Coronavirus

Aan de andere kant denk ik ook dat het juist goed is om juist regelmatig in contact te blijven met virussen om je immuunsysteem wat op peil te houden.
Dat zal sws blijven. Maar ik denk dat een beetje meer rekening houden met elkaar ipv het bedrijf wel ten goede zou komen.
Ofja, als je thuis kunt werken dan kun je toch beter even 3 dagen thuis werken dan per se op kantoor.

Deze mindset switch zou ik best willen zien in het bedrijfsleven. Ik geloof zelfs dat dit de productiviteit positief kan beïnvloeden.
 
Nee, niet echt. Bij klachten thuis blijven, lijkt me. Dat lijkt me een van de weinige dingen die vanuit het "nieuwe abnormaal" meegenomen moeten worden naar het "nieuwe normaal". Naast de basishygiëne.
Mwah, misschien wel handig om daar slimmer dan in het verleden mee om te gaan. Maar is het erg, als er meer mensen verkouden zijn. Laten we zeggen dat je een fanatieke sporter bent. Zeg je je wedstrijd af voor een verkoudheid?

En denk je dat mensen om de 3 minuten blijven handenwassen, 1,5m houden en mondkapjes dragen?
 
Mwah, misschien wel handig om daar slimmer dan in het verleden mee om te gaan. Maar is het erg, als er meer mensen verkouden zijn. Laten we zeggen dat je een fanatieke sporter bent. Zeg je je wedstrijd af voor een verkoudheid?

En denk je dat mensen om de 3 minuten blijven handenwassen, 1,5m houden en mondkapjes dragen?
Nee, als er meer mensen verkouden zijn, dan is op zich geen ramp. Mensen worden een paar keer per jaar verkouden en dat zorgt allemaal niet voor hele grote problemen.

Als ik flink verkouden ben, ga ik niet fanatiek sporten. Dat handen wassen zal wel minder worden, maar mag wel iets meer dan in het verleden. Weleens gelezen dat in Nederland de helft van de mensen hun handen niet wast nadat ze naar de wc zijn geweest. Dat mogen wel iets meer mensen gaan doen in de toekomst.

Mondkapjes en 1,5 meter afstand uiteraard niet. Dat mag wel wegblijven uit het normaal.
 
Nee, als er meer mensen verkouden zijn, dan is op zich geen ramp. Mensen worden een paar keer per jaar verkouden en dat zorgt allemaal niet voor hele grote problemen.

Als ik flink verkouden ben, ga ik niet fanatiek sporten. Dat handen wassen zal wel minder worden, maar mag wel iets meer dan in het verleden. Weleens gelezen dat in Nederland de helft van de mensen hun handen niet wast nadat ze naar de wc zijn geweest. Dat mogen wel iets meer mensen gaan doen in de toekomst.

Mondkapjes en 1,5 meter afstand uiteraard niet. Dat mag wel wegblijven uit het normaal.
Ik knapte altijd op van sporten, als ik verkouden ben. En je handen niet wassen na toiletbezoek is gewoon smerig natuurlijk.
 
Grote vraag is wat er eerder is, het einde van de pandemie of een lange termijnstrategie vanuit de overheid :cautious:
 
Da's amper een verrassing, gelet op het aantal besmettingen van de afgelopen weken.
Zeker waar.
Neemt niet weg dat de cijfers wel reden tot zorg geven. De besmettingscijfer gingen haaks omhoog, en hoewel het een veel kleinere groep is die in het ziekenhuis zal belanden, zal die curve bij zulke getallen ook sterk stijgen en dan heb je uiteindelijk nog steeds een probleem als deze aantallen langer dan 10 dagen duren.
 
Het wef dacht ik?
Nee de wef

en de waf

iu
 
Maandag is traditioneel de dag van de minste ontslagen en de meeste opnames, als je naar de historie van 't afgelopen jaar kijkt. Je ziet in de grafiek altijd een stijgend lijntje in 't begin van de week.
Klopt helemaal, maar als je kijkt naar de weekgemiddelden stijgen die wel weer. Is ff de vraag waar het naartoe groeit en welk effect de kortere ligtijd heeft.
 
Zeker waar.
Neemt niet weg dat de cijfers wel reden tot zorg geven. De besmettingscijfer gingen haaks omhoog, en hoewel het een veel kleinere groep is die in het ziekenhuis zal belanden, zal die curve bij zulke getallen ook sterk stijgen en dan heb je uiteindelijk nog steeds een probleem als deze aantallen langer dan 10 dagen duren.


E dat is precies de rede waarom het kabinet tot voorzichtigheid opriep. De wet van de grote getallen.
 
Klopt helemaal, maar als je kijkt naar de weekgemiddelden stijgen die wel weer. Is ff de vraag waar het naartoe groeit en welk effect de kortere ligtijd heeft.
Dat is misschien spannend. Maar ik geloof dat ik het langzaamaan spannender vindt of die quarantaines niet gaan zorgen bij tekorten bij cruciale beroepen: transport, zorg, onderwijs, hulpdiensten, OV. Enz.
 
Ik heb trouwens net - vooruitlopend op de perco - gehoord dat wij ons pand weer openen op ca. 30% van de capaciteit. Bijzonder, omdat het bij ons erg streng was tot nu toe en thuis werken nog steeds de norm is (en blijft, verwacht ik). Tot nu toe was ik telkens snel van de partij, maar nu kijk ik toch maar even de kat uit de boom. Ik pak mijn risico's wel bij de sport en dan laat ik de rest even lopen. Denk ik vooralsnog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan