Mohamed Ihattaren (M)

Er worden nu conclusies gemaakt die alleen maar speculatief zijn. Er is geen psycholoog naar buiten getreden die heeft gesteld dat hij Mo behandelde en nu alles wat besproken is op straat gooit. Het is een via via verhaal tot nu toe. Wellicht heeft Timmer iemand gesproken uit de omgeving van Mo die dit heeft gezegd. Maar ook dat is speculeren.

Mo probeert nu z’n imago te redden zo te zien. Maar PSV, Juventus en Sampdoria zullen toch niet allemaal liegen..?
“Ik werd gewisseld en een dag later kwam ik express te laat.” Tsja met deze instelling kun je het vergeten.
Hij stelt nu dat hij ook dingen anders had kunnen doen maar blijft vooral wijzen naar Schmidt. Met als eerder naar PSV en de Italiaanse clubs vd week. Vermoeiend manneke.
Inderdaad. Zelfs Mart v/d Heuvel was er klaar mee. Als hij het al niet meer ziet zitten..... dan is het klaar.
 
Er worden nu conclusies gemaakt die alleen maar speculatief zijn. Er is geen psycholoog naar buiten getreden die heeft gesteld dat hij Mo behandelde en nu alles wat besproken is op straat gooit. Het is een via via verhaal tot nu toe. Wellicht heeft Timmer iemand gesproken uit de omgeving van Mo die dit heeft gezegd. Maar ook dat is speculeren.

Mo probeert nu z’n imago te redden zo te zien. Maar PSV, Juventus en Sampdoria zullen toch niet allemaal liegen..?
“Ik werd gewisseld en een dag later kwam ik express te laat.” Tsja met deze instelling kun je het vergeten.
Hij stelt nu dat hij ook dingen anders had kunnen doen maar blijft vooral wijzen naar Schmidt. Met als eerder naar PSV en de Italiaanse clubs vd week. Vermoeiend manneke.
Je kan de berichten over Mo ook gewoon negeren. Zoiets als het niet kijken van VI. Word je er ook niet moe van!
 
Nee ik niet. Maar meneer Timmer heeft dit ook (nog) niet ontkend. En het gaat voor de rest over wat je wel of niet op straat gooit als journalist.

Het zou een artikel zijn uit de VI in November 2021. Dus als dat zo zijn, zouden er meerdere mensen het hier al lang gemeld hebben, denk je niet?

Conclusie broodje aap verhaal.
 
Kansloos is hij ook in die zin. Ik denk niet dat hij terug komt op het niveau van 2019. Deze jongen is mentaal niet sterk genoeg plus dat zijn omgeving al sinds 2 jaar geen enkele invloed meer op hem lijkt te hebben. Is ook lastig denk ik: je bent zelf een leraar (een van die broers) die moet ploeteren en zweten voor een salaris van pakweg €2500 per maand en je broertje van 18 koopt een huis van 1 miljoen, is beroemd en deelt overal handtekeningen uit enz. De verhoudingen worden dan heel anders in zo’n gezin. En vaak wordt het moeilijk in de gezinnen waar niet je ouders zelf de touwtjes in handen hebben maar je oudere broers/zussen. Die hebben namelijk op een gegeven moment ook hun eigen leven die ze vorm moeten geven en kunnen niet alleen maar met jou bezig zijn.

Ik vind dit een heel belangrijke analyse. Op dit forum wordt nog wel eens aangehaald dat Marokkaanse voetballers nooit de top halen, omdat ze lui of niet gedisciplineerd zouden zijn. En daar houdt het met de conclusies vaak op.

Maar als dat zo is, hoe komt dat dan? Ik kan me voorstellen dat in veel Marokkaanse gezinnen traditionele waarden als familie en broederschap nog erg belangrijk zijn. Men let op elkaar, waarbij de ouderen een zeker gezag genieten. Een sociale structuur die ernstig wordt verstoord door de ongelooflijke hoeveelheden aan geld die opeens zo'n familie binnen komt, nota bene naar een jonger familielid. Plus daarbij de neoliberale waarden van hyperindividualisme en geld als belangrijkste doel van het leven.
Kun je wel Ihattaren gaan psychologiseren als narcist - en hij is ook duidelijk de weg kwijt - maar ik snap wel dat je gek wordt als vertrouwde sociale structuren opeens verdwijnen (ook door de dood van z'n vader) en nieuwe zich aan je opdringen.

Ik vraag me zelfs af of we niet meer in het lot van Ihattaren herkennen dan ons lief is. We zijn niet zo rijk als Ihattaren, en staan ook niet in de spotlights van de media, maar evengoed voelen velen van ons prestatiedruk, eenzaamheid, en de uitholling van ons leven door de alom bepalende waarde van geld.
 
Ik kan me voorstellen dat in veel Marokkaanse gezinnen traditionele waarden als familie en broederschap nog erg belangrijk zijn. Men let op elkaar, waarbij de ouderen een zeker gezag genieten. Een sociale structuur die ernstig wordt verstoord door de ongelooflijke hoeveelheden aan geld die opeens zo'n familie binnen komt, nota bene naar een jonger familielid. Plus daarbij de neoliberale waarden van hyperindividualisme en geld als belangrijkste doel van het leven.

Ik denk dat het echt neit uitmaakt in welke sociale structuur je zit, geld wat in de 6 cijfers loopt verstoord altijd de verhoudingen.


maar ik snap wel dat je gek wordt als vertrouwde sociale structuren opeens verdwijnen (ook door de dood van z'n vader) en nieuwe zich aan je opdringen.

En na 2 jaar alsnog wijzen naar iedereen behalve jezelf, dan snap je het leven echt niet. Ik heb al vaker gezegd dat hij naar een psycholoog moet en de knopen die in hem zitten eruit moet halen, maar na dit interview geloof ik niet dat hij ook maar 1 seconde denkt dat hij zelf fout zit. Veel talent, geestelijk te zwak, dus ongeschikt.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Screenshot_20220115-113527_Instagram.jpgScreenshot_20220115-113525_Instagram.jpg


Hij postte dit dus vandaag. Dan denk ik ja, mooi dat hij dit blijkbaar als motivator ziet. Maar waarom is het dan de afgelopen paar jaar nooit geweest dat hij iets heeft opgestoken van die zogenaamde helden? Het is nou niet de eerste keer dat men hem wil zien opbloeien
 
Ik heb t artikel niet gelezen maar is dit geen sacastische reactie (gezien de subkop)?
 
Nou, na z'n nieuwste tirade over Schmidt en Sampdoria had menig amateur psycholoog tot dezelfde conclusie kunnen komen. "Ik heb spijt dat ik me heb laten wegjagen door Schmidt". Hoe haal je het in je hoofd na de ellenlange lijst aan misdragingen de afgelopen twee jaar?

Deze jongen heeft veel meegemaakt, maar is knettergek en gevaarlijk.

De Willen Engel onder de mislukte talenten.

Edit: onzin wat ik schrijf. Dank voor de terechtwijzing Mikasa
 
Vergelijk je ihattaren nu met Willem Engel? Een jongen die met zichzelf in de knoop zit vs. iemand die de maatschappij probeert te ontwrichten.

Nee, je hebt een goed punt. Willem Engel is pure evil. Mo niet. Ik doelde (maar dat kwam volledig niet uit de verf) op het feit dat het allebei narcisten zijn die alleen maar vingerwijzen naar anderen.
 
Een narcistische persoonlijkheidsstoornis komt tot uiting in tenminste vijf van de onderstaande kenmerken.

Kenmerken narcist​

  • Een overgewaardeerd gevoel van belangrijkheid. Je overdrijft je prestaties of je talent. Je verwacht behandeld te worden alsof je boven alles en iedereen staat, ook al is hier geen daadwerkelijke aanleiding toe
  • Fantasieën over successen, macht, schoonheid, ideale liefde of genialiteit
  • Een verheerlijkt zelfbeeld. Je ziet jezelf als erg speciaal. Je wilt alleen maar omgaan met andere speciale mensen, bijvoorbeeld erg rijke mensen of mensen met een andere hoge status
  • Verslaafd aan aandacht. Je hebt een drang naar extreme bewondering. Je wilt constant en door iedereen geprezen en bewonderd worden. Je vindt het leuk wanneer anderen naar jou opkijken
  • Onredelijke verwachtingen naar anderen. Je verwacht dat anderen altijd meegaan in jouw wensen en verwachtingen
  • Een gebrek aan empathie. Je kan je niet verplaatsen in anderen en erkent hun gevoelens niet
  • Je maakt misbruik van anderen om je doelen te bereiken
  • Je bent vaak erg jaloers op anderen of denkt dat anderen jaloers zijn op jou
  • Je wordt dwingend of vrijheid beperkend ten opzichte van je partner of kind
  • Je gedraagt je hooghartig
Andere kenmerken van een narcist zijn:

  • Agressief gedrag
  • Gespeelde charme
  • Een zucht naar macht
  • Het ontbreken van schuldgevoelens of berouw
  • Gebrek aan emoties
 
Een narcistische persoonlijkheidsstoornis komt tot uiting in tenminste vijf van de onderstaande kenmerken.

Kenmerken narcist​

  • Een overgewaardeerd gevoel van belangrijkheid. Je overdrijft je prestaties of je talent. Je verwacht behandeld te worden alsof je boven alles en iedereen staat, ook al is hier geen daadwerkelijke aanleiding toe
  • Fantasieën over successen, macht, schoonheid, ideale liefde of genialiteit
  • Een verheerlijkt zelfbeeld. Je ziet jezelf als erg speciaal. Je wilt alleen maar omgaan met andere speciale mensen, bijvoorbeeld erg rijke mensen of mensen met een andere hoge status
  • Verslaafd aan aandacht. Je hebt een drang naar extreme bewondering. Je wilt constant en door iedereen geprezen en bewonderd worden. Je vindt het leuk wanneer anderen naar jou opkijken
  • Onredelijke verwachtingen naar anderen. Je verwacht dat anderen altijd meegaan in jouw wensen en verwachtingen
  • Een gebrek aan empathie. Je kan je niet verplaatsen in anderen en erkent hun gevoelens niet
  • Je maakt misbruik van anderen om je doelen te bereiken
  • Je bent vaak erg jaloers op anderen of denkt dat anderen jaloers zijn op jou
  • Je wordt dwingend of vrijheid beperkend ten opzichte van je partner of kind
  • Je gedraagt je hooghartig
Andere kenmerken van een narcist zijn:

  • Agressief gedrag
  • Gespeelde charme
  • Een zucht naar macht
  • Het ontbreken van schuldgevoelens of berouw
  • Gebrek aan emoties
Geen idee waarom je dit hier plaatst, Baudet valt onder binnenlandse politiek :sneaky:
 
Terug
Bovenaan Onderaan