Kookkunsten / recepten

Ik heb zelf thuis jasmin rijst, uit Thaïland. Ook lange rijst. Die is nog wat zoeter dan de basmati rijst. Maar dus niet de gebroken of dubbele gebroken korrel, maar de lange korrels. Ik heb een aziatische winkel met een stuk of 30 soorten rijst, dus vandaag de vraag.

Lijkt de Iraanse rijst op die van de afghaanse rijst?
Toch niet. De Afghaanse rijst is eigenlijk de Pakistaanse rijst. De geur komt enigszins overeen met de Iraanse rijst maar de korrels zien er wat rondig uit.
Overigens heb je in Iran ook gerookte rijst wat ontzettend lekker is!
De rijst wordt iig vaak gestoomd en moet na stomen, een gouden crunchy bodem hebben. Anders heb je het niet goed gedaan.
 
Toch niet. De Afghaanse rijst is eigenlijk de Pakistaanse rijst. De geur komt enigszins overeen met de Iraanse rijst maar de korrels zien er wat rondig uit.
Overigens heb je in Iran ook gerookte rijst wat ontzettend lekker is!
De rijst wordt iig vaak gestoomd en moet na stomen, een gouden crunchy bodem hebben. Anders heb je het niet goed gedaan.
Hou is op met je lekkere Iraanse rijst en de lekkere geur ik krijg er honger van!😡
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Wat een recept toch allemaal los kan brengen.

Mijn samenvatting om maar niet 100 quotes te hoeven plaatsen.

Ik word geen vegetariër vanwege het modeverschijnsel (dat al jaren in opmars heeft en waar de markt nu simpelweg op inhaakt omdat het commercieel interessant is) maar vanwege het maatschappelijke en gezondheidsaspect. Er moet iets veranderen in de manier waarop we vlees consumeren en dat begint bij onszelf. Er is niets mis met een stukje vlees alleen bij ons stijgt het de pan (hehe) uit.

Ik word ook geen vegetariër maar ga wat minderen.

Ik ga geen vleesvervangers eten. Dat concept stuit mij tegen mijn borst. Ik wil vanavond geen vlees eten en dus eet ik iets wat op vlees lijkt? Dus zo'n recept van IPF lijkt me prima.

Ik ben geen fan van wild vlees. Het is mij te "sterke" (?) smaak. (weet niet hoe ik dat moet omschrijven) Het is in principe geen taai vlees als het goed wordt klaargemaakt.

Krokodil nog niet op geloof ik, wel slang en schildpad bijvoorbeeld. Geen fan.
 
Weet je wat het is met vleesvervangers: als je 1x in de week geen vlees eet, is het onzinnig om vleesvervangers te gaan gebruiken. Met noten, bonen, peulvruchten en groenten kun je fantastische vegetarische gerechten maken waarin je het vlees absoluut niet mist (ook jij niet psverinamsterdam).
Eet je echter helemaal geen vlees meer (zoals mijn vriendin die vlees echt heel lekker vindt, maar het uit principe niet meer wil eten), dan zijn vleesvervangers een welkome toevoeging. Je kan dan gewoon een hamburger eten of spaghetti bolgonese zonder dat daar vlees bij aan te pas komt. Smaakt het hetzelfde? Zeker niet. Maar vooral de afgelopen jaren komen heel veel producten akelig dicht in de buurt.

Ik vind het een heel fijne ontwikkeling.
 
Weet je wat het is met vleesvervangers: als je 1x in de week geen vlees eet, is het onzinnig om vleesvervangers te gaan gebruiken. Met noten, bonen, peulvruchten en groenten kun je fantastische vegetarische gerechten maken waarin je het vlees absoluut niet mist (ook jij niet psverinamsterdam).
Eet je echter helemaal geen vlees meer (zoals mijn vriendin die vlees echt heel lekker vindt, maar het uit principe niet meer wil eten), dan zijn vleesvervangers een welkome toevoeging. Je kan dan gewoon een hamburger eten of spaghetti bolgonese zonder dat daar vlees bij aan te pas komt. Smaakt het hetzelfde? Zeker niet. Maar vooral de afgelopen jaren komen heel veel producten akelig dicht in de buurt.

Ik vind het een heel fijne ontwikkeling.
Gerechten (maaltijden) waarin je het vlees niet mist, bestaan niet.:cool:
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Weet je wat het is met vleesvervangers: als je 1x in de week geen vlees eet, is het onzinnig om vleesvervangers te gaan gebruiken. Met noten, bonen, peulvruchten en groenten kun je fantastische vegetarische gerechten maken waarin je het vlees absoluut niet mist (ook jij niet psverinamsterdam).
Eet je echter helemaal geen vlees meer (zoals mijn vriendin die vlees echt heel lekker vindt, maar het uit principe niet meer wil eten), dan zijn vleesvervangers een welkome toevoeging. Je kan dan gewoon een hamburger eten of spaghetti bolgonese zonder dat daar vlees bij aan te pas komt. Smaakt het hetzelfde? Zeker niet. Maar vooral de afgelopen jaren komen heel veel producten akelig dicht in de buurt.

Ik vind het een heel fijne ontwikkeling.
Helemaal eens, afgezien van spaghetti bolognese. Echte bolognesesaus is een vleessaus, die kan niet vegetarisch.

Tenzij je een tomatensaus bedoelt, die kan prima zonder vlees.
 
Helemaal eens, afgezien van spaghetti bolognese. Echte bolognesesaus is een vleessaus, die kan niet vegetarisch.

Tenzij je een tomatensaus bedoelt, die kan prima zonder vlees.
Ja en een echte hamburger is van rundvlees, dus ik snap je punt niet helemaal?
 
Tsja sommige mensen zullen zichzelf altijd voor blijven houden dat ze niet zonder vlees kunnen leven. Wat overigens hun eigen keuze is en natuurlijk mag. Maar het komt bij mij vaak een beetje over als "wat de boer niet kent dat vreet ie niet". Vooral bij de oudere generatie. Denk dat te weinig mensen het een eerlijke kans geven. Ik ben ook niet de grootste fan van vleesvervangers maar denk dat die over de jaren alleen nog maar beter worden. En de basisproducten zoals rulgehakt en kipstukjes zijn echt een prima toevoeging in sommige gerechten. Je moet het alleen niet verwachten echt vlees te proeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan