Coronavirus

Kijk, als er plek zat is in het ziekenhuis en iemand die niet gevaccineerd is krijgt corona: natuurlijk, gewoon opnemen en helpen. Zou raar zijn als dat niet zo is.

Maar als de ziekenhuizen overvol zijn waardoor mensen met kanker niet geholpen kunnen worden en er komen een massa mensen binnen met corona terwijl ze niet gevaccineerd zijn, ja dan heb je wat mij betreft dikke pech en gaan anderen voor.
Eens. En ik vind gewoon die zaken ook onvergelijkbaar. Voor 99,99% van de mensen zou een prikje nemen geen enkel probleem moeten zijn. Je hoeft er niks voor te laten. Het kan in het weekend of bij sommige werkgevers onder werktijd. Het kost je niks.

Onvergelijkbaar met het laten van zaken die je leuk of lekker vindt, of waar je verslaafd aan bent geraakt. Mede doordat de overheid jarenlang zaken als tabaksreclames (let op, over enkele jaren is het gokken) heeft toegestaan.
 
Ik snap de dilemma's en de onmogelijke keuzes, maar ik denk dat je nu gewoon moet zeggen dat corona in gevallen van overbelasting achteraan de rij sluit. Is dat eerlijk? Misschien niet, maar wat er nu gebeurt is ook niet eerlijk. Ondernemers die buiten hun macht om aan banden worden gelegd en in financiële problemen komen of de mentale schade die de lockdown veroorzaakt bij mensen. En als je kijkt naar de aantallen, dan zijn de verhoudingen helemáál scheef. Een paar honderd man de IC ontzeggen of 17 miljoen mensen in lockdown.
En wie gaat die personen wegsturen bij het ziekenhuis? Verplegend personeel en artsen hebben de Eed van Hippocratus afgezworen en zijn dus moreel verplicht zorg te verlenen. Je mag hen niet in de situatie brengen zulke keuzes te moeten maken + de agressie van de familie op zich te krijgen. Dan heb je dus bij elk ziekenhuis een half militair cordon nodig om deze mensen weg te houden. De schrijnende TV-beelden die daarvan gemaakt gaan worden komen ook bij het personeel terecht met alle mentale gevolgen van dien.

In theorie heb je wellicht gelijk. In de praktijk vind ik het onmogelijk uit te voeren. Ik vind financiele nood, ondanks de stress die het oplevert, minder ernstig dan fysiek leed. Ik besef me ter dege dat ik makkelijk praten heb aangezien ik geen last heb van beide. Maar ieder preekt voor zijn eigen parochie. Het afwegen van de belangen is aan de overheid, want de verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk ook bij hen.
 
En wie gaat die personen wegsturen bij het ziekenhuis? Verplegend personeel en artsen hebben de Eed van Hippocratus afgezworen en zijn dus moreel verplicht zorg te verlenen. Je mag hen niet in de situatie brengen zulke keuzes te moeten maken + de agressie van de familie op zich te krijgen. Dan heb je dus bij elk ziekenhuis een half militair cordon nodig om deze mensen weg te houden. De schrijnende TV-beelden die daarvan gemaakt gaan worden komen ook bij het personeel terecht met alle mentale gevolgen van dien.

In theorie heb je wellicht gelijk. In de praktijk vind ik het onmogelijk uit te voeren. Ik vind financiele nood, ondanks de stress die het oplevert, minder ernstig dan fysiek leed. Ik besef me ter dege dat ik makkelijk praten heb aangezien ik geen last heb van beide. Maar ieder preekt voor zijn eigen parochie. Het afwegen van de belangen is aan de overheid, want de verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk ook bij hen.

Dat eed geldt ook voor alle mensen die nu niet behandeld worden vanwege een stel gore hufters die zich weigeren te laten behandelen. Ik zie ze graag al rochelend voor de deur van het ziekenhuis kronkelen zodat andere mensen de zorg krijgen die ze al 9 maanden ontzegd wordt.

Bewaking is dan wel een handig iets om in te stellen ja,
 
En wie gaat die personen wegsturen bij het ziekenhuis? Verplegend personeel en artsen hebben de Eed van Hippocratus afgezworen en zijn dus moreel verplicht zorg te verlenen. Je mag hen niet in de situatie brengen zulke keuzes te moeten maken + de agressie van de familie op zich te krijgen. Dan heb je dus bij elk ziekenhuis een half militair cordon nodig om deze mensen weg te houden. De schrijnende TV-beelden die daarvan gemaakt gaan worden komen ook bij het personeel terecht met alle mentale gevolgen van dien.

In theorie heb je wellicht gelijk. In de praktijk vind ik het onmogelijk uit te voeren. Ik vind financiele nood, ondanks de stress die het oplevert, minder ernstig dan fysiek leed. Ik besef me ter dege dat ik makkelijk praten heb aangezien ik geen last heb van beide. Maar ieder preekt voor zijn eigen parochie. Het afwegen van de belangen is aan de overheid, want de verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk ook bij hen.
Ik blijf het vreemd en asociaal vinden om eerst Corona te ontkennen en vaccins te weigeren, maar dan wel bij het ziekenhuis vragen om behandeling als je het toch krijgt. Dan moet je ook als een kerel (of vrouw) bij je standpunt blijven. Bah.
 
En wie gaat die personen wegsturen bij het ziekenhuis? Verplegend personeel en artsen hebben de Eed van Hippocratus afgezworen en zijn dus moreel verplicht zorg te verlenen. Je mag hen niet in de situatie brengen zulke keuzes te moeten maken + de agressie van de familie op zich te krijgen. Dan heb je dus bij elk ziekenhuis een half militair cordon nodig om deze mensen weg te houden. De schrijnende TV-beelden die daarvan gemaakt gaan worden komen ook bij het personeel terecht met alle mentale gevolgen van dien.

In theorie heb je wellicht gelijk. In de praktijk vind ik het onmogelijk uit te voeren. Ik vind financiele nood, ondanks de stress die het oplevert, minder ernstig dan fysiek leed. Ik besef me ter dege dat ik makkelijk praten heb aangezien ik geen last heb van beide. Maar ieder preekt voor zijn eigen parochie. Het afwegen van de belangen is aan de overheid, want de verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk ook bij hen.
Het is ook niet uitvoerbaar, dat snap ik (alhoewel coronaziekenhuizen wellicht wel het een en ander mogelijk maken), maar ik vind wel dat de discussies gevoerd moeten worden. Anders krijg je nooit fatsoenlijke afspraken denk ik.

En wat betreft financiële nood versus fysiek leed. Financiële nood kan serieus fysiek leed veroorzaken, mensen plegen zelfmoord om minder. Dus die vlieger gaat wat mij betreft niet op.
 
En wie gaat die personen wegsturen bij het ziekenhuis? Verplegend personeel en artsen hebben de Eed van Hippocratus afgezworen en zijn dus moreel verplicht zorg te verlenen. Je mag hen niet in de situatie brengen zulke keuzes te moeten maken + de agressie van de familie op zich te krijgen. Dan heb je dus bij elk ziekenhuis een half militair cordon nodig om deze mensen weg te houden. De schrijnende TV-beelden die daarvan gemaakt gaan worden komen ook bij het personeel terecht met alle mentale gevolgen van dien.

In theorie heb je wellicht gelijk. In de praktijk vind ik het onmogelijk uit te voeren. Ik vind financiele nood, ondanks de stress die het oplevert, minder ernstig dan fysiek leed. Ik besef me ter dege dat ik makkelijk praten heb aangezien ik geen last heb van beide. Maar ieder preekt voor zijn eigen parochie. Het afwegen van de belangen is aan de overheid, want de verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk ook bij hen.
Dus ten koste van de gezondheid masr heel veel ondernemers kapot laten gaan? Gewoon alles open gooien en dan natuurlijke selectie. Of de rest van je leven alleen van april tot oktober leven 😂😂 Lockdowns leidt tot grote problemen bij jongeren, depressieve dertigers en ga naar verder en verder. Dat op de koop toenemen om een paar kwetsbare obesitas figuren te laten leven?
 
Ik snap de dilemma's en de onmogelijke keuzes, maar ik denk dat je nu gewoon moet zeggen dat corona in gevallen van overbelasting achteraan de rij sluit. Is dat eerlijk? Misschien niet, maar wat er nu gebeurt is ook niet eerlijk. Ondernemers die buiten hun macht om aan banden worden gelegd en in financiële problemen komen of de mentale schade die de lockdown veroorzaakt bij mensen. En als je kijkt naar de aantallen, dan zijn de verhoudingen helemáál scheef. Een paar honderd man de IC ontzeggen of 17 miljoen mensen in lockdown.
Ik zou willen dat mensen zich onderhand eens in zouden lezen. Zie vorige post.

Huidige vaccins beschermen niet of nauwelijks tegen de nu dominante Omicron. Punt.
We hebben een zorgcrisis, meer dan een coronacrisis. Punt.
Cijfers voor België qua besmettingen en opnames houden gelijke tred met het enige in lockdown zijnde land. Net als zo ongeveer alle trends qua maatregelen al jaren gelijke tred houden met landen waar die maatregelen níet van toepassing zijn.

En nog steeds die stompzinnige overheidsgedreven discussie over de ongevaccinéééérden 🤪🤪🤪.

Houd toch alsjeblieft eens op man.
 
Dus ten koste van de gezondheid masr heel veel ondernemers kapot laten gaan? Gewoon alles open gooien en dan natuurlijke selectie. Of de rest van je leven alleen van april tot oktober leven 😂😂

Want ondernemers hebben geen gezondheid?

Lees graag het antwoord op mijn vraag van vanochtend trouwens.
 
Ik zou willen dat mensen zich onderhand eens in zouden lezen. Zie vorige post.

Huidige vaccins beschermen niet of nauwelijks tegen de nu dominante Omicron. Punt.
We hebben een zorgcrisis, meer dan een coronacrisis. Punt.
Cijfers voor België qua besmettingen en opnames houden gelijke tred met het enige in lockdown zijnde land. Net als zo ongeveer alle trends qua maatregelen al jaren gelijke tred houden met landen waar die maatregelen níet van toepassing zijn.

En nog steeds die stompzinnige overheidsgedreven discussie over de ongevaccinéééérden 🤪🤪🤪.

Houd toch alsjeblieft eens op man.
Het een heeft dus te maken met het ander. Aangezien 70 procent in de ziekenhuizen zich weigert te vaccineren is voor mij de rekensom snel gemaakt. Zeker voor de lockdown lagen dus 70 van de 100 mensen onnodig bedden bezet te houden. De tweede lockdown schrijf ik voor 100 procent op het conto van de antivaxxers..
 
Huidige vaccins beschermen niet of nauwelijks tegen de nu dominante Omicron. Punt.
Mooi punt, over welke bescherming heb je het, dat je het virus kan krijgen, dat je ziek wordt of dat je op de IC komt? Graag iets meer onderbouwing dan .Punt.
 
Cijfers voor België qua besmettingen en opnames houden gelijke tred met het enige in lockdown zijnde land. Net als zo ongeveer alle trends qua maatregelen al jaren gelijke tred houden met landen waar die maatregelen níet van toepassing zijn.

Kijk even 1 grens verder in Frankrijk waar ze met pijn en moeite de zieken kunnen behandelen met tussen de 300.000 en 400.000 besmettingen per dag....
 
Want ondernemers hebben geen gezondheid?

Lees graag het antwoord op mijn vraag van vanochtend trouwens.
Jazeker, depressiviteit, zelfmoordneigingen en nog meer lichamelijke aandoeningen door de stress van lockdowns. Voor dat soort mensen veeeel gevaarlijker dan corona. Dus open en ondernemers beschermen tegen dit soort gezondheidsklachten.
 
Het een heeft dus te maken met het ander. Aangezien 70 procent in de ziekenhuizen zich weigert te vaccineren is voor mij de rekensom snel gemaakt. Zeker voor de lockdown lagen dus 70 van de 100 mensen onnodig bedden bezet te houden. De tweede lockdown schrijf ik voor 100 procent op het conto van de antivaxxers..
Restantje Delta. Lijkt mij.
 
Dus ten koste van de gezondheid masr heel veel ondernemers kapot laten gaan? Gewoon alles open gooien en dan natuurlijke selectie. Of de rest van je leven alleen van april tot oktober leven 😂😂 Lockdowns leidt tot grote problemen bij jongeren, depressieve dertigers en ga naar verder en verder. Dat op de koop toenemen om een paar kwetsbare obesitas figuren te laten leven?

In jouw redenatie meegaand, ruimt een lockdown de mentaal zwakkeren dus op. Ook prima.
 
Jazeker, depressiviteit, zelfmoordneigingen en nog meer lichamelijke aandoeningen door de stress van lockdowns. Voor dat soort mensen veeeel gevaarlijker dan corona. Dus open en ondernemers beschermen tegen dit soort gezondheidsklachten.

En zieke/dode familieleden zorgt niet voor stress?

Graag of het antwoord op mijn vraag van vanochtend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan