Coronavirus

Ik heb trouwens net - vooruitlopend op de perco - gehoord dat wij ons pand weer openen op ca. 30% van de capaciteit. Bijzonder, omdat het bij ons erg streng was tot nu toe en thuis werken nog steeds de norm is (en blijft, verwacht ik). Tot nu toe was ik telkens snel van de partij, maar nu kijk ik toch maar even de kat uit de boom. Ik pak mijn risico's wel bij de sport en dan laat ik de rest even lopen. Denk ik vooralsnog.

Bij onze buren van de FNV kwamen ze ook beschermende zaken plaatsen zag ik. Wat aanduidt dat ze weer (deels) naar kantoor gaan, volgens mij voor het eerst. Die zullen dan dezelfde melding hebben ontvangen.
 

Dit is nou nieuws waar ik blij van word!
Op basis van de cijfers (met name ziekenhuis die Bacchus deelde) kan ik er niet blij om worden. Klinkt als weer een extra risico waar we wellicht nog (net) niet aan toe zijn. Hopelijk pakt het goed. Want ook ik zie graag de horeca, cultuur en stadions weer open
 
Op basis van de cijfers (met name ziekenhuis die Bacchus deelde) kan ik er niet blij om worden. Klinkt als weer een extra risico waar we wellicht nog (net) niet aan toe zijn. Hopelijk pakt het goed. Want ook ik zie graag de horeca, cultuur en stadions weer open
Tsja, als ik naar omliggende landen kijk waar de besmettingen ook sky high zijn, maar er relatief weinig ziekenhuisopnames zijn terwijl alles open is...
 
Tsja, als ik naar omliggende landen kijk waar de besmettingen ook sky high zijn, maar er relatief weinig ziekenhuisopnames zijn terwijl alles open is...
Ook zeker waar. Dat beidt perspectief. Merk alleen wel dat de aanpakken en cultuur verschillen wel wijzen op verschil in resultaat.
 
volgens mij voor het eerst.

Bij de CNV was werken op kantoor de norm.


Tsja, als ik naar omliggende landen kijk waar de besmettingen ook sky high zijn, maar er relatief weinig ziekenhuisopnames zijn terwijl alles open is...

Je hebt Frankrijk ook even bekeken? Dat zijn verhoudingsgewijs de cijfers waar je naar moet gaan kijken. Dus 2600/4=650 opnames per dag, en 75 stromen er dagelijks door naar de IC.
 
Bij de CNV was werken op kantoor de norm.




Je hebt Frankrijk ook even bekeken? Dat zijn verhoudingsgewijs de cijfers waar je naar moet gaan kijken. Dus 2600/4=650 opnames per dag, en 75 stromen er dagelijks door naar de IC.
Zelfde vaccinatiegraad?
 
Vergelijkbaar (tweede dose gelijk en booster iets minder in Frankrijk), maar de booster is veel eerder op gang gekomen.
Net of iedereen zonder booster met omikron in het ziekenhuis zou belanden. Ik laat geen spuit meer zetten en degene die het goed hebben gekeurd om in kinderen onder de 10 te spuiten moeten ze inderdaad voor een tribunaal zetten. Een imuunsysteem in ontwikkeling ontwrichten om een bejaarde van 80 in leven te houden. We zijn allemaal aan het doorslaan. Misschien kinderen van 6 ook hun rijbewijs laten halen voor het geval zowel papa als mama te dronken is om te rijden. Kinderen laten testen iedere week, belachelijk.
 
Bij de CNV was werken op kantoor de norm.




Je hebt Frankrijk ook even bekeken? Dat zijn verhoudingsgewijs de cijfers waar je naar moet gaan kijken. Dus 2600/4=650 opnames per dag, en 75 stromen er dagelijks door naar de IC.
over een week of 2 is de piek voorbij en zijn we klaar. volgens van Randt stijgt hij heel snel en in eens is het klaar. Daarna moet het ook klaar zijn met deze onzin.
 
Net of iedereen zonder booster met omikron in het ziekenhuis zou belanden. Ik laat geen spuit meer zetten en degene die het goed hebben gekeurd om in kinderen onder de 10 te spuiten moeten ze inderdaad voor een tribunaal zetten. Een imuunsysteem in ontwikkeling ontwrichten om een bejaarde van 80 in leven te houden. We zijn allemaal aan het doorslaan. Misschien kinderen van 6 ook hun rijbewijs laten halen voor het geval zowel papa als mama te dronken is om te rijden. Kinderen laten testen iedere week, belachelijk.
Een vaccin haalt je immuunsysteem niet overhoop.
 
Net of iedereen zonder booster met omikron in het ziekenhuis zou belanden. Ik laat geen spuit meer zetten en degene die het goed hebben gekeurd om in kinderen onder de 10 te spuiten moeten ze inderdaad voor een tribunaal zetten. Een imuunsysteem in ontwikkeling ontwrichten om een bejaarde van 80 in leven te houden. We zijn allemaal aan het doorslaan. Misschien kinderen van 6 ook hun rijbewijs laten halen voor het geval zowel papa als mama te dronken is om te rijden. Kinderen laten testen iedere week, belachelijk.
Werkelijk? Mensen voor een tribunaal zetten? Ik ben dan misschien niet de aangewezen persoon om hier wat over te zeggen (geen kinderen), maar stel je voor dat ze in de jaren 60 en 70 hetzelfde hadden voorgesteld voor de mensen die de DKTP en BMR-vaccinatie voorstelden, omdat er toen nog niks bekend was voor bijwerkingen op de lange termijn. Dan hadden we hoogstwaarschijnlijk zeer regelmatig een epidemie van alle bovenstaande ziektes gehad, terwijl ze nu zo goed als uitgeroeid zijn. Misschien ben ik wat naïef, maar ik kan me niet voorstellen dat een voorstel als dit er even doorheen wordt gejaagd zonder gericht onderzoek.
 
Net of iedereen zonder booster met omikron in het ziekenhuis zou belanden. Ik laat geen spuit meer zetten

Dat zeg ik nergens, ik geef aan dat Nederland met Frankrijk te vergelijken is en ik denk dat in Nederland de ziekenhuizen het niet aan zullen kunnen itt in Frankrijk waar er veel meer bedden zijn.

degene die het goed hebben gekeurd om in kinderen onder de 10 te spuiten moeten ze inderdaad voor een tribunaal zetten.

Ik laat mijn dochter ook niet vaccineren. Domweg omdat ze willen vaccineren met pfizer, een vaccin wat nieuwe technologie is en we gaan idee hebben of het over 20 jaar wel veilig is. Zelf ben ik over 20 jaar 50+ dus afgeschreven. Mijn dochter is dan pas 27.

Waarom niet vaccineren met Jansen voor de kinderen een veilige vertrouwde techniek.
 
Die waren ontwikkeld gedurende tientallen jaren om de lange termijn effecten te onderzoeken. Totaal niet vergelijkbaar...
Pokken, ok. Difterie idem. Maar polio, mazelen, bof en rode hond werden pas in de jaren 50 en 60 ontwikkeld als ik meerdere sites mag geloven en toch werden die vaccins vrij snel ingezet in meerdere landen. Dus of het totaal niet vergelijkbaar is.....Dat er verschillen zijn tussen landen, geef ik grif toe.
 
Dat zeg ik nergens, ik geef aan dat Nederland met Frankrijk te vergelijken is en ik denk dat in Nederland de ziekenhuizen het niet aan zullen kunnen itt in Frankrijk waar er veel meer bedden zijn.



Ik laat mijn dochter ook niet vaccineren. Domweg omdat ze willen vaccineren met pfizer, een vaccin wat nieuwe technologie is en we gaan idee hebben of het over 20 jaar wel veilig is. Zelf ben ik over 20 jaar 50+ dus afgeschreven. Mijn dochter is dan pas 27.

Waarom niet vaccineren met Jansen voor de kinderen een veilige vertrouwde techniek.
Ook niet met Jansen.
 
Pokken, ok. Difterie idem. Maar polio, mazelen, bof en rode hond werden pas in de jaren 50 en 60 ontwikkeld als ik meerdere sites mag geloven en toch werden die vaccins vrij snel ingezet in meerdere landen. Dus of het totaal niet vergelijkbaar is.....Dat er verschillen zijn tussen landen, geef ik grif toe.
Maar dan is het doel echt om de kinderen te beschermen omdat blijkbaar het imuunsysteem het niet aan kan. Het imuunsysteem van kinderen is prima opgewassen tegen corona.
 
Terug
Bovenaan Onderaan