PSV - Ajax | Zondag 23 januari | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nee hoor, je 'moet' hier helemaal niets zoeken. Je bent hier welkom, net als ieder ander, om over voetbal of andere randzaken van het leven te kletsen. En zolang we dat met respect naar elkaar doen, kan iedereen zijn mening kwijt. De Ajacieden die hier actief zijn, zijn in verreweg de meeste gevallen heel prima in de omgang. Persoonlijk vind ik het wel prettig dat er ook door een andere bril gekeken wordt naar ons PSV. Al was het maar omdat daar meestal juist de leukere discussies uit voortkomen.

En natuurlijk hebben 'hullie' ongelijk, want het blijft een stomme klup, maar het is wat mij betreft zeer welkom dat er -in de Ajax-topic en wedstrijdtopic van wedstrijden tussen Ajax en PSV- af en toe een andere wind waait.

We hebben allemaal onze voorkeur en een beetje 'banter' hoort er juist bij toch? Klote dat wij de laatste jaren vooral aan de ontvangende kant van de plagerijtjes zitten, maar het is wat het is. Ik vind het persoonlijk juist onnodig om op te roepen tot een meer rechtlijnig geluid, alsof dat nodig zou zijn om onze identiteit te waarborgen.
In mijn beleving ontlenen wij onze identiteit juist juist aan onze open en welkome omgeving. Ik hoop althans dat ik daarin niet de enige ben.

En wees gerust, zodra er weer een trol opduikt wordt er gewoon ingegrepen, maar laten we niet doen alsof die paar Ajacieden -die zich, nogmaals, over het algemeen heel correct gedragen- hier de toon zetten en ons forum dreigen te kapen. Als jij dat wel zo ervaart denk ik dat het goed is dat je weer zo snel mogelijk in het stadion terecht kunt, zodat je dit platform niet meer nodig hebt en eenzijdig over PSV, de KNVB en 'de vijand van de week' kunt kletsen.
Mooie post en helemaal eens. Ik moest wel "banter" even opzoeken :zien:
 
De Ajacieden die hier actief zijn, zijn in verreweg de meeste gevallen heel prima in de omgang. Persoonlijk vind ik het wel prettig dat er ook door een andere bril gekeken wordt naar ons PSV. Al was het maar omdat daar meestal juist de leukere discussies uit voortkomen.

En natuurlijk hebben 'hullie' ongelijk, want het blijft een stomme klup, maar het is wat mij betreft zeer welkom dat er -in de Ajax-topic en wedstrijdtopic van wedstrijden tussen Ajax en PSV- af en toe een andere wind waait.
Het klopt dat "ze" best beschaafd reageren en er dus weinig mis is met hen.
Maar mijn reactie was wat fel omdat uit de manier waarop richting coendillen43 gereageerd was - niet door een Ajacied overigens -
geen enkel respect sprak. Dus benadrukte ik eerst hoe welkom hij juist wel is.
En als PSV voor de zoveelste keer het schip in gaat tegen Ajax door partijdige arbitrage zit ik niet te wachten op Ajacieden die hier
steeds komen vertellen dat alles weer wel eerlijk zou zijn verlopen.
Er zijn zoveel plekken buiten dit forum - ik heb een zeer grote familie en veel kennissen overal in het land met verschillende clubvoorkeuren -
dat ik persoonlijk minder behoefte heb dan jij blijkbaar wel hebt , om ook hier nog eens van gedachten te wisselen over het voetbal specifiek
met Ajacieden.
Zoals gezegd hoor je hun kijk op voetbal al vanuit alle media die vergeven zijn van hun aanhangers. Niet voor niets gebruik ik met opzet
het woord indoctrinatie.
Ik heb, voor alle duidelijkheid, geen enkele moeite met een Ajax supporter als mens. Ik walg daarentegen van de voorkeursbehandeling die hun club
sinds jaar en dag geniet bij de KNVB en in de media.
Waar helaas de leiding van mijn club blijkbaar vrede mee heeft.
Dus waar maak ik me eigenlijk nog druk om.....
 
Juist! En dat is al duidelijk sinds de NOS besloot om het kampioenschap van PSV te negeren en aandacht te besteden aan
het verdriet van Ajax.
Ik ken PSV supporters die al veel langer dan moederdag 2016 hebben moeten ervaren hoe het met dit soort zaken
gesteld is in dit land.
 
En dat is al duidelijk sinds de NOS besloot om het kampioenschap van PSV te negeren en aandacht te besteden aan
het verdriet van Ajax.
Zie jij dat als een signaal dat de NOS een voorkeur heeft voor Ajax?
Je zou het ook als flink wrijven in een wond kunnen zien. Heerlijk anti-Ajax leedvermaak. Helemaal niets in Amsterdam... Wie in Nederland geniet daar niet van?
Zelf zie ik het als geen van beide. Het is heel simpel: de media willen kijkcijfers/clicks/likes en zoeken naar verhalen met zo veel mogelijk drama in zit, waar zo veel mogelijk mensen zich betrokken bij voelen.
Het mislopen van de titel van Ajax 'verkoopt' in ons land simpelweg beter dan de titel van PSV. Heeft niks met clubvoorkeur te maken.
 
Zie jij dat als een signaal dat de NOS een voorkeur heeft voor Ajax?
Je zou het ook als flink wrijven in een wond kunnen zien. Heerlijk anti-Ajax leedvermaak. Helemaal niets in Amsterdam... Wie in Nederland geniet daar niet van?
Zelf zie ik het als geen van beide. Het is heel simpel: de media willen kijkcijfers/clicks/likes en zoeken naar verhalen met zo veel mogelijk drama in zit, waar zo veel mogelijk mensen zich betrokken bij voelen.
Het mislopen van de titel van Ajax 'verkoopt' in ons land simpelweg beter dan de titel van PSV. Heeft niks met clubvoorkeur te maken.
Ook wel logisch. Laten we eerlijk zijn. PSV is nogal een brave club waar eigenlijk niet zoveel gebeurd. Of in ieder geval waar er altijd (meestal) rust heerst. Bij Ajax staat de Telegraaf al op de stoep als de koffieautomaat kapot is (bij wijze van spreken dan). Ik vind het wel lekker dat er bij ons vooral weinig te melden is wat dat betreft. Lekker afgelegen op zo`n Herdgang. Past wel bij het imago van PSV vind ik. De Brabantsche gemoedelijkheid en relaxedheid..
 
Zie jij dat als een signaal dat de NOS een voorkeur heeft voor Ajax?
Je zou het ook als flink wrijven in een wond kunnen zien. Heerlijk anti-Ajax leedvermaak. Helemaal niets in Amsterdam... Wie in Nederland geniet daar niet van?
Zelf zie ik het als geen van beide. Het is heel simpel: de media willen kijkcijfers/clicks/likes en zoeken naar verhalen met zo veel mogelijk drama in zit, waar zo veel mogelijk mensen zich betrokken bij voelen.
Het mislopen van de titel van Ajax 'verkoopt' in ons land simpelweg beter dan de titel van PSV. Heeft niks met clubvoorkeur te maken.
De NOS is een publieke omroep , geen commerciele. Dus hoezo kijkcijfers?
Wat Mohr aanhaalde was een dieptepunt op het gebied van journalistiek.
De Ajax voorkeur , ook bij ESPN en andere media, valt blijkbaar alleen mensen uit de Randstad niet op. Maar ja, die denken wel vaker
dat het land ophoudt bij de gemeentegrens van Amsterdam.
:(
 
En wat heb je gevonden?
Plaagstootjes / scherts
De NOS is een publieke omroep , geen commerciele. Dus hoezo kijkcijfers?
Wat Mohr aanhaalde was een dieptepunt op het gebied van journalistiek.
De Ajax voorkeur , ook bij ESPN en andere media, valt blijkbaar alleen mensen uit de Randstad niet op. Maar ja, die denken wel vaker
dat het land ophoudt bij de gemeentegrens van Amsterdam.
:(
Tja, niet commercieel. Je weet dat je dat ook met een korreltje zout moet nemen? Er is niet voor niets reclame op de publieke omroep. Ook voor hen zijn kijkcijfers belangrijk. Naast de meest gehate club is Ajax ook nog steeds de meest geliefde club van Nederland. Daarbij komt Ajax uit de buurt van Hilversum, waardoor een overload van Ajax liefhebbers in media niet vreemd is. Dat mogen ze van mij best wel wat rechttrekken. Maar volgens mij is ESPN toch redelijk neutraal? Ze proberen ook vaak analisten uit verschillende hoeken bij elkaar te zetten:
- Bruggink voor PSV
- Perez voor Ajax (al speelde hij natuurlijk ook bij PSV)
- Been voor Feyenoord
 
Plaagstootjes / scherts

Tja, niet commercieel. Je weet dat je dat ook met een korreltje zout moet nemen? Er is niet voor niets reclame op de publieke omroep. Ook voor hen zijn kijkcijfers belangrijk. Naast de meest gehate club is Ajax ook nog steeds de meest geliefde club van Nederland. Daarbij komt Ajax uit de buurt van Hilversum, waardoor een overload van Ajax liefhebbers in media niet vreemd is. Dat mogen ze van mij best wel wat rechttrekken. Maar volgens mij is ESPN toch redelijk neutraal? Ze proberen ook vaak analisten uit verschillende hoeken bij elkaar te zetten:
- Bruggink voor PSV
- Perez voor Ajax (al speelde hij natuurlijk ook bij PSV)
- Been voor Feyenoord
Ibi is overigens ook analist. Alleen is ie opvallend kritisch t.o.v. PSV.. Misschien juist omdat ie van de club is?
 
Ibi is overigens ook analist. Alleen is ie opvallend kritisch t.o.v. PSV.. Misschien juist omdat ie van de club is?
Ibi is een beetje de Christijan Albers van Studio Voetbal. Onnodig kritisch om vooral maar neutraal te lijken.
Albers doet dat in elk interview over Verstappen. Prima als je zonder gekleurde bril wilt kijken, maar daarbij ligt doorschieten in kritiek op de loer en lijkt het al gauw bashen om het bashen.

Doe je de groeten aan Bambi..
Heerlijk gegeten, gek op hertenvlees. Je krijgt de groeten terug. :party:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan