Coronavirus

Ik wil niet zeuren, maar ik heb een halfuurtje door het CBS gebladerd en heb niks kunnen vinden. Het enige dat ik kan vinden is dat zelfdoding onder jongeren gelijkwaardig is gebleven aan 2019 en 2020, dat er in het afgelopen jaar alleen maar minder jongeren bij jeugdhulp zijn belandt. Het aantal psychische klachten is gemiddeld gezien gestegen, maar dat is een tabel voor de hele bevolking. Logischerwijs dus ook onder jongeren, maar ik kan dat met geen mogelijkheid koppelen aan de schoolsluitingen. Wel aan de corona pandemie, maar daar lijken we als mensheid last van te hebben..

Met andere woorden: ik heb geen enkel bewijs gevonden dat de sluiting van scholen een direct negatief effect heeft op de gesteldheid van kinderen. Aangezien ze de grootste verspreiders zijn van het corona virus en vaak in direct contact zijn met ouderen is het open houden van de scholen niet per se de beste oplossing. Vaccineren van kinderen, want daar hadden we het in eerste instantie open, kan het risico wel significant verkleinen.
 
Slechts 1/3 Van het stadion mag worden gevuld. Nog meer frustraties voor de voetbal supporters.
En gezien de plaatjes van Kuipers volledig toe te schrijven aan ongevaccineerden.
Ik ben volledig gevaccineerd en geboosterd en hiermee zou ik dus altijd naar het stadion mogen gaan.
Ongevaccineerden zouden standaard geweigerd moeten worden om ook maar ergens toegang te krijgen en gedeeltelijk gevaccineerden moeten wachten tot ze volledig gevaccineerd zijn en geboosterd.
Het is nu gewoon klaar en wat mij betreft mag er in Nederland een tweedeling ontstaan. Opzouten met lockdowns en ongevaccineerden.
 
Er is weinig enthousiasme hier over het officiële aankondigen mbt publiek. Ik wordt daar toch wel erg blij van..
 
Helaas, geen seizoenskaart hier. Zou graag vaker een wedstrijd willen bezoeken maar het zit er voorlopig niet in (zullen geen losse kaarten verkocht worden)
 
Het is voor mij zoiets als met de kapper. Het kabinet kan wel besloten hebben dat je nu wel mag gaan maar dat wil niet zeggen dat het verstandig is om te gaan.
 
Het is voor mij zoiets als met de kapper. Het kabinet kan wel besloten hebben dat je nu wel mag gaan maar dat wil niet zeggen dat het verstandig is om te gaan.
Klopt. Als je niet besmet wil raken, is het goed om na te denken waar je wel of niet heen gaat. Zo laat ik werk nog even schieten. Aan de andere kant, deze variant geeft je misschien nog meer weerstand tegen het virus en lijkt voor gezonde mensen niet erg schadelijk.

Stadions overigens slechts voor 1/3 gevuld. Dat gaat voor veel teleurstellingen zorgen.
 
Klopt. Als je niet besmet wil raken, is het goed om na te denken waar je wel of niet heen gaat. Zo laat ik werk nog even schieten. Aan de andere kant, deze variant geeft je misschien nog meer weerstand tegen het virus en lijkt voor gezonde mensen niet erg schadelijk.

Stadions overigens slechts voor 1/3 gevuld. Dat gaat voor veel teleurstellingen zorgen.
Je hebt deze uitspraak eerder uitgelegd vandaar dat ik hem snap. De quote op zichzelf is natuurlijk wel erg grappig zo.
"Welk werk doe je eigenlijk"
"Nou, weet je. Het griep seizoen komt eraan dus misschien dat ik over een paar maanden ga zoeken."
 
Als we nu op 65K per dag zitten en de verwachting met de losgelaten maatregelen is dat dat stijgt, is het dus niet ondenkbaar dat we naar 100K (of meer?) per dag gaan.
Dus kost het je dus maar 10 dagen om op een miljoen te zitten. En dus zo'n 170 dagen om letterlijk de hele bevolking aan de Corona te krijgen. Ik vind het nogal wat.
Ik denk dat de gedachte dat Horeca, cultuur e.d. nu open mag, maar dat je met deze snelheid je kan afvragen of er dan mensen beschikbaar zijn om ook daadwerkelijk te werken in die sectoren (voor zover personeel niet sowieso al is geswitcht naar een andere branche).
 
Ik vond minister Kuipers tijdens de persco gisteren erg goed. Legde duidelijk uit waar de dilemma's zaten en waarom we omikron nog lang niet tot griepje mogen verklaren. Bij de vraag van de RTL-journaliste was hij helemaal briljant toen hij verwees naar een TU Delft rapport dat zij duidelijk niet gelezen/begrepen had en hij (als materiedeskundige) wel. Echt een verademing.

Toen keek ik naar de reacties op twitter. Grote fout. De ene na de andere domme wappie die schuimbekkend verklaarde dat Kuipers een leugenaar is en dat het een grote corrupte bende is, enz, enz. Ik weet wel dat het maar een kleine minderheid is die alleen maar op twitter loopt te bleren omdat in real life niemand naar ze luistert, maar toch: Wat een verschrikkelijk kutvolk zijn wij Nederlanders !
 
Ik vond minister Kuipers tijdens de persco gisteren erg goed. Legde duidelijk uit waar de dilemma's zaten en waarom we omikron nog lang niet tot griepje mogen verklaren. Bij de vraag van de RTL-journaliste was hij helemaal briljant toen hij verwees naar een TU Delft rapport dat zij duidelijk niet gelezen/begrepen had en hij (als materiedeskundige) wel. Echt een verademing.

Toen keek ik naar de reacties op twitter. Grote fout. De ene na de andere domme wappie die schuimbekkend verklaarde dat Kuipers een leugenaar is en dat het een grote corrupte bende is, enz, enz. Ik weet wel dat het maar een kleine minderheid is die alleen maar op twitter loopt te bleren omdat in real life niemand naar ze luistert, maar toch: Wat een verschrikkelijk kutvolk zijn wij Nederlanders !
Nope, wat is een klein deel tot een verschrikkelijk kutvolk.
 
Ik vond minister Kuipers tijdens de persco gisteren erg goed. Legde duidelijk uit waar de dilemma's zaten en waarom we omikron nog lang niet tot griepje mogen verklaren. Bij de vraag van de RTL-journaliste was hij helemaal briljant toen hij verwees naar een TU Delft rapport dat zij duidelijk niet gelezen/begrepen had en hij (als materiedeskundige) wel. Echt een verademing.

Toen keek ik naar de reacties op twitter. Grote fout. De ene na de andere domme wappie die schuimbekkend verklaarde dat Kuipers een leugenaar is en dat het een grote corrupte bende is, enz, enz. Ik weet wel dat het maar een kleine minderheid is die alleen maar op twitter loopt te bleren omdat in real life niemand naar ze luistert, maar toch: Wat een verschrikkelijk kutvolk zijn wij Nederlanders !
Je hebt altijd de klagers. Gewoon erom lachen, het is wel leuk om daarop te reageren. Wat olie op het vuur gooien. Kwakkie hier is ook zo'n wappie bashen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan