Sterker nog PSV is in dat soort dingen de trendsetter geweest: Koeman, Vanenburg, Lerby, Gullit waren de beste spelers van de concurrenten en die kwamen naar PSV. Later volgenden de wat mindere goden als Menzo of Perez. Ook als het gaat om kopen van de grote buitenlandse talenten, was PSV de trendsetter met spelers als Romario en Ronaldo. Ook de grote NLse talenten zoals Stam, van Bommel, Cocu en van Nistelrooij werden door PSV weggeplukt bij hun clubs. Pas later begon PSV zelf echt goed op te leiden.
Poh, dat waren nog eens tijden. Nu hebben we het over een Mauro en een Mwene. 😭
 
  • Droevig
Reactions: IPF
Bergwijn blijft bij Tottenham lijkt het; gelukkig. Ihattaren boeit me niet veel maar als ook nog Bergwijn naar Amsterdam zou gaan...
 
Zou echt bizar vinden als ajax 22 a 25 mln neerlegt voor een speler. Alsof het niks is. Verhoudingen zijn helemaal weg door de veel te grote verschillen in inkomsten champions league en de rest. Dodelijk voor kleine competities zonder miljardairs.

Het draait alleen maar om geld. Tel daarbij op dat geen enkele speler het woord trouw aan zn club kent (Berghuis, Hendrix, Bony etc etc) en je vraagt je serieus af waarom je nog in godsnaam voetbal volgt.

Het spel zelf is geweldig. Maar dat is het dan ook.
Spelers zijn prof voetballers en spelen voor de poen ( wie neemt het hen kwalijk) Toch zijn goed recht om het dan bij gelijk welke club te proberen, sentiment is enkel voor de fans.
PSV gaat toch ook spelers weghalen bij Nl of andere clubs ............al is het in dit geval niet leuk
 
Spelers zijn prof voetballers en spelen voor de poen ( wie neemt het hen kwalijk) Toch zijn goed recht om het dan bij gelijk welke club te proberen, sentiment is enkel voor de fans.
PSV gaat toch ook spelers weghalen bij Nl of andere clubs ............al is het in dit geval niet leuk
Tsja, zo kan je alles kapotredeneren. Misschien is het wel logisch, maar ik heb toch meer respect voor bijvoorbeeld een Steven Gerrard die nooit toegegeven heeft aan de verleiding om naar een andere club te gaan ondanks aanbiedingen (dan tel ik z'n periode bij L.A. Galaxy niet mee). Er zijn gelukkig genoeg spelers met toch nog enige principes.
 
Tsja, zo kan je alles kapotredeneren. Misschien is het wel logisch, maar ik heb toch meer respect voor bijvoorbeeld een Steven Gerrard die nooit toegegeven heeft aan de verleiding om naar een andere club te gaan ondanks aanbiedingen (dan tel ik z'n periode bij L.A. Galaxy niet mee). Er zijn gelukkig genoeg spelers met toch nog enige principes.
Maar die spelers met „principes“ zitten vaak al bij een goedbetalende topclub. Folkert Felten: die had principes.
 
Mooi. Zou Bergwijn best bij Ajax willen zien hoor, maar niet voor 25 miljoen.
Ik denk ook niet dat de Brobbeys en Mazraouis van deze wereld in de toekomst bereid gaan zijn bij te tekenen als ze zien dat 'n semi-topper als Bergwijn 5 x zo veel verdient. Ik heb veel liever dat we die smak geld in de pocket houden en dat Daramy, van Axel Dongen en Unuvar meer kansen krijgen.
 
Tsja, zo kan je alles kapotredeneren. Misschien is het wel logisch, maar ik heb toch respect voor bijvoorbeeld een Steven Gerrard die nooit toegegeven heeft aan de verleiding om naar een andere club te gaan ondanks aanbiedingen (dan tel ik z'n periode bij LA Galaxy niet mee). Er zijn gelukkig genoeg spelers met toch nog enige principes.
Die draaide ook mee in de echte top en heeft tonnen geld verdiend en dan kan je heel gemakkelijk "principes" hebben . Bergwijn staat aan de kant en heeft weinig of geen uitzicht op beterschap dan zet je principe snel opzij voor poen wat belet PSV om hem terug te halen. ( een zak met heel veel geld )
 
Ik zou het een domme keuze vinden om terug naar de Eredivisie te gaan. Hij kan hogere competities aan.
Zeker, maar Ajax speelt momenteel jaarlijks Cl, is internationaal hot en betaalt tegenwoordig aan sterspelers meer salaris dan menig team in grote competities dat niet steenrijk is. Beetje presteren bij Ajax betekent ook nagenoeg zeker zijn van een plek in Oranje.
 
Zeker, maar Ajax speelt momenteel jaarlijks Cl, is internationaal hot en betaalt tegenwoordig aan sterspelers meer salaris dan menig team in grote competities dat niet steenrijk is. Beetje presteren bij Ajax betekent ook nagenoeg zeker zijn van een plek in Oranje.
Dit is een niet te onderschatten opmerking, inderdaad. Stevie heeft het EK moeten missen op het laatste moment, en dat heeft er geloof ik wel ingehakt. Dat wil hij niet nog een keer laten gebeuren, hoe dan ook.

Toch denk ik dat hij het beste naar het club kan waar hij veel aan spelen toekomt. Bij Ajax is het echt dringen op de vleugels, en op zijn voorkeurspositie staat de aanvoerder. In de zomer kan het er ook anders uitzien, natuurlijk, als Anthony, Haller of iemand anders vertrekt. Qua kwaliteit zou ik Stevie bij een van de besten van Ajax scharen - handsdown. En hij heeft kwaliteiten die veel andere momenteel niet hebben bij Ajax. Het zou imo echt zonde zijn als hij daar in een roulatiesysteem komt, in de CL op de bank zit en tegen Fortuna in de basis. Dan liever zo'n club als Danjuma, die kleine stapjes omhoog neemt en overal belangrijk is.

Ik denk dat hij nog steeds voor Ajax zou openstaan, maar zijn houding is geloof altijd geweest: Laat de clubs er eerst maar eens uitkomen, dan ga ik er concreet over nadenken.
 
Dit is een niet te onderschatten opmerking, inderdaad. Stevie heeft het EK moeten missen op het laatste moment, en dat heeft er geloof ik wel ingehakt. Dat wil hij niet nog een keer laten gebeuren, hoe dan ook.

Toch denk ik dat hij het beste naar het club kan waar hij veel aan spelen toekomt. Bij Ajax is het echt dringen op de vleugels, en op zijn voorkeurspositie staat de aanvoerder. In de zomer kan het er ook anders uitzien, natuurlijk, als Anthony, Haller of iemand anders vertrekt. Qua kwaliteit zou ik Stevie bij een van de besten van Ajax scharen - handsdown. En hij heeft kwaliteiten die veel andere momenteel niet hebben bij Ajax. Het zou imo echt zonde zijn als hij daar in een roulatiesysteem komt, in de CL op de bank zit en tegen Fortuna in de basis. Dan liever zo'n club als Danjuma, die kleine stapjes omhoog neemt en overal belangrijk is.

Ik denk dat hij nog steeds voor Ajax zou openstaan, maar zijn houding is geloof altijd geweest: Laat de clubs er eerst maar eens uitkomen, dan ga ik er concreet over nadenken.
Ik zie Antony wel vertrekken. Die is basisspeler bij Brazilië. Ajax gaat dat bonnetje innen komende zomer voor waarschijnlijk weer een mega bedrag waar wij alleen van kunnen dromen. Dan komt er bij Ajax een plek vrij. Bergwijn kan ook op rechts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan