenspel stond, maar het hinderlijke deel...ik vraag het me af.
Ik geloof ook dat Vinicius (nagenoeg) niets deed. Maar het afkeuren van de goal van Mauro leek me best terecht. Zahavi stond (nipt) buitenspel en in het zicht van de keeper.
 
Tactische coach? Als je maar één plan kent en de tegenstanders niet goed analyseert ben je meer een eigenwijze en kortzichtige coach.
Schmidt staat bekend om het full gas voetbal. Iets wat bij psv niet lukt. Maar wisselt vaak wel van plannen. Denk aan opstelling, agressies en tactiek.
Alle verhalen over volgas en bal georiënteerd druk zetten waren mooi, maar al redelijk snel bleek dat Nederlandse ploegen, waarbij veel spelers opgeleid worden om dmv positiespel onder de druk uit te komen, redelijk eenvoudig op de been blijven. In mijn optiek moet je als coach daar dan nieuwe tactieken voor verzinnen en star vasthouden aan hetgeen je altijd hebt gedaan.
Vlgms speelt hij met psv toch anders dan bij o.a salzburg en leverkussen.

Daarnaast staat die momenteel 2de (2 ptn achterstand) en finale beker. Het spel is zeker niet mooi. Maar hij is, in mijn optiek, ook weer niet tactische onbekwaam.
En waar zijn die tactische inzichten dan nu gebleven?
Ik vind hem de afgelopen 2 seizoenen niet de tactisch sterkste coach. Maar ik heb ook weer niet het geval dat hij direct maar beter als assistent kan werken.

Ik wilde het wat nuanceren. Het spel is slecht maar de resultaten zijn nog wel oké. En waarschijnlijk als hoofdtrainer bij een volgende club kan het goed zijn dat het wel gaat draaien.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan