Binnenlandse Politiek

Je kunt moeilijk van me verwachten dat ik 75 jaar geschiedenis in eén enkele post gedetailleerd en genuanceerd kan weergeven, denk ik.
Maar als ik hier generaliserende opmerkingen lees over babyboomers mag ik daarop wel reageren vind ik.
Dat heb ik gedaan.
Hoe anderen dat uitleggen mogen zij natuurlijk zelf weten.
Zo, en nu wacht mijn vrijwilligerswerk weer. :)
Maar snap je dat de quote "Jammer dat Geschiedenis al zo lang geen verplicht vak meer is en dat buiten school men meer tijd doorbrengt met vloggers, bloggers, rappers en schermpjes voor de neus, dan met het bestuderen van recente geschiedenis." niet helpt bij je betoog om niet te generaliseren?
 
Ik betwijfel dat toch. Wij werken allemaal thuis, maar bij de ingenieursbureaus zie ik toch vaak genoeg mensen op kantoor zitten. Maar zoals Der Jaufe al zei: als je een heel coronaproof kantoor hebt, waarom niet?
Een heel coronaproof kantoor kan ik me haast niet voorstellen dat bestaat.

Of zijn er kantoren in Nederland waar iedereen zich moet testen voordat ze naar kantoor gaan, mondkapjes de hele dag dragen? In mijn ervaringen ( ik ben langs meerdere kantoren geweest dit coronajaar) hebben bedrijven wel zeeppompjes en looprichtingen etc maar onderstreep zie je toch vaak collega's (heel begrijpelijk) binnen 1.5 meter van elkaar staan en overleggen. Worden meetings ruimte matig geventileerd etc.

Ik snap de behoefte naar kantoor (ik moet het een aantal dagen per week). Maar de druk vanuit directies/managers om zoveel mogelijk naar kantoor te komen in een lockdown. Dat is toch eigenlijk wel belachelijk. Gaat de winkels, horeca en cultuur sector totaal niet helpen.

Wel complimenten voor bedrijven waarbij dat niet is. Die zijn er ook meer dan genoeg en doen het goed.
 
Ik snap de behoefte naar kantoor (ik moet het een aantal dagen per week). Maar de druk vanuit directies/managers om zoveel mogelijk naar kantoor te komen in een lockdown. Dat is toch eigenlijk wel belachelijk. Gaat de winkels, horeca en cultuur sector totaal niet helpen.
En daar is een nieuwe druk bijgekomen, druk om te komen terwijl je in quarantaine moet.


Aan de andere kant, als je als bedrijf al op omvallen staat door Covid dan snap je dat er bokkesprongen komen.
 
Ik leg jou geen woorden in de mond.
Ik wijs eerst Rednas er op dat hij blijkbaar niet goed beseft dat mensen die van hun 12e tot hun 65e gewerkt hebben langer werkten dan zij die vanaf hun 18e of vaak 23e tot hun 67e gaan werken.
Met het nadrukkelijk verzoek aan hem om niet te generaliseren.

Vervolgens kom jij met een zelfde generaliserende post over babyboomers. Waarop ik jou de vraag stel of je je ook hebt laten beinvloeden door neo liberale overheidspropaganda vanuit vorige kabinetten Rutte?
En nu je weer aankomt met een generaliserend antwoord dat veel door Rutte veroorzaakt leed verhult,- talloze babyboomers zijn niet rijk en hebben zelfs nooit gedroomd van het vet maandinkomen van een ICTer of financieel adviseur in de 21e eeuw- lijkt het antwoord op mijn vragen ja te zijn.

De ontkoppeling van AOW van andere uitkeringen is , zoals ouderenbonden terecht laten weten, schandalig.
Dit kabinet begint aldus zijn "nieuwe" bestuurscultuur met het vergroten van de kloof tussen rijk en arm.
Maar daar zal onze premier volgende week wel weer geen "actieve herinnering" meer aan hebben.
Je blijft mij maar terloops noemen, maar toen ik eerder op je reageerde was je "te druk" om daar op in te gaan. En dan ben ik niet de enige. Alleen als een bericht in jouw straatje valt me je standaard stokpaardjes reageer je.

En alsof elke babyboomer vanaf z'n 12e gewerkt heeft (met de ijsbloemen op de ramen!!!). Schei toch uit man. En ja, ik spreek ook wel eens een ander persoon. Je hoeft niet van alles voor mij of Mikasa in te vullen, terwijl jij de grote alwetende oudere bent die het ons allemaal wel even uit zal leggen.
Prima om te discussiëren, maar ga dan inhoudelijk in op de zaak. Je houdt zoals je zelf claimt niet van generaliseren maar neemt maar van alles aan over Mikasa en mij. Blijkbaar hebben wij geen enkel idee, en spreken nooit een babyboomer of komen niet buiten ons eigen kringetje.

PS: Jij was veranderd sinds de Tirzah-tijd, toch...? :rolleyes:
 
Maar snap je dat de quote "Jammer dat Geschiedenis al zo lang geen verplicht vak meer is en dat buiten school men meer tijd doorbrengt met vloggers, bloggers, rappers en schermpjes voor de neus, dan met het bestuderen van recente geschiedenis." niet helpt bij je betoog om niet te generaliseren?

Touché. :grin:
 
En daar is een nieuwe druk bijgekomen, druk om te komen terwijl je in quarantaine moet.


Aan de andere kant, als je als bedrijf al op omvallen staat door Covid dan snap je dat er bokkesprongen komen.
Toch vrees ik dat dit juist bij bedrijven voorkomt die weinig hinder door covid ondervinden. Of iniedergeval genoeg omzet draaien om niet zomaar om te vallen.

(Hoogstens horeca als het dadelijk weer open is).
 
Maar snap je dat de quote "Jammer dat Geschiedenis al zo lang geen verplicht vak meer is en dat buiten school men meer tijd doorbrengt met vloggers, bloggers, rappers en schermpjes voor de neus, dan met het bestuderen van recente geschiedenis." niet helpt bij je betoog om niet te generaliseren?
Ja, dat snap ik. Geen sterke kreet inderdaad in een betoog over generaliseren..
 
Je blijft mij maar terloops noemen, maar toen ik eerder op je reageerde was je "te druk" om daar op in te gaan.
Alsnog sorry mocht ik ergens niet op jou gereageerd hebben waar dat wel had gemoeten. Maar bij een enkele post in dit topic kwamen zoveel reacties tegelijk dat er best iets tussendoor kan zijn geslipt.
Dat was dan zeker niet persoonlijk bedoeld.
Wel blijf ik van mening dat je post waar ik op reageerde niet uitblonk in empathie voor de babyboomer.
En ik reageer doorgaans niet op wie iets zegt maar op wat er door iemand gezegd wordt.
Volgende keer reageer ik meteen. Bij deze beloofd.
 
FJForXSXEAUk_ZS


Het kost klauwen met geld en voegt niets toe aan de maatschappij, rara wat is het.
 
Los van wat leuker is, is het een hele simpele vraag: welk werk lijdt het minst onder als dat op afstand wordt uitgevoerd. Dan kom je toch bij de kantoorbanen uit. Ook al missen die mensen ook hun collega’s en is het saaier thuis, inhoudelijk lijdt het werk er relatief het minst onder.

Even werkt het prima, maar nu 2 jaar verder komen er dingen gewoon niet meer van de grond. Her wordt stroperig enzovoorts. Er is geen snelheid meer, gevoel ebt weg en zo nog veel meer dingen die het een stuk lastiger maken om nog goed te kunnen werken.

Mijn broer werkt nu bijna 2 jaar voor zijn werkgever en is nog nooit op kantoor geweest. De laptop kreeg hij thuis gestuurd.
 
Word ie ondertussen niet moe van zichzelf. Ik wacht nu al twee jaar op een great reset, het enige wat ik reset is momenteel de biervoorraad..

Koekwaus met iets te extreem rechts gedachtengoed en cocaine.. wat een mix.. pff

Het mooie is dat je gewoon kunt blijven roepen. Net als die QAnon gasten. Vandaag de revolutie, oh nee toch volgende week. Vandaag komt John F Kennedy terug, oh nee toch volgende week. Overweldigend bewijs voor Trump, vandaag weer president. Oh nee... afijn. Etc. Covid was de grote samenzwering om de maatschappij te knechten, zoals iedereen weldenkend mens al wist is dat niet zo, dus nu maar weer op zoek naar iets anders. Z'n doelgroep wil het toch wel geloven. Het ergste is dat we hem de komende 10 jaar ofzo nog moeten aanhoren, want ben bang dat ie nog wel even blijft plakken.
 
Het mooie is dat je gewoon kunt blijven roepen. Net als die QAnon gasten. Vandaag de revolutie, oh nee toch volgende week. Vandaag komt John F Kennedy terug, oh nee toch volgende week. Overweldigend bewijs voor Trump, vandaag weer president. Oh nee... afijn. Etc. Covid was de grote samenzwering om de maatschappij te knechten, zoals iedereen weldenkend mens al wist is dat niet zo, dus nu maar weer op zoek naar iets anders. Z'n doelgroep wil het toch wel geloven. Het ergste is dat we hem de komende 10 jaar ofzo nog moeten aanhoren, want ben bang dat ie nog wel even blijft plakken.
Geheel passend bij The Social Dilemma, waar ik gisteren naar keek. Zie tv topic.
 
FJForXSXEAUk_ZS


Het kost klauwen met geld en voegt niets toe aan de maatschappij, rara wat is het.
Dus de oorlog met Rusland is een voorwendsel om tot een neocommunistische wereldstaat te komen? Dit klinkt zelfs debiel als je wel in al die samenzweringsonzin geloofd.
Maar goed, de kassa bij Baudet zal wel blijven rinkelen.
 
Dus de oorlog met Rusland is een voorwendsel om tot een neocommunistische wereldstaat te komen? Dit klinkt zelfs debiel als je wel in al die samenzweringsonzin geloofd.
Maar goed, de kassa bij Baudet zal wel blijven rinkelen.

Wat een kudthufter is het ook. Je zult maar op zo'n iemand gestemd hebben, dan ben je pas een echte loser.
 
Geheel passend bij The Social Dilemma, waar ik gisteren naar keek. Zie tv topic.
Het vervelende is dat alles uit The Social Dilemma waar is en de bewijzen zijn daar. De overheden in het goeie vrije westen doet alles om hun burgers te volgen. Oost-Duitsland zou jaloers zijn over de hoeveelheid data die de overheden hier over hun burgers verzamelen. En de bedrijven doen alles om data te verzamelen en te gelde te maken. Niet verrassend toch?
En stiekem weet iedereen het maar men facebookt, twittert, instagramt fanatiek verder om er niet aan te hoeven denken of men gelooft in de holle slogan "ik heb niets te verbergen". Of misschien heeft men daadwerkelijk een afweging gemaakt en leest men liever dat de buurvrouw vanavond spruitjes eet dan dat men zich druk maakt om privacy of security.
 
Het vervelende is dat alles uit The Social Dilemma waar is en de bewijzen zijn daar. De overheden in het goeie vrije westen doet alles om hun burgers te volgen. Oost-Duitsland zou jaloers zijn over de hoeveelheid data die de overheden hier over hun burgers verzamelen. En de bedrijven doen alles om data te verzamelen en te gelde te maken. Niet verrassend toch?
En stiekem weet iedereen het maar men facebookt, twittert, instagramt fanatiek verder om er niet aan te hoeven denken of men gelooft in de holle slogan "ik heb niets te verbergen". Of misschien heeft men daadwerkelijk een afweging gemaakt en leest men liever dat de buurvrouw vanavond spruitjes eet dan dat men zich druk maakt om privacy of security.
Maar wat heeft dat met communisme te maken? Communisme gaat over hoe de economie is ingericht. Afgelopen 10 jaar zijn we met Rutte veel liberaler geworden. Bovendien zijn wij bondgenoot met de VS, het toppunt van het kapitalisme. Dus tenzij dat de SP opeens 76 zetels behaalt, denk ik niet dat we hoeven te vrezen dat Nederland communistisch wordt.
 
Maar wat heeft dat met communisme te maken? Communisme gaat over hoe de economie is ingericht. Afgelopen 10 jaar zijn we met Rutte veel liberaler geworden. Bovendien zijn wij bondgenoot met de VS, het toppunt van het kapitalisme. Dus tenzij dat de SP opeens 76 zetels behaalt, denk ik niet dat we hoeven te vrezen dat Nederland communistisch wordt.
Oh nee verre van dat. Maar er is wel een andere interessante notie nu je het toch opbrengt. De kapitalistische westerse landen volgen en verzamelen en analyseren (denk niet dat er niets met de data gebeurt) veel meer data over hun burgers dan menig communistisch land. Wel wijzen we hier in het westen altijd snel met onze volgevreten worstenvingertjes naar het oosten om er op te wijzen hoe slecht de overheden daar hun burgers behandelen. Hier doen we het geen haar beter.

Pro-tip: Aldous Huxley - Brave new world
 
Terug
Bovenaan Onderaan