Phillip Cocu

Klopt iedereen met 5-0 naar huis sturen met de ene goal meer geschikt voor de schoonheidsprijs dan de ander en ongeacht de tegenstander. Bah, dat is idd lelijk voetbal.
Hmmm ja. Ik vond die wedstrijden weinig aan om te kijken. Moeilijk een voorbeeld te noemen wat me wel aanspreekt. Dortmund of zo.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Maar hij haalt wel de resultaten. Finale El tegen ajax, tegenstander ontmantelen, ajax de complimenten, hij de beker en terug naar de orde van de dag. Complimenten zijn leuk maar daar blijft het wel bij.
En dat deed hij met spelers als Pogba enz tegenover een groep jonge talenten van Ajax. Hoe lelijk wil je het hebben, beschamende filosofie en zeker wanneer je gewoon topspelers tot je beschikking hebt. Kon hij nou echt niet met United tegen Ajax anders spelen? Of met Real met zulke gigantisch goede spelers tegen Barca? Ik denk het wel. En wat ik al zei: gelukkig werd dat genadeloos door Barca afgestraft en hij won bij Real nooit wat.
 
Zakelijk is iets anders dan niet aantrekkelijk.
Het voetbal toen rond 95 was ook niet aantrekkelijk. Dat zit vooral in jouw hoofd denk ik dan maar... dat noemen ze het Mandela effect. Als de tijd verstrijkt lijkt het meer dan het was...
 
En dat deed hij met spelers als Pogba enz tegenover een groep jonge talenten van Ajax. Hoe lelijk wil je het hebben, beschamende filosofie en zeker wanneer je gewoon topspelers tot je beschikking hebt. Kon hij nou echt niet met United tegen Ajax anders spelen? Of met Real met zulke gigantisch goede spelers tegen Barca? Ik denk het wel. En wat ik al zei: gelukkig werd dat genadeloos door Barca afgestraft en hij won bij Real nooit wat.
Yup. En won op een zakelijke manier de el finale. Job done.
 
Yup. En won op een zakelijke manier de el finale. Job done.
Hij kon die finale ook makkelijk winnen zonder de lange ballen en Pogba de opdracht te geven om de ballen de tribune in te rammen. Dat is het verhaal… Dat RKC of Sparta zo spelen, omdat ze niets beters op de mat kunnen leggen, is volledig te begrijpen. Maar wanneer Ajax en PSV tegen een RKC afbraak voetbal spelen, dan is dat volkomen onbegrijpelijk en beschamend. Want ze hebben veel betere spelers met wie ze makkelijk dit soort tegenstanders kunnen omsingelen.
 
Hij kon die finale ook makkelijk winnen zonder de lange ballen en Pogba de opdracht te geven om de ballen de tribune in te rammen. Dat is het verhaal… Dat RKC of Sparta zo spelen, omdat ze niets beters op de mat kunnen leggen, is volledig te begrijpen. Maar wanneer Ajax en PSV tegen een RKC afbraak voetbal spelen, dan is dat volkomen onbegrijpelijk en beschamend. Want ze hebben veel betere spelers met wie ze makkelijk dit soort tegenstanders kunnen omsingelen.
Niet mee eens. Hij wist dat je niet naïef moet spelen tegen een aanvallend team. En hij heeft gewonnen. Dat is kiezen voor een volwassen tactiek
 
Leuk, az speelt leuk voetbal, waar staan ze?
Ajax speelt leuk voetbal, waar staan ze? :unsure: Oh nee, maar wij hebben minder geld dan hunnie, dus dan kunnen we het alleen maar met antivoetbal, boehoe.
Jongens, volgens mij moeten we ook een stoppen met dat zwart-wit kijken naar de manier van spelen. Met alleen leuk voetbal of alleen afbraakvoetbal kom je er niet. Je streeft natuurlijk altijd naar leuk voetbal, maar je kunt niet altijd leuk voetbal spelen. Soms is het resultaat ook belangrijk en moet je het maar accepteren dat er saai voetbal wordt gespeeld, maar het resultaat wel wordt behaald. Kijk naar Ajax, ze hebben destijds de pot tegen Tottenham vergooit omdat ze in de 2e helft niet besloten om alles dicht te gooien en het resultaat vast te houden. Dan is het mooi dat je leuk voetbal wil spelen, maar je loopt keihard tegen de lamp aan. Het gaat dus om een combinatie van beide. Met alleen leuk en kamikaze Bosz voetbal gaan we zeiken omdat we teveel tegen krijgen, en met Cocu resultaat voetbal gaan we zeiken dat het niet om aan te zien is. Dus er moet een trainer zijn die op beide manier kan en wil spelen, dan heb je een hele goeie.
Het is zeker niet zwart-wit, zoals hier nogal vaak gesteld wordt, al biedt de boel dichtgooien en resultaat vasthouden ook geen zekerheid. Zoveel heeft PSV wel bewezen voorafgaand aan de periode Schmidt. Kan net zo goed slecht aflopen, alleen loopt het dan slecht af zonder dat je goed hebt gespeeld.
 
  • Leuk
Reactions: IPF

Bizar!

giphy.gif
 
Ik snap dit dus niet. Natuurlijk, prijzen winnen is hartstikke leuk, maar dat is ook maar kortstondig (het moment van winnen, eventuele huldiging). De weg ernaartoe is veel langer en als die aantrekkelijk is, vind ik dat veel leuker dan het ene juichmomentje dat je de prijs hebt gewonnen.

Als ik moet kiezen tussen de laatste twee titels onder De Boer met oersaai voetbal (man, dat was echt niet om aan te zien) of het prijsloze, maar spectaculaire seizoen onder Peter Bosz, dan kies ik 100 van de 100 keer voor het laatste.

Je kijkt voetbal toch voornamelijk voor je plezier, of niet? Dan is het wel zo leuk als je ook (bijna) elke week plezier hebt.
Agree to disagree. Ik haal plezier uit (naderend) resultaat. Dat mogen ook lelijke zeges zijn, zeker in toppers. Ik geniet net zo van goed voetbal als ieder ander, maar van resultaten kan ik nog lang nagenieten. Of dat een prijs is of niet hangt van de competitie af. Bij de Eredivisie en beker verwacht ik een prijs, in Europa voelt ver komen met het liefst wat fraaie resultaten tegen sterke tegenstanders als een mooi resultaat. Ik heb mij prima vermaakt onder Cocu tijdens de kampioensseizoenen. Zaten genoeg gezapige potten bij tegen de kleintjes, maar dan geniet ik nog steeds van de doelpunten of de +3 na het laatste fluitsignaal.
 
Ik was er daar een van. Ik heb op mijn manier genoten van alles. Kan ik begrijpen dat mensen dat niet hebben gedaan, zeker wel. Maar ik heb zo'n vermoeden dat de sentimenten (het PSV van vroeger) daarin ook een rol spelen. Mijn sentiment lag bij het voetbal onder Hiddink. Ik kan me de mooie momenten herinneren, maar het voetbal totaal niet. Toen kwam er een periode lang ellende. Vervolgens kwam Cocu en dat was tevens ook mijn 1ste seizoen als seizoenskaarthouder. Dat leverde 3 kampioenschappen en CL voetbal op en naar mijn idee voetbal waar ik bij vlagen echt wel van heb genoten. Mijn lat lag dan ook niet heel hoog als je kijkt naar wat ik actief heb meegemaakt voor die periode Cocu.
Ach ja, hoe hoog of laag leg je de lat?
Je hebt toch echt wel geboft vind ik, als je de periode Hiddink en die van Cocu hebt meegemaakt. Want als je niet verder terug hoeft in de tijd dan tot het jaar 2000,
kom je toch tot 10 kampioenschappen in 22 jaar. Een respectabel aantal,toch? ;)
Mijn eerste periode gold 1955 tot 1963, acht jaar wachten.
Daarna 1963 tot 1975, twaalf jaar zonder.
Dan kwam 1978 tot 1986, weer acht jaar.
Dus ken ik "hoge en lage latten".
En van elke titel heb ik intens genoten.
Dus wat kan het mij schelen wie ons aan de 25e titel helpt of hoe hij dat doet.
Hij mag dus best Cocu heten, maar Pietje Puk vind ik ook goed.
 
Zo'n type die een eventuele scheiding ook niet ziet aankomen en zijn vrouw vol verbazing aankijkt als ze zegt er vandoor te gaan.
Dat is wel een beetje een andere situatie, :unsure: al had ie dan kunnen zeggen als zijn vrouw erachter kwam dat hij met andere vrouwen bezig was dat hij voor alles een plan-b moet hebben, dus ook in het geval dat zijn vrouw hem besluit te verlaten; dan moet je natuurlijk wel zorgen dat je wat achter de hand hebt.:maniac:
 
Ach ja, hoe hoog of laag leg je de lat?
Je hebt toch echt wel geboft vind ik, als je de periode Hiddink en die van Cocu hebt meegemaakt. Want als je niet verder terug hoeft in de tijd dan tot het jaar 2000,
kom je toch tot 10 kampioenschappen in 22 jaar. Een respectabel aantal,toch? ;)
Mijn eerste periode gold 1955 tot 1963, acht jaar wachten.
Daarna 1963 tot 1975, twaalf jaar zonder.
Dan kwam 1978 tot 1986, weer acht jaar.
Dus ken ik "hoge en lage latten".
En van elke titel heb ik intens genoten.
Dus wat kan het mij schelen wie ons aan de 25e titel helpt of hoe hij dat doet.
Hij mag dus best Cocu heten, maar Pietje Puk vind ik ook goed.

We zijn gewoon een stel verwende nesten geworden :maniac:
 
Zonder, aan het einde van het seizoen, net als afgelopen 3 seizoenen, waarvan 1 seizoen onbeslist vs een AZ dat ook leuk voetbal speelde en boven ons eindigde :unsure:
Want tegen Ajax de vorige keer was er weinig te zien van dat aantrekkelijke voetbal. Maar dat zal wel toevallig zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan