Phillip Cocu

Het probleem gaat pas spelen als onze huidige coach niet bijtekent.
Weet je wat ik laatst las? Dat JdJ nog helemaal niet verder heeft gekeken dan Schmidt omdat hij verder wil met Schmidt. Dat verkondigde hij alsof het iets goeds was. Leuk dat hij van plan is om door te gaan met Schmidt, maar zelfs dan hoor je toch een plan-b te hebben zou je zeggen. Maar nee, dat is kennelijk niet nodig anno 2022.
 
Dat lag niet zozeer aan het type voetbal, maar aan de kwaliteit van het elftal, en gerichte aankopen, betere coach etc.
Ik snap je punt.

Maar je weet natuurlijk dat :

' kwaliteit van het elftal', 'gerichte aankopen' , 'betere coach', allemaal subjectieve begrippen zijn.

Maar goed , daar hebben we dus een discussie forum voor.
 
Ik snap je punt.

Maar je weet natuurlijk dat :

' kwaliteit van het elftal', 'gerichte aankopen' , 'betere coach', allemaal subjectieve begrippen zijn.

Maar goed , daar hebben we dus een discussie forum voor.
En Cocu is dus juist iemand die meer kan maken dan de som der delen. Het is afwachten wat Schmidt doet, maar als ie besluit te gaan deze zomer dan hebben we alvast iemand voor de lijst..
 
Hij zou een optie kunnen zijn als tussenpaus voor Ruud, buiten dat weet ik ook niet zo gauw welke trainer je moet binnenhalen. Het is niet alsof ik sta te springen om Fraser of Letsch. Wellicht ligt een rol in de jeugdopleiding of het technische beleid hem meer.
Ik zou vol voor Koeman gaan. Ruud 2 jaar assistent en daarna overnemen. Of Ruud 2 jaar bij een andere eredivisieclub laten stallen.
 
Weet je wat ik laatst las? Dat JdJ nog helemaal niet verder heeft gekeken dan Schmidt omdat hij verder wil met Schmidt. Dat verkondigde hij alsof het iets goeds was. Leuk dat hij van plan is om door te gaan met Schmidt, maar zelfs dan hoor je toch een plan-b te hebben zou je zeggen. Maar nee, dat is kennelijk niet nodig anno 2022.
Het is volgens mij wel iets goeds om met Roger Schmidt door te gaan in plaats van weer een andere coach te zoeken die dan de komende jaren ook weer afgezeken wordt omdat hij ons niet verder brengt dan plek twee.
Het grootste probleem in de "topsportcultuur" binnen onze vereniging is nu eenmaal het feit dat er weer niets gebeurt met de wijze woorden die Roger sprak over zijn bevindingen in de duels met Ajax.
Wegkijken lost nu eenmaal nooit een probleem op, zeker niet in een wereld van macht en geld.
Wie zegt overigens dat John de Jong geen plan-b heeft? Welke media beweren dat?
En als je het hebt over het gebrek aan succes van Cocu in het buitenland zegt mij dat weinig.
Zelfs de terecht door ons bewierookte Guus Hiddink ging ooit af o.a. na ons bij Fenerbahce en later bij Andzji.
Veel spelers en trainers gedijen beter in de cultuur van de ene club dan van de andere.
Dit aspect wordt vaak onderschat, vooral als elders meer euro's lonken.
Van mij mag Cocu best terugkomen hier en ons die ene landstitel bezorgen die er nog inzit tot 2030. ;)
 
Who cares. Wat ie bij PSV heeft laten zien is m.i. relevant.
Want PSV is nog hetzelfde? Ik geloof dat ik ook niet echt sta te springen om Cocu. 3 Titels was natuurlijk fantastisch. Spel ook onder hem niet je van het. En dat het daarna niet meer lukt, geeft weinig vertrouwen dat hij met een andere PSV spelersgroep wel goede resultaten zou halen.
 
Want PSV is nog hetzelfde? Ik geloof dat ik ook niet echt sta te springen om Cocu. 3 Titels was natuurlijk fantastisch. Spel ook onder hem niet je van het. En dat het daarna niet meer lukt, geeft weinig vertrouwen dat hij met een andere PSV spelersgroep wel goede resultaten zou halen.
Dat ene seizoen met Memphis en Wijnaldum speelden we wel goed. Maargoed, de selectie was dan ook om van te smullen.
 
Verschrikkelijke trainer. Kan zo in het rijtje met Van Bommel, De Boer en Van Bronckhorst, krijgen alleen mooie clubs omdat het ooit geweldige voetballers zijn geweest, niet vanwege hun tactische kennis. De combo Cocu en John de Jong gaat mij een hartverzakking geven vrees ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan