Coronavirus

Vaccins helpen wel tegen omikron. Niet voor niets zie je dat het beter gaat in geboosterde landen.

Nederland stond er voor omicron veel slechter voor dan de andere landen qua zorgdruk. Ik ben blij dat er eigenlijk eens vooruit gekeken is.

Verder verbaas ik me wel over de versoepelingen. Lastige regel voor ondernemers. Sporten ineens van verbod naar 100% competitie. Nog steeds geen touw aan vast te knopen.
Ik neem aan dat ze kijken naar het aantal herleidbare besmettingen en dat dat bij sport erg meevalt?
Een vriend van mij heeft een kapsalon en zowel hij als zijn vrouw en zijn personeel zijn allemaal vrij gebleven van besmetting, gedurende de gehele pandemie. Dat wil ook wel wat zeggen denk ik?

That said; waarom men in een restaurant niet aan tafel zou kunnen / mogen bedienen is mij ook wel een raadsel. Dat is prima te organiseren op 1,5 meter.
 
Is dat zeker, ook competitie? Want dat kon ik nog niet echt ontdekken.
Las ik op Ad.nl.
Ik neem aan dat ze kijken naar het aantal herleidbare besmettingen en dat dat bij sport erg meevalt?
Een vriend van mij heeft een kapsalon en zowel hij als zijn vrouw en zijn personeel zijn allemaal vrij gebleven van besmetting, gedurende de gehele pandemie. Dat wil ook wel wat zeggen denk ik?

That said; waarom men in een restaurant niet aan tafel zou kunnen / mogen bedienen is mij ook wel een raadsel. Dat is prima te organiseren op 1,5 meter.
Relix zei gisteren al: maak algemenere regels over verblijftijden, aantallen mensen per m2, meetbare zaken. Zo blijft het vaag en oneerlijk.
 
Hey, de winkels gaan open zonder afspraak. Dat is fijn voor sportwinkels zeg.
Ben wel benieuwd hoe een winkel die blijkbaar volledig afhankelijk is van fysieke verkoop het in de komende 10 jaar gaat redden, maar dat is een andere discussie.
 
Aangezien de rust is wedergekeerd zal ik ff een knuppel in dit hoenderhok gooien :sneaky:

In andere landen nog zeer gebruikelijk. Als het nauwelijks helpt: niet doen. Anders gewoon invoeren.

Op bnr.nl kun je een interview van een uur met Marc van Ranst terugluisteren. Interessant! Bij big five.
 
We zitten nu al weken in de erg hoge cijfers, maar het zo gevreesde ziekenhuiseffect blijft (vooralsnog) uit.

Op basis van eenmalige dagcijfers iets roepen ;) ik snap dat het kabinet ruimer gaat zitten dan het OMT, de ruimte lijkt aanwezig te zijn, maar er zitten ook risico's aan als je kijkt naar bv Frankrijk of NY. Zal straks wat grafieken neerpleuren voor een duidelijk beeld van ontwikkeling nu en hoe e.e.a. zich verhoud tot vorig jaar #datanerdalert
 
Gaat nog wel komen als alles open gaat, Frankrijk heeft het al. Met nog veel hogere cijfers, omgerekend naar Nederland zou het 75000 (300000/4, 4 keer zoveel inwoners in Frankrijk) en hoger per dag zijn...
Hier 32.500; dus een krappe 70.000 omgerekend.
Maar het een en ander hangt ook af van ziekenhuisactiviteit, vaccinatiepercentage en de wijze waarop de bevolking omgaat met de regels. Het is zeker niet 1 op 1 te vergelijken.
 
De wappies hebben de dans ontsprongen met deze variant, maar bij de volgende kan het uitroeien van ze wel hard gaan, dus grappig dat ze nog zo blij en onbezorgd zijn momenteel.
 
En weer zijn de supporters de dupe van de aanhoudende belachelijke maatregelen van dit nieuwe kabinet.
De ziekenhuis opnamen zijn onder de 1000 vandaag.

Eerst waren het de ziekenhuis opnamen die een Lockdown veroorzaakten, daarna het aantal besmettingen, nu weer de angst voor een ontwrichte maatschappij door het aantal besmettingen.
Wat wordt het volgende excuus om supporters te weren uit de voetbalstadions?

Volgende week is PSV - 020 en het is belachelijk dat er dan nog steeds zonder publiek gespeeld wordt.
Er is geen enkele gegronde reden meer om de stadions dicht te laten voor publiek, aangezien de ziekenhuizen nu juist aan het leegstromen zijn.

Hoe hard hebben de sportbonden eigenlijk gelobbyd om publiek in de stadions te krijgen?
De KNVB, als 020 minded, heeft er natuurlijk belang bij dat er volgende week geen toeschouwers zijn in het PSV stadion.
Eigenlijk een hele slechte gedachte, maar ik ben er onderhand zwaar gefrustreerd over dat we niet in het PSV stadion naar PSV kunnen gaan kijken.
Het moet nu over zijn.
 
Ach, zie het gewoon als n zeer kleine controllegroep waarmee je kunt onderbouwen waarom het goed is geweest je te laten vaccineren. 95-a 97% vd bevolking heeft n vorm van weerstand dankzij vaccins of exposure (uk,december). De groep niet gevaccineerden is denk ik meer problematisch qua gedrag of opvattingen (e g. Bereid tot testen of thuisblijven bij klachten, ook niet allemaal), minder qua aantallen? En overigens ook genoeg gevaccineerden op dat gedragsvlak. We gaan t zien. Laten we er geen wederzijdse haat van maken
 
Laatst bewerkt:
Acht, zie het gewoon als n zeer kleine controllegroep waarmee je kunt onderbouwen waarom het goed is geweest je te laten vaccineren. 95-a 97% vd bevolking heeft n vorm van weerstand dankzij vaccins of exposure (uk,december). De groep niet gevaccineerden is denk ik meer problematisch qua gedrag of opvattingen (e g. Bereid tot testen of thuisblijven bij klachten, ook niet allemaal), minder qua aantallen? En overigens ook genoeg gevaccineerden op dat gedragsvlak. We gaan t zien. Laten we er geen wederzijdse haat van maken
Daarmee maak je de groep te homogeen. Die is heel divers van mensen die het vaccin niet nemen vanwege het (vermeende) gebruik van dierproeven in de ontwikkelfase tot mensen die er heilig van overtuigd zijn dat ze ons willen doden met die vaccins. Het wel/niet bereid zijn tot testen, thuisblijven etc zal binnen die groep sterk verschillen. Ook bij de religieusbezwaarden (deel van mijn collega's) zie je heel divers gedrag, van gewoon alles opvolgen tot een fatalistisch doemdenken dat wat gebeurt toch gebeurt en je zelf geen verantwoordelijkheid zou hebben.

Het groepje echt dwars en problematisch qua gedrag is echt een stuk kleiner dan de groep die niet ingeënt is.
 
En weer zijn de supporters de dupe van de aanhoudende belachelijke maatregelen van dit nieuwe kabinet.
De ziekenhuis opnamen zijn onder de 1000 vandaag.

Eerst waren het de ziekenhuis opnamen die een Lockdown veroorzaakten, daarna het aantal besmettingen, nu weer de angst voor een ontwrichte maatschappij door het aantal besmettingen.
Wat wordt het volgende excuus om supporters te weren uit de voetbalstadions?

Volgende week is PSV - 020 en het is belachelijk dat er dan nog steeds zonder publiek gespeeld wordt.
Er is geen enkele gegronde reden meer om de stadions dicht te laten voor publiek, aangezien de ziekenhuizen nu juist aan het leegstromen zijn.

Hoe hard hebben de sportbonden eigenlijk gelobbyd om publiek in de stadions te krijgen?
De KNVB, als 020 minded, heeft er natuurlijk belang bij dat er volgende week geen toeschouwers zijn in het PSV stadion.
Eigenlijk een hele slechte gedachte, maar ik ben er onderhand zwaar gefrustreerd over dat we niet in het PSV stadion naar PSV kunnen gaan kijken.
Het moet nu over zijn.
Ehm ja, de ziekenhuisopname ligt zeker onder de 1.000, dat hebben ze gelukkig altijd gelegen.
Maar mooi om te zien dat jij ook nog hier de KNVB de zwarte piet weet toe te spelen, was even bang dat we dit soort vlammende betogen zouden moeten missen in 2022.
 
Terug
Bovenaan Onderaan