PSV - Ajax | Zondag 23 januari | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Bloed irritant dat er geen publiek bij is; terwijl dat in de uitwedstrijd wel het geval is. Wat mij betreft zou de KNVB deze wedstrijd allang verplaatst moeten hebben omdat deze heel beslissend is voor het kampioenschap.

Tactiek is vrij simpel; ietsje inzakken (niet teveel) en dan op snelheid die trage verdediging kloppen, is altijd veel ruimte achter.

  1. Linksback twijfelpuntje; Mwene zou ook kunnen om naar binnenkomende Antony in het gareel te houden. Maar felle Mauro doet het wel heel goed; die er bovenop zetten en Antony weer lekker laten ellebogen :)
  2. Guti is van de alternatieven die we nu hebben de minst slechtste keuze als vervanger van Sangare.
  3. Veerman 100% basis i.v.m. ruimte voor steekpasses en dramatische vorm Van Ginkel.
  4. Doan doet het goed maar hebben we niet veel aan verder van de goal. Vertessen des te meer
  5. Romero als aanspeelpunt om de bal nog wel enigszins vast te kunnen houden

Drommel
Teze / Boscagli / Obispo / Mauro
Veerman - Gotze - Guti
Vertessen - Romero - Gakpo
 
Bloed irritant dat er geen publiek bij is; terwijl dat in de uitwedstrijd wel het geval is. Wat mij betreft zou de KNVB deze wedstrijd allang verplaatst moeten hebben omdat deze heel beslissend is voor het kampioenschap.

Mja, dan moet je helemaal niet spelen. Er zijn zoveel wedstrijden die op hun eigen manier heel belangrijk zijn en waar bij de eerste wedstrijd wel publiek was en de tweede keer niet.
 
Ik heb lang nagedacht hoe we deze wedstrijd moeten winnen. Maar de enige optie is denk ik, ook met onze verdediging, tegenhouden, tegenhouden, tegenhouden en hopen dat je met snelheid van Gakpo, Bruma en Vertessen scoort.
Enerzijds waar. Maar dat is ook precies het voetbal waarom we in de Arena het afgelopen decennia vaak als schijtbakken naar huis werden gestuurd met 0 punten.

Wat hierboven al gezegd wordt. Maak er maar lekker een fysieke wedstrijd van en vertrouw op de snelheid en individuele kwaliteiten van je sleutelspelers.
 
  1. Doan doet het goed maar hebben we niet veel aan verder van de goal. Vertessen des te meer
Hoewel ik het hier niet oneens mee ben. Zou ik persoonlijk toch kiezen voor Doan om mee te starten.
Goede vechter en heeft bewezen belangrijk te zijn. Ook een speler die nog weleens een voorzet wil geven. Denk dat Doan starten en Vertessen inbrengen sterker werkt dan met Vertessen beginnen en Doan in te brengen.
  1. Romero als aanspeelpunt om de bal nog wel enigszins vast te kunnen houden
Hoewel ik tevreden ben dat Romero kon beginnen tegen Groningen. Vond ik hem nog niet overtuigen. Tot nu toe vind ik Vini iets beter als kapstok werken en Zahavi heeft al een aantal keer heel goed tegen Ajax gespeeld. Dat wat mij betreft zou één van deze spitsen beginnen tegen Ajax.
Drommel
Teze / Boscagli / Obispo / Mauro
Veerman - Gotze - Guti
Vertessen - Romero - Gakpo
Ondanks dat ik Vertessen/Romero/Teze wellicht anders zou invullen. Zou ik zeker met deze opstelling kunnen leven.
Hopelijk staan er genoeg spelers op om het Ajax lastig te maken.
 
Ik heb lang nagedacht hoe we deze wedstrijd moeten winnen. Maar de enige optie is denk ik, ook met onze verdediging, tegenhouden, tegenhouden, tegenhouden en hopen dat je met snelheid van Gakpo, Bruma en Vertessen scoort.
Wij hebben een verdediging die steeds verrast kan worden met een simpel balletje tussen de linies, dat zou ik niet teveel op durven leunen.
 
Hoewel ik tevreden ben dat Romero kon beginnen tegen Groningen. Vond ik hem nog niet overtuigen. Tot nu toe vind ik Vini iets beter als kapstok werken en Zahavi heeft al een aantal keer heel goed tegen Ajax gespeeld. Dat wat mij betreft zou één van deze spitsen beginnen tegen Ajax.
.
Ik had ook op meer gehoopt met Maxi gisteren. Maar toen hij samenspeelde met Vini ging het wel prima. Daarom zou ik ook een voorhoede met beide overwegen. Dan maar ten koste van Doan, die kan je er altijd nog in brengen.
 
Ben redelijk pessimistisch ingesteld maar toch een goed gevoel over deze wedstrijd…juist omdat niemand het echt verwacht denk ik…en zij met Brobbie de verlosser denken te hebben binnen gehaald…😂

Als we slim counteren zie ik ons gewoon 2-1 of 3-1 winnen…

En dan staan we 4 punten los en zet Schmidt gewoon een enorme prestatie neer hoor…als hij deze wint moet het voorlopig echt even afgelopen zijn met de kritiek op hem vind ik…

Letsgoooo!!!😎
 
Teze / Boscagli / Obispo / Mauro

Zij gaan echt vernederd worden door de voorhoede van ajaks ben ik bang, tegen Groningen prima maar tegen de paar van ajaks die ze tegenover zich krijgen maken ze echt geen kans. Smurf Mauro met zijn 170 succes
 
Positieve is dat wij met een gelijkspel nog steeds de lijst aanvoeren (bedankt Vitesse voor afgelopen zaterdag!!). Maar toch, het spel van gister biedt weinig houvast, ben bang voor een snelle achterstand, daarna een sterk PSV met een luizige 0-2 in de 89e minuut waardoor we weer in de achtervolging moeten de rest van het seizoen.
 
Zij gaan echt vernederd worden door de voorhoede van ajaks ben ik bang, tegen Groningen prima maar tegen de paar van ajaks die ze tegenover zich krijgen maken ze echt geen kans. Smurf Mauro met zijn 170 succes
Smurf smurf…wat doet dat er nou weer toe kun je ook over Malacia en Wijndal zeggen maar dat zijn volgens mij uitstekende Backs…

En “Smurf Mauro” doet het erg goed op linksback vind ik…heel fijn om zo’n technisch mannetje met loopvermogen op de back te hebben…goede vondst van de trainer💪🏼
 
Zowiezo wordt het weer tijd om een topper te winnen! Ik denk dat dat ook gaat lukken! Vorig seizoen zijn we genaaid in de thuiswedstrijd anders win je gewoon! Ook toen dachten we geen kans te maken. Ik zeg 3-1
 
PSV moet oppassen om niet mee te gaan in het theater van Anthony, Tadic en Blind. Vertessen erin zetten als Blind speelt.
Tuurlijk wordt dit lastig. Hoop op winst, denk dat het een gelijkspel gaat worden.
 
En “Smurf Mauro” doet het erg goed op linksback vind ik…heel fijn om zo’n technisch mannetje met loopvermogen op de back te hebben…goede vondst van de trainer💪🏼

Prima tegen simpele gastjes ja, we gaan het zien als ze tegen de sluwe ajaks voorhoede moeten, ik heb er echt 0% vertrouwen in die 2
 
PSV moet oppassen om niet mee te gaan in het theater van Anthony, Tadic en Blind. Vertessen erin zetten als Blind speelt.
Tuurlijk wordt dit lastig. Hoop op winst, denk dat het een gelijkspel gaat worden.
Er loopt er nog een in het veld die niet mee moet gaan met het theater van de drie genoemde "heren".
Maar je hebt gelijk; onze jongens moeten niet reageren als er weer een van ons een klap in de nek krijgt of
er iemand op het been gaat staan dat op de grond ligt.
Uiteindelijk blijken ze dat steeds te doen met te weinig "agressie of impact". ;)

Maar we moeten ditmaal echt kunnen winnen van die omhooggeschreven en omhooggevallen Brobbey c.s.
Mits onze technische staf goed kijkt naar de wedstrijden waar Ajax in Eredivisie en Europa niet tot de volle winst kon komen.
Die zijn zeer leerzaam.
Zit er kort op, hou ze ver weg van de 16, vreet ze op en counter ze weg.
Wat aan het begin van het seizoen bleek bij onze 0-4 zege, kan nu weer.
En bedenk bij alles; zij zijn echt heel bang van ons.
Forza PSV.
 
Counteren. En de duels opzoeken. Gezien het kamikaze voetbal wat ze spelen heb je bij uitbraken meteen een overtalsituatie.

3-2 overwinning overigens. Ben ook niet zo kapot van wat ajax laat zien..
Heb je het weer over kamikazevoetbal. Wat bedoel je daar precies mee?
En bedenk bij alles; zij zijn echt heel bang van ons.
Dat zou me verbazen. Waarom dan?

Een dooddoener: een wedstrijd op zich, de bal is rond.

Maar zo is het wel een beetje. Afgaande op de competitie tot zover is het Ajax dat het beste spel laat zien. Die wedstrijden die het niet won, zat het "laag in de concentratie". Dat gaat ze echt niet gebeuren tegen PSV. Aan de andere kant heeft PSV ook echt wel goede voetballers, die heus wel wat kunnen laten zien tegen Ajax.
 
Heb je het weer over kamikazevoetbal. Wat bedoel je daar precies mee?

Dat zou me verbazen. Waarom dan?

Een dooddoener: een wedstrijd op zich, de bal is rond.

Maar zo is het wel een beetje. Afgaande op de competitie tot zover is het Ajax dat het beste spel laat zien. Die wedstrijden die het niet won, zat het "laag in de concentratie". Dat gaat ze echt niet gebeuren tegen PSV. Aan de andere kant heeft PSV ook echt wel goede voetballers, die heus wel wat kunnen laten zien tegen Ajax.
Ik denk dat hij bedoeld dat het middenveld altijd heel hoog speelt. Vaak met alle middenvelders voor de bal. Of ze dat ook tegen PSV gaan doen is de vraag.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan