Phillip Cocu

Laatst bewerkt:
En in de week na dit interview heeft PSV geen spelers gehaald en de selectie versterkt en en weer een week later zegt Schmidt dat dit zijn laatste seizoen is bij PSV en het contract niet verlengd. Wat kan het leven toch simpel zijn. :rolleyes: "Deze trainer is wat dat betreft ontspannen." :sleep: Ja logisch. :cool:
En in dat interview herhaalt Schmidt minstens 4 keer dat er niet aan de financiële mogelijkheden lag :unsure:
 
Want tegen Ajax de vorige keer was er weinig te zien van dat aantrekkelijke voetbal. Maar dat zal wel toevallig zijn...
Nee, toppers zijn zelden aantrekkelijk. Da's geen toeval; staat vaak teveel op het spel dus verkrampt het in zijn geheel.
 
Nee, toppers zijn zelden aantrekkelijk. Da's geen toeval; staat vaak teveel op het spel dus verkrampt het in zijn geheel.
We hadden het over aantrekkelijk voetbal. Ik vind dat niet per se een must als er resultaten worden gehaald. In de tiki taka tijd van Barcelona was ik aan het genieten van Juventus. Verdedigen kan ook kunst zijn. De laatste keer Italië is ook een mooi voorbeeld. Aantrekkelijk hoeft niet per se aanvallend te zijn..
 
Laatst bewerkt:
We hadden het over aantrekkelijk voetbal. Ik vind dat niet per se een must als er resultaten worden gehaald. In de tiki taka tijd van Barcelona wad ik aan het genieten van Juventus. Verdedigen kan ook kunst zijn. De laatste keer Italië is ook een mooi voorbeeld. Aantrekkelijk hoeft niet per se aanvallend te zijn..
Nee, uiteraard, dat verschilt per persoon. Ieder zo zijn smaak.
 
Aantrekkelijk voetbal is ook afhankelijk van de speelstijlen van beide tegenstanders. Tiki taka voetbal is vaak saai tegen een gesloten verdediging. Verdedigen kan ook leuk zijn. Denk aan steekpasses onderscheppen, verdedigers aansturen, dekking geven, topspitsen uit de wedstrijd halen. Maar als je als topclub verdedigend gaat spelen tegen een club die aanvallend sowieso niks kan klaarspelen, terwijl jouw team er maar een enkele keer wilt doorkomen alleen om een keer meer te scoren, dan is dat niet leuk om te kijken..
 
tikkie breed, tikkie breed, tikkie breed, bal naar Messi, goal.
Tikkie breed naar Xavi, een geniale (tikkie breed) steekpass naar Iniesta, een tikkie breed pirouette waardoor 2 man op de grond vallen, de bal naar Messi en een tikkie breed beweging waardoor 2 verdedigers hun knieschijven kwijt waren: Goal!
 
Tikkie breed naar Xavi, een geniale (tikkie breed) steekpass naar Iniesta, een tikkie breed pirouette waardoor 2 man op de grond vallen, de bal naar Messi en een tikkie breed beweging waardoor 2 verdedigers hun knieschijven kwijt waren: Goal!
Dat voetbal was waanzinnig goed inderdaad met 14 prijzen in 4 jaar. Waanzinnig!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Tikkie breed naar Xavi, een geniale (tikkie breed) steekpass naar Iniesta, een tikkie breed pirouette waardoor 2 man op de grond vallen, de bal naar Messi en een tikkie breed beweging waardoor 2 verdedigers hun knieschijven kwijt waren: Goal!
Dit was echt prachtig om te zien, daardoor ben ik ze een tijd lang gaan volgen. Ik was echt fan van hun voetbal, ze spelen gewoon met de tegenstander alsof ze continu met een rondotje bezig zijn en dat doen ze zo gemakkelijk. Zelfs in een enge situatie, kiezen ze voor een ontspannen, leep balletje. Ik denk niet dat dit bijvoorbeeld de genialiteit is van een Guardiola.
Dit is gewoon het effect als je Messi, Xavi en Iniesta een bal geeft.

Voetballers die motorisch ontzettend sterk zijn, reactievermogen hebben en de bal aan een touwtje kunnen houden zonder dat ze met hun ogen te veel op de bal gericht zijn, zij zijn het die geniaal zijn (in hun vakgebied). En Pep stelt gewoon de allerbeste op.

Daarna werden ze ouder, La Masia bracht niets meer, het transferbeleid werd schandalig slecht en er werd een boekje open gedaan over de praktijken van ex voorzitter Bartomeu
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Uiteraard is Guardiola een prima coach... maar vergeet niet dat hij tot nu toe alleen nog maar in gespreide bedjes is terechtgekomen. Met FC Barcelona, Bayern München en Manchester City.

Met dat soort budgetten is het heel anders coachen dan bij een PSV, Feyenoord o.i.d.
 
Uiteraard is Guardiola een prima coach... maar vergeet niet dat hij tot nu toe alleen nog maar in gespreide bedjes is terechtgekomen. Met FC Barcelona, Bayern München en Manchester City.

Met dat soort budgetten is het heel anders coachen dan bij een PSV, Feyenoord o.i.d.
Klopt, maar toch heeft hij duidelijk al die teams naar zijn hand gezet. Je ziet heel duidelijk zijn speelwijze terug bij al die clubs. Dat lukt niet elke coach.
 
Klopt, maar toch heeft hij duidelijk al die teams naar zijn hand gezet. Je ziet heel duidelijk zijn speelwijze terug bij al die clubs. Dat lukt niet elke coach.
Maar Rijkaard presteerde met oranje en Barca, maar degradeerde met Sparta. Dus ik wil ook wel eens zien of Guardiola het ook met mindere spelers kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan