PSV - Maccabi Tel Aviv | Donderdag 17 februari | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Minimaal 0-4 om het echec Europees alvast een beetje glad te strijken
 
Ik weet niet goed hoe ik de tabel moet lezen mbt jou opmerking over wie we kunnen loten. De donker gekleurde clubs zijn de clubs die we kunnen loten, of?
Yups, dacht dat de 1e tabel dat wel weggaf met een lijst van 8 reeds geplaatste clubs. Aannames moet ik echter aan voetballers overlaten
 
Donderdag gaat ons Europees avontuur verder, en hoewel de ECL ergens voelt als het afvoerputje van Europees voetbal hoop ik dat onze spelers het serieus nemen. De ronde van aanstaande donderdag is een tussenronde waarin de nrs.2 uit de poulefase ECL het opnemen tegen de nrs. 3 uit de EL poulefase.

Bekijk bijlage 4296

De clubs die dit tweeluik winnen loten hierna tegen de reeds geplaatste groepswinnaars. Als wij doorgaan kunnen wij volgens mij slechts 6 clubs loten (heb niet gecontroleerd, maar ga er in deze fase vanuit dat AZ en Feyenoord niet geloot kunnen worden). Dit zijn de 6 grijze clubs in de tabel hieronder.

Bekijk bijlage 4300

3 van de clubs die wij kunnen loten staan boven ons qua Europese ranking. Waarbij de afstand tot ons aanzienlijk is.
Met nog 24 clubs in het toernooi is Nederland als land goed vertegenwoordigd met 4 deelnemers. In de achterste kolom de huidige positie in de competitie. AS Roma lijkt mij de ploeg die we het langst willen ontlopen. Niet alleen vanwege de ranking maar ook ons verleden tegen Italiaanse clubs. Maar goed, eerst maar eens donderdag afwachten.

Bekijk bijlage 4298
Zo makkelijk zijn die tegenstanders nog niet in een Evt volgende ronde.
 
Donderdag gaat ons Europees avontuur verder, en hoewel de ECL ergens voelt als het afvoerputje van Europees voetbal hoop ik dat onze spelers het serieus nemen. De ronde van aanstaande donderdag is een tussenronde waarin de nrs.2 uit de poulefase ECL het opnemen tegen de nrs. 3 uit de EL poulefase.

Bekijk bijlage 4296

De clubs die dit tweeluik winnen loten hierna tegen de reeds geplaatste groepswinnaars. Als wij doorgaan kunnen wij volgens mij slechts 6 clubs loten (heb niet gecontroleerd, maar ga er in deze fase vanuit dat AZ en Feyenoord niet geloot kunnen worden). Dit zijn de 6 grijze clubs in de tabel hieronder.

Bekijk bijlage 4300

3 van de clubs die wij kunnen loten staan boven ons qua Europese ranking. Waarbij de afstand tot ons aanzienlijk is.
Met nog 24 clubs in het toernooi is Nederland als land goed vertegenwoordigd met 4 deelnemers. In de achterste kolom de huidige positie in de competitie. AS Roma lijkt mij de ploeg die we het langst willen ontlopen. Niet alleen vanwege de ranking maar ook ons verleden tegen Italiaanse clubs. Maar goed, eerst maar eens donderdag afwachten.

Bekijk bijlage 4298
Leicester, Marseille, Stade Rennais zijn de enige ploegen die miss boven ons staan.
 
obv huidihe kwaliteit? Ik volg t buitenlands voetbal niet ;)
Ja maar ook die ploegen zijn niet in hun beste vorm, roma moest er trouwens ook nog bij. Clubs als Kopenhagen, Basel en Celtic kunnen lastig zijn maar versla je gewoon met de beste 11. Als we goed spelen en de basis 11 fit is kan je prima de halve finale halen.
 
Ja maar ook die ploegen zijn niet in hun beste vorm, roma moest er trouwens ook nog bij. Clubs als Kopenhagen, Basel en Celtic kunnen lastig zijn maar versla je gewoon met de beste 11. Als we goed spelen en de basis 11 fit is kan je prima de halve finale halen.
En als je de halve finale kunt halen, kun je 'm ook winnen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Budget zegt veel maar niet alles, dus laten we het vooral op het veld uitvechten met teams en niet bang worden van zakelijke cijfertjes.
Zulke cijfers moet je deels ook afzetten tegen de competitie waar ze in zitten. Uiteindelijk heeft de nummer 18 van Engeland ook een groter budget van PSV, maar is het voor alles wat geen broodvoetballer is gewoonweg minder interessant dan een topclub uit een iets lager aangeschreven competitie.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan