Coronavirus

Als we nu op 65K per dag zitten en de verwachting met de losgelaten maatregelen is dat dat stijgt, is het dus niet ondenkbaar dat we naar 100K (of meer?) per dag gaan.
Dus kost het je dus maar 10 dagen om op een miljoen te zitten. En dus zo'n 170 dagen om letterlijk de hele bevolking aan de Corona te krijgen. Ik vind het nogal wat.
Ik denk dat de gedachte dat Horeca, cultuur e.d. nu open mag, maar dat je met deze snelheid je kan afvragen of er dan mensen beschikbaar zijn om ook daadwerkelijk te werken in die sectoren (voor zover personeel niet sowieso al is geswitcht naar een andere branche).
Dat zei Kuipers ook. Iedereen mag open maar sommigen zullen niet open kunnen omdat het personeel corona heeft. En je kan de besmettingscijfers natuurlijk niet lineair doortrekken.

Het was wellicht beter geweest als ze tijdens de persconferentie de differentiaalvergelijkingen hadden getoond waarmee ze de besmettingscijfers voorspellen en dan ook gelijk wat numerieke oplosmethoden hadden behandeld. Dan had Thierry B ook zijn deskundig oordeel erover kunnen geven.
 
Dat zei Kuipers ook. Iedereen mag open maar sommigen zullen niet open kunnen omdat het personeel corona heeft. En je kan de besmettingscijfers natuurlijk niet lineair doortrekken.

Het was wellicht beter geweest als ze tijdens de persconferentie de differentiaalvergelijkingen hadden getoond waarmee ze de besmettingscijfers voorspellen en dan ook gelijk wat numerieke oplosmethoden hadden behandeld. Dan had Thierry B ook zijn deskundig oordeel erover kunnen geven.
Ja, ik had m'n zin niet helemaal geformuleerd zoals ik hem aan het begin in mijn hoofd had. Ik wilde zeggen dat die gedachte mij niet zo vreemd lijkt. Geen jokers.
 
Ik vond minister Kuipers tijdens de persco gisteren erg goed. Legde duidelijk uit waar de dilemma's zaten en waarom we omikron nog lang niet tot griepje mogen verklaren. Bij de vraag van de RTL-journaliste was hij helemaal briljant toen hij verwees naar een TU Delft rapport dat zij duidelijk niet gelezen/begrepen had en hij (als materiedeskundige) wel. Echt een verademing.

Toen keek ik naar de reacties op twitter. Grote fout. De ene na de andere domme wappie die schuimbekkend verklaarde dat Kuipers een leugenaar is en dat het een grote corrupte bende is, enz, enz. Ik weet wel dat het maar een kleine minderheid is die alleen maar op twitter loopt te bleren omdat in real life niemand naar ze luistert, maar toch: Wat een verschrikkelijk kutvolk zijn wij Nederlanders !
Eens. Ik vind hem ook een goede indruk maken. Ook die plaatjes helpen. MAAR, hij zou het nog eenvoudiger kunnen houden. Je merkt aan de journalisten (die over het algemeen op mij een nogal domme indruk maken) dat zij het vaak niet begrijpen. En het doel is dat heel Nederland je begrijpt.
 
Eens. Ik vind hem ook een goede indruk maken. Ook die plaatjes helpen. MAAR, hij zou het nog eenvoudiger kunnen houden. Je merkt aan de journalisten (die over het algemeen op mij een nogal domme indruk maken) dat zij het vaak niet begrijpen. En het doel is dat heel Nederland je begrijpt.
Die vragen ja...meestal vragen naar de bekende weg. Meestal schakel ik over als de vragen beginnen.
 
Eens. Ik vind hem ook een goede indruk maken. Ook die plaatjes helpen. MAAR, hij zou het nog eenvoudiger kunnen houden. Je merkt aan de journalisten (die over het algemeen op mij een nogal domme indruk maken) dat zij het vaak niet begrijpen. En het doel is dat heel Nederland je begrijpt.
Tja, dat vind ik lastig. Ik zit naar 2e kamer debat over Tata Steel te kijken. Die discussie is ook zover vereenvoudigd dat iedereen het begrijpt. Het probleem is alleen dat het voor de 2e kamerleden te ver versimpeld is, waardoor ze gewoon keihard van verkeerde informatie voorzien zijn en verkeerde conclusies trekken, alle goede bedoelingen ten spijt.
 
Tja, dat vind ik lastig. Ik zit naar 2e kamer debat over Tata Steel te kijken. Die discussie is ook zover vereenvoudigd dat iedereen het begrijpt. Het probleem is alleen dat het voor de 2e kamerleden te ver versimpeld is, waardoor ze gewoon keihard van verkeerde informatie voorzien zijn en verkeerde conclusies trekken, alle goede bedoelingen ten spijt.
Fuckin' alfa's. :maniac:
 
Eens. Ik vind hem ook een goede indruk maken. Ook die plaatjes helpen. MAAR, hij zou het nog eenvoudiger kunnen houden. Je merkt aan de journalisten (die over het algemeen op mij een nogal domme indruk maken) dat zij het vaak niet begrijpen. En het doel is dat heel Nederland je begrijpt.
Dat is ook precies de reden dat de journalisten zo dom doen, want dat zijn ze natuurlijk niet.
 
Dat is ook precies de reden dat de journalisten zo dom doen, want dat zijn ze natuurlijk niet.
Nou, bij de afgezanten van de RTL-kliek waag ik dat te betwijfelen, geen idee welke dame die gestuurd hadden maar die vragen over "maar kan de bioscoop dan niet tot 22:30 open, of denkt het OMT dat het virus zich na 10uur sneller verspreidt?") vond ik wel tenenkrommend.
 
Nou, bij de afgezanten van de RTL-kliek waag ik dat te betwijfelen, geen idee welke dame die gestuurd hadden maar die vragen over "maar kan de bioscoop dan niet tot 22:30 open, of denkt het OMT dat het virus zich na 10uur sneller verspreidt?") vond ik wel tenenkrommend.
Ja, maar dat zijn ook de vragen die de gemiddelde Nederlander heeft.
 
Ja, maar dat zijn ook de vragen die de gemiddelde Nederlander heeft.
De formuleer impliceert al een denigrerende toon richting de verantwoordelijk. Waardoor hij dus eigenlijk belachelijk gemaakt worden om een beslissing en bij voorbaat zijn antwoord onderuit word gehaald. Daardoor vind ik het journalistiek erg slecht, zeker omdat de gemiddelde Nederlander het wellicht zo overneemt.
 
Dat is ook precies de reden dat de journalisten zo dom doen, want dat zijn ze natuurlijk niet.
Ik hoop dat zij die vragen voor zichzelf stellen om in hun eigen nieuwsitem te kunnen verwerken. Zij zitten daar toch geen vragen te stellen voor de kijkers?
Nou, bij de afgezanten van de RTL-kliek waag ik dat te betwijfelen, geen idee welke dame die gestuurd hadden maar die vragen over "maar kan de bioscoop dan niet tot 22:30 open, of denkt het OMT dat het virus zich na 10uur sneller verspreidt?") vond ik wel tenenkrommend.
Ik heb op BNR een keer een uitleg gehoord over het RIVM model. Ik dacht van Marino van Zelst (maar die werkt niet bij het RIVM, dus ik twijfel). Dat gaf mij veel meer inzicht in de afwegingen om zaken wel of niet open te stellen. Die uitleg had men al tijden geleden aan "iedereen" moeten geven. Dan weet je dat zulke vragen geen zin hebben. In het kort:
- model gaat uit van de kans op besmetting bij een contact
- model gaat uit van een geschat aantal contacten per week
- hieruit komt een besmettingskans en die moet onder een bepaalde waarde blijven
Dus het argument "wij zijn heel veilig" werkt maar mondjesmaat bij de eerste bullit. Het kan zijn dat het toch te veel wordt, als je alle mogelijke activiteiten optelt.
 
Nou, bij de afgezanten van de RTL-kliek waag ik dat te betwijfelen, geen idee welke dame die gestuurd hadden maar die vragen over "maar kan de bioscoop dan niet tot 22:30 open, of denkt het OMT dat het virus zich na 10uur sneller verspreidt?") vond ik wel tenenkrommend.
Je geeft exact weer wat ik ook wou schrijven.
Terwijl we ons ditmaal in elk geval konden verheugen over enige versoepeling en zowel Kuipers als Rutte een compliment verdienden voor de overduidelijke wijze waarop de boodschap aan het volk werd verteld, kwamen ook nu weer de vragen van de journalisten over als dom en zeer irritant. Het "excuus" als zouden ze dat doen om het betoog bij het klootjesvolk beter te laten indalen vind ik onjuist.
Dat doen ze maar in hun journaals, praatprogramma's, krantenartikelen of columns.
Veeleer krijg ik steeds vaker twijfels over het niveau van ( een deel van ) de beroepsgroep.
Met als dieptepunt gisteren , wat jij terecht aanhaalt , de film die om 8 uur begint en niet om 10 uur klaar kan zijn als hij twee en een half uur duurt.
Is luistervaardigheidstraining nog examen onderdeel op de school voor journalistiek?
 
Terug
Bovenaan Onderaan